marraskuu 06, 2024, 04:42:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Niko.m Raumalta

Aloittaja niko.m, maaliskuu 08, 2014, 13:35:38 ip

« edellinen - seuraava »

niko.m

Parin (epäonnistuneen) kokeilun jälkeen koitetaan chilin kasvatusta kunnolla. Fataliilta siemenet, paremmat laitteet eri kaupoista, neuvoja täältä ja uusi harrastus alkuun. Tarkoitus olisi avata päiväkirja foorumeille kun ensi askeleet saadaan otettua nyt kunnolla. Jos Raumalla joltain löytyy pieniä taimia tai pistokkaita, niin voisin ostaa, jotta saan varaslähdön kesää varten. Muuten tulee kiìre

0lli

Tervetuloa foorumille ja onnea tuleviin kasvatuksiin! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

NPhoBiaz

Tervetuloa foorumille! :) Toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo. Jos et ole vielä lukenut, niin täällä on paljon hyödyllistä tietoa chilien kasvatuksesta. Ja kosolti kullanarvoisia neuvoja on täällä foorumillakin, jatka selailua! :D Niin ja onnea kasvatuksiin.

pasilan

Vesiviljelylläkö kasvatat? Mulle saa vinkata, mikäli Raumalta löytyy hyviä chilinkasvatukseen liittyviä ostovinkkejä (kasvatustarvikkeita yms.)  ;) Honkkarin ja Siemen-Floran hyllyt on viimeksi koluttu tammikuussa, mutta silloin ei tarttunu muuta mukaan, kuin pari vesipumppua ja litra Jaakontaika-tiivistettä puoleen hintaan. En asu Raumalla vaan muutama sata kilsaa pohjoisempana, mutta tulee käytyä muutaman kerran vuodessa vaimon ja lasten kanssa mummulassa.

Tervetuloa foorumille!
Paprikankasvatusta jo vuodesta 2013

niko.m

Sekaviljelyä, eli oxypotilla joku, säiliöruukuilla pari ja loput multaan. Pitää nyt katsoa mihin suuntaan uusi harrastus lähtee menemään kun siemenet, välineet ja tiedot ovat vähän paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Lamppuja pitäisi löytyä Narvi-sähköstä, tai näin olen kuullut kun olen tutuilta kysellyt missä mahtaisi olla paras valikoima hyviä lamppuja. En ole vielä ehtinyt tuonne, mutta ehkä tällä viikolla töiden jälkeen pitää käydä piipahtamassa.

Ja kiitoksia kaikille tervetulo-toivotuksista.

pasilan

Itekkin juuri Kärsältä tilasin muutaman Oxypotin, mutta en ole vielä laittanut testiin. Mulla on IKEAn reilun kymmenen litran säilytyslaatikoista ja isohkoista ruukuista tehty bubblereita. Ootko Sähkö-Raumalta käyny kattelemassa polttimoita? Joskus kun kävin, niin oli hehkuja joka lähtöön. Hyvistä kasvatusvaloista en tiedä.
Paprikankasvatusta jo vuodesta 2013

niko.m

En ole vielä ehtinyt. Raportoin kun olen tehnyt kierroksen kaupoissa :p

Huru-ukko

Narvi-Sähköä pitäisin parempana ainakin loisteputkien lajikirjon vuoksi. Kellarista löytyy kun kyselee.
Muista valoista sitten en tiedäkkään tai hinnoistakaan....

Toby

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Doodle

niko.m

Narvi-sähkössä käyty, eipä sieltä mitään löytynyt tähän harrastukseen liittyen. Kohtuuhintaista siis. Tupla-loisteputkivalaisimet lähtivät reilusta satasesta ja muutakaan mielenkiintoista en löytänyt. Tokmannista löytyi 2x36w (4000k) ~25€

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: niko.m - maaliskuu 19, 2014, 10:01:34 ap
Narvi-sähkössä käyty, eipä sieltä mitään löytynyt tähän harrastukseen liittyen. Kohtuuhintaista siis. Tupla-loisteputkivalaisimet lähtivät reilusta satasesta ja muutakaan mielenkiintoista en löytänyt. Tokmannista löytyi 2x36w (4000k) ~25€

Valaisin hommataan tietysti Honkkarista muutamalla kympillä, tai sitten Tokmannilta, ja ne loisteputket sieltä Narvin alakerrasta.
Omissa pattereissa joissa on kolme loisteputki valaisinta rinnakkain, on toinen putki 835 sarjaa alkuperäisenä ja toinen ostettuna sieltä Narvista 965 sarjalainen.
Tällä hetkellä on ylimääräisinä 6 kpl juuri noita 835 sarjalaisia, toki niille käyttöä on jos valaisimista putket rikkoontuu.