toukokuu 17, 2024, 04:01:10 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Minkäs merkkinen kännykkä on käytössänne ?

Aloittaja ChiliPola, helmikuu 06, 2011, 12:02:24 ip

« edellinen - seuraava »

Larski

Onko kokemuksia Galaxy S3 4g:stä tai S4 ministä? Vanha ZTE blade pitäisi päivittää ja tasapainoilen noiden välillä.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Larski - marraskuu 27, 2013, 22:50:38 ip
Onko kokemuksia Galaxy S3 4g:stä tai S4 ministä? Vanha ZTE blade pitäisi päivittää ja tasapainoilen noiden välillä.

Parilla kaverilla on SIII ja ovat kyllä kehuneet. Hintaluokassaan kiistatta kovimmat speksit, mm 2Mb ram on kova sana. Ulkoasu on ehkä vähän halpa ja muovinen, mutta hyvin kuullemma pelittää, eivätkä pahaa sanaa osaa sanoa. Kamerakin on kuullemma aivan kelpo luokkaa.
Itseä aina vähän arveluttavat nuo mini versiot, mutta tuosta en osaa sanoa mitään. Jos haluaa myös laadukkaan tuntuisen puhelimen, suosittelen sonyä, mutta hinta pompsahtaa heti lähes puolella vastaavilla spekseillä.

Kokemuksella sanoisin kuitenkin sen, että android 4:n kanssa kannattaa suoraan olla kunnolla prossutehoa, väh 1,5GHz, ja mielellään 2Mb ram. 1Mb on vähän niin ja näin, kun jellybean tuntuu käyttämättä vievän itsellä jo siitä n.1,2Mb...
Toivottavasti auttoi yhtään  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 10:58:09 ap
mm 2Mb ram on kova sana. -- mielellään 2Mb ram. 1Mb on vähän niin ja näin, kun jellybean tuntuu käyttämättä vievän itsellä jo siitä n.1,2Mb...


Taisi olla kyse kuitenkin gigatavuista eli GB, ei megabiteistä. eihän tuossa ole ero kuin 8000-kertainen...
Androidit tosiaan vaatii tehoja, joten varsinkin halvemman pään luurit saattaa olla hitaista. Suosittelisin kyllä odottelemaan mitä tuosta Jollasta tulee, jos ei nyt ihan akuutti hätä ole hankinnan kanssa. Toki mulla on yksi käyttämätön ennakkotilaus Jollalle, mutta senkin toimituksessa mennee pari viikkoa ellei kauemmin.

Jos jotakuta kiinnostaa luuri niin YV:llä saa kiinni, olen itselleni jo tilannut ja toi toinen tosiaan on lunastamatta.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ottulo - marraskuu 28, 2013, 15:33:10 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 10:58:09 ap
mm 2Mb ram on kova sana. -- mielellään 2Mb ram. 1Mb on vähän niin ja näin, kun jellybean tuntuu käyttämättä vievän itsellä jo siitä n.1,2Mb...


Taisi olla kyse kuitenkin gigatavuista eli GB, ei megabiteistä. eihän tuossa ole ero kuin 8000-kertainen...
Androidit tosiaan vaatii tehoja, joten varsinkin halvemman pään luurit saattaa olla hitaista. Suosittelisin kyllä odottelemaan mitä tuosta Jollasta tulee, jos ei nyt ihan akuutti hätä ole hankinnan kanssa. Toki mulla on yksi käyttämätön ennakkotilaus Jollalle, mutta senkin toimituksessa mennee pari viikkoa ellei kauemmin.

Jos jotakuta kiinnostaa luuri niin YV:llä saa kiinni, olen itselleni jo tilannut ja toi toinen tosiaan on lunastamatta.

hupsis  ::) kiireessä aamulla tuli vähän näpyteltyä väärin, joo 2024Mb hän se taitaa tarkalleen olla?  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

MiM

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 18:42:56 ip
Lainaus käyttäjältä: ottulo - marraskuu 28, 2013, 15:33:10 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 10:58:09 ap
mm 2Mb ram on kova sana. -- mielellään 2Mb ram. 1Mb on vähän niin ja näin, kun jellybean tuntuu käyttämättä vievän itsellä jo siitä n.1,2Mb...


Taisi olla kyse kuitenkin gigatavuista eli GB, ei megabiteistä. eihän tuossa ole ero kuin 8000-kertainen...
Androidit tosiaan vaatii tehoja, joten varsinkin halvemman pään luurit saattaa olla hitaista. Suosittelisin kyllä odottelemaan mitä tuosta Jollasta tulee, jos ei nyt ihan akuutti hätä ole hankinnan kanssa. Toki mulla on yksi käyttämätön ennakkotilaus Jollalle, mutta senkin toimituksessa mennee pari viikkoa ellei kauemmin.

Jos jotakuta kiinnostaa luuri niin YV:llä saa kiinni, olen itselleni jo tilannut ja toi toinen tosiaan on lunastamatta.

hupsis  ::) kiireessä aamulla tuli vähän näpyteltyä väärin, joo 2024Mb hän se taitaa tarkalleen olla?  ::)

Tai ehkä sittenkin 2048  8). Paitsi, että noitten kanssa on kyllä nykyään hankala tietää. Valmistajat saattavat hyvin ilmoittaa jotain joka on vain sinnepäin GB:ksi.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: MiM - marraskuu 28, 2013, 19:03:00 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 18:42:56 ip
Lainaus käyttäjältä: ottulo - marraskuu 28, 2013, 15:33:10 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 10:58:09 ap
mm 2Mb ram on kova sana. -- mielellään 2Mb ram. 1Mb on vähän niin ja näin, kun jellybean tuntuu käyttämättä vievän itsellä jo siitä n.1,2Mb...


Taisi olla kyse kuitenkin gigatavuista eli GB, ei megabiteistä. eihän tuossa ole ero kuin 8000-kertainen...
Androidit tosiaan vaatii tehoja, joten varsinkin halvemman pään luurit saattaa olla hitaista. Suosittelisin kyllä odottelemaan mitä tuosta Jollasta tulee, jos ei nyt ihan akuutti hätä ole hankinnan kanssa. Toki mulla on yksi käyttämätön ennakkotilaus Jollalle, mutta senkin toimituksessa mennee pari viikkoa ellei kauemmin.

Jos jotakuta kiinnostaa luuri niin YV:llä saa kiinni, olen itselleni jo tilannut ja toi toinen tosiaan on lunastamatta.

hupsis  ::) kiireessä aamulla tuli vähän näpyteltyä väärin, joo 2024Mb hän se taitaa tarkalleen olla?  ::)

Tai ehkä sittenkin 2048  8). Paitsi, että noitten kanssa on kyllä nykyään hankala tietää. Valmistajat saattavat hyvin ilmoittaa jotain joka on vain sinnepäin GB:ksi.

Lainausviidakoksi menee, mutta juu oikeassa olet, ehkä pitäisi nukkuakkin välillä  ;D
Aika paljon on kännyköissä tehot ja kapasiteetti kaikin puolin noussut muutaman viime vuoden aikana  :P
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jame

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 28, 2013, 21:23:09 ip
Aika paljon on kännyköissä tehot ja kapasiteetti kaikin puolin noussut muutaman viime vuoden aikana  :P


Jep. Ja parhaimmilla voi edelleen jopa soittaakin, toisin kuin Omenalla  ;)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Huru-ukko

Se vähä mitä Jollasta on tietoa ja hinta tullut, niin kiinalainen ZTE hakkaa sen kevyesti hinnassa Jollan 399€ vastaan ZTE 120€, kamerassa ja ohjelmistossa. Eli tässä suomalaisessa puhelimessa haiskahtaa melko varma kusetuksen maku. Kaikki on lainaa.....

LupeKani

marraskuu 29, 2013, 01:02:13 ap #308 Viimeisin muokkaus: marraskuu 29, 2013, 01:25:56 ap käyttäjältä LupeKani
Nojaah, kuten tuosta fiksummat puhuvat, niin jotkut ovat osanneet lukea jostain että  betaversiotahan ne vasta kauppaa. Ja Iltasanomat repii otsikoita kun ei ole kamerassa zoomia tai käyttöjärjestelmä ei käänny vaakatasoon. Katsotaan kun alkuvuodesta on päivityksiä ulkona, että mitä tapahtuu. Ei androidkaan ollut valmis syntyessään.

Huru-ukko

Fiksuhan siihen vaaditaankin ostamaan puhelin, mistä ei tiedä mitään.
Zoomin ja vaakanäytön puuttumista en nyt kovin pahana puutteena pidä.....

akselsson1

Varsinkin kun zoomi on kuitenkin digitaalinen... Kuvan rajaaminen ajaa saman asian...? Eikös?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 29, 2013, 10:50:21 ap
Varsinkin kun zoomi on kuitenkin digitaalinen... Kuvan rajaaminen ajaa saman asian...? Eikös?


Näinhän se on. Varsinkin kun digitaalisella zoomauksella kännykkä kasvattaa sen kuvan pikselimäärän "takaisin" ohjelmallisesti aika pienellä prosessoriteholla = alkeellisella algoritmilla. Huomattavasti paremman lopputuloksen saa tekemällä homman jälkikäteen tietokoneella kunnollisella kuvankäsittelyohjelmalla. Paras tulos saavutetaan ottamalla kuva kennon natiiviresoluutiolla ja hoitamalla kaikki jälkikäsittely tietokoneella kunnollisella ohjelmalla.

Videolla tuo kameran hoitama digitaalinen zoomaus on jollainlailla perusteltua mutta lähinnä sentakia että sopivia ohjelmia jotka osaavat videon zoomauksen editointivaiheessa on aika heikosti tarjolla kuluttajamarkkinoilla (=järjelliseen hintaan).

PP

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 29, 2013, 10:29:17 ap
Fiksuhan siihen vaaditaankin ostamaan puhelin, mistä ei tiedä mitään.
Zoomin ja vaakanäytön puuttumista en nyt kovin pahana puutteena pidä.....


Aika paha puute, jos nettiselainkaan ei käänny vaakaan.

Chilivaari

Tuo käyttishän on vasta beta-vaiheessa ja ennakkotilaajat ovat testiryhmä.
Kyllä nuo ominaisuudet tulevat - joskus.

Minä kyllästyin odottamaan  ja tilasin iPhonen.

neural_rust

Tänään laitoin tilaukseen saunalahden liikkestä Sonyn Xperia Z1:n ja uuden saunalahden liittymän(pääsin prepaidista vihdoin eroon).
Liittymän sain heti mukaan, mutta puhelin tulee postissa vasta ensi viikolla.

Kovasti odotan laitetta, ja varsinkin sitä sen vehkeen kameran laatua.. Nyt on käytössä joku 5v. samsungin ruoska. Toi vanhempi saa
jäädä baariluuriks, kun on tullut noita kalliimpiakin useita jo "hukattua" noihin juottoloihin :)
...if you can't have it all, have some more...

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: pajautus - marraskuu 29, 2013, 20:24:52 ip
Tänään laitoin tilaukseen saunalahden liikkestä Sonyn Xperia Z1:n ja uuden saunalahden liittymän(pääsin prepaidista vihdoin eroon).
Liittymän sain heti mukaan, mutta puhelin tulee postissa vasta ensi viikolla.

Kovasti odotan laitetta, ja varsinkin sitä sen vehkeen kameran laatua.. Nyt on käytössä joku 5v. samsungin ruoska. Toi vanhempi saa
jäädä baariluuriks, kun on tullut noita kalliimpiakin useita jo "hukattua" noihin juottoloihin :)

You shall not be disappoint. nimim. erittäin tyytyväinen Z1:n omistaja :)
Nopeudessa ihan ykkönen. Asiat tapahtuu heti eikä ensiviikolla  8)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

akselsson1

Nyt ei varsinaisesti ole kyse kännyköistä, mutta close enough anyways. Mitä olette mieltä jos alle vuodessa galaxy tab 2.0 sta on paukahtanut kaksi micro sd korttia  >:(
Voiko olla laitteessa joku vika? Korttien merkit olleet Kingston ja maxell, molemmat 8gb class4?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

joulukuu 28, 2013, 19:40:59 ip #317 Viimeisin muokkaus: joulukuu 28, 2013, 19:42:48 ip käyttäjältä ottulo
Vähän yli kaks viikkoa nyt ollut käytössä Jolla, ja ihan kivasti tämä tuntuu toimivan. Android-ohjelmista eivät kaikki tietenkään toimi, mutta kehitystä tapahtuu: eilen julkaistussa softapäivityksessä lisättiin kameratuki, joten nyt sain asennettua mm. QR-lukijan. Pari päivää sitten tuli saataville myös natiivi WhatsApp-ohjelma (ei virallinen), joten ei tarvitse siinäkään enää Android-version kanssa tapella. Ongelmana oli lähinnä se, että kun käytti useampaa Android-ohjelmaa kerralla, niin yhtä sulkiessa sulkeutuivat kaikki muutkin. Lisäksi pikkuikkunoita oli vain yksi kaikille Android-ohjelmille yhdessä, joten näkyvillä oli aina vain viimeksi käytetyn näkymä. Päivitysten kanssa on ollut pikku ongelmia (ilmeisesti lähinnä palvelinten tukkeutumisesta johtuvaa).

Vaakanäkymää kaipaan varsinkin kirjoitusta vaativiin ohjelmiin, kuten tekstarit, nettiselain ja sähköpostiohjelma. Huomattavia hidasteluja on ollut todella harvoin, ja mm. Angry Birds GO toimii tuossa sulavammin kuin SGSII:ssa. En ehkä vielä suosittele sellaiselle, joka vaatii kännykältään heti täyden toiminnallisuuden kaikilla osa-alueilla, mutta on tuo jo nyt täysin käyttökelpoinen ykkösluuri. Akun kuluminenkin hidastui, kun komentoriviltä parilla helpolla komennolla esti NFC-luennan. Tuo oli muutenkin tervetullut asetus, koska ärsytti itse luodun teeman muuttuminen aina kun kuoren oli joutunut irroittamaan ja laittoi takaisin. Eivät mua oikein kiinnostaneet kumpikaan takakuorien spesiaaliteemoista. :(

Lisätään vielä rtf- ja avi-tiedostojen toimimattomuus Jollan omissa ohjelmissa (Documents ja Gallery). Mukavaa olisi myös kieliasetuksesta riippumaton yksikköjen valinta karttaohjelmassa, nyt kun käyttiksestä käyttää enkkuversiota ovat etäisyydet maileissa, suomenkielisellä kilometreissä.

Kadotus

Itse sain Jollan 12.12. ja siitä asti käyttänyt lähinnä sitä. Hetki meni opetellessa Sailfish OS:n käyttöä, mutta nyt se tuntuu erittäin luontevalta ja loistavalta. Jostain pitäisi joku suojakalvo askarrella, koska näyttöön olen jotenkin jo onnistunut hankkimaan muutaman pienen pintanaarmun, vaikka mielestäni olen pitänyt puhelinta erittäin nätisti. Ilmeisesti tuo Gorilla Glass 2 ei kuitenkaan ole niin kestävää, kuin antavata olettaa. Lähinnä kuljetan puhelinta nahkaisessa kotelossa, joku kotimainen yleismallinen kotelo, jonka nappasin verkkokaupasta.

Itse korjasin sen nfc bugin foliolla ja virrankulutus putosi tosiaan roimasti. Alussa ei meinannut akku kestää päivää, nyt tuntuu, että tuo ei lopu millään. Yöllä latasin ja otin pois latauksesta, kun menin sänkyyn joskus kolmen maissa ja nyt on vielä 87% varausta jäljellä. Kokoajan on ollut wlan päällä ja latasin yöllä sen uusimman päivityksen jne. Käyttö ollut tänään satunnaista.

Puhelin ei tosiaan ihan jokaiselle peruskäyttäjälle välttämättä vielä sovi, mutta itse olen ihan rakastunut siihen. Bugeja on kuitenkin korjattu mukavaa tahtia ja ominaisuuksia tulee lisää jokaisessa päivityksessä, joten tulevaisuus vaikuttaa lupaavalta.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - joulukuu 29, 2013, 00:28:52 apJostain pitäisi joku suojakalvo askarrella --


Ainakin insmat.fi löytyy Jollaan kalvoja. En ole itse vielä tilannut, mutta pitäis kyllä. Saman puljun kalvoja löytyy mm. juuri DNA-kaupasta, mutta noita Jollan mallisia ei vielä löydy - myyjä arvaili tammikuussa tulevan seuraavan erän mukana. Halvemmalla myi joku ranskalainen ebayssä, mutta niitä saa sit odottaa kauemmin.