lokakuu 07, 2024, 17:34:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Akselsson 2024

Aloittaja akselsson1, tammikuu 14, 2024, 16:52:48 ip

« edellinen - seuraava »

miiksuli

Upee määrä! :) Oli pitkä hyvä kausi mutta loppui kuin seinään. Jos mahdollisuutta pitää puskat lämpiminä vielä syyskuussa niin olis ihan hyvin kerenny kypsyy loppuun asti. Ite otin noi mun neljä puskaa sisälle kun tarviin riittävästi siemenii jatkohommiin.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: miiksuli - syyskuu 21, 2024, 19:25:00 ipUpee määrä! :) Oli pitkä hyvä kausi mutta loppui kuin seinään. Jos mahdollisuutta pitää puskat lämpiminä vielä syyskuussa niin olis ihan hyvin kerenny kypsyy loppuun asti. Ite otin noi mun neljä puskaa sisälle kun tarviin riittävästi siemenii jatkohommiin.
Thänks! Varmasti ois kypsynyt joo! Onhan mulla työhuone täynnä nytkin noita puskia ja aika vauhdilla tuntuu kypsyvän monessa nyt podeja, että sadonkorjuu ei siinä mielessä ole suinkaan vielä ohi  :D Vaikka heti vois alkaa keräillä kun siltä tuntuu  :o Ja tavoite onkin että kohtalaisen pian saisin näistäkin edes osan pois kun nää on aika isoja niin on vähän ahdasta  :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

akselsson1

Sisältä 85g Da Dog F7 ää. Näissä oli myös yksi risteytetty missä ihan ok määrä siemeniä :)
Maku on omaan mieleen, runsaasti nagamaista aromia, ei kaikkein älyttömin polte. Väri näyttää vähän keltaiselta mutta on oikeasti kirkuvan oranssi  8)

Aiempien viestien isosta jigsaw kulhosta valtaosa kypsynyt viikossa ja ovat joko jääkaapissa tai jo jauheena, mutta taas tarvis tehä uus erä. Sisällä ois lisää kerättävää ja prosessoitavaa kunhan tästä saa irralliset ensin alta pois. Ois tulossa muunmuassa vihdoin Moruga Vanillaa ja voi morjens sanon että sen podit on VALTAVIA. En yllättyisi jos painaisi 30g. Hyvä ehdokas siis "suurin supertulinen 2025 kisaani" vink vink  8)

akselsson1

Siitä lähti eilen kuivuriin miljoonas satsi, paljon murupi purplea, useita mustic nebuloita sekä black nagaa ja nagabrain chocolatea. Perus Fantasyt käytän tuoreeltaan.

Moruga vanillan mötköjä rasiallinen.

Isoin oli 18grammaa, todella muhkeita mutta niin onttoja että painoivat vähemmän kuin ajattelin että olisi voinut. Nämä kuitenkin tyyliin tomaatin kokoisia  :o  ja monta 15 grammasta oli tuossa.

Kaverillekin lähetin 400g tuoreita joten tässä viikonlopun/ alkuviikon aikana kerätty puskista kilon edestä mönttejä. Näin total kipuaa noin 5,5 kiloon. Vähän työlääksi jo käy kaiken prosessointi, kohta varmaan silppuan myös jotain pakkaseen  ^-^
Pöydällä kypsyttelevistä jigsaweista jäljellä enää kourallinen, ja vain muutama on pitänyt heittää pois. Samaten pöydällä käytännössä kaikki aji Akselssonit kypsyneet ja kuivattu, Fantasy stripeyistä ehkä reilu puolet kypsyneet ja muutama nahistumaan alkanut heitetty pois, mutta yleisesti ottaen jälkikypsytys ihan onnistunutta.

Muutamasta Lajikkeista:
Aji Fantasy: todella paksulihainen ja tekee isoja podeja. Satoa tulee siten todella paljon painossa. Ei yhtään hullumpi ja voi silputa suoraan esim jauhelihan joukkoon kokonaisen podin, mutta keltainen klassikko ohuempana on jotenkin silti enempi omaan mieleen.

Sugar rush stripey:
Kookas kasvi, teki vasta melko myöhään paljon satoa ja podit on pitkiä ja melko muhkeita. Maku omasta mielestä erittäin jees, vähän makeutta. Hyvä ruokachili tuoreeltaan ja luulen että kasvaa ensivuonnakin mulla.