toukokuu 19, 2024, 05:21:10 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

karvainen

Jep täällä on, puolet plärätty läpi puolet jäljellä. Enköhän saa huomenna aamulla heti postiin...


chipe

Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 15, 2015, 18:08:20 ip

Pussin pohjalla irtosiemeniä, paiskaanko roskiin?


Noitahan on kauhea läjä! Onko siellä joku pussi revennyt tai kokonaan auki? Pahempi tilanne jos on useampi auki, jolloin ei enää tietäisi minkä siemenet on missäkin.

Myllykoskimansion

Siellä oli yksi muovitasku hajalla jonka vaihdoin uuteen. En vaan muista enää mikä. Saattaa olla siitä peräisin? Hajonneessa oli siemeniä vaikka kuinka eli ei ole iso hävikki tuo määrä.

karvainen

Ei ollut yksikään pussi auki, eikä rikki.
Laitoin irtosiemenet pikkupussiin ja pussiin lappu pohjalta kerätyt.

Paketti on käyty läpi ja pakattu.
Lähtee huomenna eteenpäin.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 15, 2015, 19:01:25 ip
Ei ollut yksikään pussi auki, eikä rikki.
Laitoin irtosiemenet pikkupussiin ja pussiin lappu pohjalta kerätyt.


Ne ois samantien voinut viskata roskiin, ei kukaan kuitenkaan yllärisiemeniä ota... :-\

Jomppe

marraskuu 15, 2015, 19:50:57 ip #1326 Viimeisin muokkaus: marraskuu 15, 2015, 19:57:35 ip käyttäjältä Jomppe
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 15, 2015, 19:27:29 ip
Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 15, 2015, 19:01:25 ip
Ei ollut yksikään pussi auki, eikä rikki.
Laitoin irtosiemenet pikkupussiin ja pussiin lappu pohjalta kerätyt.


Ne ois samantien voinut viskata roskiin, ei kukaan kuitenkaan yllärisiemeniä ota... :-\


No no, älkää nyt hyvät ystävät hyviä siemeniä heittäkö menemään.. Lähettäkää ne mulle postikuluja vastaan! Mukavaahan tuo on kun on yksi tai kaksi ylläriä kautta kohden, saa samalla omaa tunnistustaitoa harjoiteltua :) Mielelläni otan ne yllärikasvateiksi!

Edit. Odotan toki kierroksen loppuun jos joku on samalla aallonpituudella yllärisiementen suhteen. En halua viedä kierrokselle ilmoittautuneiden nokan edestä mitään, ainoastaan siinä tapauksessa jos todellakin nuo on roskiin menossa!

chipe

Lainaus käyttäjältä: Jomppe - marraskuu 15, 2015, 19:50:57 ip
No no, älkää nyt hyvät ystävät hyviä siemeniä heittäkö menemään.. Lähettäkää ne mulle postikuluja vastaan! Mukavaahan tuo on kun on yksi tai kaksi ylläriä kautta kohden, saa samalla omaa tunnistustaitoa harjoiteltua :) Mielelläni otan ne yllärikasvateiksi!


Just samasta syystä otin viime vuoden kirjeestä talteen pari pussin pohjalla ollutta irtosiementä. Onnistuin vaan hukkaamaan ne johonkin ennenkuin piti idätellä ylläreinä :(.

Vetsku

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 15, 2015, 19:27:29 ip
Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 15, 2015, 19:01:25 ip
Ei ollut yksikään pussi auki, eikä rikki.
Laitoin irtosiemenet pikkupussiin ja pussiin lappu pohjalta kerätyt.


Ne ois samantien voinut viskata roskiin, ei kukaan kuitenkaan yllärisiemeniä ota... :-\


Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D

Jomppe

Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 20:03:18 ip
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 15, 2015, 19:27:29 ip
Lainaus käyttäjältä: karvainen - marraskuu 15, 2015, 19:01:25 ip
Ei ollut yksikään pussi auki, eikä rikki.
Laitoin irtosiemenet pikkupussiin ja pussiin lappu pohjalta kerätyt.


Ne ois samantien voinut viskata roskiin, ei kukaan kuitenkaan yllärisiemeniä ota... :-\


Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D


Noni, tässä oiva käyttökohde niille :) Mikäs sen parempaa käyttöä kuin chilisanoman levittäminen noinkin konkreettisesti, perun ylläkirjoittamani ruinaukseni! ;)

chipe

Lainaus käyttäjältä: Jomppe - marraskuu 15, 2015, 20:17:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 20:03:18 ip
Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D


Noni, tässä oiva käyttökohde niille :) Mikäs sen parempaa käyttöä kuin chilisanoman levittäminen noinkin konkreettisesti, perun ylläkirjoittamani ruinaukseni! ;)


Eri asia sitten haluaako esim. Chiliyhdistys jakaa messuilla ihmisille ihan mitä vaan, vielä tietämättä mitä jakaa. Pahimmillaan kun jotkut lajikkeet tai niiden variaatiot voi olla sen verran hirveitä syötäviä että ne tuskin edistää oikeaa sanomaa. Tähän mennessä maistamistani Sunflame ja Duke Baccatum menee tuohon osastoon. Kitkerää, niin kitkerää... Siis ainakin ne yksilöt joiden podeja itse olen mutustellut.

Jomppe

Lainaus käyttäjältä: chipe - marraskuu 15, 2015, 21:23:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Jomppe - marraskuu 15, 2015, 20:17:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 20:03:18 ip
Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D


Noni, tässä oiva käyttökohde niille :) Mikäs sen parempaa käyttöä kuin chilisanoman levittäminen noinkin konkreettisesti, perun ylläkirjoittamani ruinaukseni! ;)


Eri asia sitten haluaako esim. Chiliyhdistys jakaa messuilla ihmisille ihan mitä vaan, vielä tietämättä mitä jakaa. Pahimmillaan kun jotkut lajikkeet tai niiden variaatiot voi olla sen verran hirveitä syötäviä että ne tuskin edistää oikeaa sanomaa. Tähän mennessä maistamistani Sunflame ja Duke Baccatum menee tuohon osastoon. Kitkerää, niin kitkerää... Siis ainakin ne yksilöt joiden podeja itse olen mutustellut.


Tuo on totta, asiaa sen enempää kommentoimatta kun se ei minulle kuulu. Mutta pointtini lienee tullut selväksi. Parempaa käyttöä niille löytyy kyllä kuin roskakori ;) 8)

Offtopic sikseen, hienoa että tällainen ketjukirje on olemassa! Ensi vuonna jos kirje kulkee niin osallistun itsekin. Lähellä oli etten tänäkin vuonna osallistunut, mutta sen verran on kokeilemattomia lajikkeita kaapissa odottamassa että turha olisi ollut viedä muilta enemmän tarvitsevilta.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: chipe - marraskuu 15, 2015, 21:23:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Jomppe - marraskuu 15, 2015, 20:17:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 20:03:18 ip
Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D


Noni, tässä oiva käyttökohde niille :) Mikäs sen parempaa käyttöä kuin chilisanoman levittäminen noinkin konkreettisesti, perun ylläkirjoittamani ruinaukseni! ;)


Eri asia sitten haluaako esim. Chiliyhdistys jakaa messuilla ihmisille ihan mitä vaan, vielä tietämättä mitä jakaa. Pahimmillaan kun jotkut lajikkeet tai niiden variaatiot voi olla sen verran hirveitä syötäviä että ne tuskin edistää oikeaa sanomaa. Tähän mennessä maistamistani Sunflame ja Duke Baccatum menee tuohon osastoon. Kitkerää, niin kitkerää... Siis ainakin ne yksilöt joiden podeja itse olen mutustellut.


Niin ymmärtääkseni kummassakaan tapauksessa ei olisi ainakaan tarkoituksella sekalaista risteymälajiketta vaan sekalainen valikoima eri lajikkeiden siemeniä. Tässä tapauksessa kuitenkin normaalin eteläeurooppalaisen tehotuotantochilin pieksisi?
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Trioniska

LainausOfftopic sikseen, hienoa että tällainen ketjukirje on olemassa! Ensi vuonna jos kirje kulkee niin osallistun itsekin. Lähellä oli etten tänäkin vuonna osallistunut, mutta sen verran on kokeilemattomia lajikkeita kaapissa odottamassa että turha olisi ollut viedä muilta enemmän tarvitsevilta.


Itse otin kahta? vai kolmea siementä vaikka listauksessa itsellä onkin 3-4 vuoden tarpeiksi kokeiluun kun aina joku suosikki löytyy pakolliseksi kasvatiksi aiemmilta kausilta. Enempi tähtäsin siihen että sain uusia siemeniä (lajikkeita) laitettua kirjeeseen kun ekana vuonna oma input oli null.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Vetsku

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - marraskuu 15, 2015, 21:42:41 ip
Lainaus käyttäjältä: chipe - marraskuu 15, 2015, 21:23:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Jomppe - marraskuu 15, 2015, 20:17:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 20:03:18 ip
Messuilla voi jakaa ilmatteeksi koululaisille ihan mitä vaan - kaikki kelpaa  ;D


Noni, tässä oiva käyttökohde niille :) Mikäs sen parempaa käyttöä kuin chilisanoman levittäminen noinkin konkreettisesti, perun ylläkirjoittamani ruinaukseni! ;)


Eri asia sitten haluaako esim. Chiliyhdistys jakaa messuilla ihmisille ihan mitä vaan, vielä tietämättä mitä jakaa. Pahimmillaan kun jotkut lajikkeet tai niiden variaatiot voi olla sen verran hirveitä syötäviä että ne tuskin edistää oikeaa sanomaa. Tähän mennessä maistamistani Sunflame ja Duke Baccatum menee tuohon osastoon. Kitkerää, niin kitkerää... Siis ainakin ne yksilöt joiden podeja itse olen mutustellut.


Niin ymmärtääkseni kummassakaan tapauksessa ei olisi ainakaan tarkoituksella sekalaista risteymälajiketta vaan sekalainen valikoima eri lajikkeiden siemeniä. Tässä tapauksessa kuitenkin normaalin eteläeurooppalaisen tehotuotantochilin pieksisi?


Chiliyhdistyksellä on messuilla myynnissä kohtuullisen varmaa tavaraa, mutta aina riittää ilmaisen tavaran perässä juoksijoita joille riittää se että kyseessä on (chilin) siemen. Ja ei kai tuonne SKK:n joukkoon ihan mitä tahansa syömäkelvotonta laiteta...

- V.

chipe

Lainaus käyttäjältä: Vetsku - marraskuu 15, 2015, 21:54:41 ip
Chiliyhdistyksellä on messuilla myynnissä kohtuullisen varmaa tavaraa, mutta aina riittää ilmaisen tavaran perässä juoksijoita joille riittää se että kyseessä on (chilin) siemen. Ja ei kai tuonne SKK:n joukkoon ihan mitä tahansa syömäkelvotonta laiteta...


No tuo Duke Baccatum oli sieltä... Oli pakko viime vuoden kirjeestä kokeilla kun en löytänyt koko lajikkeesta oikein mitään tietoja tai kokemuksia. Satoisa se oli mutta maku ei tosiaan ainakaan meikäläistä miellyttänyt yhtään. Ehkä siihen on syynsä miksi tuo tuntuu jääneen niin tuntemattomaksi...

Hegezi

Noniin. Paketti on saapunut Kuopioon, kerkeän huomenna tarkastella tarkemmin ja koetan saada perjantaina lähtemään. Olen kotona noin viitisen tuntia tältä väliltä perjantaihin joten kiiretä tulee pitämään. :D

Lähetetty minun GT-P3110 laitteesta Tapatalkilla


Whili

Postissa saattaa olla tukilakkoja ja työnseisauksia loppuviikosta, joten varmaan parempi laittaa vasta sunnuntaina etiäppäin.

chipe

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 18, 2015, 19:16:36 ip
Postissa saattaa olla tukilakkoja ja työnseisauksia loppuviikosta, joten varmaan parempi laittaa vasta sunnuntaina etiäppäin.


Tämän perusteella hommat pysähtyy ensin Helsingissä ja leviää myöhemmin muualle:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1447765526642.html

Eli voipi olla parempi jos tuota nyt saa nopsaan kohti pohjoista vielä kun se kulkee...

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: chipe - marraskuu 18, 2015, 21:51:33 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 18, 2015, 19:16:36 ip
Postissa saattaa olla tukilakkoja ja työnseisauksia loppuviikosta, joten varmaan parempi laittaa vasta sunnuntaina etiäppäin.


Tämän perusteella hommat pysähtyy ensin Helsingissä ja leviää myöhemmin muualle:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1447765526642.html

Eli voipi olla parempi jos tuota nyt saa nopsaan kohti pohjoista vielä kun se kulkee...


Juu, toivotaan, että ois mulla alkuviikosta. Laitoin jo privaviestejä niille, jotka ilmoittautu mulle miittii. Pohjois-suomen aluejaosto-ketjussa jatkuu keskustelu. Pyritään näkemään siten, että saatais kirje matkaan siten, että ois jo perjantaina seuraavalla. Toivotaan nyt ettei nuo lakot kuse koko hommaa