toukokuu 24, 2024, 01:23:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mikä tänään naurattaa.

Aloittaja Ryhis, huhtikuu 05, 2010, 10:37:51 ap

« edellinen - seuraava »

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 30, 2013, 20:46:14 ip
Munakunnan yms. munat sai yleensä vetää veitsellä halki ja lusikalla pyöräytettävä sisältö irti. Ei hermot kestä kananmunan kuoria nyppiä pieni pala kerrallaan irti. Ja joka toinen oli yleensä mustunut sisältä jo seuraavana päivänä.     >:( :o ::)


Mulla on onneksi hyvä hankintakanava kananmunille, eräs asiakas kun pitää 4 kanaa (eli 4 munaa/päivä) eikä ukkonsa kanssa saa sentään ihan kaikkia itse syötyä. Ainoa ongelma on tuo keittäminen, pitää aina välillä ostaa kaksi kennoa joista toisen pistää talteen muutamaksi viikoksi. Liian tuoreista munista kun ei keitettynä kuori irtoa kunnolla. Tänään keitin 26-28.5. munittuja ja hyvin irtosi. Uskomattoman keltaisia keltuaisia muuten. :)

Jame

Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 30, 2013, 23:58:55 ip
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 30, 2013, 20:46:14 ip
Munakunnan yms. munat sai yleensä vetää veitsellä halki ja lusikalla pyöräytettävä sisältö irti. Ei hermot kestä kananmunan kuoria nyppiä pieni pala kerrallaan irti. Ja joka toinen oli yleensä mustunut sisältä jo seuraavana päivänä.     >:( :o ::)


Mulla on onneksi hyvä hankintakanava kananmunille, eräs asiakas kun pitää 4 kanaa (eli 4 munaa/päivä) eikä ukkonsa kanssa saa sentään ihan kaikkia itse syötyä. Ainoa ongelma on tuo keittäminen, pitää aina välillä ostaa kaksi kennoa joista toisen pistää talteen muutamaksi viikoksi. Liian tuoreista munista kun ei keitettynä kuori irtoa kunnolla. Tänään keitin 26-28.5. munittuja ja hyvin irtosi. Uskomattoman keltaisia keltuaisia muuten. :)


Minusta tuo keitettyjen kananmunien kuoren irtoaminen tai irtoamattomuus riippuu täysin "jälkikäsittelystä", ei hankintapaikasta tai munien alkuperästä.

Eli kun munia on keitetty haluttu minuuttimäärä niin äkkiä kuuma vesi pois kattilasta ja juoksevan kylmän veden alle muutamaksi minuutiksi. Ja ennen kuorimista pitää taputella kuori huolella rikki, ei mitään murenna pala reunasta-meininkiä. Toimii ainakin yleensä.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Janne

Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 30, 2013, 23:58:55 ip
Liian tuoreista munista kun ei keitettynä kuori irtoa kunnolla.

Naulan kantaan, tässä se totuus keitetyn munan kuoren irtoamisesta. Meillä on kymmenkunta omaa kanaa ja asia on juuri noin.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Jame

Lainaus käyttäjältä: Janne - heinäkuu 01, 2013, 00:50:59 ap
Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 30, 2013, 23:58:55 ip
Liian tuoreista munista kun ei keitettynä kuori irtoa kunnolla.

Naulan kantaan, tässä se totuus keitetyn munan kuoren irtoamisesta. Meillä on kymmenkunta omaa kanaa ja asia on juuri noin.


No, onneksi tuota ongelmaa harvoin on "ostomunissa". Tai ainakaan itsellä ei ole ollut ellei jätä "jälkikäsittelyä" tekemättä.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Huru-ukko

Suurin piirtein samalla tavalla ne aina keittänyt olen 30v. Katson sen jo kokemukseksi  ;).
Äkkiä kylmään veteen  muutamaksi minuutiksi ja sitten lämmennyt vesi pois ja uudestaan kylmään veteen. Annan yleensä niiden olla siinä viimeisessä kylmässä porakaivo vedessä parikymmentä minuuttia.

Tuota en ollut kyllä tiennyt että liian tuoreista ei se kuori lähde niin helposti kuin vanhoista. Kuinka monta vrk niitä täytyisi vanhettaa, että se kuori irtoaa ?.

Miksi munat osa mustuu sisältä?. En niistä muuta haittaa tai hajuja löytänyt kuin sen mustumisen.
Ja yhteinen piirre oli juuri noille että samassa paketissa oli osa mustuneita ja osalla taas kuori kiinni. Siis ei kaikilla. Enkä kyllä huomannut katsoa että oliko silä mustumisella yhteyttä tai ei kuorien irtoamiseen. Eli samasta keitoksesta osasta lähti kuori irti ja osasta ei.

Ehkä ne mustuneet on niitä joista ei ole sitten syntynyt broileria, ja ne on palautettu kasvattamolta takaisin tuotteen toimimattomuuden takia, jossa palautus-aikaa on vuosi. Munien toimittaja maksaa postimaksut.
Jos sekä broileritalo ja munien toimittaja on samalla paikkakunalla, postinkantaja toimittaa ne fillarilla. Maksuksi riittää kaksi broileria tai tiu munia ilman veroja ja kuitteja.  8)

Koska satun nyt olemaan työttömänä niin oikeastaan voisin tehdä yhteiskunnalle tärkeää tutkimus työtä koskien mm. Munakunnan kananmunien kuorien irroittamisen yhteydestä mustumiseen.... ::)
Saan nimeni samaan listaan Frederikin kanssa joka keksi jo talvella autoventtiilin resoihin ja muihin tarpeellisiin härpäkkeisiin polkupyörän pinnasta. Joka oikeastaan on ihan hyvä oivallus...
Eli en saa ... ;) ;D.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - heinäkuu 01, 2013, 09:21:46 ap
Suurin piirtein samalla tavalla ne aina keittänyt olen 30v. Katson sen jo kokemukseksi  ;).
Äkkiä kylmään veteen  muutamaksi minuutiksi ja sitten lämmennyt vesi pois ja uudestaan kylmään veteen. Annan yleensä niiden olla siinä viimeisessä kylmässä porakaivo vedessä parikymmentä minuuttia.

Tuota en ollut kyllä tiennyt että liian tuoreista ei se kuori lähde niin helposti kuin vanhoista. Kuinka monta vrk niitä täytyisi vanhettaa, että se kuori irtoaa ?.

Miksi munat osa mustuu sisältä?. En niistä muuta haittaa tai hajuja löytänyt kuin sen mustumisen.
Ja yhteinen piirre oli juuri noille että samassa paketissa oli osa mustuneita ja osalla taas kuori kiinni. Siis ei kaikilla. Enkä kyllä huomannut katsoa että oliko silä mustumisella yhteyttä tai ei kuorien irtoamiseen. Eli samasta keitoksesta osasta lähti kuori irti ja osasta ei.

Ehkä ne mustuneet on niitä joista ei ole sitten syntynyt broileria, ja ne on palautettu kasvattamolta takaisin tuotteen toimimattomuuden takia, jossa palautus-aikaa on vuosi. Munien toimittaja maksaa postimaksut.
Jos sekä broileritalo ja munien toimittaja on samalla paikkakunalla, postinkantaja toimittaa ne fillarilla. Maksuksi riittää kaksi broileria tai tiu munia ilman veroja ja kuitteja.  8)

Koska satun nyt olemaan työttömänä niin oikeastaan voisin tehdä yhteiskunnalle tärkeää tutkimus työtä koskien mm. Munakunnan kananmunien kuorien irroittamisen yhteydestä mustumiseen.... ::)
Saan nimeni samaan listaan Frederikin kanssa joka keksi jo talvella autoventtiilin resoihin ja muihin tarpeellisiin härpäkkeisiin polkupyörän pinnasta. Joka oikeastaan on ihan hyvä oivallus...
Eli en saa ... ;) ;D.
Joo, tutkimusta kehiin vaan, ois kyllä mielenkiintoista tietää, millä logiikalla ne kuoret irtoo, kun ite keitän ainalähes samalla tapaa munia, ja teen "jälkihoidon" samalla tapaa ja tuntuu ihan tuuria olevan, irtooko kuori vai ei.

Miquel

^^ Repeily tuolle Huru-ukon pähkäilylle. Nimimerkkinsä mittainen mies tuossa postauksessa!  ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

InkRose

Kuten tuossa taisin mainita, pari-kolme viikkoa munimisesta tarvitaan että irtoaa nätisti. Kuukauden jos jaksaa niin varmasti lähtee (sanoo hän huimalla 3 munan kokemuksella). Tämän minulle kertoivat ystävälliset ihmiset, joilta munia ostan. Ei ole kyllä kovin usein tarvinnut saati tehnyt mieli kaupasta munia ostaa kun noiden makuun pääsin...

bluesman

 Kokeilkaapas vanhaa puhalluskonstia keitetyille munille; reikä molempiin päihin ja tuhti puhallus ja voilá - kuoreton egu on jossain keittiön nurkassa tai pöydän alla. Uskomatonta mutta toimii. Lähtee siis vauhdilla.

akselsson1

Chilihulluutta jo vuodesta 2011

JN

Kymppiuutisten otsikko rivillä pyöri teksti: Ruotsissa pohditaan lähentymistä Natoon. Itse luin ko.tekstin seuraavalla tavalla: Ruotsissa pohditaan lähentymistä Nagaan :)

Whili


Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 30, 2013, 20:46:14 ip
Luomua ja lähiruokaa suomalaisille.
Tälläinen naurattaa todella, koska tämänkin jälkeen ihmiset ostavat samaa tuotetta edelleenkin uskoen siihen että on se luomua.
Ainoa asia johon olen itse retkahtanut on kananmunat, nykyään ostan yleensä niitä ruskeita munia, oliko ne nyt sitten vapaan tai kotipihan vai liberaalin kanan munimia.
Ihan siksi että niistä saa kuoret irti normaalisti. Ja kaikki on ainakin vielä pysyneet mustumattomina sen pari viikkoa keittämisen jälkeen.
Munakunnan yms. munat sai yleensä vetää veitsellä halki ja lusikalla pyöräytettävä sisältö irti. Ei hermot kestä kananmunan kuoria nyppiä pieni pala kerrallaan irti. Ja joka toinen oli yleensä mustunut sisältä jo seuraavana päivänä.     >:( :o ::)


Itte oon kanssa laiska ja keitän kuukauden sumpit kerralla vanhassa kylpyammeessa. Pysyy lämpimänä kun heivaa pari ulkoroihua sinne alle.

Kahvin ja kananmunien keitto on niin aikaavievää ja raskasta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 05, 2013, 11:04:50 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - kesäkuu 30, 2013, 20:46:14 ip
Luomua ja lähiruokaa suomalaisille.
Tälläinen naurattaa todella, koska tämänkin jälkeen ihmiset ostavat samaa tuotetta edelleenkin uskoen siihen että on se luomua.
Ainoa asia johon olen itse retkahtanut on kananmunat, nykyään ostan yleensä niitä ruskeita munia, oliko ne nyt sitten vapaan tai kotipihan vai liberaalin kanan munimia.
Ihan siksi että niistä saa kuoret irti normaalisti. Ja kaikki on ainakin vielä pysyneet mustumattomina sen pari viikkoa keittämisen jälkeen.
Munakunnan yms. munat sai yleensä vetää veitsellä halki ja lusikalla pyöräytettävä sisältö irti. Ei hermot kestä kananmunan kuoria nyppiä pieni pala kerrallaan irti. Ja joka toinen oli yleensä mustunut sisältä jo seuraavana päivänä.     >:( :o ::)


Itte oon kanssa laiska ja keitän kuukauden sumpit kerralla vanhassa kylpyammeessa. Pysyy lämpimänä kun heivaa pari ulkoroihua sinne alle.

Kahvin ja kananmunien keitto on niin aikaavievää ja raskasta.
Mä oon nyt parisen viikkoa ollut foorumin jäsen eikä tarvi enää ees vilkaista nimimerkkiä, kun hihitellen lukee näitä tietyn tyyppisiä viestejä.

Hyvä, Räyhis. :D

Miquel

^^ Täällä viljellään myös hyvin omanlaistaan sarkasmia tietyistä aiheista. Äkkiseltään nyt tulee mieleen päivittely, rätti, vedonpoisto ja kirjoitus-virheet. ;)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Miquel - heinäkuu 05, 2013, 14:04:07 ip
^^ Täällä viljellään myös hyvin omanlaistaan sarkasmia tietyistä aiheista. Äkkiseltään nyt tulee mieleen päivittely, rätti, vedonpoisto ja kirjoitus-virheet. ;)


Kysykääpä Räyhiksen mielipidettä mosaiikkiviruksesta  ;) ;) ;D ;D


bobster

Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

sorrii

Veikkaisin että 90% [suomalaisista] naisista ei ymmärrä koko jutun jujua ...
[[Mahtavatkohan russkij naikkosetkaan katsella action- ja hai-elokuvia ... tai luontodokumentteja?!?]]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Hauskaa tässä lähinnä, että on mennyt läpi:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013071317262714_ul.shtml

Mikähän on tuo Bang Ding Ow ??
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`