huhtikuu 19, 2024, 22:15:53 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ostetaan vesipumppu(ja)

Aloittaja Phoca, tammikuu 27, 2022, 23:19:33 ip

« edellinen - seuraava »

Phoca

Koitetaan legendaarisen foorumin elinvoimaa!

Ostetaan vesipumppuja, maksiminostokorkeus min.60cm. Tarve 1-4 pumpulle, tulevat NFT ja EBB&Flow -järjestelmiin.

sorrii

Mä tilasin vähä aika sitten 4 pikkupumppua ja 2 sellaista "normaalia" eBaystä. Pienet taisi maksaa ~5€/kpl ja isommat ~6€/kpl ... Tulliselvitys vaadittiin ekasta setistä -ei maksanut mitään- ja toinen paketti tuli tullin ohi. Mutta aika vaivalloista oli selvittää niiden nimikekoodi ym kun ei rutiinia. Pari tuntia meni siinä!

En niitä ostanut myydäkseni, mutta kyllähän kaikki myytävänä on jos joku tarjoaa tarpeeksi ...  ;)
Niitä saa lisää 4-6 viikon viiveellä kyllä. Aikaisemmin kun ei pikkuostoja tarvinnut selvittää tullille, tilailin eBaystä kaikkea mahdollista krääsää ja pieniä pumppuja on ollut "kymmeniä". Ainahan niitä välillä hajoaa, eli lakkaavat vain toimimasta. Melkein saa nft'ssä uusia pumpun joka vuosi. Ehkä ebbissä kestävät pidempään ... Aina on mulla "muutama" pikkupumppu varalla. Suomessa noistakin revitään aika naurettavia hintoja ... Ja kalliita näyttävät olevan Saksalaisissakin alan kaupoissa. ((saksasta on muuten naurettavan edullista tilata tavaraa: Tilailin juuri 4 litran putelia lannoitteita ~7€/l jotka suomessa 15-20€/l : DHL-rahti 6.90€ .. wink))
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Phoca

Kiitos vinkistä! Olen noita jonninverran ulkomailta katsonut, mutta ajattelin josko nuo laadukkaammat kestäisivät paremmin.

sorrii

Ne "laadukkaat" tahtoo olla turhan isoja ja tehokkaita. Varsinkin NFT'ssä riittää se kaikkein pienin. Ebbissä voi olla isokin kun ei se ääni kauaa surise .. Mä ostin Nutriculturen valmiin NFT'n joskus (sellainen 90*60cm) jossa oli vakiona sama merkkipumppu (en muista!) jota esim chilitarvikkeessa suosittiin. Se vaan oli tarpeettoman tehokas ja aika äänekäskin kun koko allas tärisi ... Mä vaihdoin siihen heti pienen kiinapumpun.
Oon mä saanut pimeäksi noita merkkipumppujakin kun joskus vähä unohtuu esim täyttää reso tai pääsee syksyllä jäätymään vesi ... 8-)) .. Hyvä on olla varapumppu(ja)

Näkyy noita sentään ~10€ hintaan löytyvän kun viitsii etsiä. Postikulukin vaan on Suomessa aika korkea. eBayssä moni kauppa edelleen lähettää ilmaiseksi. Mun ratkaisu on ollut että ostan aina kerralla muutaman ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Phoca

Kiitos vinkistä! Onhan tuo hinta sellainen, että jos kahden kauden ajan menee särkymättä, niin voi tyytyväinen olla.

sorrii

Jepp: En mä usko että noi sen huonompia on laadultaan, mutta pienempiä. Niitä pienimpiä 3-4€ pumppuja ei merkkituotteissa näy ollenkaan eikä myydä Suomessa. Samoja on joissain rihkamakauppojen koristesuihkulähteissä.
Mä en ole tarkaa tilastoa pitänyt, mutta näppituntuma on että 2-3 vuotta ovat kestäneet keskimäärin niinkuin on kestänyt pienimmät merkkipumputkin: Jebao-merkkisiä pikkupumppuja myytiin ennen Honkkarissa ja Tampereella niitä sai joskus 2.95€ Nekalan Löytöliiteristä (Tammertukku).. Mä oon kokeillut ja leikkkinyt paljon omien viritysten kanssa ja tehnyt pieniä yhden kasvin liruttimia joissa pahimmillaan 1 litra tilaa resossa  8) : Onhan niitä joku kärähtänyt kun on jäänyt kuivilleen. Samoin oli parvekkeella parina kesänä -ja edelleen tulee olemaan- 3 pientä NFT-laatikkoa IKEA'n laatikoista, joissa resoissa vettä 10-20 litraa. Kuumina aikoina loppukesästä kun kasvit hörppii 2 litraa/vrk, käy tämän tästä että resoissa pääsee vesi loppumaan. Hyvällä säkällä kuulee äänestä, että nyt on aika lisätä vettä. Joskus taas olen mökillä koko viikon ja saa vaihtaa pumpun samalla kun täyttää reson  8)

Kyl mä luulen että niitä vanhoja toimivia "varapumppuja" nytkin on muutama jäljellä ja 6 uutta odottamassa kesää. Kun kulutus on tuota, niin en viitsi niistä pumpuista maksaa 20€/kpl mikä on Pavunvarressa hinta ...

PS. Pari vuotta sitten sain tyttöystävältäni selityksen miksi ne halvat pikkupumput katoaa niin nopeasti noissa halpahalleissa, kun niitä aina välillä tulee myyntiin. Eukko oli töissä/vapaaehoitsena sellaisessa Mamujen kerhossa/kahvilassa ja kuulemma monet -ilmeisasti arabitaustaiset- harrastaa niitä suihkulähteitä kotona! Niiden rakentelu on/oli yleinen harrastus  :D  .. enpä tiedä yhdistetäänkö niihin kasveja ...

Katso eBay: Submersible water pump :: Löytyy myös aurinkokennolla varustettuja settejä ~20€: Mulla on ollut sellaisia mökillä puutarhassa ja kyllä vaan chilitkin villiintyy kun vesi lirisee 8h/vrk ....
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`