huhtikuu 16, 2024, 20:39:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kokemusta tupakan vesiviljelystä?

Aloittaja chilisti95, maaliskuu 16, 2014, 04:41:18 ap

« edellinen - seuraava »

chilisti95

Moi! Olen vuosi sitten kasvatusharrastukset aloittanut kaveri, kasvattelen pää-asiassa erilaisia yrtti- ja rohdoskasveja, tupakkaa sekä,yllätys yllätys, chiliä. Pitemmittä puheitta: Onko kellään kokemusta tupakan VESIVILJELYSTÄ? Olen kyllä mullassa kasvattanut ja hyvää tuli, mutta vesiviljelyä aloitellessa päätin kokeilla myös tupakan kasvatusta kyseisellä menetelmällä. Alkuvaihe meni hyvin ja nopeasti, kunnes mittaa alkoi olla n.20cm, jolloin kasvi kuoli pystyyn. Ravinteiden "yliannostuksesta" ei varmasti kärsinyt. Eli onko kukaan kokeillut/onnistunut tupakan vesiviljelyssä/ Mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin/ onko tupakkaa edes mahdollista vesiviljellä, vai kannattaako pysyttäytyä mullassa ja altakasteluruukuissa?
Kun kasvattaa itse niin tietää tasan tarkkaan mitä tuote sisältää

Kuumakoira

Nostanpa vanhaa viestiä, mutta jos ensi kesänä... :)

Voin suositella kessua myös vesiviljelyyn. Laitoin vasta heinäkuun alussa bubbleriin kolme kasvia ja helposti ehtivät kasvaa olemattomalla hoidolla ja varjoisella paikalla pälle metrin mittaisiksi, tuuheiksi pensaiksi. Paaaaljon paremmin kuin mullassa alkukeväästä asti kituneet lajitoverinsa. Tosi miedoilla liemillä menin ja vaihdoin vedet ehkä kerran välissä. Täysin terveen näköisiä planttuja tuli.

chilisti95

Okei eli on mahdollista :) itse luovutin kun kolmas kasvi mätäni n.20cm pituisena pystyyn... Mullassa olen kasvatellut monta vuotta hyvällä menestyksellä mutta kun harrastuksen puolesta halusin kokeilla sitäkin tossa vesiviljelyssä. Eli ihan vähillä ravinteilla?
Kun kasvattaa itse niin tietää tasan tarkkaan mitä tuote sisältää