toukokuu 15, 2024, 01:04:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Donni Sali

Aloittaja Espelt, maaliskuu 19, 2007, 20:33:12 ip

« edellinen - seuraava »

Espelt

Onko porukalla mitään tietoa tästä annuumista? Huhu kertoo, että tuosta olisi mitattu jopa lähelle 1 000 000 SHU:n tuloksia?
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"Onko porukalla mitään tietoa tästä annuumista? Huhu kertoo, että tuosta olisi mitattu jopa lähelle 1 000 000 SHU:n tuloksia?


Jollei nyt mahdotonta, niin on äärettömän epätodennäköistä, että mikään annuum pääsisi sellaisiin lukemiin, tai lähellekään. Vahvimmat tunnetut annuumit taitavat olla jossain 100.000 SHU:n paikkeilla (tietääkö joku tarkemmin)?

Tupakka

Kun nopeasti googlettaa niin silmiin osuun ainakin "super hot", "bird pepper", "800 000 SHU".

Täytyy jonkun kasvattaa tuota. Ainoa siemenlähde mitä kylläkään löysin oli Reimer joka ei taida kovin luotettava käsitykseni mukaan olla.
Joo.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Kun nopeasti googlettaa niin silmiin osuun ainakin "super hot", "bird pepper", "800 000 SHU".

Täytyy jonkun kasvattaa tuota. Ainoa siemenlähde mitä kylläkään löysin oli Reimer joka ei taida kovin luotettava käsitykseni mukaan olla.


Ei taatusti pidä tuo googlen tieto paikkaansa! ;-)  Nolla liikaa SHU-luvussa... Tulisimpia annuumeja ovat Thait (siinä 50-70.000) ja Tepinit (samaa luokkaa). Jos joku 100.000 ylittäisi, se olisi jo saavutus. Eipä silti, varmaan sekin mahdollinen on. Mutta yli 150.000 annuumilla... no way, elleivät maailmankirjat ole muuttuneet täysin.

Espelt

Tuo on nyt melkein semmonen homma, että siemeniä on saatava :D  Marjat Pertsalle kenttätestiin niin saadaan sitten rehellinen arvio tulisuudesta.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Gekko

Reimerhän tällaista huhua tosiaan levittää:
http://www.reimerseeds.com/donni-sali-hot-peppers.aspx
Ja kauppa käy...

Totuus kuitenkin on, että maailman tulisin chili on "Ghettab nostrum". Huhujen mukaan scovilleja löytyy lähemmäs 2000000. Minulta saa muuten siemeniä hintaan 50 EUR / kpl.
Solanaceae et vitae

Sauli Särkkä

Jos ei kunnon testejä ole joku virallinen taho siitä suorittanut, on homma edelleenkin huhupelleilyä. Morich on sentään testinsä läpikäynyt ja Guinnessiinkin hyväksytty megaschovilleominaisuutensa suhteen.

Mulla sentään löytyy 3MSHU Apachea. Siitähän onkin jo videot netissä mun, Nummelinin ja Samun esittäminä..


-Sale
Sauli Särkkä

#002

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Sauli Särkkä"Jos ei kunnon testejä ole joku virallinen taho siitä suorittanut, on homma edelleenkin huhupelleilyä. Morich on sentään testinsä läpikäynyt ja Guinnessiinkin hyväksytty megaschovilleominaisuutensa suhteen.

Mulla sentään löytyy 3MSHU Apachea. Siitähän onkin jo videot netissä mun, Nummelinin ja Samun esittäminä..


-Sale


Olihan se aloittelijan nassuun tulista. Vois vetäistä jonkun fassen vaikka näin hullutteluna sitten syksyllä olettaen, että tosta jotain saa ja tehä siitä videon.
Joo.

Aessu

Nuin paljon annuumista? En usko!
http://www.youtube.com/watch?v=OD4JPEyayus
Tuotetun tekstin määrä on suoraan verrannollinen nautittuun alkoholimäärään.
#365

Aji Inferno

Tämän hetken tiedolla ainoat varmasti 100.000 SHU:ta ylittävät chililajikkeet kuuluvat c.chinense -lajiin. Ehkä jokunen annuum saattaa ääriolosuhteissa päästä tuon rajan yli, mutta tuskin ainakaan kovin paljon.

Ja yli miljoonan SHU:n? Kuka tietää... Silläkin uhalla, että olen väärässä, uskoisin että miljoona alkaa olla chilin luonnollinen yläraja, ja sekin äärimmäisen harvinainen lukema. Näyttäisi, että vain kaksi lajiketta, "Scorpion" Karibialta ja "Naga Morich" ovat sen saavuttaneet. Nekään tuskin tekevät lähimaillekaan samanlaisia tuloksia viileämmissä oloissa.

Mutta sitten taas: miljoona SHU..? Se on ENEMMÄN kuin tarpeeksi!!!  :twisted:

Se on enemmän kuin kukaan meistä haluaa koskaan maistaa, kokonaisena hedelmänä... Uskokaa minua. ;)

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Mutta sitten taas: miljoona SHU..? Se on ENEMMÄN kuin tarpeeksi!!!  :twisted:

Se on enemmän kuin kukaan meistä haluaa koskaan maistaa, kokonaisena hedelmänä... Uskokaa minua. ;)


Pepper-Kingin kuivatuissakin riiittää kiitettävästi potkua joten odottelen innolla (ja suurella kauhulla) ensimmäistä tuoretta Nagaa :D

Clown^

hehe itse en kyllä nagaan vielä koskisi ilman kumihanskoi XD

mutta että annuumi yli 1 000 000 SHU niin ei.
jos ei polte tunnu, se on kaupan chili!