toukokuu 05, 2024, 07:54:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin eka yritys

Aloittaja bluesman, heinäkuu 17, 2009, 01:06:56 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

syyskuu 07, 2009, 22:49:41 ip #40 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 19, 2010, 20:25:05 ip käyttäjältä bluesman
Pientä päivitystä. Ihan tavallisia helppoja aloittelijan kasveja mutta niitä on vaan niin kiva seurata ja SYÖDÄ.

Vihdoinkin pääsen oikein maistelemaan starfishiä, on kehujensa väärtti.
Omnicolor se vaan on niin kaunis.
Melkein keväällä auringonvalolla tappamani CGN22871 kypsyy vasta nyt.

Turbo pube se ei osoita kypsymisen merkkejä. ??  Congo sensijaan latvomisen jälkeen alkoi punertua.


Sri Lankan Eli Kochee osoittautui mitä ilmeisimmin C.chinenseksi. Latvottu rankasti. Mikähän oikeasti on lajikkeeltansa?
Heart throb on harvoista turpeessakasvavista.
Yleiskuvaa sisältä ovelle päin.


Yleiskuva ovelta sisällepäin. Raivaussaha on ollut käytössä vaan ei sitä edes huomaa että pari kottikärryllistä latvoja on jo kärrätty kompostiin.
Nyt tajuan että olis pitänyt aloittaa harvennushakkuut jo paljon aiemmin. Pieni punainen mötikkä takana ei ole radio vaan hauska pieni lämmitin.



bluesman

syyskuu 14, 2009, 19:56:32 ip #41 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2010, 23:38:55 ip käyttäjältä bluesman

Suosikkini Peruvian white senkun koko ajan tuottaa vaikka on hautautunut Haba brown largen alle (ei kuitenkaan kuvassa olevan haban).
Starfishia yrittää kurkku ahdistella.
Habasatoa (Congo, Haba brown large, Sudden death(2.tuotantokausi) ja Peruvian white. Sudden death on jostain syystä vaaleampi kuin päiväkirjan alkupuolella olevassa kuvassa vaikka kyseessä on sama yksilö.
En tiedä kasvaako toleranssi chilille mutta nyt menee aamuleivän päällä kokonainen Congo tai Brown large eikä tunnu missään.Alkukaudesta hirvitti jo pieni palanenkin. Kahden hengen soosiin laitettiin tänään 2 Brown largea, 1 Sudden death, Omnicolor, Criolla sella ja Thai. Vähän hikeä pukkas vaan ei ollut yhtään liian tulista.

bluesman

syyskuu 24, 2009, 22:57:56 ip #42 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2010, 23:39:38 ip käyttäjältä bluesman


Alkaa lopun alku.
Lupasi hallaa ens yöksi, joten saattaa tässä olla viimeisiä sadonkorjuukuvia. Illan keruukasa.
Taustalla sisälle otettu Stripe ja purkkiinsa tyytyväiset Malaguetat. Tippuilevat jo itsestään kun en ole ehtinyt korjata kypsyneitä pois.

Kasvarilla valmistaudun bonchioperaatioon. Oiskohan jo aika käyttää oksasaksia? Onkohan joku jo homman aloittanut? Utelen vaan ajankohtaa (F:n mukaan syksyllä sadonkorjuun jälkeen pätkäistään halutut kasvit)
Säälittää laittaa n.300 kypsyvää habaneroa kompostiin mutta toisaalta ensimmäiseksi yritykseksi olen  järkyttynyt lopputuloksesta (siis erittäin tyytyväinen). Satoa on jopa tullut. Jopa hieman yli tarpeen. Niettä enköhän saa suun tuliseksi säilömistäni tuotteistanikin.
Ainoat lajikkeet joista en ole enkä varmaan tule kypsää podia maistamaan ovat Manzano amarillo ja Turbo pube. Jopa helmikuussa Sri Lankasta tuomani chinenseksi osoittautunut hili alkaa muuttaa väriään. Please pari päivää valoa ja lämpöa vielä niin sit riittää.

Rankkapanda

Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 24, 2009, 22:57:56 ip


Alkaa lopun alku.
Lupasi hallaa ens yöksi, joten saattaa tässä olla viimeisiä sadonkorjuukuvia. Illan keruukasa.
Taustalla sisälle otettu Stripe ja purkkiinsa tyytyväiset Malaguetat. Tippuilevat jo itsestään kun en ole ehtinyt korjata kypsyneitä pois.

Kasvarilla valmistaudun bonchioperaatioon. Oiskohan jo aika käyttää oksasaksia? Onkohan joku jo homman aloittanut? Utelen vaan ajankohtaa (F:n mukaan syksyllä sadonkorjuun jälkeen pätkäistään halutut kasvit)
Säälittää laittaa n.300 kypsyvää habaneroa kompostiin mutta toisaalta ensimmäiseksi yritykseksi olen  järkyttynyt lopputuloksesta (siis erittäin tyytyväinen). Satoa on jopa tullut. Jopa hieman yli tarpeen. Niettä enköhän saa suun tuliseksi säilömistäni tuotteistanikin.
Ainoat lajikkeet joista en ole enkä varmaan tule kypsää podia maistamaan ovat Manzano amarillo ja Turpo pube. Jopa helmikuussa Sri Lankasta tuomani chinenseksi osoittautunut hili alkaa muuttaa väriään. Please pari päivää valoa ja lämpöa vielä niin sit riittää.


Sadonkorjuumiittiä keravalle? :D voisin osallistua olemattomilla muutamalla podilla...

bluesman

 Kyllähän se sopii. Jos sulla on vaihtareita niin mulla on Brown habaa yli oman tarpeen. Cola on ainakin Keravalta mutta onko jo kotiutunut Kreikasta?
Muita paikallisia harrastajia en tiedä mutta sulla on varmaan tietoa?

jeQQ

Mulla ei olis kovin paha matka Keravalle, tosin satonakin on vain Lemon Dropia.. Siemeniä kyllä on aika montaa sorttia.

chilimieli

Upeita kuvia kerrassaan, itseä kiinnostaisi tuo brown haba siemenien muodossa. Mikäli niitä on paljon, kuten näyttää olevan. Voisin antaa vaihturina vaikkapa hungarian hot cherryä, viherpeukusta saamaani satoisaa risteytystä (näyttäisi olevan bolivian rainbowlle sukua), aji cristalia, nagaa, taikka jotain muuta pienissä määrin. Näin siis jos vain kiinnostaa.. ::)

bluesman

Kiinnostaapa kaikki mitä ei itellä ole. Kasvariin mahtuu.
Olen hirvimetsällä la ja mahd su. Viestitelkääpä sopiva ajankohta.

Rankkapanda

Itsellä kävisi ensi keskiviikko/torstai, kun molemmat sattumoisin aamuvuoroja. Eli iltapäivästä jos ihmisille kävisi ja itsekkin voisin tuoda mitä siemeniä nyt löytyykään. Tuoreet chilit on jo melkeimpi kuivattu ja hetki menee osan kypsymiseen, kuten Goats Weed, Lemon Drop ja muutama muu. Jos jollain olisi paikasta mielipidettä, niin saa kertoa.

bluesman

 Oon keskiviikkona iltahukissa mutta tuun himaan n.klo20. Meille voi tulla ja mahtuu mutta ehkä mieluimmin torstaina iltapäivällä/illalla.

jeQQ

Mä voisin tulla ihan mielenkiinnosta katselemaan virityksiä ja ehkä vaihtamaan muutaman siemenen?

bluesman

Mun kasvari ja ebbiviritykset on Nurmijärvellä n.35min ajomatkan päässä. Keravalla on enää pari ruukkua mutta korjattu sato josta jaan puutteessa oleville.
Kyllä mulle sopii miitti myös chilien luona, lupasi vielä vähän lämmintä joten todennäköisesti kerään vielä kerran saman verran tavaraa kuin viimeisimmässä kuvassa on. Hirvijahdin jälkeen lauantaina. Sunnuntai ei käy.

hessi

hei älkää nyt kypsyviä osittain raakoja tai raakoja bodeja heittäkö pois!
niistä tulee ihan kelpo jauhetta, joko vain kuivattuna tai kevyesti savustettuna.
tietenkin jos maku on ihan hirvee(niinku mun champion) niin sitten kyllä pois vain.
minä kyllä olen niin nuuka et meinaan nuo pahat championitkin kuivata ja jauhaa, teen jotain pöytämauste mixiä yrttien kera :) kyllä se töissä kelpaa :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

papereeka88

laitetaanpa hyvää palautetta päivä kirjasta :)Omasta mielestäni tämä on kyllä ollut chilivaarin päiväkirjan ohella yksi mielenkiintoisimmista:)Olen päivä kirjan alusta saakka seuraillut chiliesi kasvua ja ainakin kuvista päätellen putkeen meni :D
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

jeQQ

Bluesman, meinaatko huomista? Aamusta voi täälläpäin olla pieni krapula, mutta illemmalla sopisi. Pitäisi kyllä sopia ensi viikonloppunakin!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - syyskuu 25, 2009, 17:04:11 ip
laitetaanpa hyvää palautetta päivä kirjasta :)Omasta mielestäni tämä on kyllä ollut chilivaarin päiväkirjan ohella yksi mielenkiintoisimmista:)Olen päivä kirjan alusta saakka seuraillut chiliesi kasvua ja ainakin kuvista päätellen putkeen meni :D

Kiitoksia runsain mitoin. Todellakin putkeen meni, mitä nyt vaimo vähän kakoi ja yski kunnes älysin viedä kuivaus/jauhatusvehkeet mökille jossa chilipöly ei haittaa, ehkä vasta kunnes siivotaan. Tytär kun tulee kotiin käymään niin alkaa ihonsa kutista, atoopikko kun on. Keväällä ei vielä ollut tätä ongelmaa. Nyt lentää kaikki ruukut pihalle kun vierailu alkaa. Onko muilla tapahtunut herkistymistä? Siis tyttö voi kyllä syödä chiliä vaan ei oikein pysty olemaan samassa huoneessa kasvin kanssa.
Hessin mukaan kannattaa kuivata raakileet. Minusta habat on vielä melko vähän ennen kypsymistään melko mitättömän makuisia. Rawitissa on potkua vihreänäkin mutta kun ei ole baccojen makua, pelkkää poltetta. Champion on mun yksi suosikeista alkaen vaaleanvihreästä aina punaiseen, eikä ole pahanmakuinen. Nää on kaikki ebbissä.?? Olisiko vaikutusta? Aji cristalin kaikki tuntee. Samoin Jalapenon.
Kesäkin on tietty auttanut ensikertalaista, kasvukausi oli harvinaisen pitkä. Harmi kun en laittanut maissia pellolle.
Kasvariin sain chilit vasta eka kesäkuuta, ens kaudella varmaan jo ennen vappua.
Ajattelin silleen että kun nyt näyttää tulevan vielä yksi hyvä lämmin viikonloppu niin mun kasvarissa olisi maanantaina vapaan poiminnan päivä.
Varmaan jäi nyt viime poiminnan jälkeen vielä useita ämpärillisiä lähes kypsiä podeja puskiin. Saattaavat kypsyä kun panin 3000W rakennuslämmittimen puhaltamaan yöksi. Congoa, Sudden deathia, Brown habaa, Omnicoloria ja Starfishia on melko lailla. Peruvian whitea jonkun verran. Puolet kasveista bonchaan, loput jakoon.
Ilmoittautumiset yv:llä sunnuntai-iltaan klo23 mennessä. Saa tietysti tulla vaan tutustumaan ja antamaan mulle ohjeita, olen avoin tiedolle.
Paikalle ei oikein pääse julkisilla kulkupeleillä, voin ottaa kyytiin 4 persoonaa ma aamuna.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - syyskuu 25, 2009, 17:19:43 ip
Bluesman, meinaatko huomista? Aamusta voi täälläpäin olla pieni krapula, mutta illemmalla sopisi. Pitäisi kyllä sopia ensi viikonloppunakin!

Eiku huomenna olen hirvijahdissa. Oon ehkä yötä mökillä/kasvarilla. Sunnuntaina taas jahtiin ja illalla kyläilemään. Maanantaina mulla on vapaapäivä jolloin perkaan kaikki pihalle ebbeistä. Muuten voin pitää meetingin Keravalla vaikka tiistaina, sillä edellytyksellä ettei elukoita kaadu. Muuten tuli perkausta vaan ei ebbien.

hessi

siis yksi champion kasvini tuottaa pahanmakuisia, koska on luultavasti viimevuonna risteytynyt, ehkä nagan kanssa, tai sitten lannoitteet kotikasvarissa ei vaan ole sille sopineet.
Isolla kasvarilla kasvava on herkullinen niinkuin kuuluukin :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

bluesman

Lainaus käyttäjältä: hessi - syyskuu 25, 2009, 22:20:08 ip
siis yksi champion kasvini tuottaa pahanmakuisia, koska on luultavasti viimevuonna risteytynyt, ehkä nagan kanssa, tai sitten lannoitteet kotikasvarissa ei vaan ole sille sopineet.
Isolla kasvarilla kasvava on herkullinen niinkuin kuuluukin :)

Mulla oli kolme Championia joita en raatsinut leikellä. Pimensivät koko huoneen kasvullaan. Redusoitko paljon kasvejasi?
Tuotto ja maku oli kylläkin hyvä mutta varmaan jonkun pienemmän kustannuksella.

hessi

no, kyllähän kotikasvarissa on pakko leikellä kun korkeutta ei ole kuin just kaksi metriä,
mutta ainakin Herra 47 mielestä, maun vika on joko lannoitteessa tai sitten on risteytynyt, itse kyllä epäilen tuota risteytystä, koska muuta chilit ovat ihan ok makuisia ja ovat saanet ihan samaa lannoitetta.
ensimmäinen kerta kun minulla "huonon" makuisia championeja :(

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry