toukokuu 13, 2024, 00:43:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Alkaa tuo pakollinen tapaaminen suikkasedän kanssa lähestymään...  ;) >:( :o :-X :'(
Saas nähdä mitä teen osittain toimimattomien sivuvilkkujeni kanssa, mutta yks kyssäri mulla kyllä ois!
Etujarrut täristää yli 60km/h nopeuksissa.. kannattaako edes yrittää, vai ostaa biltemasta uudet etulevyt jotain 35€/kpl?  :o
Toisen puolen käppäriin piätisi myös löytää jotain pitoa vielä jollain ilveellä. Erohan sää niissä olla puolittain muistaakseni jotain 75%?
Toisella puolella jarrutusta löytyy kyllä, mutta toisella puolella säätö ilmeisesti tuottaa ongelmaa jarrusatulassa, koska se pyörii sormivoimalla käppärin ollessa pohjassa.
Ehkä yritän vielä löysyttää vaijerin kahvan päästä, ja koittaa liikutella käppärivipua satulan päästä eestaas. Jos löytäisin sillä jotain pitoa. (ts. saisin sen säätymään) Onko aivan tuhoontuomittu ajatus? Jos tämä ei toimi, joudun hankkimaan siihen uuden satulan varmaankin  :-\
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Janne

Lainaus käyttäjältä: Janne - tammikuu 22, 2012, 10:10:45 ap
..

ja nyt seisoo pihassa
...
ja Mazda 626 -92

matukan saa muuten hakea 500 eurolla pois, on täysin toimiva peli automaatilla, cruisella ja muilla vekottimilla :)
...


Seisoo edelleen täsmälleen samoilla renkaansijoilla, nyt sen saa hakea pois 100 eurolla.

Voi olla että toimii ja menee heittämällä katsastuksesta, voi olla että ei. Ehjänä paikoilleen jätetty ja kolme vuotta tuossa sammalta kasvattanut. (kirjaimellisesti)


www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Jani M

marraskuu 01, 2013, 03:33:36 ap #222 Viimeisin muokkaus: marraskuu 01, 2013, 03:38:27 ap käyttäjältä Jani M
Saas nähdä, kuinka kauan mun toinen audi tulee seisomaan pihassa. Toivottavasti ei kovin kauan. :D



Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - lokakuu 31, 2013, 14:25:58 ip
Alkaa tuo pakollinen tapaaminen suikkasedän kanssa lähestymään...  ;) >:( :o :-X :'(
Saas nähdä mitä teen osittain toimimattomien sivuvilkkujeni kanssa, mutta yks kyssäri mulla kyllä ois!
Etujarrut täristää yli 60km/h nopeuksissa.. kannattaako edes yrittää, vai ostaa biltemasta uudet etulevyt jotain 35€/kpl?  :o
Toisen puolen käppäriin piätisi myös löytää jotain pitoa vielä jollain ilveellä. Erohan sää niissä olla puolittain muistaakseni jotain 75%?
Toisella puolella jarrutusta löytyy kyllä, mutta toisella puolella säätö ilmeisesti tuottaa ongelmaa jarrusatulassa, koska se pyörii sormivoimalla käppärin ollessa pohjassa.
Ehkä yritän vielä löysyttää vaijerin kahvan päästä, ja koittaa liikutella käppärivipua satulan päästä eestaas. Jos löytäisin sillä jotain pitoa. (ts. saisin sen säätymään) Onko aivan tuhoontuomittu ajatus? Jos tämä ei toimi, joudun hankkimaan siihen uuden satulan varmaankin  :-\


Tarkistas piruuttas, ettei ole mitään öljyä tai vaseliinia päässyt niihin jarrulevyihin. Mulla kerran lopsahti vetonivelen suojakumi ja roiskautti sitä rasvaa ihan mitättömältä tuntuvan määrän jarrulevyn taustapuolelle ja se tärinä jarruttaessa oli aivan reipasta vähänkään reilummasta vauhdista.

Nykyautoissahan on pitkälti itsestään säätyvät käsijarrut, jos ne yhtään toimii niin kuin pitäisi, niin säätvyvät aina kun jarruttaa reippaammin. Normaalistihan autoissa jarrutus vaikuttaa lähinnä eturenkaisiin, koska jarrupaineensäädin perän keventyessä ohjaa enemmän painetta etujarruihin. Poljet paikallaan sitä poljinta oikein kunnolla pohjaan jonkun aikaa ja kokeilet sitten. Jos ei auta, niin eiköhän siellä jotain ole rikki sitten. Normaalisti kun jarrutellaan hiljakseen, ei takajarruja oikeastaan juuri edes käytetä.

Cheini

marraskuu 01, 2013, 11:10:25 ap #223 Viimeisin muokkaus: marraskuu 01, 2013, 11:12:17 ap käyttäjältä Cheini
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - lokakuu 31, 2013, 14:25:58 ip
Alkaa tuo pakollinen tapaaminen suikkasedän kanssa lähestymään...  ;) >:( :o :-X :'(
Saas nähdä mitä teen osittain toimimattomien sivuvilkkujeni kanssa, mutta yks kyssäri mulla kyllä ois!
Etujarrut täristää yli 60km/h nopeuksissa.. kannattaako edes yrittää, vai ostaa biltemasta uudet etulevyt jotain 35€/kpl?  :o
Toisen puolen käppäriin piätisi myös löytää jotain pitoa vielä jollain ilveellä. Erohan sää niissä olla puolittain muistaakseni jotain 75%?
Toisella puolella jarrutusta löytyy kyllä, mutta toisella puolella säätö ilmeisesti tuottaa ongelmaa jarrusatulassa, koska se pyörii sormivoimalla käppärin ollessa pohjassa.
Ehkä yritän vielä löysyttää vaijerin kahvan päästä, ja koittaa liikutella käppärivipua satulan päästä eestaas. Jos löytäisin sillä jotain pitoa. (ts. saisin sen säätymään) Onko aivan tuhoontuomittu ajatus? Jos tämä ei toimi, joudun hankkimaan siihen uuden satulan varmaankin  :-\


Ei oo pahan hintaset etulevyt :)
Jos levyt on kierot tai oletetaan vaikka että päässyt rasvaa levyn pinnalle, niin joudut jokatapauksessa uusimaan molemmat etujarrulevyt sekä palat. Vaikka levyt voiskin pyyhkiä rasvasta pois niin se on jo pilannut palojen kitkapinnan.

Joo käsijarrussa se ero saa olla maks. 75%, sen lisäks pitää jarruvoimaa olla kohtuullisesti.

Laita joku kaveri vetämään reippaasti käsijarrua ja möngi taskulampun kanssa katsomaan että liikkuuko linkut ja vaijerit.
Käsijarru pois, (tai vaijeri irti) esim. lukkopihdit kiinni satulan ja vaijerin väliseen linkkuun, heiluta + CRC.
Jos linkku liikkuu hyvin, on vika muualla kuin satulassa.
Jos et jaksa liikuttaa ollenkaan, niin se ei siitä parane kuin satulan vaihdolla.
Jos liikkuu tahmeasti, voi herkistys tehota ja säästyt tulevaisuudessa satulan vaihdolta.

Tarkista myös vaijerit.
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

akselsson1

Kiitoksia kommenteista!  Sen ainakin tiedän että vaijeri kyllä liikuttaa sitä toistakin vipua.... Jonkin verran ::) mutta tosiaan ränkkäämistä voi vaatia :/ eipä ollut tullut mieleen levyjen rasvaisuus, mutta tosiaan satasen remppa jos laittaa uusiksi. Tuohon en vielä saanut vastausta mitä epäsuorasti kysyin, että meneekö hylkyyn jos täristää?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

bobster

Ei pitäs mennä tärinän takia. Mulla on kiero jarrulevy ollut pitkän aikaa, eikä senkään tärinästä oo rutistu. Voithan sä jos tiukalle menee, niin huonontaa paremman puolen käsijarrua ni saat alle 75% eron. ;)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Cheini - marraskuu 01, 2013, 11:10:25 ap
Jos levyt on kierot tai oletetaan vaikka että päässyt rasvaa levyn pinnalle, niin joudut jokatapauksessa uusimaan molemmat etujarrulevyt sekä palat. Vaikka levyt voiskin pyyhkiä rasvasta pois niin se on jo pilannut palojen kitkapinnan.


Jos levyt on muuten hyvät, mutta niihin on päässyt rasvaa, ei niitä vaihtamaan tarvitse alkaa. Tosin, tuon hintaisia levyjä voi vaihdella melkein vaikka renkaiden vaihdon yhteydessä... :D

Levyt saa puhtaaksi esimerkiksi CRC:n Bräkleenillä, palojen suhteen en lähtisi silti sitä koittamaan. Olen kuullut joidenkin hioneen jarrupaloja, mutta mun mielestä siinä jo mennään vähän naurettavuuksiin, koska jarrupalat noin yleisesti ottaen on aika edullisia, ellei käytä jotakin erikoisjarrupaloja, esim. EBC:n red-, tai yellowstuffeja yms.

akselsson1

Voipi olla että koitan sitä käppäriä herkistellä, ja katson mitä suikkasetä sanoo etupään jutuista, sillähän tuokin selviää sitten :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jani M

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - marraskuu 01, 2013, 14:45:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Cheini - marraskuu 01, 2013, 11:10:25 ap
Tarkista myös vaijerit.


Ja tukitankojen nivelet, niistä löytyy aika usein se syy "etujarrujen" täristämiseen.

Jarrulevyt käyvät aika kuumana, joten pienet rasvat eivät mielestäni niitä häiritse.

JS


Monet vaseliinit säilyy aika liukkaina kuumassakin. Ja normaaliajossa jarrulevyt ei ihan niin hirveän kuumana käy edes, joten vaatisi aika voimakkaan jarrutuksen jos polttamalla meinaisi rasvan saada pois.

narttu

"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 01, 2013, 15:42:47 ip
Voipi olla että koitan sitä käppäriä herkistellä, ja katson mitä suikkasetä sanoo etupään jutuista, sillähän tuokin selviää sitten :)

Vaihdoin uudet etulevyt ja kas, tärinä lakkasi siihen. Toinen näyttikin han kierolta kun sitä katsoi  :o
Sain kuin sainkin myös käppärin säätymään, ja tuloksena molemmin puolin 1kN  ::)
Väljän pallonivelen lippispäinen insinöörisetä löysi alustasta, joten semmoinen nyt takakontissa odottamassa viikonloppua  :o
toinen vilkuista edelleen mystisestsi pimeänä, ja moottori on kuullemma vähän öljyinen että saisi pestäkin... joojooo  ::) ::) ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jani M

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 11, 2013, 17:20:28 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 01, 2013, 15:42:47 ip
Voipi olla että koitan sitä käppäriä herkistellä, ja katson mitä suikkasetä sanoo etupään jutuista, sillähän tuokin selviää sitten :)

Vaihdoin uudet etulevyt ja kas, tärinä lakkasi siihen. Toinen näyttikin han kierolta kun sitä katsoi  :o
Sain kuin sainkin myös käppärin säätymään, ja tuloksena molemmin puolin 1kN  ::)
Väljän pallonivelen lippispäinen insinöörisetä löysi alustasta, joten semmoinen nyt takakontissa odottamassa viikonloppua  :o
toinen vilkuista edelleen mystisestsi pimeänä, ja moottori on kuullemma vähän öljyinen että saisi pestäkin... joojooo  ::) ::) ::)


Itse löysin kylkivilkun etulokasuojan sisäpuolelta. Pelkkä vilkun lasi oli kyljessä. Pimeässä näin, kun jokin loimotteli kivasti sisälokasuojan välistä vilkun ollessa päällä. :D

masaiman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 11, 2013, 17:20:28 ip
Väljän pallonivelen insinöörisetä löysi alustasta


Sama kävi itelle kun käytin oman volvon suikkasedän syynissä. Hiukka ihmetyttää kun en mitään ole kuullut enkä tuntenut mutta näinhän mä vierestä että välys sielä on. Niitattu tukivarteen niin ie oo kummonen vaihtaa, rälläkällä/poralla vaan lallattaa niitit huit vekka ja pulttaa uuden tilalle. Melkeen neljännesmiljoonan kestäny alkuperäinen  :o

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 11, 2013, 21:57:37 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 11, 2013, 17:20:28 ip
Väljän pallonivelen insinöörisetä löysi alustasta


Sama kävi itelle kun käytin oman volvon suikkasedän syynissä. Hiukka ihmetyttää kun en mitään ole kuullut enkä tuntenut mutta näinhän mä vierestä että välys sielä on. Niitattu tukivarteen niin ie oo kummonen vaihtaa, rälläkällä/poralla vaan lallattaa niitit huit vekka ja pulttaa uuden tilalle. Melkeen neljännesmiljoonan kestäny alkuperäinen  :o

Mulla on puoli milliä mittarissa, joten eiköhän tuo oo jo kertaalleen vaihdettukin  ::)
toisella puolella oli uudemman näköinen, varmaan tuoreempaa tavaraa. biltema ja viikonloppuna uutta rimpulaa kehiin ja matka jatkuu :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Heku

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 11, 2013, 21:57:37 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 11, 2013, 17:20:28 ip
Väljän pallonivelen insinöörisetä löysi alustasta


Sama kävi itelle kun käytin oman volvon suikkasedän syynissä. Hiukka ihmetyttää kun en mitään ole kuullut enkä tuntenut mutta näinhän mä vierestä että välys sielä on. Niitattu tukivarteen niin ie oo kummonen vaihtaa, rälläkällä/poralla vaan lallattaa niitit huit vekka ja pulttaa uuden tilalle. Melkeen neljännesmiljoonan kestäny alkuperäinen  :o


250tkm, tuossa vaiheessa Toyotaan piti vaihtaa etujarrupalat koska pinnat irtosi. Nivelet edelleen kaikki alkuperäisiä, 377tkm mittarissa.

masaiman

Niinno tuo v50 ny mikään Volvo ees oo vaan Ford Focus...

ChIlIDoG

Heh yks tuttu moitti Toytoa landcruiseria HJ60 heikoksi romuksi ku ruisku jumitti ja mäntään paloi reikä. Kilometrejä oli ajanu vain 695000km.

bobster

Mäkin vaihdoin vuosi sitten Volvoon 450 000 ajetun alapallonivelen tilalle uuden. Ei ne ikuisuuksia kestä.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Sihijuoma666

En tiedä miksi, mutta just nyt tämä naurattaa kauheesti..  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=smndCQGZCLk

Cheini

^ ähähäää :D hiton hyvä. pitääkin linkittää facebookiin ->
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään