toukokuu 17, 2024, 00:24:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Käsien puhdistus?

Aloittaja Glottis, heinäkuu 28, 2003, 13:33:24 ip

« edellinen - seuraava »

Glottis

Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa käsien puhtauden varmistamiseen ruuanlaiton jälkeen? Kun ei jonku pikkumäärän vuoksi aina hanskojakaan viitsisi käyttää, ovat kömpelöt.

Pesustahan ei tunnu olevan mitään ilos, tai sitten pesuaine on väärä. Pitäisikö se olla jotain maitoa tms :)

Nimimerkki silmät ei tykkää :laugh:
Feuer frei!

rinoa

Lainaus käyttäjältä: "Glottis"Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa käsien puhtauden varmistamiseen ruuanlaiton jälkeen? Kun ei jonku pikkumäärän vuoksi aina hanskojakaan viitsisi käyttää, ovat kömpelöt.

Pesustahan ei tunnu olevan mitään ilos, tai sitten pesuaine on väärä. Pitäisikö se olla jotain maitoa tms :)

Nimimerkki silmät ei tykkää :laugh:

Hae apteekista sellaisia lääkärinhanskoja, eli ohuita ja ihonmyötäisiä, eivät ole kömpelöt kuten normaalit kumihanskat. (itse olen toennut keinon toimivaksi)

whoooops

Perinteisellä logiikalla ajateltuna, kapsaisiinithan ovat öljyliukoisia...
Tavallinen saippua tunnetusti aika huonosti tepsii mihinkään joka vaatii vettä vahvempaa liottimeksi.

Mutta, miten olisi esim Fairy? En ole vielä tullut testanneeksi miten hyvin tämä pätisi käsien pesussa, mutta voisin uskoa että on siinä huomattavasti tehokkaampi kuin normaali käsisaippua kun chileistä on kyse.

Yksi takuuvarma on tökötti jota esim. automekaanikot käyttävät käsiensä puhdistamiseen, se mikä ei niillä mössöillä irtoa, ei kyllä irtoa mitenkään muutoin kuin kulumalla, ja sitenkin hyvin huonosti.

Taitaapa vanha viisaus "Kumi on ainoa varma keino" pitää paikkansa tässäkin yhteydessä :p
whoooops

Glottis

Just ton öljyliukoisuuden takia kokeilin viimeksi "pestä" kädet ruokaöljyllä, jonka sitten pesin pois fairyllä. Tulos pyöreä nolla :(

Toi konepajamönjä voisi tietty olla kova sana :p Swarfega vai mikä sen nimi nyt kouluaikana oli. Meilläkin käsityömaikka joskus totesi, että kaikki tatuointia huonommin kiinni oleva lähtee :D
Feuer frei!

Janne

Minä käytän chilin pilkkomiseen hyvää veistä ja leikkuulautaa, ei siinä kädet tuhriinnu  :;):
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Wicked-Willie

Tuleehan sitä polttelevaa myrkkyä muutenkin käsiin kuin ruokaa tehdessä, esim. istutettaessa siemeniä. Ainakin meikäläinen tuppaa käsittelemään siemeniä paljain näpein, en tiedä kuinka pro-tasolla homma hoituu.

Tota Swarfegaa voisikin kokeilla, purkki kun löytyy jo ennestään. Kerron tulokset, kunhan niitä saan.

Ville

Herpiili

Noilla konepajasaippuoilla saa kädet todella hyvin puhtaaksi ...

Öljynvaihtojen ja muiden vastaavien jäljiltä ei löydy yhtään töhnää  :laugh:

Noissa on tuollaisia "rakeita" mukana, ainakin Würthin mömmöissä...

Yksi aine joka voisi olla myös kätevä on tuollainen käsien suojarasva, ainakaan ei tartu mustaa käsiin omien kokemusten mukaan (ainakin Würthilta löytyy).

Herpiili

Niin ja tämä ei siis ollut sponsoroitu mainos   :D

Glottis

Lainaus käyttäjältä: "Janne"Minä käytän chilin pilkkomiseen hyvää veistä ja leikkuulautaa, ei siinä kädet tuhriinnu  :;):

Juu, näinhän minäkin, mutta kuivatavaran murskaus (noo, tosta selviäisi morttelilla) ja siementen taltiointi (miten tosta suoriutuu ilman käsiä? :)  ) tuntuu sotkevan meikäläisen kädet.
Feuer frei!

Janne

Siementen taltioinnistakin suoriutuu mainiosti kun pitää hedelmää tyvestä tai varresta (jos sellaisen on siihen jättänyt), halkaisee ja raaputtaa veitsenkärjellä siemenet varovasti talteen. Pikkuisella haarukalla olen myös joskus avitellut.
Mortteli on tosiaan hyvä peli, tosin näillä ilmoilla tuntuvat kuivatutkin chilit olevan niin nahkeita että joutuu nekin veitsellä pilkkomaan.

Istutukseen en ole poppakonstia keksinyt, mutta sitä nyt ei tule ihan joka päivä tehtyäkään :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Wicked-Willie

Kokeilin tuossa eilissä päivänä Swarfegalla puhdistaa käsiä. Harmi vain, että olin räpeltänyt chilien kanssa ja tietenkin myös maistellut niitä. No, jälkipolte tuntui vielä suussa, joten eipä paljon auttanut vaikka kuinka maistelin sormia. Ei muu kuin vaimolta pyytämään apua: "Imepäs vähän mun etusormea...".  :p Vaimoni on huomattavasti herkempi tulisuuden perään, eikä hänkään huomannut mitään kummoista tulisuutta. Eli taitaa tuollaisista teollisuusmönjistä olla chilinkin lieventäjäksi, ellei taltuttajaksi aivan olisikaan. Kannattaa ainakin kokeilla, kellä tuota tai vastaavaa mönjää jo on!   :)

Ville

steri

juu u .. vieläki polttaa käsiä ku eilen putsasin 300g habiksia ja tein niistä pari pasteijaa miittiin mukaan ..

nooh ei muute ollu ainut paikka ..
kämmenet, käsivarret, reisi, otsa, päänahka ja se kaikista pahin eli "pallit" oli AIVAN tulessa ;)

ja heti maanantaina ostamaan kumihanskoja ..
:p
^_^

Pacsu

Lainaus käyttäjältä: "steri"kämmenet, käsivarret, reisi, otsa, päänahka ja se kaikista pahin eli "pallit" oli AIVAN tulessa ;)

*kokemuksen syvärintaääni* kourallinen jotain perusvoidetta tai käsiravaa, mielellään hajustamonta, lieventää tuota "satiaissimulaatiota" sen verran että auttaa jonkun verran.
Computers are like air condition, when you open windows, it won't work.