toukokuu 17, 2024, 03:42:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Polkupyörä-topic

Aloittaja masaiman, huhtikuu 28, 2013, 22:04:45 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Noniin, massiivisia sateita eurannut pakkanen jäädytti tietenkin pyöränlukkoni totaalisen kiinni, avain ei mennyt edes sisään yli kolmea milliä. Noh, onneksi ei ollut kiire mihinkään. Ensin yritin lukkosulaa tunkea lukkoon, mutta eipä pahemmin onnistanut. Päätin ottaa järeät keinot käyttöön, ja menin sisälle, ja päästin hanasta kuumaa vettä muovipussin täyteen. Hetken taisteltuani sain koko U-lukon upotettua kuumaan veteen, ja pienen ajan kuluttua tsädääm, lukko auki  :)
Ihmettelin myös pyöränjälkiä pihalla, ja kas! Taloyhtiössähän oli lämmin pyörävarasto, mutta kukaan ei ollut kertonut prkl!  :o
Nyt pääsi nishiki lämmittelemään ja sulamaan sinne :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - tammikuu 13, 2014, 13:02:46 ipIhmettelin myös pyöränjälkiä pihalla, ja kas! Taloyhtiössähän oli lämmin pyörävarasto, mutta kukaan ei ollut kertonut prkl!  :o
Nyt pääsi nishiki lämmittelemään ja sulamaan sinne :)

Eikös tuollainen kerrota yleensä vuokrasopimuksessa. ;)
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - tammikuu 14, 2014, 18:27:37 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - tammikuu 13, 2014, 13:02:46 ipIhmettelin myös pyöränjälkiä pihalla, ja kas! Taloyhtiössähän oli lämmin pyörävarasto, mutta kukaan ei ollut kertonut prkl!  :o
Nyt pääsi nishiki lämmittelemään ja sulamaan sinne :)

Eikös tuollainen kerrota yleensä vuokrasopimuksessa. ;)

"Yleensä" ei koske Turkua ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Ei täällä muutenkaan kaikkea kerrota. Vuoden vaihteen jälkeen tuli lasku taloyhtiön saunan käytöstä. Ei paljon, mut pari euroa/kerta kuitenkin. Olis ollut kiva tietää etukäteen, vaikka ei se olis käyntikertoihin vaikuttanutkaan.

Ketjun aiheeseen liittyen: syksyn viimeiselle luennolle mennessä pyörän kumi tyhjeni yllättäen, ei pitänyt edes mitään pihinöitä. Perjantaina vihdoin sain sen verran itsestäni irti että sen tutkin, paikkasin kumin ja laitoin nastarenkaan samalla kertaa alle. Tänään tuli postissa actionkamera ja siihen sopiva teline polkupyörään kiinnittämistä varten. Parin päivän päästä vois käydä hurjastelemassa!

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ottulo - tammikuu 14, 2014, 22:12:34 ip
Tänään tuli postissa actionkamera ja siihen sopiva teline polkupyörään kiinnittämistä varten. Parin päivän päästä vois käydä hurjastelemassa!

Lampun lisäksi actionkamera on toinen mitä oon kuolannut jo pari vuotta  :o ::)
Mimmosen härpäkkeen ostit, ja saako pian vähän käyttökokemuksia?
Käytössä oon nähnyt kaverilla vaan gopron, mutta turhan hintavaa itselle tuohon tarkoitukseen,
vähän olen katsellut ebayssa kun saa esim 30-60e hintaisia kikkareita, mutta vähän ne tietysti omalla tavallaan epäilyttää  ::)
Onko kellään kokemusta moisista?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

tammikuu 15, 2014, 08:50:12 ap #105 Viimeisin muokkaus: tammikuu 15, 2014, 08:52:02 ap käyttäjältä Mattson
Hae clasulta AEE magicam. Tais olla jotain 150, niiden halppiskameroiden kuvanlaatu on yleensä kamala ja valokenno niin pieni että vähänkään hämärässä hirvee kohina.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Mattson - tammikuu 15, 2014, 08:50:12 ap
Hae clasulta AEE magicam. Tais olla jotain 150, niiden halppiskameroiden kuvanlaatu on yleensä kamala ja valokenno niin pieni että vähänkään hämärässä hirvee kohina.

Olet varmaankin Mattson aivan oikeassa, ja tuo kyllä vaikuttaa melko lupaavankin oloiselta kikkareelta, pitääkin pistää muistiin!
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - tammikuu 15, 2014, 10:44:46 ap
Lainaus käyttäjältä: Mattson - tammikuu 15, 2014, 08:50:12 ap
Hae clasulta AEE magicam. Tais olla jotain 150, niiden halppiskameroiden kuvanlaatu on yleensä kamala ja valokenno niin pieni että vähänkään hämärässä hirvee kohina.

Olet varmaankin Mattson aivan oikeassa, ja tuo kyllä vaikuttaa melko lupaavankin oloiselta kikkareelta, pitääkin pistää muistiin!

No nyt se tapahtui ja ostin myös tuommoisen  :)
Ei muuta kuin lataukseen ja ehkä jo aamulla testilenkille  ;)
lisäksi pimeyttä uhmaamaan hankin viikko sitten ebaysta kaksin kappailein tämmöisiä tuikkuja:
http://www.ebay.com/itm/141093427706?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Alkaa menemään välineurheiluksi? ;)

Ettei menis ihan offiksi niin kiristelin vähän jarruja, öljysin ketjuja ja laitoin silikonia etuhaarukkaan. (Kun siellä clasulla kerran kävin).

Tietääkö joku, millä tavoin noissa "levy"jarruissa saa kiristettyä sitä ns. männän puoleista jarrupalaa lähemmäs levyä  :o
Toisen palan kiristys multa kyllä hoituu helposti.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Herra 47

http://www.valostore.fi/tuote/polkupyoran_lamppu_lumilight_biker_1400/

tuollainen valaisin mulla ja tuosta puuttuu se kielletty moodi eli strobo... Ärsyttävämpää valoa ei pyörässä voisikaan olla. sakothan tuosta poliisit voi antaa mutta harvoin ne (joskus kuitenkin) noita fillari ratsioita tekee
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - tammikuu 28, 2014, 17:50:36 ip
http://www.valostore.fi/tuote/polkupyoran_lamppu_lumilight_biker_1400/

tuollainen valaisin mulla ja tuosta puuttuu se kielletty moodi eli strobo... Ärsyttävämpää valoa ei pyörässä voisikaan olla. sakothan tuosta poliisit voi antaa mutta harvoin ne (joskus kuitenkin) noita fillari ratsioita tekee

No huh  :o aikamoinen valaisin, mulla hinta kun oli kymmenyksen, niin en varmaan saa ihan vastaavaa laatua  ::)
Mutta uskoisin että kahdella tommosellakin ihan näkee  8) Nytkin jo yhdellä kiinan 3w (DZR) otsalampulla näkee aika kivasti  :)

Strobomoodeista olen samaa mieltä, että ne pitäisi kriminalisoida, varsinkin kun jotkut hullut ajavat niitä käyttäen. Joku saa vielä epilepsiakohtauksen.  >:(
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

HotVelo

Tuommoinen Lumilight on minullakin talvikäytössä maastopyörässä. Kyllä näkee. Ja kyläteillä autoilijat vaihtavat kiltisti pitkiltä puolikasvaloille kun vähän väläyttää täystehoa omissa valoissa.

akselsson1

Kylläpä uusilla valoilla kelpaa nyt ajella  8) ihan häikii ;)
Anyway, tänään kevään innostuksessa olin luolavuorella imemässä polkua pyörällä ihan nuoruuden innolla, josta tuloksena räjäytin vasemman polkimen aikalailla tohjoksi, muovikuorinen kun oli  ::)
Nyt pitäis saaha (taas) uudet, ja mielellään metalliset, eikä mitkään überkalliit kun laakerit menee kuitenkin jossain kohtaa liiasta kuran määrästä tohjoksi. Parikymppiä ois mun mielestä hyvä budjetti, ja silleen että tässä turussa vois mielellään jostain kaupasta ne ostaa ja hakea, eikä tarviis lähteä mitään tilaileen. Ehdotuksia?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 05, 2014, 18:24:28 ip
Nyt pitäis saaha (taas) uudet, ja mielellään metalliset, eikä mitkään überkalliit kun laakerit menee kuitenkin jossain kohtaa liiasta kuran määrästä tohjoksi. Parikymppiä ois mun mielestä hyvä budjetti, ja silleen että tässä turussa vois mielellään jostain kaupasta ne ostaa ja hakea, eikä tarviis lähteä mitään tilaileen. Ehdotuksia?


En muista vanhoista keskusteluista ja laiskotti liikaa lähteä kelaamaan ketjua taaksepäin, josko sinulla oli lukkopolkimet vai perinteiset. Itse esitän lähtökohtaisesti lukkopolkimia, ja suosittelisin kyllä joustamaan siitä parista kympistä. Bikeshopilla (Turku) olisi näköjään varastossa tämmöiset:

http://www.bikeshop.fi/Shimano_XT_polkimet_trail_/ekauppa/pEPDM785/&listpos=15

Tarjoushinta ei ole mielestäni paha.

Heku

Tuo Lumilight on semmonen lamppu jonka kyllä haluaisin. Polkupyörää mulla ei enää ole kun joku nisti sen varasti mutta mettämopedin valot on sen verran unkeelliset. Toistaiseksi pärjäilty tuolla Fenixin 277lm otsavalaisimella. Tahtoo silti!  ;D

HotVelo

Jep, Lumilight on kyllä ykkösluokkaa. Käytin sitä muutama vuosi sitten myös tilapäisenä työvalona Tapani/Hannu-myrskyjen aikaan kun piti raivata iltapimeällä maaseuturesidenssille johtavaa tietä auki myrskyn kaatamilta puilta. Lumilight maahan sopivalle etäisyydelle ja eikun hommiin.

PP

On valot vähän toista nykyään kuin viisikään vuotta sitten. Neljänkympin kiinalaisesta kolmen XM-L:n ledin ja kahden akun lampusta lähtee täysteholla enemmän valoa kuin Octavian lähivaloista. Pimeällä pyöräillessä katsotaan välillä vähän pitkään vaikkei tangossa ole kuin yhden XM-L:n pikkulamppu puoliteholla. Ledilamppujenkin kanssa lähti vähän käsistä, ja kaapissa taitaa olla seitsämän erilaista lamppua.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: HotVelo - maaliskuu 05, 2014, 22:42:04 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 05, 2014, 18:24:28 ip
Nyt pitäis saaha (taas) uudet, ja mielellään metalliset, eikä mitkään überkalliit kun laakerit menee kuitenkin jossain kohtaa liiasta kuran määrästä tohjoksi. Parikymppiä ois mun mielestä hyvä budjetti, ja silleen että tässä turussa vois mielellään jostain kaupasta ne ostaa ja hakea, eikä tarviis lähteä mitään tilaileen. Ehdotuksia?


En muista vanhoista keskusteluista ja laiskotti liikaa lähteä kelaamaan ketjua taaksepäin, josko sinulla oli lukkopolkimet vai perinteiset. Itse esitän lähtökohtaisesti lukkopolkimia, ja suosittelisin kyllä joustamaan siitä parista kympistä. Bikeshopilla (Turku) olisi näköjään varastossa tämmöiset:

http://www.bikeshop.fi/Shimano_XT_polkimet_trail_/ekauppa/pEPDM785/&listpos=15

Tarjoushinta ei ole mielestäni paha.


Aika paljon vierastan lukkopolkimia, eikä ole kenkiäkään. Pyöräilen myös kouluun ja moneen muuhinkin paikkaan samalla pyörällä, joten perinteiset mielellään.
Nopealla vilkaisulla budjettia pitänee varmaan vähän nostaa..

Saatiinpa hyvä keskustelu taas valoista, ja kyllä, mullaki lähtee tämä osuus aina aivan lapasesta ::) kaksi kpl yhden xm-L lediä tangossa aiheuttaa jo katseita... ;D
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

boozeman

Hep,

Itse harrastelen yksivaihteisia fillareita. Muutama on tullut myös kasattua. Nurkkiin on toki myös kerääntynyt erilaisia Fichtel-Sachs takanapoja, mm. 2 -vaihteinen Duomatic ja normaali 3-vaihteinen Torpedo, löytyypä jopa Sachs Commander, jossa on 5 lehtinen takarattaisto + napavaihde.

Yleisimmät kulkineet taitavat olla Panssariprikaatista lähtöisin oleva sotakonkeli, pari 80-luvun alun Terässiipeä ja kesäisin huristellaan sitten kapearenkaisella oikealla sinkulalla (Globe Roll)


Aina pitää muutama ajokuntoinen fillari olla. Vielä parempi jos niiden lisäksi on kasa mielenkiintoisia aihioita tilaa viemässä :)

https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

HotVelo

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 06, 2014, 09:59:24 ap
Aika paljon vierastan lukkopolkimia, eikä ole kenkiäkään. Pyöräilen myös kouluun ja moneen muuhinkin paikkaan samalla pyörällä, joten perinteiset mielellään.
Nopealla vilkaisulla budjettia pitänee varmaan vähän nostaa..


Löytyyhän sitä vielä yhdistelmäpoljinkin, missä on toisella puolen XT lukkopoljin ja toinen puoli 'perinteinen'. Mutta jos tosiaan lukkopolkimien käyttö ei tunnu omalta jutulta, niin parempi on pysyä semmoisessa, minkä kanssa on ns. sinut. Veikkaan kyllä, että jossain vaiheessa kun pääset lukkopolkimilla ajoa kokeilemaan, niin se tuntuma voi viedä mennessään. Mutta kaikki aikanaan.

rasse

Itsellä on Tunturi Akseli, kolmivaihteinen. Sellaisen laitoin aikoinaan kun kuljen talvenkin läpi pyörällä töihin ja silloin matkaa tuli n. 16 km. suuntaansa ja halusin luotettavan pyörän, jota ei tarvitse jatkuvasti rassata. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Napahuollot olen teettänyt, muuten huollan itse. Tahtoohan nuo rumpuvaihteet jäätyä talvella kaikesta huolimatta.
Ja itse vehjehän painaa, joten vauhti ei päätä huimaa. Kuitenkin talvikelillä tuo 16 km. meni 35 minuuttiin, joten ei ihan huonosti. Tällä hetkellä tosin työmatka on huomattavasti lyhyempi.

Niin ja varoituksen sana: Helsingin Urheiluvälinehuollosta ei kannata tilata. Mitään. Koskaan.