toukokuu 23, 2024, 21:47:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Youtube-kanava chilinkasvatukseen!

Aloittaja unenkuva, maaliskuu 12, 2016, 11:59:59 ap

« edellinen - seuraava »

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - joulukuu 09, 2016, 19:07:26 ip
Ehkä pienenä haittana, että importtauksen voi ilmasversiossa tehdä "vain" 720p, mutta aivan riittävä minun videoihin. Kamerankin sain vielä pykälää paremmalle laadulle (nytklin kuiten kuvaan 1080p)  Ohjelma kyllä taipuu myös täysin ammattitasoon.


siis exporttauksen tietenki :D

zinzu

Ammattimaisuus voi olla kaukana  ;D nykynuoriso vaan ihannoi tubettajia  ^-^ jätkällä on omat puskat kasvamassa, ni oppiikin viel jotain hyödyllistä, ku sun videoita tuijottaa..
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

unenkuva


unenkuva


unenkuva


unenkuva

Tilannepäivitystä projektiin

Kiitos kaikille, jotka mun videoita katsoneet. Kanavan menestys yllättänyt oikein paljon. Positiivista palauttetta tullut paljon monelta suunnalta, mukava kuulla, että porukka tykkää.
Kohta lähestyy 200 tilaajaa (toivottavasti tulee jossain vaiheessa täyteen). Laittakaa kommenttia, jos haluatte, että teen jonku speciaalin taas, edellinen spessu oli 100 tilaajan kohdalla, jos siis saan sen täyteen.

unenkuva


NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 07, 2017, 12:11:35 ip
CO2-tabletti


Hyvä video taas kerran. :) Sen verran jäi arveluttamaan, että onnistuuko tuon pulloviritelmän sijaan sellainen, että ripustaa chilin päälle amppelityylillä vesiastian, johon tiputtaa hiilidioksiditabletin? Eikös se raskaana kaasuna sieltä pikkuhiljaa valu chilin lehdille?

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - tammikuu 07, 2017, 12:46:14 ip
Hyvä video taas kerran. :) Sen verran jäi arveluttamaan, että onnistuuko tuon pulloviritelmän sijaan sellainen, että ripustaa chilin päälle amppelityylillä vesiastian, johon tiputtaa hiilidioksiditabletin? Eikös se raskaana kaasuna sieltä pikkuhiljaa valu chilin lehdille?


Kiitti kommentista :)  en kyllä näkis mitään syytä miksi ei toi toimis. Veden vaan kun muistaa vaihtaa sillon tällön nii toimii kyllä

unenkuva


Taas näitä... Vähän ohi chilien, mutta näitä on hauska tehdä

unenkuva


Veijarit halusivat mua haastatella nettiraarioon tänä viikonloppuna.
Tässä tarkemmin

unenkuva


200 tilaajan special
Time lapse kun habanero kypsyy. Kiitos timelapse-videosta Chiliharrille!

Chiliharri

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 21, 2017, 19:27:15 ip
Kiitos timelapse-videosta Chiliharrille!


Kiitos sinulle Chili-Ile Time Lapse väännökseni ensijulkaisusta! Olen katsellut julkaisemiasi vidoita, joiden katselemista suosittelen myös muille pidemmänkin aikaa Chiliä harrastaneille. En ole kaikkia katsonut, mutta katselemistani löytyy ainakin mielenkiintoista asiaa erilaisista toteutuksista. En ole aikaisemmin julkaissut oikeastaan mitään (lukuunottamatta muutamia valokuvia), mutta nyt 2017 tuli hommattua tuollainen halvemman luokan videoeditointiohjelma. Ja sitä kautta aloin laittamaan vanhoja timelapse kuvasarjoja videoksi, kuten tuokin vähän yli 3 vuotta sitten kuvattu. Niitä on muutamia, mutta muita ei-chiliaiheisia videoita en julkaise mm. osassa olevien tekijänoikeusseikkojen vuoksi. Chili-Ile kertookin tekijänoikeuksista tuossa "200 tilaajan speciaalissa".

Jos tulee ajatuksia jostain erityisestä, mistä kiinnostaisi timelapse, niin laittakaa viestiä tänne unenkuvan (=Chili-Ile) ketjuun. Minäkin luen foorumia useammin, kuin tänne kirjoittelen. Tällä hetkellä on itseasiassa menossa yksi time-lapse kuvausprojekti, jossa seuraan muutamaa Capsicum pubescens taimea useamman viikon ajan. Voin yrittää toteuttaa ainakin sellaiset, missä voi kuvata lähes staattista kohdetta sisätiloissa.



unenkuva

Näitähän on kyselty, ja loistavaa, että teit videon. Mielelläni julkaisen lisää niitä kanavallani, jos vain haluat :)
Ei tosiaan saanut laitettua samaan videoon tuon tilaaja-speciaalin kanssa, koska editointiohjelma ei antanut laittaa eri frameraten videoita samaan projektiin. Mutta nyt kun asiaa ajattelin, niin toimii jopa paremmin omana videonaan. Tuon speciaalivideon lopussa tosiaan kiittelinkin Chiliharria ja propsit videon teosta

unenkuva


unenkuva


Kevät tulloo ja idätykset käynnissä, jotkut ottaa chilejä pois talvetuksesta. Pari vinkkiä niihin, ja muutama muu

Chiliharri

Hyvä video jälleen Chili-Ile! Harsokangasta oon itsekin käyttänyt, ja edelleen aion käyttää mm. ulos istutettavien auringonsuojaksi - sitten kevväämmällä  ;)

Tuli vaihtoehto mieleen tuosta harsokankaan käytöstä multaruukun pohjalla. Mulla on kokemusta tuostakin, mutta huomasin juurten tulevan tuosta helposti läpi syksyn mittaan. Olen käyttänyt myöhemmin suodatinkangasta, jota on moneen eri tarkoitukseen. Laitan ns. juuriestekangasta harsosääski-esteeksi esim paulina 25cm ruukkujen pohjalle. Sitä saa ~vitosella myös valmiina paloina taiteltuna.
Täällä on kerrottu kankaista mistä on kyse (jos ei tietoa): http://www.meltex.fi/tuotteet/infra-maa-ja-vesirakentaminen/suodatinkankaat-geotekstiilit/suodatinkangas.html

Videossasi 4:20 eteenpäin oleva pala on ulkonäön perusteella EPP (muovia), jota olen käyttänyt myös samaan(kin) tarkoitukseen. Parempi vaihtoehto kaikin puolin, kuin EPS eli styrox. Ei murene kovin helposti, ja kemiallisesti erittäin stabiili.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Chiliharri - helmikuu 04, 2017, 16:06:20 ip
Videossasi 4:20 eteenpäin oleva pala on ulkonäön perusteella EPP (muovia), jota olen käyttänyt myös samaan(kin) tarkoitukseen. Parempi vaihtoehto kaikin puolin, kuin EPS eli styrox. Ei murene kovin helposti, ja kemiallisesti erittäin stabiili.


Kiitos kommentista :)
tuo pikkupätkä tosiaan idätysvideosta, joka oli ensimmäinen video (jossei kanavan esittelyä lasketa. Pitääpä muistaa tuo EPP, ku en tiennyt mitä se on. Voisin jollakin kysymys-vastaus/koontivideolla kertoa tuon. Kiitos tiedosta :D

Jos jaksatte, laittakaa kommentteja videon kommenttikenttään youtubessa, niin näkee nekin, jotka eivät täällä foorumilla ole

MRgreen

Video kookoksen lannoituksesta kiitos  :thumbup:

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - helmikuu 12, 2017, 10:24:59 ap
Video kookoksen lannoituksesta kiitos  :thumbup:


Ei varmaan sais siitä ihan omaksi videoksi asti, mutta vois seuraavaan "5 vinkkiä" videoon ottaa. Kookoksessa voi lannoittaa samoilla suhteilla kuin vesiviljelyssä, vesiviljelylannoitteilla