toukokuu 13, 2024, 13:47:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mr.Green & OuTDooR CHiLeS!

Aloittaja Mr_Green_, kesäkuu 21, 2011, 15:30:19 ip

« edellinen - seuraava »

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Nizo - heinäkuu 11, 2011, 16:43:42 ip
Hyvin näyttävät viihtyvän. Bolivian Rainbow näyttää kyällä nätiltä!


Jeps..! Bolivian Rainbow on kyllä upea kun pääsi pihalle paahteeseen! Ei se sisällä niin kummonen ollut.. veinpä vielä toisenkin Rainbown porukoiden pihalle. On kyllä yksi upeimmista kasveista ulkonäön puolesta!! =)

Mr_Green_

Vähän tämän kauden tunnelmia tekstin muodossa. Ensinnäkin..
Taisin hieman innostua liikaa chinenseistä pelkästään ulkonäön perusteella. Todella upean näköisiä puskia moni niistä. Mutta moni niistä ei näytä siltä, että viihtyisi ulkona..enkä varmaankaan niin paljoa tarvitsisi edes supertulista hedelmää. Ehkä pari chinenseä voisi säästää ensi kaudelle.. Biquinhon säästän ainakin.. ;)
Ensi kaudelle ehdottomasti jotain hyvänmakuisia annuumeja lisää.. näyttäisivät viihtyvän ulkona todella hyvin. Esim. paria eri Jalapenoa haluan lisää.
Myös Rocotot tuntuisivat viihtyvän hyvin ulkona. Niitä vain en ole vielä maistamaan päässyt.. olen kuullut, että niissäkin aika erikoinen ominaismaku, kuten myös chinenseissä. Innolla odotellaan.. Rocoto Peru Pisassa on ainakin kaksi lupaavaa podin alkua  ja kukkia jonkin verran. Rocotoja myös lisää ensi kaudelle ulos, mikäli maku on hyvä.  Ainakin ulkonäkö on minun mieleeni, vaikka aika epäsiistejä säkkyröitä ovatkin.
Baccatumit viihtyvät myös aika hyvin.. Hot Tree Pepperin lehdet olivat jotenkin likaisenvihreät ja vaaleat. Annoin reippaasti Puutarhan Kesää kasteluveden mukana.. hieman tuntui väri muuttuvan. Podeja on muutamia tulossa.. mutta aika omituisia kippuroita on moni hedelmä. Condom Paprikaa tuskin säästän ensi kaudelle..ei kovin hyvänmakuinen hedelmä ole.. kirpeä ja poltekin jotenkin veemäinen. Baccat eivät kyllä mun makuun ole.. ainakaan tähänastiset joita olen maistanut. Ulkonäöltäänkin moni on epäsiisti ja hontelo! ;D Kotonani kasvava Inca Berry tosin tekee poikkeuksen.. todella kompaktin kokoinen, siisti ja satoisa kasvi.. ja vieläpä hyvänmakuinen. Polte miellyttävän lempeä. Hmm.. pari sen tapaista ensi kaudelle myös! Jos joku tätä lukee, niin saa suositella jos on mielessä hyviä miedohkoja annuum tai baccatum lajikkeita. Hmm.. ensi kaudelle haluan kyllä myös jonkun Frutescens lajin kasvin.. Esim Duke Pequinista olen nähnyt kuvia ulkoa.. ja hyvin tuntuu viihtyvän.. mausta tosin ei ole tietoa. Noh.. näillä mennään. Täytyy jatkaa ihmettelyä.

InkRose

Jos sinulla tosiaan Biquinho on lähes tuleton, ottaisin kovin mielelläni muutaman siemenen jos sinulta niitä liikenee. Omani on tulisuudeltaan Aji Cristalin luokkaa, ja siemenet joista tämän kasvatin olen saanut Chilivaarilta. Noita on tallessa kyllä riittävästi, voisi vaikka ihan päikseen vaihtaa?

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: InkRose - heinäkuu 12, 2011, 11:37:33 ap
Jos sinulla tosiaan Biquinho on lähes tuleton, ottaisin kovin mielelläni muutaman siemenen jos sinulta niitä liikenee. Omani on tulisuudeltaan Aji Cristalin luokkaa, ja siemenet joista tämän kasvatin olen saanut Chilivaarilta. Noita on tallessa kyllä riittävästi, voisi vaikka ihan päikseen vaihtaa?


On tosiaankin. Minulla kasvaa kaksi Biquinhoa.. toinen kotona, jossa podit pikkurillinpään kokoisia.. täysin tulettomia. Todella söpöjä!Mukavan makuisia mun mielestä.. makeita. Toinen kasvaa vanhempieni pihalla.. sitä yksilöä siis luulin aluksi Caribbean Red Habaneroksi, mutta maistoin siitä sormenpään kokoisen vihreän podin ja totesin ettei siinä poltetta ollut laisinkaan. Podien muoto on täysin Biquinho, sekä kasvin muoto. Eli eipä siinä.. mennyt jotenkin siemenet sekaisin.. Kaivelen siiduja talteen, kunhan podeja kypsyy..  :)

solari

On kyllä hyvän näkösiä kasveja! On jaksettu maltilla saksia sopevan näköseksi että kokoseksi!!!Mahtavaa!
Osaisitko sanoa kauanko meni Fataliissa, kun alkoi ensimmäisiä podeja tulemaan? Jos jostain nopeaa pystyt tsekkaamaan, itse odotan kyseiseltä kasvilta juuri eniten raakileita, että kerkeääkö vielä tälle kesällle/syksylle hyvässä lykyssä =)

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: solari - heinäkuu 14, 2011, 16:40:02 ip
On kyllä hyvän näkösiä kasveja! On jaksettu maltilla saksia sopevan näköseksi että kokoseksi!!!Mahtavaa!
Osaisitko sanoa kauanko meni Fataliissa, kun alkoi ensimmäisiä podeja tulemaan? Jos jostain nopeaa pystyt tsekkaamaan, itse odotan kyseiseltä kasvilta juuri eniten raakileita, että kerkeääkö vielä tälle kesällle/syksylle hyvässä lykyssä =)


Kiitos kiitos! En hirveästi ole näitä ulkokasveja edes saksinut.. varsinkaan chinensejä, kun niin mallikelpoisesti latvoutuvat itsekin. Baccatumeja on vähän joutunut saksimaan kun meinaa karkailla.. myös Bolivian Rainbow on jotenkin typerän näköinen jos ei sitä saksi.
Hmm.. enpä kyllä muista koska Fatalii alkoi podeja tuottamaan.. lokakuun aikoihin se on itänyt muistaakseni. Toki kasvuolosuhteet ei ole ollut parhaat mahdolliset kotona alkuvaiheessa, kun kasveja oli niin perkuleesti! Varmasti nopeamminkin voisi saada hedelmää. Fatalii tuntuisi viihtyvän ulkona parhaiten Chinenseistä..!

Mr_Green_

heinäkuu 15, 2011, 10:02:30 ap #26 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 15, 2011, 12:15:39 ip käyttäjältä Mr_Green_

Omsnoms! Jalapeno on huipputuote! :)


Condom Paprika.. heikoimman makuinen bacca tähän mennessä.. yök!

EDIT: Yksi asia jota olen odottanut; Aji Pancan kukkimista.. nyt se tapahtuu.. ja chinensen kukkiahan ne! Joku koitti kivenkovaa väittää baccatumiksi kyseistä lajiketta.

Mr_Green_


Nizo

Noh... Sun chilit saa ainakin rakkautta...  ;D

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Nizo - heinäkuu 15, 2011, 13:16:43 ip
Noh... Sun chilit saa ainakin rakkautta...  ;D


Jep!! Todellakin! Rakkaus on kaikki kaikessa! ;D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - heinäkuu 15, 2011, 13:35:13 ip
Lainaus käyttäjältä: Nizo - heinäkuu 15, 2011, 13:16:43 ip
Noh... Sun chilit saa ainakin rakkautta...  ;D


Jep!! Todellakin! Rakkaus on kaikki kaikessa! ;D
Ei tästä kyllä DeepThroattia saa, ellei kyseessä ole joku Joes Long tai vastaava megapitkä tuotos.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Hahha! Joo.. ylilyhyt Jalapenon patukka kyseessä.. eli mahdoton suoritus olisi kyllä Deep Throat! ;D

Mr_Green_

Hmmm.. ötökkäongelmia!! Paprikoissa lymyilee siivekkäitä (kirvoja) ötökököitä! Näyttäisivät viihtyvän kukissa ja podin aluissa. Paskiaiset! Tänään löysin pari leppäpirkkoa ja kuskasin ne paprikoihin asustelemaan, josko kirvat niille maistuisi. Lisäksi aloitin toissapäivänä mäntytolu sumutuksen. Samoja kirvoja bongasin pari kpl Aji Pancasta ja Goats Weedistä.. niille myös laitoin rankan mäntytolukäsittelyn kehiin. Leppäkerttuloita pitäis löytää lisää.. uskon niiden ruokahaluun! Missähän kerttuset mahtaa asustella? :P

Mr_Green_

Ja ihan offtopic..! Jos Jyväskylän läheisyydessä liikutte, suosittelen vierailemaan Kuohulla Vesi-Esalla vettä hakemassa! On muuten hyvää!
http://springwaterofkuohu.tripod.com/purewater/

coco

Juu suosittelen ite kanssa. On nimittäin hyvää vettä.. pieni jano tyrehtyy mukavasti!  8)

Mr_Green_

Hellou päiväkirja! ;) Tässä vähän kuvia sulle!


Bolivian Rainbow... hedelmää aika mukavasti.


Bolivian Rainbow #2


Naganagamorich.. pari podia tuloillaan.. toivotaan, että ehtii kypsyä.


Aji Panca.. pari pienenpientä podin alkua olis kasvissa. Toivottavasti pääsis maistelemaan.. :P


Congo x Tiger Teeth.. kolme kasvia laitoin samaan ruukkuun.. yksi näyttäisi jääneen hieman pienemmäksi. Podeja muutamia tulossa kaikissa kasveissa.


Hot Tree Pepperissä podeja parisenkymmentä tulossa.


Rocoto Peru Pisat tekee myös iloisesti podeja.. n. 10 kpl tuloillaan ja kukkia aika paljon! :)


Big Banana.. ollut kirvojen riivaama.. nyt kuitenkin menininki piristymään päin ja podeja on muutama tuiloillaan.


Yleisnäkymää grillikatoksen takaa.. ;P


coco

BR:t on kyl kasvanu näteiks. Komeaks on kasvanu muutkin lajit.  :)

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: coco - heinäkuu 22, 2011, 15:15:38 ip
BR:t on kyl kasvanu näteiks. Komeaks on kasvanu muutkin lajit.  :)


Joo! BR on kyl huikeen näköinen ulkona! Lisää tummalehtisiä annuumeja ensi kesäksi pihalle...! Rocotot on kyl kans upeita häkkyröitä! ;P

coco

Joo kyllä rocotot tulevat ens vuodelle itelle kans ihan ehdottomasti. Tai oon kyl ottanu jo varas lähdön ens kauteen niiden osalta.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: coco - heinäkuu 22, 2011, 21:39:05 ip
Joo kyllä rocotot tulevat ens vuodelle itelle kans ihan ehdottomasti. Tai oon kyl ottanu jo varas lähdön ens kauteen niiden osalta.


Jep.. Rocotoja en vaan ole vielä itse päässyt maistelemaan, joten en vielä tiedä tuleeko niitä olemaan ensi kaudella. Jos maku vaan miellyttää, niin todellakin Rocotoja lisää myös ensi kaudelle.. :)