Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 14, 2009, 10:13:47 ap

« edellinen - seuraava »

Whili

Lainaus käyttäjältä: Wednesday - lokakuu 22, 2011, 19:25:43 ip
Moi! Täysin aloittelijana kysäisisin, että koska näitä haboja kannattaisi alkaa siirtelemään omiin ruukkuihinsa?

Ovat sen kokoisia, että kohta on juuret solmussa. Omiin kippoihin kaverit.
Istuta niin syvälle, että sirkkalehdet melkein osuvat turpeeseen.

Wednesday

Kiitos nopeista vastauksista! Neljä suurinta meni tällä hetkellä käsillä oleviin neljään 13 cm ruukkuun ja kolme pienempää siitä vasemmalta laidalta sijoittelin idätysrasiassa mahdollisimman kauaksi toisistaan. Kohta saa jo korottaa lamppujakin kun noi ruukut on sen verran idätysboksia korkeampia.

Siku

Tällainen yhdistelmä pistänyt silmään muutamaan otteeseen: Micro-Mato-TopMax.
Onko TopMax hydroihin sopivaa tavaraa? Noi BioBizzithän nyt on yleisesti multaan. Valitettavasti olen kuitenkin kokenut mitä ne aikaansaa bubblerissa ja siksi tuokin epäilyttää.

Herra 47

top-max sopii erinomaisesti myös hydroihin
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

wille

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 22, 2011, 22:11:00 ip
top-max sopii erinomaisesti myös hydroihin


Samoin vaikkapa saman tuottajan RootJuice.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

harr1

Mistähän puutosoireesta johtuu tämmöinen?

Kasvi on suurimmilta osiltaan lehdistä todella haalean vihreä ja lehdet kääntyvät sisäänpäin. Osassa lehtiä on myös pieniä mustia pisteitä.
Kukkia kylläkin tuntuu samalla työntävän. Voisko johtua ravinteiden puutteesta?

Lihamestari

Mulla kipristeli tolla tavalla, kun sai liikaa lantaa ja mustia täpliä tuli, kun valoteho kasvoi 22w eslistä, 2x36w loistariin...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Toni.A

Eipä näytä juurikaan sykähdyttävältä, että tarvitsisi isommin olla järkyttynyt. Kokeile aavistuksen lannoitusta puottaa ja alat lisätä sitten lisää pikkuhiljaa, kun kasvisi kasvaa hiukan. Tosin, eipä ollut puhetta, millaisella määrällä lantoja käytät?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

harr1

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - lokakuu 23, 2011, 19:26:48 ip
Eipä näytä juurikaan sykähdyttävältä, että tarvitsisi isommin olla järkyttynyt. Kokeile aavistuksen lannoitusta puottaa ja alat lisätä sitten lisää pikkuhiljaa, kun kasvisi kasvaa hiukan. Tosin, eipä ollut puhetta, millaisella määrällä lantoja käytät?

Syyskuun lopussa vaihdoin kasvin uuteen ruukkuun, sen jälkeen ei ole saanut kuin vettä. Yläpuolella porottaa 50w ESL.
Jokohan tuota uskaltaa Puutarhan kesällä lannoittaa?

Bolivian Rainbown nimittäin vaihdoin samaan aikaan uusiin multiin. Erehdyin laittamaan heti PK-liuosta ja eipä se siitä tykännyt.

Toni.A

En ainakaan isolla annostuksella lähtisi lannoittamaan, mutta voihan sitä vähän kokeillakin varovasti. Mullassa on kyllä paukkuja ehkä kuukauden verran itsessäänkin, joten mitään hätää ei sen suhteen olisi. Turvetta kyllä suosisin itse tuon mullan sijaan, mutta kyllähän ne on satoa kerännyt tuollakin.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

chilifani

Kuinkahan kauan nuita siemeniä pitää pitää tuossa lautalla?? Riittääkö se, että häntä tulee näkyviin, vai pitääkö pitää kauemmin??

Whili

Lainaus käyttäjältä: chilifani - lokakuu 25, 2011, 00:44:18 ap
Kuinkahan kauan nuita siemeniä pitää pitää tuossa lautalla?? Riittääkö se, että häntä tulee näkyviin, vai pitääkö pitää kauemmin??

Heti kun jotain elämää näkyy voi siirtää turpeeseen.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 25, 2011, 07:15:23 ap
Lainaus käyttäjältä: chilifani - lokakuu 25, 2011, 00:44:18 ap
Kuinkahan kauan nuita siemeniä pitää pitää tuossa lautalla?? Riittääkö se, että häntä tulee näkyviin, vai pitääkö pitää kauemmin??

Heti kun jotain elämää näkyy voi siirtää turpeeseen.
Voi tosin pitää niinkin kauan, että nousee varsi pystyyn ja tyhjä siemen tipahtaa pois sirkkalehtien päältä. Tuohon mennee reilu viikko.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

Minä siirsin omani multaan (sattuneesta syystä) kun itu oli näkyvissä. Se hauskuus jäi pois etten saanut kypäriä nyppiä pois yhtään, tyhjät siemenet jää suoraan multaan.

chilifani

no kunika on jos siinä on häntä asetetaanko se multaan häntä ylö, alas vi aivan sama miten päin se on?

uld

Lainaus käyttäjältä: chilifani - lokakuu 25, 2011, 13:18:03 ip
no kunika on jos siinä on häntä asetetaanko se multaan häntä ylö, alas vi aivan sama miten päin se on?


Häntä alas mieluiten tietty, mut kyl ne auksiinit sen oikee päi hoitaa :)

uld

Lainaus käyttäjältä: harr1 - lokakuu 23, 2011, 19:00:38 ip
Mistähän puutosoireesta johtuu tämmöinen?

Kasvi on suurimmilta osiltaan lehdistä todella haalean vihreä ja lehdet kääntyvät sisäänpäin. Osassa lehtiä on myös pieniä mustia pisteitä.
Kukkia kylläkin tuntuu samalla työntävän. Voisko johtua ravinteiden puutteesta?

Aluks tietty kysyn tähän että mikä on maan Ph ? äkkiä silmällä kuvasta katsottuna näyttää joltakin hivenaineen puutokselta mikä yleensä johtaa siihen että myös pääravinteiden imeytyminen hidastuu esim .. rikki, rauta, kupari, mangaani, boori ja magnesium. Rauta, mangaani, boori, kupari, sinkki imeytyminen hidastuu yli 7phn jälkeen mutta jos ph on 6 tarkoittaa se että rikin imeytyminen on hidastunut... eli mitä lannotteita käytät ja mikä on kasvualustan ph ?

ChIlIDoG

5cm halk. oleva verkkoruukku, mistä tämä mitta on otettu kun on kartion mallinen? Eli minkä kokoisen reiän voin tehdä kanteen, jotta verkkoruukku jää reunasta kantamaan? esim. chilitarvikkeessa myytävä malli.

uld

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - lokakuu 25, 2011, 14:53:30 ip
5cm halk. oleva verkkoruukku, mistä tämä mitta on otettu kun on kartion mallinen? Eli minkä kokoisen reiän voin tehdä kanteen, jotta verkkoruukku jää reunasta kantamaan? esim. chilitarvikkeessa myytävä malli.


Kai se oli et yläosa maks halkaisija on 5cm.

sorrii

Mä oon noiden kanssa sekoillut joskus. Niissä on pieniä eroja eri valmistajilla.
Kaupan salaateissa ja yrteissäkin on erilaisia ne ruukut...
Mä otin niitä joskus talteen, mutta sitten kerran askartelin tunteja tehden reikiä yhteen viritykseen, huomaten lopuksi, että mulla oli neljää eri kokoista ruukkua, joiden erot oli pari milliä. Sen jälkeen olen ostanut kaikki samasta kaupasta 40c/kpl hintaan.

Viiti edes laittaa mitään mittaa  >:(
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`