maaliskuu 29, 2024, 09:06:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Sipsit

Aloittaja Klamypeikko, elokuu 15, 2012, 00:43:58 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

joulukuu 04, 2012, 11:12:09 ap #20 Viimeisin muokkaus: joulukuu 04, 2012, 14:35:13 ip käyttäjältä Aji Inferno
Furious voitti sitten taffelin kisan. Ihmettelen vain, miksi... Nimittäin, jos hakee leffailtaan taatusti kaikille perussopivaa suolaista, niin ei tämä huono sipsi ole. Mutta tulisuutta (taas se kirottu "lempeä tulisuus!") tästä on täysin turha hakea. Nyt on menty sellaisen tavisraadin ehdoilla, ettei tulos polttele varmastikaan kiihkeintäkään tulisen inhoajaa - ellei sitten mielikuvissa.

Surkea esitys chilisipsiksi - palautetta lähtee (turhaan, tiedän).

unenkuva


Real Snack on tehnyt nyt Piri Pirillä maustetun sipsin. Mielestäni todella hyviä sipsejä, mutta vähän sama mitä Aji Inferno sanoi Furiouksesta, että tulisuutta siitä saa kyllä hakea.

Noli Me Tangere

Ei taida olla kovinkaan kannattavaa laittaa markkinoille jotain (keskivertokansalaiselle) supertulista sipsiä. Jäävät vain kaupan hyllyihin ja varastoihin, kun ei kukaan (keskivertokansalainen) osta niitä toista kertaa.

Blair's tekee jo oikeasti tulisia sipsejä, Taffel ei tuohon lähde varmaan ikinä. Miksi pitäisikään...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Sir Badger - joulukuu 06, 2012, 13:04:31 ip
Ei taida olla kovinkaan kannattavaa laittaa markkinoille jotain (keskivertokansalaiselle) supertulista sipsiä. Jäävät vain kaupan hyllyihin ja varastoihin, kun ei kukaan (keskivertokansalainen) osta niitä toista kertaa.

Blair's tekee jo oikeasti tulisia sipsejä, Taffel ei tuohon lähde varmaan ikinä. Miksi pitäisikään...


Meidän mieliksi? ;)

No, joo - mutta voisi näissä tuotteissa odottaa edes -jotain- tulisuuden haamua, jos nimi on esmes Furious. Tai, ehkä siinä se juju? Suututtavat juuri tulettomuudella?  ;D

Noli Me Tangere

Niin, aika usein noita "SUPERXXXHOT" -tyylisiä merkintöjä viljellään, vaikka tuote ei sisällä mitään jalapenoa vahvempaa.

Fredrik-flugarn

Scovillet vaan pussin kylkeen (ja selitys normijampalle mitä on mieto, medium, hot ja chilipäille ::)).
Loppuisi nuo sipsihuijaukset...

Toi harppaus "normihyllyn" suurmaavanXXXmegagigakuumaasta vaikka Blairsin "omg"-kuumaan on melko jännä.
Pojat yläasteella söi ylpeenä Pringlesin jotain extreme-naksui ja kysyivät jos uskalsin maistaa  ;D

Oikealla tiellä sentään olevat... ;)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

placebo

http://mysanfranciscokitchen.com/baked-organic-chili-kale-chips/

En ole aivan varma kuuluuko tämä tänne (pahoittelut jos ei kuulu), mutta sipsejä kuitenkin ovat. Itse tein hieman ohjeesta muokaten, käytin habaneroa. Hyviä tuli, ja helppo tehdä  :)

Whili

Maistelin tuossa noita "kehuttuja" Liidelin Inferno-sipsejä. Eipä olleet ihmeemmän makuisia,
toki chiliä oli, mutta se muu maku puuttui  :(

Kyllä suosikki on vieläkin Taffelin Kartanonsipsi pienellä chilijauho pölläyksellä  8)

Whili

Ja pakkohan se oli oli noita Furioissejakin maistaa  ???

Eipä vaan tullut minkäällaista makua, no ei huonoakaan. Kyllä ne meni sitten dipattuina alas, mutta enpä ostaa enään.

ChIlIDoG

Furioussit oli myös täällä testissä jäi viimeiseksi pussiksi. Tuli ne silti syötyä nagajauheella terästetyn dipin saattelemana :)

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 14, 2013, 21:04:17 ip
Ja pakkohan se oli oli noita Furioissejakin maistaa  ???

Eipä vaan tullut minkäällaista makua, no ei huonoakaan. Kyllä ne meni sitten dipattuina alas, mutta enpä ostaa enään.


Ei mitään makua, mutta ei ollut huonoakaan? ::)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

wille

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 19, 2013, 21:53:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 14, 2013, 21:04:17 ip
Ja pakkohan se oli oli noita Furioissejakin maistaa  ???

Eipä vaan tullut minkäällaista makua, no ei huonoakaan. Kyllä ne meni sitten dipattuina alas, mutta enpä ostaa enään.


Ei mitään makua, mutta ei ollut huonoakaan? ::)


Yksinkertaista. Jos se ei maistu millekään, ei se ymmärrettävästi maistu pahallekaan. ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Aji Inferno

Poppamiehen habanerosipsit olivat aika hyviä... Samankaltaisia kuin Blair'sin vastaavat, mutta ehkä aivan hitusen verran vähemmän suolaisia ja rasvaisia - mutta en mene vannomaan. Potkua molemmissa ns. riittävästi.

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: wille - tammikuu 19, 2013, 21:55:54 ip
Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 19, 2013, 21:53:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - tammikuu 14, 2013, 21:04:17 ip
Ja pakkohan se oli oli noita Furioissejakin maistaa  ???

Eipä vaan tullut minkäällaista makua, no ei huonoakaan. Kyllä ne meni sitten dipattuina alas, mutta enpä ostaa enään.


Ei mitään makua, mutta ei ollut huonoakaan? ::)


Yksinkertaista. Jos se ei maistu millekään, ei se ymmärrettävästi maistu pahallekaan. ;)


Aivan joo, sitten vaan mieleistä chilisoosia kyytiin niin saa taivaallisen hyvän chilisipsin. :)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

boozeman

Itsehän suosin sitä ihan perinteistä jo ammoisista ajoista saatavilla ollutta Taffelin sileää perunalastua. Dippi sitten terästetään maun mukaan jollakin sopivalla oman sadon chilijauheella. Eihän se sama asia ole kuin chilinaksut, mutta..

Kaveripiiri on illanistujaisissa oppinut, että pääkallolla varustettu kermaviilipurkki on itse terästettyä (Ja se yleensä loppuu ensin) :)
https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

ChIlIDoG

tavallaan tähän ketjuun liittyen. Popcorneja on myös helppo maustaa, siis niitä kattilassa tehtäviä. Kattilan pohjalle öljyä ja siihen haluamansa jauhe tms. itse käyttäny fatalin naga ja aji cristal jauheita ja hetken lämmittää sekoittaen ...sit vaa popcornin jyvät kattilaan.

....tällä voi myös tehdä hauskoja ylläreitä tutuille ;)

Whili

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - tammikuu 19, 2013, 22:35:21 ip
...Kattilan pohjalle öljyä ja siihen haluamansa jauhe tms. itse käyttäny fatalin naga ja aji cristal jauheita ja hetken lämmittää sekoittaen ...

Juuh   8)  Nagajauhetta tai soosia öljyyn ja keittiö täyteen viehkeää kapsaisiinihöyryä  ;)

Nightfrost89

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - tammikuu 19, 2013, 22:02:59 ip
Poppamiehen habanerosipsit olivat aika hyviä... Samankaltaisia kuin Blair'sin vastaavat, mutta ehkä aivan hitusen verran vähemmän suolaisia ja rasvaisia - mutta en mene vannomaan. Potkua molemmissa ns. riittävästi.


Tästä olen samaa mieltä, jos välttämättä haluaa sipsejä joissa huomaa potkua, niin nämä ovat sopivia siihen tarkoitukseen. Usein kuitenkin tyydyn itse vaan maustamaan dipin niin että siinä on se potku :)

jiipee75

helmikuu 05, 2013, 17:34:37 ip #38 Viimeisin muokkaus: helmikuu 05, 2013, 17:39:41 ip käyttäjältä jiipee75
Tuommoisia löytyi kaupasta:

"Extratulisia, punaisen ja vihreän chilin makuisia poimuperunalastuja."
http://www.estrella.fi/double-hot-chili-sourcream

Jonkin verran on ihan tulisuutta havaittavissa, maku on muuten aika mitäänsanomaton. Tulisuus on saatu ihan cayannella aikaan ja leuhkivat sipsien tulisuuden olevan jossain 30-50k shu tienoilla.

Makuun olisivat saaneet panostaa enemmän, mutta silti minusta selkeästi tulisimmat "normivalikoiman" sipseistä. En minä noista mitään erityisempää chilin makua ole vielä huomannut, oikeastaan aika tylsän makuiset, mutta poltteella. Pystyisiköhän noita maustaa jotenkin paremmiksi, ehkä dipin kanssa toimisi paremmin kun ei kerran mitään voimakasta makua ole. Ei silti, eivät nuo pahojakaan ole. Kokeilkaa itse.

Whili

Pakkohan noitakin on maistaa jos vastaan tulee, vaikka jo etukäteen tiedän pettyväni.
Mutta minkäs voi, kun kaikkee pitää kokeilla  :(  Pitänee tehdä julma dippi seuraksi sipseille.

"Extratulisia, punaisen ja vihreän chilin makuisia poimuperunalastuja"

Paljon lupailevat ja että oikein punaisen ja vihreän chilin makuisia  ;D