toukokuu 18, 2024, 21:12:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kamerat ja valokuvaus

Aloittaja Lihamestari, tammikuu 16, 2011, 18:19:23 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Mielestäni noihin valokuvauskisoihin voitaisiin lisätä sääntöihin kuvanottoajankohta - sillain ainakin muualla nuo kuukausittaiset kisat toimivat... ::) Kuva voisi myös olla itse otettu. ;)

Jalien

maaliskuu 10, 2015, 15:45:15 ip #681 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 10, 2015, 16:25:08 ip käyttäjältä Jalien
Kuvilleen jos kotia etsii, niin yksi hyvän oloinen vaihtoehto on Google Drive.
Loggaudutaan Googlen tunnuksilla, ekalla kertaa se latauttaa backup ohjelmiston, mutta sitä ei tarvitse asentaa. Kuvat vain vedetään ja tiputetaan.
Latauduttua klikkaillaan pientä kuvaa, jolloin se aukeaa isompana, näytön ylä oikealta klikataan Avaa Ikkunaan, kuvan päällä hiiren oikealla korvalla klikkaus ja valitaan Kopioi kuvan URL-osoite.
Sitten vaan osoite liitetään tänne normaaliin tapaan.

Edit: Tai sitten ei, jostain syystä tuon URL vaihtui ihan itsekseen. Kokeilempa uudelleen, jos kuva häviää taas, ei olekkaan niin toimiva.


Aji Inferno

Tiedoksi, muuten... OM-D M5 mark 2 on nyt myymälöissä.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - maaliskuu 10, 2015, 15:23:26 ip
Mielestäni noihin valokuvauskisoihin voitaisiin lisätä sääntöihin kuvanottoajankohta - sillain ainakin muualla nuo kuukausittaiset kisat toimivat... ::) Kuva voisi myös olla itse otettu. ;)

Muistaakseni mainitsin molemmat helmikuun kisassa ;)
Mutta maaliskuun järkkääjä Caide ei ollut niitä kopsannut niin tämä menköön ainakin minun puolestani sitten väljemmillä säännöillä.
Herrasmiehen kunnia-asia lienee se, että kuva on sentään itse otettu, vaikka olisihan siinä helppo huijata.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Tässä asiasta kiinnostuneille arvostelu Olympus OM-D M5 Mark 2:sta... http://youtu.be/bMQtZOA2Oj4

Chilivaari

maaliskuu 14, 2015, 13:54:12 ip #685 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 15, 2015, 06:26:21 ap käyttäjältä Chilivaari

Nyt meni vaikeaksi kuukauden kisan kuvavalinta.
Kuvailin liikkuvan bussin ikkunasta ihan vain testatakseni uuden Olympuksen kuvanvakaajaa. On se maineensa veroinen.
Tässä pari urbaania kuvaa.


   

   
   

Nuo on kuvattu uudella Olympus M5 II kamerallani Panasonicin 45-150mm lasilla 1/640 ja 1/320 sekunnin valotuksilla bussin liikkuessa asfaltilla täyttä vauhtia.

Taidan kuitenkin pitää kisassa mukana ihmisten muodostaman rytmisen kuvion. Minusta ihmiset tekevät urbaanin, graffitit ovat sitä paitsi pääosin muiden tekemää taidetta. Hatunnosto heille kuitenkin.

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 11, 2015, 01:35:36 ap
Tässä asiasta kiinnostuneille arvostelu Olympus OM-D M5 Mark 2:sta... http://youtu.be/bMQtZOA2Oj4

On niitä paljon parempiakin esittelyjä netti pullollaan.
Koko alkuvuoden perehdyin uusiin micro4/3 kameroihin ja Panasonicin mallit kiinnostivat eniten, mutta niin vain kävi, että päädyin Olympukseen. Yhteiset objektiivit ja lisävälineet toimivat silti vaimon ja poikien pana-kameroiden kanssa.
Valintaan vaikutti eniten etsin. Minä olen vanhan liiton kuvaaja ja kameran pitää nojata otsaan ja kyynärpäät tukea vartaloon kuvatessa. Ojennettujen käsien päästä on kääntyvällä näytöllä helppo kuvailla, mutta vanhan miehen kädet eivät ole kovin vakaat.

Aji Inferno

Kateeksi käy, kakkosmallin sitten löysit! :)

MiM

Samaa mieltä etsimen tarpeellisuudesta, ja itse haluaisin kovasti myös sen kääntyvän ruudun, lähinnä makroja varten. Mutta sen lisäksi mitä tuossa Mark II:ssa on sellaista mikä puoltaisi sen lähes kaksinkertaisen hinnan edeltäjään nähden? Ei ainakaan se 40MPix kikkailu.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Chilivaari

maaliskuu 14, 2015, 14:53:40 ip #688 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 14, 2015, 19:07:49 ip käyttäjältä Chilivaari
Itse asiassa kakkosmalli on satasen halvempi kuin perusmalli kauppaan tullessaan.
Aika pudottaa hintoja. Paljon aikaa pudottaa paljon hintoja, mutta silloin on jo uusi malli tulossa.


Kameraa vaihtavan kannalta oleellista on myös vanhan kameran hinta ja sen lasku ajan kuluessa. Nyt taitaa olla viimeisiä aikoja myydä kohtuulliseen hintaan viisi vuotta vanhoja kamoja.


40-megaista en ole edes kokeillut, se ei ole minun juttuni, mutta kuvanvakaaja videokäytössä vakuutti minut lopullisesti. Tuon nähtyäni päätin, että etsintä on nyt loppu ja marssin samana päivänä kauppaan. Toista viikkoa tuota olen nyt ihmetellyt, uusia ominaisuuksia löytyy koko ajan, säätömahdollisuuksia on joka suuntaan, mutta akku loppuu aivan liian nopeasti. Sen kyllä tiesin ja se on tilanne melkein kaikissa kevyemmissä kameroissa. Vara-akku painaa jo kevyesti taskussa.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: MiM - maaliskuu 14, 2015, 14:45:37 ip
Samaa mieltä etsimen tarpeellisuudesta, ja itse haluaisin kovasti myös sen kääntyvän ruudun, lähinnä makroja varten. Mutta sen lisäksi mitä tuossa Mark II:ssa on sellaista mikä puoltaisi sen lähes kaksinkertaisen hinnan edeltäjään nähden? Ei ainakaan se 40MPix kikkailu.


Kyllä se 40 MP moodikin kovasti kiinnostaa. Saattaa muuten tulla päivityksenä myös huippumalli M1:een. Mutta ne erot: parannettu sääsuojaus, käytettävyys (muotoilu, säätimet), wlan, huimasti tarkempi etsin, videokuvaus uudella tasolla, aukon verran parempi vakaaja, ulkoinen mikkiliitäntä, manuaalitarkennukseen apuja, uusi kuvaprosessori, suljinaika 1/8000s asti, jne. Eli käytännössä ihan eri kamera, osin isoveljeäänkin edistyneempi. Harmi vain, ettei vaihetarkennusta.

Chilivaari

Hiukan hillitsisin mahdollisesti herännyttä ostointoa.
Ensimmäisenä laitteen hankkijoiden osa on olla myös laitetestaajia, tällaiseksi tämä on mennyt, kun uusia malleja pitää saada koko ajan kiireesti markkinoille. Minun E5 mark2 kamerani sarjanumero on hyvin pieni ja kaksi kertaa jo muutaman päivän sisällä olen saanut softan niin solmuun, että siitä on selvitty vain irrottamalla akku. Tapaukset ovat vielä aivan erilaisissa tilanteissa. Muuta logiikkaa en niistä löydä kuin että erittäin laaja ja monipuolinen säätövalikoima vaatii sellaisen määrän koodia, että virheitäkin mahtuu mukaan. Nykykameroihin saa softapäivityksiä ja uskoisin tämänkin asettuvan sellaisella. Raudassa tuskin on mitään vikaa. Ja noistakin on siis selvitty ilman vaurioita tai kuvien menetyksiä. Hieno kamera tämä on.

akselsson1

Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno


akselsson1

Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno



Caide

Huh, mikä kokoinen, tuohon kameraan verrattuna :D On sillä kyllä hintaakin, taitaa tulla hyviä kuvia  ::)

Chilivaari

maaliskuu 17, 2015, 12:15:31 ip #697 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 17, 2015, 12:18:42 ip käyttäjältä Chilivaari
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 16, 2015, 10:44:56 ap
Ensimmäisenä laitteen hankkijoiden osa on olla myös laitetestaajia....

Olympuksen nopea, ystävällinen ja tehokkaan tuntuinen asiakaspalvelu päätyi siihen tulokseen, että vika olisi muistikortissa. Tuo on tietysti kätevä tapa siirtää vastuuta, mutta toden totta kamerassa saattoi silloin olla joku vanha kortti, eikä valmistajan suosittelema SanDisk Extreme-kortti. Nyt on.

akselsson1

maaliskuu 17, 2015, 15:09:47 ip #698 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 17, 2015, 16:59:19 ip käyttäjältä akselsson1
Lainaus käyttäjältä: ottulo - maaliskuu 17, 2015, 08:15:52 ap
http://sonyalphalab.com/product-review/sony-70-200mm-f2-8-apo-gd-ssm-lens-hands-on-review/

Tuollahan se. Sony SAL-70200G
http://www.dpreview.com/products/sony/lenses/sony_70-200_2p8

Melkein, vähän vanhempi eli minolta lukee päällä :)
Isot pojat sanoo että sonyn malli on käytännössä sama, mutta siitä en tiedä? Tai korjataan että kyllä se ilmeisen sama lasi on, ehkä jotain pieniä eroja tehty uudempaan malliin. II versioon tullut sitten vähän enempi päivityksiä. Ja kyllä, maksoin itseni kipeäksi  ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 17, 2015, 12:15:31 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 16, 2015, 10:44:56 ap
Ensimmäisenä laitteen hankkijoiden osa on olla myös laitetestaajia....

Olympuksen nopea, ystävällinen ja tehokkaan tuntuinen asiakaspalvelu päätyi siihen tulokseen, että vika olisi muistikortissa. Tuo on tietysti kätevä tapa siirtää vastuuta, mutta toden totta kamerassa saattoi silloin olla joku vanha kortti, eikä valmistajan suosittelema SanDisk Extreme-kortti. Nyt on.


Multa hajosi vanha muistikortti laakista kameran sisällä kesken kuvaussession, mutta voivat nuo hajota hitaamminkin ja oireilla ensin oudosti.