toukokuu 23, 2024, 10:24:32 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Toivon chilit 2007

Aloittaja Toivo, joulukuu 19, 2006, 17:51:32 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Toivo"
Laitetaas taas kuva :D Tuo on siis tuon C.spp#2 chilin kukka, onkoha tuo baccatum? Musta se ainakin vähä näyttää baccatumin kukalta ja sen kasvutapakin vähän sellanen. Mielipiteit otetaa vastaa.  :D


Baccatum on. Ja vieläpä sen tiettyä, erityistä muotoa, minkä näkee vihreistä (ei keltaruskeista) täplistä. Kyseessä ei siten ole "iso Aji", eli baccatumien yleisin päätyyppi, vaan luultavasti jokin pienehkön kokoinen, tulinen tyyppi. Yleisin niistä lienee kasvattajilla "Lemon Drop", mutta paljon muitakin on olemassa.

Toivo

Onkoha sulla Aji Inferno mitään muita esimerkkejä mikä saattais olla?

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Toivo"Onkoha sulla Aji Inferno mitään muita esimerkkejä mikä saattais olla?


Kukan perusteella ei vielä tuon enempää osaa sanoa, hedelmä saattaa sitten jo paljastaa aika tarkkaankin mistä kummajaisesta on kyse. :) Katsopa Infernon lajikuvauksista "Tyypin 2 baccatumit" - ne ovat enimmäkseen kukiltaan tuon kaltaisia, ja kyse voi olla jostain niistä.

cornell

Tepin näyttää hieman heikolta... kerrankin sen näköstä oiretta, että ei ole itsellä ollut. Keskikuvasta huomaa, että lehtikoko on myös pienentynyt... vaihtuiko sillä hydro/lannote/jokin muu olosuhde tossa vaiheessa kun se lehti muuttui tommoseksi käpristeleväksi ja pienemmäksi? Kuvasta näyttäisi, että lehden ulkoreuna on rusehtunut... sieltähän se lehti kasvaa ja jos meristeemi kuolee lehti jää pieneksi...
¨käynks mä usein täällä?¨

Toivo

Ei mitään muuta muutosta tapahtunu kuin normi ämpärihydorsta ebbiin, samat määrät lannotetta ja sitten että valot vaihtu esleistä loisteputkiin. Nyt kuiteki tekee uusia lehtiä eikä iha nii pahoja kun nuo. Laittelen kuvaa jos tilanne muuttuu...

cornell

Jos se muuton aikana skitsahti, niin kyllä mää syytä siitä muutosta sit hakisin... uusi sora heijaa pH:ta ymym. Onko ebbin ravinneliuos kylmempää kuin ämpärihydron? Kylmässää ainakin kalsium imeytyy huonommin... monta pikkumuutosta yhtäaikaa saattaa myös aiheuttaa onkelmia..
¨käynks mä usein täällä?¨

Toivo

Nyt on Tepini iha hyvässä kunnossa ja alottanu kasvamaan taas. Oli vissiin siis kyse ''siirtotressistä''.

Toivo

Tuli eilen taas vaihettua kaikkiin hydroihin liemet ja näpsittyä muutama kuva.
C.ssp #3
C.spp #2

Tuo #2 alkanu jo vähäsen rehottaa nyt joka suuntaan, hankala kun ei enää mahu siihen ikkunalaudalle missä aiemmin ollu :) Ja sitten tuo #3 aika jännä kun kaikki muut samankokoset on jo alottanu kukkimisen mutta tuo ei. Hitto ku en saa lehdistä kunnollista kuvaa että tulis näkyvii se sen karvasuus ja lehtien muoto(jos niistä mitään hyötyä esim. mikä laji kyseessä).

Toivo

Kuten tuosta kuvasta näkyy niin tuo C.spp #2 on jo aika iso puska. Ajattelin ens litkujen vaihossa siirtää sen kukitusliemiin, mutta en nyt tiiän miten muuttaa noita liemiä. Nyt varmaa ekaks ainakin tuo typpipitonen osa lannotusta pois ja mitä muuta? Cornell, onks sul neuvoja kun tota ''vaihtoehtolannotte'' juttuaki pidät tuolla ja muuteki tietoa?

cornell

Pitäis tietää mitä se Ptarhan kesä on. Ei sitä yksinkertasesti löydy kekkilän sivuilta... kerro myös onko siinä vihannes superissa yhtään kalsiumia... jos ei niin käyttöveden Ca -pitoisuus pitäisi tarkistaa...
¨käynks mä usein täällä?¨

Macc

Lainaus käyttäjältä: "cornell"Pitäis tietää mitä se Ptarhan kesä on. Ei sitä yksinkertasesti löydy kekkilän sivuilta... kerro myös onko siinä vihannes superissa yhtään kalsiumia... jos ei niin käyttöveden Ca -pitoisuus pitäisi tarkistaa...


Tuote on Kemira-Growhown Puutarhan Kesä (16-9-22), veikkaan...

Toivo

Juu unohin että siitä ei ollu siel Kemiran sivuil mitää, joka on sinäällään aika jännä. Ja se on tota mitä macc sano. Ja kalsiumia siinä ei ole ainakaan tuon tuoteselosteen mukaan.

cornell

Jaa, siis Kemiran Puutarhan kesä... onhan siitä oma pdf sielä kemiran sivuilla... Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että sen typestä puolet on ammoniumia ja vain puolet nitraatteina... oletko sä tolla lannoitellut koko kevään?


SuperX oli 9-5-31? Mun mielestä sä tarviit vähän lisätyppeä... mutta kai sää voit kokeilla, miten toi potkii itekseen...
¨käynks mä usein täällä?¨

Toivo

Oon siis nyt kasvuvaiheessa käyttänyt Vihannes Superi ja tuota Puutarhan kesää siinä lisänä. Ihan hyvin ovat kasvaneet. No pitää sitte kesällä katella miten lähtee kukkimaan, tai siis ne kukkii jo mut johtuukoha se että kukat tippuu niin siitä ettei tarpeeks valoa.

cornell

Voipi olla... jos kasvit eivät kärsi övereistä voisit varman pistää seuraaviin litkuihin vähän enemmän superia, jolloin K osuus nousee ja liuoksista tulee hieman tiukemmat... kumpikin edistää hedelmöintiä...
¨käynks mä usein täällä?¨

Toivo

Kiitos vastauksista :)  Pitääpi kokeilla ens kerralla.

Toivo

Taas tulee kuvia muutama kappale :)  On tullut nyt innostuttua noihin bonsai-chileihin ja pari kokeiluakin menossa, molemmat habaneroja. En sitten tiiä oliko tuo nyt niin kauheen viisasta valittu mutta ihan sama kerta habaneron taimia oli 10 kpl ylimääräisenä. Tässä linkit niihin kuviin.
Viime vuotisesta habanerosta tehty bonsai
Toinen hababonsai
Lisää kuvia on tuolla webbikuvakansiossani ---> Linkki sinne

Toivo

Terve taas pitkästä aikaan. Nyt noin 1,5 viikkoa sitten tuli siirrettyä kasvit kasvariin, harsojen alle tietenkin. Toissapäivänä otin harsot pois kun ajattelin että kyllä ne nyt aurinkoa jo kestää, ja niin kestivätki.

Kuva kasvarista ulkoa päin
Yleis kuvaa kasveista
C.spp#3 lehdet ja varsi

Ärsyttää kun en saa sillä ''normaalilla tyylillä'' linkitettyä kuvia suoraan tähän viestiin tuolta googlen kansiostani.

Toivo

Tuli rakenneltua noille baccatum-taimille tollanen ''virtanen''-tyyppinen systeemi.
''Virtanen''

cornell

Hyvältä vaikuttaa :haba: Jäi vähän epäselväksi miten poisto eli takaisin resoon ohjaus oli ratkaistu :roll:

Mustan putken takia suosittelisin tekemään paahteisena päivänä reson lämpötilamittauksen... jos liuos alkaa lämmetä yli 35 asteen ei hyvä heilu...
¨käynks mä usein täällä?¨