Chilin lehdistä häviää lehtivihreä ja lehdet putoilee

Aloittaja Cod3, kesäkuu 27, 2011, 10:33:13 ap

« edellinen - seuraava »

Cod3

Terve

Nyt alkaa huolestuttaa tää kasvin tila.
Lehdistä katoaa lehtivihreä ja ne putoaa pikkuhiljaa pois.

Kasvi on altakasteluruukussa jossa on pelkkaa soraa.Vesitilassa on vettä ollut tasaisesti.
Se on tässä avokonttorissa normaalissa toimistovalaistuksessa ja lisänä viel 23W esli
Lehdistä vaan häviää vihreä ja sit ne tippuu pois. En ymmärrä kun lannostakin hiukan tarjonnut niin ei muutosta.

Mikäs tälle nyt avuksi?

Macex


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Cod3 - kesäkuu 27, 2011, 10:33:13 apKasvi on altakasteluruukussa jossa on pelkkaa soraa.
-----
Lehdistä vaan häviää vihreä ja sit ne tippuu pois. En ymmärrä kun lannostakin hiukan tarjonnut niin ei muutosta.


Tuo on siis vesiviljelyssä?
Silloin kaikki ravinto pitää kulkea sinun kätesi kautta. Anna riittävästi ja monipuolista ravintoa, mutta ei kuitenkaan liikaa.

Multakasvatuksessa perusravinteet ovat kasvualustassa, eivätkä kasvattajan virheet vaikuta välittömästi. Vesiviljelyssä puskuria ei ole, vaan kasvi saa vain sitä, mitä sinä annat. Sorassa ei ravinteita ole, eikä vedessä.

KlausH

Mulla sama ongelma! Täällä taas Scotch Bonneet ovat kasvihuoneessa 10l multa ämpäreissä jossa lecasoraa 3cm pohjalla... Muuten kyllä kukkivat ja podeja on tulossa jonkin verran.... Lieneekö sitten ravinne ongelma?

Mitä ravinnetta ne tarvitsee tähän aikaan kun itse kasvin ei enään tarvitse kasvaa vaan mielummin kukkia ja tehdä podeja....?

manne

Minulla aiemmin ötökkähyökkäykset ovat aiheuttaneet vastaavaa. Hetki sitten neuvottiin käymään läpi Chiliwikin "hyönteiset" -sivua, eli laitetaan tännekin:

http://chiliwiki.fi/index.php?title=Hy%C3%B6nteiset