toukokuu 22, 2024, 13:20:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Cornell13 und 14

Aloittaja cornell, huhtikuu 02, 2013, 00:26:23 ap

« edellinen - seuraava »

cornell



Chinenset kasvavat erinomaisesti vaikka jätin Ca- nitraatin kokonaan pois ohjelmasta... Toivottavasti alkaa podit tarttua, pikkasen kukat irtoilevat... Johtokykyä hieman nostettu EC 3.2...

Toinen kuva mun multa Murupista epäonnistui, mutta tänä vuonna hommat tuntuvat pelittävän...paras multa- chinense jota olen koskaan kasvattanut!!! Podeja kiinni jo melkoinen määrä ja satoja kukkia, jei!!



Trepa



San Isidrot vaihtavat hitaasti väriään, mahtavaa! Iso ilo pienistä plantuista!



Blondi jaksaa kukkia!



Hillbilly
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Mårjens!
Tais kesä loppukesä mennä ihan huomaamati ja vahva syksyn tuoksu tunkee maasta. Paljon tapahtunut heinäkuun lopun jälkeen, mutta ei jaksa ruveta puimaan yksityiskohtia...

Kautta viedään päätökseen tosi posiitiivisin mielin... 014 jää mieleen erityisen onnistuneena chinense vuotena! Meikäkin siirtyy kiloclubiin! Kahdesta puskasta tullee sen kolme kiloa chinenseä joka on mulle jo ihan huippusato. Tobago sweetin pääsato kypsyy hiljalleen, myöhäiseksi meni, mutta ensi vuonna tuosta saattaisi saada kovan sadon kun tajuaisi nostaa johtokyvyn jo heinäkuussa pilviin.

Lajikkeiden kanssa oli tänä vuonna huono mäihä, eikä kumpikaan chinense hydrokasveista ollut aivan sitä mitä piti! Tobagon mieto aprikoosiversio vielä menettelee, mutta Murupin bastardi ei pääse jatkoon...

Baccat ampuvat täyslaidallisia joka suuntaan... Ec huitelee myös todella korkealla.. Valitettavasti mun truncheon ei osaa kertoa muuta kuin että yli 3.6...

Murupi bastard




Kinkit kimpassa



Baccat

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Punaisen Murupin pääsato kerätty talteen... 2.8 kg + puskasta syödyt joita on paljon... Todella mietoa tavaraa... Taidan koittaa tuota amerikkalaistyylistä hapatusta osalla satoa. Kiitollinen olo todella onnistuneesta kaudesta.

Persikka Tobago kypsyttelee vielä... Keli kylmeni täälläkin, mutta ajattelin vielä viimeiset litkut vaihtaa ja jatkaa lokakuun puoleen väliin, mikä on Ala-Saksissa ihan normi meininkiä.

Tomaattien suhteen vuosi oli katastrofaalinen... Korkeintaan puolet sadosta saatiin talteen kun tauti iski... Ekaa kertaa mulla meni hedelmiin asti ja kaikki homehtui puskiin... Voihan P! Luultavasti saan syyttää osittain itseäni liian tuoreen hevosenlannan käytöstä... Tommit olivat lehteviä ja kasvu liian reipasta, ei vastuskykyä taudeille... Näin veikkaisin 



San Isidro rocotot kypsyivät pehmeiksi jo elokuun loppuun ja koko satsista keittelin Roctchuppia... Tomaatteja ja rocotoja 1:1 suhteella... Liian tulista mulle



Orange Manzanokin kypsyi viimein ja palot sain naapurin savustimeen. 20- 30 podia niitä oli ja huomisena olisi soossin keittoa tiedossa.... Aion lisätä mukaan vihannespaprikaa ja reilusti valkosipulia.

Wernerit säilötään pääosin etikkaan... Ajattelin osalla kokeilla kuumaa sokerilientä ja puolikaita podeja tyyliin sweet heats

Aito murupi mullassa keitellään hilloksi...hyvä päärynävuosi käsillä ja kymmeniä kiloja päärynää etsii seuralaista hilloon!

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Viimeiset litkut tehty hydroihin... Kasvit rautavajareissa... Reson pohjalla olikin ruosteen värinen sakka! Jokin sitoo rautaa mun ravinneliuoksesta, ravinteiden lisääminen ei tunnu auttavan vaan noin kuukauden välein olen tyhjentänyt resot kokonaan ja sekoittanut tuoreet litkut... Tää on uutta mulle, mikäköhän sitä rautaa sitoo?



Tobago podittaa



Semillasin Peperone Fiarello oli kauden positiivinen yllättäjä, palkoja tulee ja kasvi kasvaa mielellään korkeutta.



Physalis valloitti kasvarin takaosan

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Aurinkoinen sunnuntai ja kolme kiloa kinkkejä kerätty talteen



Miedot chinenset tänäkin vuonna pääosassa: Tobago Sweet, Murupi bastard ja aito Murupi Doce



Pari kiloa roikkuu vielä puskissa joten Chinense sato noussee tältä vuodelta 8 kilon pintaan... Älytöntä  : )

Tosi lämmin ollut joten mikään paniikki ei ole vielä päällä.

Ens vuonna sitten tomaatteja!
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

marraskuu 15, 2014, 22:07:04 ip #45 Viimeisin muokkaus: marraskuu 15, 2014, 22:20:51 ip käyttäjältä cornell
Alakuloisissa tunnelmissa viedään ihan onnistunutta kautta päätökseen. Täytyy tunnustaa olevani kateellinen kaikille paikkansa löytäneille puutarhureille joita elämän epävarmuus ei paljoa paina.

Kausi 14 oli chilien osalta melkoisen onnistunut. Satoa tuli, vaikka kaikki lajikkeet eivät olleet aivan mitä piti. Tästä olisi hyvä jatkaa!

Mennäviikolla olin työni puolesta tarhuroimassa erään kreivin kartanon etupihaa uuteen kuosiin kun tämä kohtelias herrasmies tarjosi tiluksiensa vanhaa mutta toimivaa kasvaria käyttööni jotta sinnesaataisiin vähän elämää... Kieltämättä houkutteleva tarjous...

¨käynks mä usein täällä?¨

Chilioni

Huh! Jo olis tilaa kasvatella!  :o
Itse tekemällä saa just sellasen kun haluaa. Tai ainakin sinnepäin.

cornell

Juu... Kiva olisi tuommonen kreivillinen chilimesenaatti !


Sent from my iPad using Tapatalk
¨käynks mä usein täällä?¨

bluesman

 Melko tilava olisi tuo huone. Pelottaa ajatuskin jos oma olisi tuonkokoinen. Täyttäähän se pitäisi.
Komea chinensesato sulla.