toukokuu 19, 2024, 04:12:41 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

chipe

Lainaus käyttäjältä: karvainen - lokakuu 21, 2015, 10:54:43 ap
Tyyliin anna pihastasi jotakin joka leviää ja saat toista tilalle, ilman rahaa.


Jättiputket, vuohenputket, punkit, kirvat, siruetanat, kotilot, ...

Kasveja siirrellessä saa aika helpolla ylimääräisiä maksuttomia kylkiäisiäkin, joitten kanssa kannattaa olla aika varovainen. Toki siementen mukanakin voi kasvitauteja levitä mutta niissä sentään riskit on aika paljon pienemmät.

chipe

Onkos kirje vielä zinzulla?

zinzu

Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

sorrii

Huomio: Haittaisiko jonkun tietoturvallisuudentunnetta jos listalla olisi nimen perässä paikkakunta?? (Ehkä profiilissa yleensäkin)
Helpottaisi muodostamaan kuvaa kirjeen liikkeistä. Saman paikkakunnan chilipäät varmaan paljolti kuskailee kirjettä itse; nopeammin ...
Siirtymätaipaleella esim Turuusta Tomperreelle saattaa vierähtää pari päivää ja on aina jännitys päällä saapuuko postijuna ollenkaan paikalle...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

zinzu

Ei ainakaan mua haittaisi.. ja olisihan se kätevää, että lähekkäin asuvat törmäisivät toisiinsa.. ;) chileihin pöllähtäneitä ei ole koskaan kaveripiirissä likaa =D
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 23, 2015, 10:49:23 ap
Huomio: Haittaisiko jonkun tietoturvallisuudentunnetta jos listalla olisi nimen perässä paikkakunta?? (Ehkä profiilissa yleensäkin)
Helpottaisi muodostamaan kuvaa kirjeen liikkeistä. Saman paikkakunnan chilipäät varmaan paljolti kuskailee kirjettä itse; nopeammin ...
Siirtymätaipaleella esim Turuusta Tomperreelle saattaa vierähtää pari päivää ja on aina jännitys päällä saapuuko postijuna ollenkaan paikalle...
Ajatus ihan hyvä, ehkä...
Mutta tuonne profiiliin voisivat muutenkin ihmiset päivitellä paikkakuntiaan.

sorrii

LainausEi ainakaan mua haittaisi.. ja olisihan se kätevää, että lähekkäin asuvat törmäisivät toisiinsa.. ;) chileihin pöllähtäneitä ei ole koskaan kaveripiirissä likaa =D


Eipä ole Zinzunkaan profiilissa kotipaikkaa ...

Nykyään pelotellaan ihmisiä vähän liikaa tietoturvalla ja on monia jotka ei kerro itsestään mitään esim. somessa. Yhdeltä tutulta yritin kerran kysellä mikä on järki pitää Facebookissa profiilia "nimettömänä" - löytyykö paljon kavereita??
Vastaus oli jotain tyyliin "No enhämmä nyt rupea nimeäni kertomaan; sittenhän joku voi tuntea ... "  ???
Mä oon ainakin täällä kertoillut aika avoimesti eikä ole edes Plantaashilla käynyt chilivarkaita. Kauriit kuulemma käy, muttei ne tykkää chilifoorumista ... luulen.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 23, 2015, 13:18:48 ip
LainausEi ainakaan mua haittaisi.. ja olisihan se kätevää, että lähekkäin asuvat törmäisivät toisiinsa.. ;) chileihin pöllähtäneitä ei ole koskaan kaveripiirissä likaa =D


Eipä ole Zinzunkaan profiilissa kotipaikkaa ...

Nykyään pelotellaan ihmisiä vähän liikaa tietoturvalla ja on monia jotka ei kerro itsestään mitään esim. somessa. Yhdeltä tutulta yritin kerran kysellä mikä on järki pitää Facebookissa profiilia "nimettömänä" - löytyykö paljon kavereita??
Vastaus oli jotain tyyliin "No enhämmä nyt rupea nimeäni kertomaan; sittenhän joku voi tuntea ... "  ???
Mä oon ainakin täällä kertoillut aika avoimesti eikä ole edes Plantaashilla käynyt chilivarkaita. Kauriit kuulemma käy, muttei ne tykkää chilifoorumista ... luulen.


Toisaalta tavalla tai toisella saa viitteitä jonkun ajankohdan asumiseen...

Lainaus käyttäjältä: zinzu - heinäkuu 26, 2014, 17:46:49 ip
Heipsan! aloitteleva chilin kasvattaja täällä huhuilee loimaan kupeesta. Poppamies.fi:stä tilailinkin jo kasan siemeniä, mutta nälkä kasvaa syödessä, ni otan vastaan siemeniä ( tai lähistöltä taimenetkin kelpaavat ) korvausta vastaan tietenkin ;) Isännän nassuun uppoo vahvemmatkin maut, ite pysyttelen miedommissa. Kesät kasvihuoneessa ja talveksi on varattu iso terraario lamppuineen ja kosteutuslaitteineen =) nakkaa sähköpostilla tai yv:llä jos ylimääräsiä löytyy.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

zinzu

Se että mulla ei profiilissa lue paikkakuntaa, johtuu ihan osaamattomuudesta  :o Pitänee ne sinne lisäillä jotenkin =D
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: zinzu - lokakuu 23, 2015, 20:02:41 ip
Se että mulla ei profiilissa lue paikkakuntaa, johtuu ihan osaamattomuudesta  :o Pitänee ne sinne lisäillä jotenkin =D


Kursori kohtaan profiili tuolla ylhäällä ja alasputoavasta valikosta profiili valintana ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

zinzu

Mä löysin jo  ;D ny pitäis näkyy.. kuvaa en saanut, mut johtunee liian isosta koosta..  :-[
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

chipe

Kirje alkaa olemaan jo sen verran lähellä, että pitäisi vissiin tehdä päätökset mitä uutta sitä tuuppaisi turpeeseen ensi vuodeksi. Jos jotain tästä vuodesta opin, niin ainakin sen että ensi vuonna mietojen ja tulisten suhdeluvun pitää olla rajusti erilainen. Tänä vuonna habaneroja yms. on tullut reilusti yli tarpeen ja miedoista on ollut ajoittain pahastikin pulaa. Jostain syystä tuo chinense-osasto vaan pärjäsi tämänvuotisissa surkeissa oloissa paljon paremmin kun annuumit ja baccat.

Valintoihin liittyen pari kysymystä josko joku osaisi vastata:

- Onko joku kasvatellut kirjeestä löytyvää Hungarian Yellow Waxia ja onko siitä syntynyt keltaisia podeja? Laitoin viimevuoden kirjeestä yhden tuollaisen multaan ja sen podit oli punaisia. Epäilen että se oli oikeasti Hungarian Hot Wax.
- Onko joku noista kirjeen 7 padoista maultaan tavallista parempi (joka on tämänhetkinen suosikkini supertulisten osastolla)? Chaguanas on kokeiltu enkä huomannut siinä isommin eroa.

Hegezi

Jokohan kirje hiihtää seuraavalla, ei ole ainakaan tänne ilmoitellut?

m2

Noh kyllä se nyt on saapunut seuraavalle eli tänne, postilaatikossa näytti tuo majailevan.
Availen ja tutustun siihen tuota pikaa.

Whili

Ihan mukavastihan tuo kulkee.
Näillä näkymillä saadaan kierros loppuun ennen joulukorttiruuhkaa  :)

Wolfman

Ehtii vielä Whili valkata kirjeestä muutaman kymmentä lajiketta kasvatukseen  ::)  8)

Whili

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - lokakuu 28, 2015, 00:23:07 ap
Ehtii vielä Whili valkata kirjeestä muutaman kymmentä lajiketta kasvatukseen  ::)  8)

;D ;D
Eihän sitä koskaan tiedä ...

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 28, 2015, 06:51:21 ap
Lainaus käyttäjältä: Wolfman - lokakuu 28, 2015, 00:23:07 ap
Ehtii vielä Whili valkata kirjeestä muutaman kymmentä lajiketta kasvatukseen  ::)  8)

;D ;D
Eihän sitä koskaan tiedä ...


Ai niin.... Ja Nartulle kanssa muutama(kymmentä) lajiketta  :P  ;D

m2

Kirje jätetty Postin hoidettavaksi ja kuljetettavaksi kohti seuraavaa vastaanottajaa.

sorrii

Juu ei...
Mä oon päättänyt jo monena vuonna, etten hamstraa liikaa lajeja idätykseen. Aina sitten 20-30 uutta on tullut laitetttua, kun on niin vaikea valita. 5-10 kpl jokaista, tietysti varmuuden vuoksi. Sitten en raaski heikointakaan rääpälettä tappaa keväällä kun alkaa tilat täyttymään. Ja tietsti joka syksy täytyy valita talvehtimaan pari kpl melkein kaikkia ...  ??? ??? ???

Tänä vuonna, eli ensi keväänä en aio juuri enää kokonaan uusia kasvatella. Kun nyt kohta kirje saapuu tänne, valitsen nopeesti vain välttämättämimmät parikymmentä uutta erilaista.  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`