toukokuu 11, 2024, 17:29:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä pelailette

Aloittaja Toivo, kesäkuu 12, 2006, 14:50:13 ip

« edellinen - seuraava »

W33D

Xbox 360:sellä olen pelaillu viimeaikoina Farcry 2, Guitarhero Metallica & Aerosmith, Phantasy star universe
Ps2 : Odin Sphere, Kingdom Hearts II, Valkyrie profile 2 , Final Fantasy XII.

Paha homma sinänsä tuon ps2:sel kun kaikki on pelit taitaa olla sikapitkiä "roolipelejä" ja kaikkia haluis pelata samaan aikaan!

Odin Sphere on tällä hetkellä työn alla jos sen vaikka pääsis joskus läpi.

Horrigan

Tällä hetkellä Metal Gear Solid-maratoni käynnissä. Kaikki (Twin Snakesia lukuunottamatta) olisi tarkoitus pelata läpi. Ehdottomasti yksi parhaista ja eeppisimmistä pelisarjoista koskaan. MGS 4 onkin se syy minkä takia PS3:n alunperin ostinkin ;)

Lisäksi olen uudelleen innostunut Street Fighter II: World Warrioriin  ;D Soul Caliburien kanssa paras mättöpeli. Menee vain hermot M. Bisonin kanssa, kun turpiin tulee aina...

Retired_nurse

XBOX 360:

Magic the Gathering, Battlefield 1943 & Bad Company.

Kilp

Jos pienempiä sivuprojekteja ei lasketa, niin EVE-Onlineä olen vaihtelevalla aktiivisuudella pelanut viimeiset 4-5 vuotta.

jeQQ

Tribalwarsia tulee klikkailtua päivittäin..

Kersu

Joku aika sitte pelasin Battlefield Heroesia melko ahkerasti, mutta nyt se on vähän jääny, koska jotenki tuntuu vielä tässä vaiheessa, että vaikka leveleitä tulee, niin siitä ei oo mitään hyötyä. Nyt oon sitte pelaillu Operation 7 -nimistä fps-peliä, joka on myöskin ilmainen, kuten tuo battlefield. Loistavalta vaikuttaa peli ja realistisuutta on välillä vähän liikaakin :)

Aji Inferno

Yhä Railroad Tycoon 3, johon tekemäni Skandinavia/pohjois-eurooppa/länsivenäjä skenaario alkaa olla valmis... Ja sitten tietty uutta Railworksia kokeilen.

e-Boy

Niin "massapeli" kuin onkin... Sims on hyvä peli. Ainakin talojen rakentamisen osalta. Itse "pelaamisesta" on sitten sanokaan mitään.... ;)

Sims 3 meneillään tällä hetkellä. Jos löytyy muita pelaajia niin tuossa on omia tekeleitäni Exchangessa:
http://www.thesims3.com/userExchange.html?persona=eSHan

:)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

ottulo

Mulla on tilanne muuttunut siitä, kun tänne postasin...

LotGD on jäänyt taa aikoja sitten, samoin Travian. Viime aikoina (pari viime viikkoa max) on tullut pelattua Guild Warsia aika ahkeraan. Ostin keväällä (vai viime vuoden puolella?) Prophecies- ja Nightfall-kampanjat, ja olen nyt niitäkin jo vähän tutkinut. Hahmoja on kolme, joista eniten pelattu parivuotiaalla jousimiehellä, tosin polte on kova nuorimman, ritualistin kanssa. Sillä kun tuntuu saavan aikaiseksi paljon enemmän.

Paprikaana

wowin koukkuun olen jäänyt enemmän tai vähemmän
Il Mondo Cambia, Io No!

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 13, 2009, 18:56:36 ip
lomalla ja viikonloppuna menee aina nukkumaanmeno myöhäksi. vaikka päivällä väsyttäisi, niin illalla jaksaa sit touhuta ja ei väsymyksestä tietookaan... siinähän se rytmi lomalla etenkin kerkee mennä pahasti pieleen. sit joskus valvottaa vaikka jos on joku homma tekemättä. esim nyt koulussa jos tietää et tehtävän palautus lähestyy ja ei oo tehny, ni ei ihan varmasti saa nukuttua. sit ku sen tekee, niin unet tulee takas :)

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 19, 2009, 21:43:58 ip
wowin koukkuun olen jäänyt enemmän tai vähemmän

Busted!!! ;)  ;D

No ei mutta.... mikä realm? ;)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Ryhis

Onneksi olen lähes aina töissä niin en ehdi pelata, mutta jos ehdin niin otan pari erää quake liveä. ::)

Nethackia pelasin yhdessä vaiheessa pari vuotta putkeen, riippuvuus oli lopulta niin paha että nykyään en uskalla edes installoida sitä.

Grrr.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: e-Boy - elokuu 19, 2009, 22:10:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 13, 2009, 18:56:36 ip
lomalla ja viikonloppuna menee aina nukkumaanmeno myöhäksi. vaikka päivällä väsyttäisi, niin illalla jaksaa sit touhuta ja ei väsymyksestä tietookaan... siinähän se rytmi lomalla etenkin kerkee mennä pahasti pieleen. sit joskus valvottaa vaikka jos on joku homma tekemättä. esim nyt koulussa jos tietää et tehtävän palautus lähestyy ja ei oo tehny, ni ei ihan varmasti saa nukuttua. sit ku sen tekee, niin unet tulee takas :)

Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 19, 2009, 21:43:58 ip
wowin koukkuun olen jäänyt enemmän tai vähemmän

Busted!!! ;)  ;D

No ei mutta.... mikä realm? ;)




heh  :D, kiinni jäin, u got me.. Vek'nilashissa vaikutan, entäs itse? :)
Il Mondo Cambia, Io No!

e-Boy

Alliance hahmot on Ghostlandsissa
lvl 80 Druid
ja lvl 80 Mage
kumpiki Ulduar geared. ;)
ja muutama muu sekalainen ei täyslevelinen hahmo.

Horde hahmot on Sporeggarilla, mut siel on vaan lvl 33 Shaman.

Katoikkos jo uuden Cataclysm trailerin, näyttää menevän koko WoWi uusiks!!! Parasta että Azerothissakin pystyy pian lentämään.
http://www.wow-europe.com/cataclysm/media/?autoplay=true#video
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Paprikaana

köhöm.. hmm mä oon ihan aloittelija tossa wowissa vasta ::) tauren huntterilla pelailen joka nyt peräti 41 lvl :D oletko kauankin pelaillut wowia? mä ihan alussa koitin magea pelata, mut se tuntui vaikeemmalta.. mikä sun mielestä ois aloittelijalle/yksinpelaajalle hyvä hahmo?

Levelitkin näyttää nousevan 85.. eikös se alussa ollut max 70?

edit. typo
Il Mondo Cambia, Io No!

e-Boy

elokuu 22, 2009, 22:46:40 ip #195 Viimeisin muokkaus: elokuu 22, 2009, 23:09:04 ip käyttäjältä e-Boy
Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 22, 2009, 19:18:15 ip
köhöm.. hmm mä oon ihan aloittelija tossa wowissa vasta ::) tauren huntterilla pelailen joka nyt peräti 41 lvl :D oletko kauankin pelaillut wowia? mä ihan alussa koitin magea pelata, mut se tuntui vaikeemmalta.. mikä sun mielestä ois aloittelijalle/yksinpelaajalle hyvä hahmo?

Levelitkin näyttää nousevan 85.. eikös se alussa ollut max 70?

edit. typo

Noh puolitoista vuotta "vaan" oon pelaillu, eli en alusta asti. Ihan alussa maxlvl on ollut 60, Burning Crusadessa se nousi 70een ja LichKingissä 80.

Kyllä hunter on helpoimmasta päästä pelata. Tosin siitähän Wow just on hyvä peli että kaikki hahmoluokat tuntuu täysin erilaiselta pelata, ja kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja tehtävänsä teamissa. Levelöintiä ajatellen esim Druidi ei välttämättä oo ihan yhtä kova damagetykki ku hunter, mutta toisaalta se voi tehdä monia tehtäviä pikavauhtia hiippailemalla kissana näkymättömänä esim jonku vaarallisen luolan vimppaan huoneeseen (kun tehtävänä on esim hoidella joku tyyppi siel vimpas huonessa tai kerätä sieltä joku esine) ja sitte ku se on tehty niin hiippailla taas kaikkien muiden vihollisten ohi. Sama roguella. Toisaalta, saahan sitä mättämisestäkin Xp:tä. :) Hunterilla on taatusti paras samoamisen tunne mettässä oma lemmikki mukana. ;)

Onkos aikomuksena tehdä instanceja tai raidata myöhemmillä leveleillä? Se tietenki täytyy huomioida heti kun hahmoa tekee. Hunterhan on aina vain ja ainoastaan damagen tekijänä, ja tietty crowd controlloijana. Jos se rooli on se joka tuntuu parhaalta niin hunter on loistava class. Mutta oo sitte varovainen lemmikin kanssa ettet aggroa sillä ylimääräsiä mörrejä instansseissa. :D

Edit: tein lisäyksiä
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Filago

Tuossa aikaisemmin tuli hankittua se Oblivion kun sitä kehuttiin täällä. No nyt sitten mies oli tullut hommanneeksi mulle "lomat ohi" -lahjan: Shivering Isles lisäosan. Tai no, tuolla se itsekin sitä tahkoaa, että kellehän se lahja niinkuin vars oli ;)? Mutta joo, uusi alue kuitenkin antaa uutta syytä kaivaa jousi esiin ja lähteä kohti uusia seikkailuja.

Filago, jolla ei vielä perusosakaan ole aivan puhki kaluttu
#163

Paprikaana


[/quote]
Onkos aikomuksena tehdä instanceja tai raidata myöhemmillä leveleillä? Se tietenki täytyy huomioida heti kun hahmoa tekee. Hunterhan on aina vain ja ainoastaan damagen tekijänä, ja tietty crowd controlloijana. Jos se rooli on se joka tuntuu parhaalta niin hunter on loistava class. Mutta oo sitte varovainen lemmikin kanssa ettet aggroa sillä ylimääräsiä mörrejä instansseissa. :D

Edit: tein lisäyksiä
[/quote]

ei oo hirveesti käsitystä  instanceista ja raidaamisesta :S oishan sitä mukava joskus sitten kokeilla. sorry tyhmyyteni mutta mitä tarkoittaa mörrien aggroaminen  ???

Tuntupa muuten hyvältä saana nopeempi mountti nyt ku täytty lvl 40! nopeentuukos se siitä vielä? ja millons saa flying mountin?
Il Mondo Cambia, Io No!

ottulo

Aggroaminen on sitä, että tarpeeksi lähelle vihuja mennessäsi ne käyvät päälle. Jos taas menet tarpeeksi kaukaa ohi, ne eivät huomaa sinua eivätkä siten hyökkää, eli muutu aggressiivisiksi.

WoWia en ole muuta kuin kokeillut sen ilmaisen jutun, muutaman tunnin. Ei sovi mulle, liikaa karkkia silmille. Guild Wars ei ole siinä mielessä varmaan paljon parempi, mutta ainakin kaikki grafiikat on tehty erittäin yksityiskohtaisesti. WoWista jäi mieleen sellainen kuva, että se on jostain muovista ja muovailuvahasta väsätty kirkas maailma, kun taas GW:n hahmot ovat enemmänkin kuin miniatyyrejä ja valaistus vaihtelee yllättävänkin nopeasti eri alueilla.

Ehkä olen vähän turhan puolueellinen, mutta ei vaan se WoW sytytä, eikä kyllä kiinnosta yrittääkään tulla siihen totuttua. Sen verran on tekemistä GW:n kanssa, ja kun joskus taas tunnen, että aika riittää, ehkä palaan ilmaisen Sword of the New World-pelin kimppuun. Mielenkiintoinen nettipeli siinä mielessä, että pelaaja ohjastaa kolmea hahmoa "yhtä aikaa". Toinen itseäni kiehtova seikka on pelin musiikki. Perinteisen rope-musan sijaan soundtrackiltä löytyy elektronista, jopa trance-tyyppistä musiikkia. Tämä tuo mielestäni peliin lisää energiaa ja pirteyttä, kun välillä jotain tehtävää tehdessä voi pelkkä juokseminen olla muuten tylsää.

e-Boy

elokuu 23, 2009, 15:25:54 ip #199 Viimeisin muokkaus: elokuu 23, 2009, 15:35:50 ip käyttäjältä e-Boy
Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - elokuu 23, 2009, 09:28:45 ap
ei oo hirveesti käsitystä  instanceista ja raidaamisesta :S oishan sitä mukava joskus sitten kokeilla. sorry tyhmyyteni mutta mitä tarkoittaa mörrien aggroaminen  ???

Tuntupa muuten hyvältä saana nopeempi mountti nyt ku täytty lvl 40! nopeentuukos se siitä vielä? ja millons saa flying mountin?

Kun alotin Wowin niin ajattelin lähinnä pelata sen yksin läpi. Maximi levelillä kuitenki sattu hyvä kilta, raidaus ei ollutkaan mitään läpi yön kestävää nolifetystä, vaan tapana oli ihan alottaa klo 21-22 ja lopetella puolenyön aikaan. Eli aika inhimillistä. Onhan niitä sitte niitäki jotka raidaa viikonlopun putkeen.... ;)

Mounttien saamislevelithän laski just hiljattain.... olikohan se nyt sitten niin että nykyään hitaamman lentämisen saa jo lvl 60, ennen se oli 70.

Lainaus käyttäjältä: Noseless - elokuu 23, 2009, 12:04:10 ip
WoWia en ole muuta kuin kokeillut sen ilmaisen jutun, muutaman tunnin. Ei sovi mulle, liikaa karkkia silmille. Guild Wars ei ole siinä mielessä varmaan paljon parempi, mutta ainakin kaikki grafiikat on tehty erittäin yksityiskohtaisesti. WoWista jäi mieleen sellainen kuva, että se on jostain muovista ja muovailuvahasta väsätty kirkas maailma, kun taas GW:n hahmot ovat enemmänkin kuin miniatyyrejä ja valaistus vaihtelee yllättävänkin nopeasti eri alueilla.

Ehkä olen vähän turhan puolueellinen, mutta ei vaan se WoW sytytä, eikä kyllä kiinnosta yrittääkään tulla siihen totuttua. Sen verran on tekemistä GW:n kanssa, ja kun joskus taas tunnen, että aika riittää, ehkä palaan ilmaisen Sword of the New World-pelin kimppuun. Mielenkiintoinen nettipeli siinä mielessä, että pelaaja ohjastaa kolmea hahmoa "yhtä aikaa". Toinen itseäni kiehtova seikka on pelin musiikki. Perinteisen rope-musan sijaan soundtrackiltä löytyy elektronista, jopa trance-tyyppistä musiikkia. Tämä tuo mielestäni peliin lisää energiaa ja pirteyttä, kun välillä jotain tehtävää tehdessä voi pelkkä juokseminen olla muuten tylsää.

Hyvin on samanlaisia ajatuksia kuin mulla aikoinaan!  ;D Pelasin WoWin, City of Heroesin ja Guildwarsin open betoissa, nehän oli aika lailla samaan aikaan vuonna 2004.

Betoista jäi noille peleille sellainen arvojärjestys, että:
1.Guild Wars
2.City of Heroes
3.World of Warcraft surkeimpana räpellyksenä pohjalla

Koska GuildWarsia ei saanut vielä ostettua, ostin City of Heroesin ja rupesin pelailemaan sitä. Ja kauan pelasinkin, yli kolme vuotta!!! City of Villains lisäosakin tähän tuli. Sitten siinä jossainvaiheessa ostin GuildWarsinkin kun se ilmestyi. Muistin kyllä aina molemmissa peleissä, kun puheeksi tuli muut onlineropet, haukkua wowia ja sen surkeita karkkigrafiikoita ja tylsyyttä. Koitin vielä kaksi erillistä kertaakin uudestaan Wowin trialia; ei napannut edelleenkään, en saanut edes yhtäkään hahmoa levelille 10, aina kyllästyminen iski ennen sitä!

Vaikka Guildwars tuntui aluksi mahtavimmalta, jostain syystä innostus siihen silti lopahti äkkiä. En koskaan saanut edes hahmoa silloiselle maximilvlille, vaikka se olisi ollut vain 20 ja siis saatavissa aika äkkiä! Enkä ole saanut tähän päiväänkään mennessä, on jäänyt levelille 18. City of Heroessilla jatkoin.

Mutta kolmas kerta toden sanoo! Tai oikeastaan neljäs. Koitin vielä kerran Wowia, tällä kertaa pelasin NightElf Druidilla ja pelasin yli 10lvlille. Siitähän se peli vasta alkoi!!! Myöhemmin valkeni että jokaisella classillahan se peli alkaa vasta lvl10, sitä ennen on lähinnä paina näitä kahta powernappia vuorotellen ja käy taas hakemassa uusi tehtävä. Ja alue jossa alle 10lvl pyöritään on aika onnettoman pienen tuntuinen. Lvl 10 jälkeen alkaa erikoistumiset, hunterit saa lemmikkinsä ja druidit ensimmäisen muodonmuutoksensa, jne. Tämä trial muuttuikin retailiksi kun ostin pelin ja nykyään kyseinen druidi on lvl 80. ;)

Wowissa on kätetty samaa valojenmuuttumis efektiä kuin Guildwarsissa, kun astuu alueelta toiselle. Itseasiassa mua tuo ominaisuus hieman häiritsee, tyhmän näköistä kun on menossa vaikka johonkin solaan, näyttää että siellä on valoisaa. Mutta sitten kun sinne kävelee niin yhtäkkiä valaistus muuttuukin pimeäksi. Ei siis kovin realistista. Toisella tavalla toteutettuna se olisi myös pelottavampaa, nähdä jo kaukaa mihin synkkään loukkoon sitä ollaan juoksemassa. Guildwarsissa tunnelmaa pilaa myös se ettei siinä ole ollenkaan yhtenäisen ison maailman tuntua. Ainoat paikat missä näkee muita pelaajia kuin teaminsa, on kaupungit/välietapit seikkailumaastojen välillä. Eihän tuo siis varsinaisesti ole Morppi, vaan pikemminkin seikkailupeli jossa kerätään porukka graafisessa chattihuoneessa ja sitten lähdetään maastoon tekemään seikkailu kohti seuraavaa etappia, joka joko onnistuu tai ei onnistu. On siinä silti hetkensä, ja seikkailun tunne on aika vahva. :) Ja tosiaan todella hienot maisemat.

Varoitus: tästä kohtaa alkaa wowin kehuminen!
Silti loppujen lopuksi, täytyy myöntää että Wowin grafiikoissa on oma tunnelmansa, aikoinaan ihastuin elffimettien mahtipontiseen kokoon ja värikkyyteen ja hienot musat soi taustalla. Siitä se sitten alkoi!  :o Lopputuloksena täytyy todeta että onhan tuossa wowissa lihaa päällä paljon enemmän kuin missään muussa morpissa. (sisältöä ja pelattavaa.) Oikeasti UI ja kaikki on tehty viimeisen päälle, loistava addon tuki pisteenä i:n päälle. Kun peliin on "syventynyt", muut mmot alkavat tuntua köppäisiltä viritelmiltä.

Viime aikoina olen koittanut mm seuraavia Mmorppeja:
-Lord of the Rings online
Ostin sen jopa! Tätä luultavasti pelaisin jos en Wowia. Grafiikka vie muita pelejä 5-3, ja alkuleveleillä tekemistä ja tarinaa tuntui olevan enemmän kuin Wowissa. Silti, kyllästyminen iski n. lvlillä 30. En oikeastaan tiedä miksi. Yksi syy ehkä oli se että mörrit tiputtavat aivan SAIRAASTI itemeitä, reppuja saa olla tyhjäämässä koko ajan ja valkkaamassa mikä on hyödyllistä krääsää ja mikä ei. Tunnelma ja grafiikka tässä pelissä on kyllä huippua. Kylmät väreet meni kun ensimmäistä kertaa astui Old Forestiin ja musat muuttui pelottaviksi ja puu lähti juoksemaan perässä! Plussa myös siitä että pelissä voi ostaa oman talon ja soittimia pystyy oikeasti soittamaan näppäimistöllä.

-Sword of the New World
Tämä peli yllätti grafiikallan, ilmaiseksi peliksi! Ja tosiaan kun alkaski teknobiitti soimaan taustalla!  ;D Silti kyllästyin alle vuorokaudessa, hahmojen animointi oli jäykkää, esim emotejen tuloksena on värähtämättä paikallaan seisova hahmo. Noh pakko sanoa että en koittanut peliä tarpeeksi. Ehkä vois joskus koittaa lisää.

-Perfect World
Ilmainen peli, yllättävät grafiikat, hahmonluonti ja maailma siihen nähden. En pelannut varmaan tätäkään tarpeeksi, alle vuorokauden. Tylsää ja ei se grafiikka nyt kuitenkaan mitään mahtavaa ollut. Saati animaatiot. Mutta hahmonluonti oli tarkkaan tehty, naaman piirteet sai muokata ihan Simssin tarkkudella! Myös osa hahmoista osaa lentää heti alusta alkaen. Toisen pelaajan pystyy myös ottamaan syliin ja lähteä yhdessä lentelemään.  ::) En silti aio koittaa enää, ei vakuuttanut. ;)

-Champions Online
Mahdollisesti seuraava peli jota pelaan, julkaistaan ensi kuun alussa! Tätä pääsin pelaamaan jo closed-betasta asti. Tekijöinä sama porukka kuin City of Heroessilla. Teemana sama kuin City of Heroessissa, eli supersankarit ja -pahikset trikoissaan. Peli on tehty sarjakuvagrafiikoilla viimeisenpäälle, eli screenshotit näyttävät juuri siltä kuin lukisi Marvellin sarjakuvaa! Omaperäistä. Noh aika näyttää paljonko tuohon riittää innostusta. Tässä pelissä hahmonluonti on hyvin suuressa osassa, kuten CoHissa, onhan se hienoa suunnitella ihan oma supersankari lookkeineen!

Ja vielä yksi peli jota en ole koittanut vielä ollenkaa, mutta vaikutaa todella lupaavalta, ja täytyisi testata, on Aion - Tower of Eternity.

Melkoinen teksti, kiitos jos joku jaksoi lukea, kommentteja odotan innolla! ;)

Edit:Hieman muokkausta
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.