Mikä chilejäni vaivaa?

Aloittaja Kaltsu, tammikuu 19, 2010, 21:58:10 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Ronkeli - helmikuu 25, 2014, 21:07:15 ip
Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - helmikuu 25, 2014, 17:20:22 ip
Overdose.. Cayanne puskee pihalle jotain ylimääräistä mitä saa ravinteiden mukana. Millä lannoitat? Jotain ravinnetta pitää olla vähemmän.

Toivon todella, että olet oikeassa ja kyseessä on överit, sillä ei todellakaan kiinnostaisi taas aloittaa tappelua ötököitä vastaan!

Muistaakseni en kuitenkaan ole kovin paljoa kyseistä Cayannea lannoittanut, joten ainakaan kovin pahoja övereitä ei pitäisi olla. Olen saattanut antaa kerran tai kaksi substralia, mutta enimmäkseen vettä. Siirsin kys. kasvin kuitenkin hiljattain maitopurkkiin, jonka täytin Biolan Mustalla mullalla, joten ehkäpä se sitten oli liian tujua.

Täytynee siis välttää lannoittamista, ja tarkkailla tilannetta...  :P


Pelkkä liikakastelukin aiheuttaa ödeemaa.

Sihijuoma666

^
Ai..  ??? No tuo oli uutta tietoa.

Mutta tuolla on ainakin hyvä kuva ödeemasta:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14752.0

Jani M


narttu

Mitähän mahtaa olla tuommoinen musta "läikkä" chilin varressa? Kahdessa hyvin nuoressa taimessa sitä on puolessa välissä vartta. Hometta kenties? Molemmat ovat vielä kivivilla kuutioissa ja voivat hyvin.Pitäisikö huolestua?
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: narttu - maaliskuu 01, 2014, 08:17:26 ap
Mitähän mahtaa olla tuommoinen musta "läikkä" chilin varressa? Kahdessa hyvin nuoressa taimessa sitä on puolessa välissä vartta. Hometta kenties? Molemmat ovat vielä kivivilla kuutioissa ja voivat hyvin.Pitäisikö huolestua?


Kuva voisi auttaa kovasti. Joillakin lajikkeilla rungot, ja lehtien varret ja ruodut tummuu voimakkaassa valossa (yleensä violettia, mutta voi mennä hyvinkin tummaksi) Voisiko olla sitä? Siitä ei ole mitään vaaraa.

narttu

Näyttäis olevan jotain mädäntymistä tapahtumassa toisessa varressa, läntti on suurentunut ja varsi syöpynyt. :'( Eipä taida enään mikään auttaa poloista.
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

jebaa

Lainaus käyttäjältä: jebaa - helmikuu 22, 2014, 13:15:38 ip
Ensimmäinen viesti tänne  :)

Elikkäs mikäs näillä mahtaa olla?

Jalapeno mildin lehdet kaikki tiukasti alaspäin ja pariin lehteen tullut rusehtavaa pientä laikkua ja joissain lehdissä reunoissa  ???



Ja Moruga scorpionilla vähän laajemmin tuota ruskeaa  ???



Tässä kuva kaikista




Ostin suurennuslasin,mutta liikettä ei missään näkynyt, varmuudeksi suihkutin n.viikko takaperin laimealla mäntysuopa/vesi seoksella. Nyt molemmat Jalapenot näyttää tältä:

ja tiputtanut tämmöisiä lehtiä:
päältä

alapuoli


Ancho Poblanoiden lehtien reunat nousee hulluna ylös ja ylimmäisissä lehdissä "mustaa"



Huoh.. :-\

Huru-ukko

maaliskuu 04, 2014, 22:03:08 ip #1707 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 04, 2014, 22:07:14 ip käyttäjältä Huru-ukko
Mikä kasvualusta niillä on?. Lannoitatko, kuinka usein kastelet......Haiseeko juuret?.

Viimeisin oljenkorsi pelastaa jos kunnon syytä ei löydy on vaihtaa mullat kokonaan uusiin.

Osanottoa.....

Editointia....

jebaa

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 04, 2014, 22:03:08 ip
Mikä kasvualusta niillä on?. Lannoitatko, kuinka usein kastelet......Haiseeko juuret?.

Viimeisin oljenkorsi pelastaa jos kunnon syytä ei löydy on vaihtaa mullat kokonaan uusiin.

Osanottoa.....

Editointia....


Puutarha turpeen ja lecasoran sekoituksesta ovat olleet jo ainakin kuukauden, purkkien isommaksi vaihdosta Anchoilla n. 3viikkoa aikaa, Jalapenoilla vajaa viikon. Kastan kun turve tuntuu kuivalle ja lehdet alkaa näyttää janon merkkejä. Juuret on ollut kyl hyvän näköisiä kaikissa kun purkkeja olen vaihtanut ja en ainakaan kiinnittänyt huomiota että ois haissu  ???
Ei oikeen tiiä, että mitäs sitten tekis.. onkos se sitten ensin kasvualustan vaihto.. :o Kunhan nuo nyt ei vielä menetettyjä olis  :'(

Untamokameli

Lainaus käyttäjältä: jebaa - maaliskuu 04, 2014, 22:27:53 ip
Puutarha turpeen ja lecasoran sekoituksesta ovat olleet jo ainakin kuukauden, purkkien isommaksi vaihdosta Anchoilla n. 3viikkoa aikaa, Jalapenoilla vajaa viikon. Kastan kun turve tuntuu kuivalle ja lehdet alkaa näyttää janon merkkejä. Juuret on ollut kyl hyvän näköisiä kaikissa kun purkkeja olen vaihtanut ja en ainakaan kiinnittänyt huomiota että ois haissu  ???
Ei oikeen tiiä, että mitäs sitten tekis.. onkos se sitten ensin kasvualustan vaihto.. :o Kunhan nuo nyt ei vielä menetettyjä olis  :'(


Mulla tekee tota samaa lehtien rypistymistä ylöspäin, ja kuuleman mukaan vois olla liikaa lannotusta (Puutarhan Kesää), katotaan miten käy ku annan muutaman kerran pelkkää vettä vain, jahka kuivahtavat vaan kunnolla ensin. Tuota tummaakin löytyy itseltä, mut sen pitäs olla iha normaalia kun kasvi saa tarpeeksi valoa :-)

Rikkaruoho

Mikä mahtaa tällaista pigmenttiä tehdä naga morichille..?

Kasvualustana on taimimulta ja laimeaa puutarhan kesää (1ml/L) on saanut kastelukerroilla.

unenkuva


Kolmen sekunnin diaknoosilla näyttää minun silmään palovauriolta. Onko kuinka lähellä valoa?
Voin mennä diaknoosi aivan metsäänkin, joten viisaammat korjatkoon.

sorrii

Kahten sekunnin diagnoosi oikeanpuoleisesta kuvasta tuo mieleen vauriot kun sumuttelin kasveja Cooper Spräylla: Peleltuneet latvat näytti tuolta ...

Muuten tuo vaaleus voisi olla typen puutettakin. Naga tykkäää aika ärtsistä litkusta. 1ml/l [oikeastaan 1g/l] on aika normilannoitus eikä taimet vielä kovin isoja ole ....  ??? ! paitsi että näyttävät olevan hydrosorassa - näenkö oikein??
Jos siis ovat hydro-kasvatuksella niin saa annos olla vähän isompikin  ... Ja hydrossa saattaa Puutarhan kesästä puuttua jotain ravinnetta ?!? .. mutu-mutu ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Rikkaruoho

Taimimullan päällä on kevytsoraa kerros vain..
Natikan ja taimien välissä on kyllä reilu puoli metriä, osa on kasvanut enemmän pituutta eli ovat lähempänä eikä niissä ole mitään vastaavaa... Kolme nagaa minulla kasvamassa ja kaikissa on havaittavissa tuota samaa.
Taidan eristää ne ainakin hetkeksi ja kastella vain vedellä.

sorrii

Mä muuten muistelisin että itsellä oli juuri tammikuussa tuonkin näköistä veelentumaa parissa Petenero-taimessa. Oletin itse syyksi joko liian vahvan valon [2x55W 9500K heti sirkkavaiheessa] ja/tai turhan laihan liemen. Nuo olivat bublerissa ja EC oli alkuun ~0,5
Sehan meni sujuvasti ohitse kyllä ...

Jonkun muistelen myös kertoilleen että nimenomaan chinenset saattavat nopeasti kasvaessaan saada jotain puutetta ja lehdet jää valkoisiksi osittain, kun ei lehtivihreää ehdi kehittyä tarpeeksi. Jos tuo olisi ötököiden tekosia siis näkyisi siellä muutakin ... ehkä  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Rikkaruoho - maaliskuu 05, 2014, 14:08:11 ip
Taimimullan päällä on kevytsoraa kerros vain..
Natikan ja taimien välissä on kyllä reilu puoli metriä, osa on kasvanut enemmän pituutta eli ovat lähempänä eikä niissä ole mitään vastaavaa... Kolme nagaa minulla kasvamassa ja kaikissa on havaittavissa tuota samaa.
Taidan eristää ne ainakin hetkeksi ja kastella vain vedellä.


Ei kannata ujostella taimimullan kanssa lannoituksessa. Ohjeen mukaan vaan sitä puutarhan kesää, niin hyvä tulee. Itse olen aika surutta antanut jo noin teelusikallista pariin litraan vettä tuon kokoisille kavereille. Onhan muuten purkkien pohjassa reikä, ettei multa jää märäksi? Sekin nimittäin vaikeuttaa ravinteiden imeytymistä.

NPhoBiaz

maaliskuu 06, 2014, 12:13:46 ip #1716 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2014, 12:15:17 ip käyttäjältä NPhoBiaz
Ruukkuihin ilmestynyt oranssia "putua" sekä valkoisia alueita... Hometta?





EDIT: Olen siis kastellut pelkästään päältä. En ole lannoittanut millään vielä.

bobster

Kyllä toi näyttää lannoitteelta. Siellä mullassa/turpeessa on valmiina vähän lannoitusta. Homeelta ei näytä ollenkaan.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

chipe

Lainaus käyttäjältä: Jani M - maaliskuu 05, 2014, 23:00:05 ip
Ei kannata ujostella taimimullan kanssa lannoituksessa. Ohjeen mukaan vaan sitä puutarhan kesää, niin hyvä tulee. Itse olen aika surutta antanut jo noin teelusikallista pariin litraan vettä tuon kokoisille kavereille.


Tuon verran joka kastelukerta/päivä?

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: bobster - maaliskuu 06, 2014, 12:22:12 ip
Kyllä toi näyttää lannoitteelta. Siellä mullassa/turpeessa on valmiina vähän lannoitusta. Homeelta ei näytä ollenkaan.


Ei edes nuo vaaleat, ohuet pinta-alueet? Kerkesin jo säikähtää...