toukokuu 13, 2024, 07:05:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Koivupöllistä kukkakippo

Aloittaja RT, syyskuu 21, 2013, 00:12:15 ap

« edellinen - seuraava »

RT

Juu eli terve vaan kaikille chili-ihmisille. Olen uusi tällä foorumilla joten kertokaa ihmeessä jos teen jotain väärin niin koitan jatkossa välttää samoja virheitä.

Mutta asiaan. Elikkä pääsi tossa pari viikkoa sitten käsityökärpänen puremaan ja päätin ruveta oikein kunnolla askartelemaan. Päätin kyhätä jonkinnäköisen suojaruukun tapaisen kipon omaksi iloksi. Raaka-aineet varastin lainasin talonyhtiön halkovajasta jossa pöllit ovat kuivuneet noin 10 vuotta.


Lähtökohtaisesti ongelmahan oli se, että käytössä oli vain käsikäyttöisiä työkaluja eikä esimerkiksi sorvia jolla tämäkin homma olisi hoitunut muutamassa tunnissa...

No, joka tapauksessa homma lähti käyntiin siitä että rapsuttelin kaarnat irti puukolla ja kumivasaralla



Ulkopuolen muotoilussa kesti oma aikansa kun käytössä oli kavahöylä ja epäkeskohiomakone. Täysin pyöreetä en saanut tehtyä mutta yritys oli hyvä.



Kun olin hyväksynyt sen tosiasian ettei tuosta ulkopuolesta täydellistä saa millään niin siirryin taistelemaan sisäpuolen kanssa. Aseina oli akkuporakone, paksu puuterä, kourutaltta ja kumivasara.



Lukemattomien peukaloon kohdistuneiden lyöntien ja kirosanojen jälkeen sain sisäpuolen edes jotakuinkin valmiiksi.



Luulen että tuohon pohjaan joutuu vielä jotain reikää porailemaan jos sattuu vettä sinne pohjalle lirisemään. Ja jos oikeen hurjaksi rupean niin vesieristän tuon sisäpuolen kun purkillinen sattuu vesieristettä olemaan kaapissa...

Onkos foorumilla kellään mitään vastaavia rakennelmia tehtynä tai jotain vinkkejä/ohjeita minkälaisen ruukkusysteemin tonne kehittelisi ? Jos en parempaa keksi niin survon jonkun halvan ruukun sinne sisään ja aluslautasen vesiä varten.

Toivottavasti kuvat näkyy...
Aloitteleva chilipää, joka yrittää epätoivoisesti estää mopon karkaamisen käsistä...

Feint

Aika törkeen upee! Eikös tohon vois myös jättää ne kaarnat sun muut? Saattais olla silleenkin hieno kun siihen istuttaa chilit ;)

Tervetuloa foorumille, aika vakuuttava eka postaus! Toivottavasti on jatkoa tiedossa  8)

RT

syyskuu 21, 2013, 01:02:30 ap #2 Viimeisin muokkaus: syyskuu 21, 2013, 01:04:17 ap käyttäjältä RT
Kiitoksia kehuista ;D Juu kyllähän siihen noi kaarnat voisi hyvinkin jättää paikalleen jos sellasta eko/luomu tyyliä ajattelee :P Kuorin lähinnä sen takia kun pohdiskelin että saattaa tollanenkin jättipotti löytyä kaarnan alta. Pinta oli jopa komeampi kun odotin. Ja tarkennuksena siis että olen puusepäksi valmistunut niin oli edes jotkut valmiudet tollanen kötöstellä  ;D Vielä kun sais jonkun kasvin sinne kasvamaan niin pääsis oikeuksiinsa.

Jos sitä seuraavaan kippoon jättäis kaarnat päälle  8)
Aloitteleva chilipää, joka yrittää epätoivoisesti estää mopon karkaamisen käsistä...

Lightweight

Koivu vain tuppaa lahoamaan pirun äkkiä jos kaarnan jättää pintaan..
Jaaha, jäljet johtaa puuhun- epäilemme oravaa...
Mitä harrastus toimintaan tulee se on kaikki tai ei mitään.
Joka pojan lavuaarista ei kärmestä ole tullutkaan.