huhtikuu 28, 2024, 17:13:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

Macex

Kyllä huomaa, että Bluesmann oikeasti panostaa 120%:sti chileihin, kun lueskeli tota yhteenvetoa.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.


Chilivaari

Kysynpä nyt vanhan päiväkirjan puolella, tuntuuko sinusta, että nuo piispanhatut Rocotillo twins ja Campane olisivat samaa nekin? Kokoero voisi johtua kai ravinne-eroista?

Minä en ole Rocotilloa kasvattanut, mutta samalta se näyttää, entä maistuu?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - marraskuu 14, 2010, 18:58:41 ip
Kysynpä nyt vanhan päiväkirjan puolella, tuntuuko sinusta, että nuo piispanhatut Rocotillo twins ja Campane olisivat samaa nekin? Kokoero voisi johtua kai ravinne-eroista?

Minä en ole Rocotilloa kasvattanut, mutta samalta se näyttää, entä maistuu?


Jos ei kokoeroa laskettaisi niin sokkona maistuvat samalta. Mulla oli sekä Campane/Bishop´s crown ja Rocotillo twins ebbissä melkolailla samoin eväin ja RT:n  ainakin ensimmäiset 10 podia olivat tuplasti suurempia kuin Campanen. Podeja tuli toisaalta vähemmän.Ettei vaan olisi joku polyploidinen lajikemuoto Campanesta? Tai sitten oma hyvin samankaltainen lajikkeensa? En osaa sanoa. Ei todellakaan kannata molempia samanaikaisesti kasvatella jos vain yhden kasvin haluaa.

jewe

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - marraskuu 14, 2010, 18:58:41 ip
Kysynpä nyt vanhan päiväkirjan puolella, tuntuuko sinusta, että nuo piispanhatut Rocotillo twins ja Campane olisivat samaa nekin? Kokoero voisi johtua kai ravinne-eroista?

Minä en ole Rocotilloa kasvattanut, mutta samalta se näyttää, entä maistuu?



Itselläni kasvoi kesällä kasvihuoneessa vierekkäin Bishops Hat ja Rocotillo Twins ja samaa sapuskaa sai molemmat mutta rocotillo oli selvästi kookkaampi joten itse en usko että kokoero johtuisi ravinteista, muuten ovat ihan samanlaisia.

PP

Kuinka isoja Rocotillo Twinsejä olette saaneet? Mulla kasvoi BC/Campanen podit halkaisijalta 6-8 senttisiksi ja painoa oli parhailla yli 40 g joten isommat olisi jo melkoisia jöötejä.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 14, 2010, 22:35:31 ip
Kuinka isoja Rocotillo Twinsejä olette saaneet? Mulla kasvoi BC/Campanen podit halkaisijalta 6-8 senttisiksi ja painoa oli parhailla yli 40 g joten isommat olisi jo melkoisia jöötejä.

Enpä älynnyt mitata tai punnita mutta käsi mittakaavana podi (RT) vois olla yli 10 cm leveä ja painoakin varmaan rapiat 60g? Campaneista suurimmat saattoivat olla just jotain 8cm.


bluesman

Pakkohan se on vielä kautta 2010 päivittää kun on vielä menossa. Tuotantokuvia tietysti. Rocotoja sekä ämpärissä kypsyneitä Ulupica largen podeja.
Surkeita kuvia kun en ole vielä hommannut kunnon salamaa kameraan.



C.prae CGN22795 podeja, alkavat jo varista kasvista.



Duke pequin                                                                                                              Lancen eka kypsä podi



C.exile, shp:ltä saatu kypsyttää ensimmäistään.                            Ulupica largen pistokkaat ovat hengissä                          Samoin Congo


MrFrost

Sori piiiiiitkä hiljaisuus (sama koskee omaa päiväkirjaa).

Tämä ketju ollut alku keväästä alkaen aktiiviseurannassa, paitsi nyt olen hieman höllännyt tahtia foorumin kanssa viimeiset pari kuukautta, piti vaan pitää lomaa.

Kuvia ei nyt oo, mut tuolla nyt sulta saatu Congo puskee kukkia (ja tiputtelee vajaat puolet, vaikka top maxia oon antanut) 5l ämpärissä.
Niiden lisäksi yks bonsaiksi vedetty peruvian white habanero, alas leikattu naga pienessä ruukussa pukkailee pirusti lehtiä, ihan tyngiksi leikkasin myös
Bolivian Rainbown, Birds Eye Babyn ja Ulupica Largen. Ebbissä on edelleen Rocoto Brown (yks podi ilmestynyt), Rocoto Peruvian Red (kukkia pukkaa, podeja ei)
ja Turbo Pube, joka pukkaa podeja kymmeniä, mut viimeisimmät jääneet pirun pieniksi, leikkasin rosvo-oksia pois ja siinä samalla myös podeja lens roskiin,
pistin uudet kukitusliemet ja katsellaan nyt mitä tulee...

BR ja BEB menee ex työkaverille lahjaksi, kunhan vähän osoittaisivat uuden kasvun merkkejä.

Aikaansaamattomuus on ollut isoin ongelma, pitäisi noi kuivatut jauhaa (purkitkin on jo ollut pari viikkoa, kun vaimo kävi ikeassa) ja kehitellä jotain suunnitelmia ensi kaudeksi.

Bishop's Crowne ei mulla pääse jatkoon (campanen siemeniä pitäisi jossain välissä käydä hakemassa) juuri pienen kokonsa ja hitaan kypsymisensä takia, ja kuten mulla oli parvekkeella
niin saatanan ahdasta, niin päätin että korkeintaan 10 kasvia tulee ensi kesäksi, jos nyt enää asutaan tässä silloin... Veemäisintä ois muuttaa just kesän alla, kun kasvit on sitä kokoa et on
jo melkeen mahdotonta saada ne ehjänä parvekkeelle....
Tomaatteja tulee ens kesäksi useampi itsellekin, pitäisi kysellä vaihtareita...

Cili Goronong tulee ehdottomasti olemaan enskauden listalla, samoin chocolate fatalii. Pubeista vaikea sanoa, kun saatu sato ollut niin huonoa, kokeilen noitten talvetettujen kasvejen kanssa,
Aji Cristalia en laita, jotain helppoa, satoisaa ja nopeasti kypsyvää baccaa pitäisi sen tilalle kehitellä, Champion ja Pink Habanero jatkaa, tai siis Championeja tulee nyt useampia, kun luvannut
lahjoittaa niitä eteenpäin ja ainokaisen sitten tapoin juurimädällä :( mun muksujen suosikki Pink Habsun ohella.

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

Mun pitäis kohta ehtiä katsomaan se valaisin niin saat Congoon podejakin. Ollut hiukka kiirus. Campane on sitten sama kuin Bishop´s crown.Siemeniä on runsaasti.

MrFrost

marraskuu 30, 2010, 07:02:14 ap #1490 Viimeisin muokkaus: marraskuu 30, 2010, 07:04:10 ap käyttäjältä MrFrost
Lainaus käyttäjältä: bluesman - marraskuu 29, 2010, 21:01:04 ip
Mun pitäis kohta ehtiä katsomaan se valaisin niin saat Congoon podejakin. Ollut hiukka kiirus. Campane on sitten sama kuin Bishop´s crown.Siemeniä on runsaasti.


Mä muistelin sun maininneen, aikaisemmin, että noi ois lähisukulaisia, campanen ollessa hieman isompi... Voisi melkein kokeilla tuota Rocotillo Twinsiä ensi kaudella...

No, ei kaikkea voi muistaa :)

Ai niin se lamppukin, tiedän sun kiireet :)

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!