Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 14, 2009, 10:13:47 ap

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - elokuu 13, 2012, 10:48:45 ap


Viititkö ottaa ton kuvan pois signaturestasi. En haluaisi puolen sivun kokoista kuvaa katsella joka ketjussa, jota olet kommentoinut.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

FFOGGYL

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 13, 2012, 14:52:59 ip
Lainaus käyttäjältä: vilkku - elokuu 13, 2012, 14:28:32 ip
Jos ei tarvitte käyttää, voiko antaa olla vaikka viikon valmiin kiinni itse kasvissa?


Voi antaa niin kauan kuin podi pysyy syömäkelpoisena, ja se on monilla lajikkeilla pari-kolme viikkoa.


Tämä on taikaa!
Juuri kun olin tulossa kysymään samaa ja pistämässä jo kysymystä, niin ajattelin että tarkistampa eka nyt kumminkin että olisiko vastausta aikaisemmilla sivuilla.
Pam,  tässähän tämä  ;D ;D

Jartza7

Elikkä mikä olis paras suhde puutarhan kesää 10l ämpäri bubbleriin ja kuinka usein kannattaa vedet vaihtaa ?? Tällä hetkellä laittanut 1tl/3viikkoa ja vedet vaihtanut samalla 3 viikon välein. Meneekö ihan päin perse*tä ?
Ne jotka menevät lauman perässä, seuraavat peräreikää

Fredrik-flugarn

elokuu 15, 2012, 14:21:51 ip #5543 Viimeisin muokkaus: elokuu 15, 2012, 14:24:39 ip käyttäjältä Fredrik-flugarn
Lainaus käyttäjältä: Jartza7 - elokuu 15, 2012, 13:34:19 ip
Elikkä mikä olis paras suhde puutarhan kesää 10l ämpäri bubbleriin ja kuinka usein kannattaa vedet vaihtaa ?? Tällä hetkellä laittanut 1tl/3viikkoa ja vedet vaihtanut samalla 3 viikon välein. Meneekö ihan päin perse*tä ?


Älä tee sama vika kuin minä! Yritin fiilispohjalla annostella.... jopa laskemallla.... ensin.

Marssit nyt hetipaikalla lähimpään puotiin ostamaan EC-mittarin.
Mittaat mimmoista soosia paljussa tällä hetkellä on ja lisät puutarhan kesää  kunnes mittari näyttää n.1.8-2.2 . Jos sinulla on ollut hyvin laimea ravinneliuos voi olla viisasta nosta vähän hissun kissun viikon aikana ettei tule sokkina rehuille. Chiliwikissä muistaakseni tarkemmat ohjeet. Tuntuu siltä että chinenset haluavat  vähän voimakkaampi litku kuin annuumit ja baccatumit. Hakutoiminnolla varmasti löytyy tarkemmat EC-arviot.

Tarkista EC arvon välillä. Monille väkevöityy reson vettä. Minulla on melkein passiivisysteemi mistä ravinteet lähtevät nopeammalla tahdilla kuin vedet  ???.
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Jani M

Toisaalta myös tuurilla selviää. Olen itse käyttänyt micro + mato ohjeen mukaan, eikä mitään ongelmaa. Vedet oon vaihtanut sitä mukaa kun olen muistanut. Jos olen muistanut. Viimeksi ihmettelin että kummallinen suhina käy bubblerista, niin ei siellä vettä ollut enää kuin desi pohjalla. Siitä huolimatta Aji Benito voi hyvin, pukkaa järkyttävää määrää podia ja ei edes roikottanut lehtiä. :D

Ehkä tämän kokeilun jälkeen itsekin alan ihan mittalaitteiden kanssa toteamaan tilanteen, jos nyt ryhdyn jatkossa sitten harrastaan vesiviljelyä.

11-13

Mistäs löytää hyviä ebbilaatikoita yhdelle kasville. Saisi olla mallia alla säiliö ja päälle sopiva matalampi laatikko.

Tälle kaudelle rakentelin sellaisen 130 l reson päälle 50 litran laatikosta ebbin 2-4 kasville. No siitä ei tullut hevon v{}#*a. Loppuajasta jopa veden vaihto meni niin vaikeaksi ja kasvit kaatuili/meni poikki, että laitoin koko höskän lopulta roskiin.

Ensi kaudelle meinasin yhden kasvin /ebbi, niin vesivaihdotkin sujuu paremmin kun ostaa yhden reson enempi, niin saa vain nostaa ylälaatikon uuteen resoon. Samoin jos joutuu ulos raahaamaan esim. punkki-invaasion takia, niin sekin vielä yhden puskan kanssa onnistuu.

Bauhousesta, Ikeasta, eikä K-raudasta ei osunut silmiini mitään järkevää yhdistelmää.

biblo

Ikeasta samla-sarjaa olen nähnyt käytettävän.
"Grow food, not lawns"

11-13

elokuu 15, 2012, 20:17:36 ip #5547 Viimeisin muokkaus: elokuu 15, 2012, 20:19:09 ip käyttäjältä 11-13
Tuota Samla sarjaa olen kyllä katsellut, mutta mielestäni soveltuvat paremmin esim. kahdelle kasville. Hakusessa sellainen esim. 400x400 ja 600 korkea reso ja sille ylälaatikko 400x400 ja 200 korkea.


Esim

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Sailyttaminen/Laatikot/Sailytyskori-28447/

Ja siihen sitten sopiva ylälaatikko.

chilihardhead.fi

Käymispönttö + vati on toiminut
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Yuzzi

Onko turvallista muuttaa begoniapunkin (ja joskus kissankin) kelvottomaksi syömä lemon drop nyt bonchiksi? Olisi helpompi hankkiutua tuholaisistakin eroon kun ei tästä yksilöstä nyt tunnu tulevan suoraan sanoen lasta eikä paskaa.

Fredrik-flugarn

-Itse olen suunnitellut lipsahda vähäsen provadon suuntaan... :-[
Vaikka vauvat ja talvehtivat ovat eri huoneissa en millään haluaisi parveken ötökät vauvasänkyihin.

Ongelmat alkavat sitten jos joku rehu kukkii tai podittaa niin ettei sovi myrkytä.
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Ryhis

minä soitta paljo musiikki chili kasvi tehdä hyvä ja iso sato ja punkki otta ja kuolla

hellamusta kiva väri
             varsinkin auto vanne

minä kuin yoda puhua kirjoittaa
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

PP

jos minä laitta Provado punkkille punkki otta tykkää ja lisääntyä paljo paljon

minä tietä onneksi ei toimi Provado punkkille vaikka olla kova myrkky

durac


Tuollaisen vittuperkeleen löysin lehden alapinnalta. Mikähän mahtaa olla kyseessä? Enivei, viskasin sen pihalle äidin kukkapuskien riesaksi >:D

Toby

^^
Etkö tunnista? Sehän on koivun siemen! ;D
Ei se ole vaarallinen...
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Fredrik-flugarn

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 18, 2012, 11:15:07 ap
jos minä laitta Provado punkkille punkki otta tykkää ja lisääntyä paljo paljon

minä tietä onneksi ei toimi Provado punkkille vaikka olla kova myrkky


Voihan kananjalat... Mitä saisi punkit ikuiseen talviuneen?
Onneksi Oolannin poika kestää paljon vittuilua. Verbaalista kättä väännän pelkästään äidinkielellä.

Tervetuloa! ;D
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

PP

Lainaus käyttäjältä: Fredrik-flugarn - elokuu 18, 2012, 21:31:42 ip
Voihan kananjalat... Mitä saisi punkit ikuiseen talviuneen?


Helppoa ratkaisua ei ole. Hae täältä "herpiilisidi" ja lue, mitä porukka on tehnyt. Punkeista eroon pääseminen on kovan työn takana, mutta hillitseminen ei ole kovin vaikeaa.

Fredrik-flugarn

Herpilisiidiä ja etäisyyttä    talvehtivat <-> vauvat on sit seuraava suunnitelma...
-Anooppi tuo kuitenkin lahjaksi kukan ja mausteyrtitit joulupöytään ja pistää taas oravanpyörän liikkeelle  >:(
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

biblo

Älä talveta yhtään kasvia ja nykyiset kasvatusastiat jätät pakkaseen tyhjänä. Itsellä tämä plääni.
"Grow food, not lawns"

sorrii

Mitäs kun haluan talvettaa aika läjän kasveja!?!?
Eiköös tappiin leikatut kasvit/mullan voisi myrkyttää jollain zyklon-b'llä tms. kun ei oletettavasti tule syötävää satoa sitten pariin kuukauteen kuitenkaan ...

On siis punkinpirulaisia ja seittejä näkynyt jonkunverran täälläkin...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`