Chiliyhdistyksen vuosikokous 21.9. Nastolassa

Aloittaja shp, elokuu 30, 2013, 17:48:39 ip

« edellinen - seuraava »

ottulo

Paikalle olisin tullut, mutta kun sattui lauantai-illalle toinen meno, josta ei oikeastaan voi olla pois sitäkään vertaa mitä tästä. En sitä tänne aikonut julistaa, koska ketjuhan täyttyisi aika vikkelään jos kaikki, jotka eivät tule, ilmoittaisivat asiasta.

En väitä, että kaikilla muilla sadoilla jäsenillä (tai edes niillä max muutamalla kymmenellä "aktiivisella") olisi sama tilanne, mutta passiivisuus voi toisinaan olla vain näennäistä, ja johtua aivan muusta, kuten mulla tällä kertaa.

Valittajat on asia erikseen, heitä löytyy aina, eikä vastaan valittaminen yleensä auta yhtään.  :(

Herra 47

ilmottautuminenhan on info@chiliyhdistys.fi ei tämän threadin kautta. Ja kyllä, kaikki eivätpääse tietenkään mukaan, mutta jos alle20 ilmoittautunutta (ja tuskin yhtään valtakirjaa) niin jotenkin pitää herätellä porukkaa... eivät kaikki hallituksen jäsenetkään paikalle pääse omien kiireiden takia, mutta edes 10% olisi ollut suotavaa 2% sijaan. innostus aktiivien jäsenten kesken on vain niin vähäistä että omakin mielenkiinto yrittää kärsii kieltämättä näin"innokkaasta" osallistumis halukkuudesta. varsinkin nyt kun pikkuhiljaa kaikki alkaa olla kasassa ja toimivaa... (yhdistyksen kotisivut laahaa vieläkin mutta lähes valmiit).
turhauttavaa on juuri tuo vähäinen into yhteistä hyvää kohtaan... ei yli 900 jäsenellä voi olla "jotain muuta menoa... aktiiveja on monta ja tekevät kyllä paljon yhdistyksen eteen muutenkin kuten esim sinä ottulo. mutta mutta muut "hiljaiset" jäsenetvoisivat saada äänensä kuuluviin joko tulemalla paikalle tai valtakirjojen kautta. mutta jostain syystä sekin tuntuu olevan vaikeaa vaikka tulostamalla valtakirja ja lähettämällä se (tai antamalla jollekin tietylle äänestysohjeiden kera) on vaikeaa.

eli ilmoittautuinen ja valtakira löytyy..... vaikka tästä ketjusta   http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14219.0
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Herra 47

ja kyllä... yhdistys kaipaa myös uutta verta ja uusia näkökulmia. Kunhan vain aktiivisia jäseniä tulisi mukaan meidän vanhojen partojen lisäksi. :D
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

hessi

Valtakirjoja vaan tekemään,
minulle saa tuoda olen Turussa perjantai aamuun ja
Herra 47( M Tamminen) Raumalla tänään ja huomenna puoleenpäivään ja siitä sitten välillä Rauma-Turkukin voi ottaa vastaan valtakirjoja.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Huru-ukko

Hmmmm... Valtakirjoja mitä varten. Jos yhdistyksessä vallitsee samanmielisyys siitä, miten yhdistyksen asioita hoidetaan, niin mihin valtakirjoja tarvitaan.
Valtakirjan saajahan käyttää saamaansa valtakirjaa äänestyksessä jos sellainen tulee eteen.
Itse en aio kokoukseen tulla, ensinnäkin pitkä matka, ja toiseksi ei kiinnosta yhtään yhdistysasiat ja niiden hoitaminen.
Enkä ole sitä uutta verta, vaan pikku hiljaa alkaa sakkautumaan... ::)

Toki jos joku kertoo ajatuksistaan miten hän minun ääntäni valtakirjan kanssa käyttää, ja ne on yhtenevät oman erittäin pienen poliittisen ideologiani kera, voin hänelle valtakirjan tehdä.



pak

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 18, 2013, 10:44:28 ap
Hmmmm... Valtakirjoja mitä varten. Jos yhdistyksessä vallitsee samanmielisyys siitä, miten yhdistyksen asioita hoidetaan, niin mihin valtakirjoja tarvitaan.
Valtakirjan saajahan käyttää saamaansa valtakirjaa äänestyksessä jos sellainen tulee eteen.
Itse en aio kokoukseen tulla, ensinnäkin pitkä matka, ja toiseksi ei kiinnosta yhtään yhdistysasiat ja niiden hoitaminen.
Enkä ole sitä uutta verta, vaan pikku hiljaa alkaa sakkautumaan... ::)

Toki jos joku kertoo ajatuksistaan miten hän minun ääntäni valtakirjan kanssa käyttää, ja ne on yhtenevät oman erittäin pienen poliittisen ideologiani kera, voin hänelle valtakirjan tehdä.


Kuten itsekin jo omaan kysymykseesi vastasit, niin valtakirjaa käytetään juurikin äänestystilanteessa.
Näitä äänestyksiä useimmiten on henkilövalinnoissa. Esityslistassa on hallituksen valinta. Tässä on oiva paikka käyttää omaa ääntään valitsemansa edustajan välityksellä, mikäli kiinnostaa.

Kyllä noissa vuosikokouksissa on esityksistä äänestetty. Esityksiä on hyväksytty, sekä kaadettu.

Itse annan oman valtakirjani henkilölle, joka äänestystilanteessa tietää kantani, tai tarvittaessa vaikka soittaa minulle varmistaakseen sen.

Toki jos yhdistyksen asiat ei tippaakaan kiinnosta, niin silloin valtakirjan antaminen ei ole olleellista.

Huru-ukko

Anteeksi epäselvä artikluintoni kirjoitusasussa.
Yhdistyksen asiat kiinnostaa, vaikka täytynee sanoa että aika vähän niistä luettavaa löytyy.
Yhdistyksen asioihin puuttuminen konkreettisesti omakohtaisesti ja niiden hoito ei aiheuta tunnetta, että minua tarvittaisiin siellä.

shp

Mielestäni vähän tyhmää huudella valtakirjoja, kun ei edes tiedetä mistä äänestetään. Hallitukseen ei ole tunkua, joten jokainen halukas varmaan pääsee suoraan sisälle. Mistä muusta siellä äänestetään? Vastuunvapaus tietenkin, uskaltaisin olettaa, että nykyhallitukseen erittäin epätyytyväinen olisi omatoimisesti valtakirjan käyttäjän löytänyt, mitä jää jäljelle?

Suoraan sanottuna tuo valtakirjojen huutelu ilman selvää agendaa/tarvetta vaikuttaa lähinnä itsetunnon pönkittämiseltä..


Huom! Yksittäisen jäsenen mielipide, ei virkaa toimittavan rahastonhoitajan.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 18, 2013, 11:42:45 ap
Mielestäni vähän tyhmää huudella valtakirjoja, kun ei edes tiedetä mistä äänestetään.


Et ole kuitenkaan aivan yksin. Minkälaisilla äänestysohjeilla mahtaisi valtakirjan tehdä, kun ehdokkaita ei tiedä etukäteen, eikä mahdollisia muita äänestysaiheita? Toki toimii silti niissä tapauksissa, joissa valtakirjan saaja on keskustellut enemmän eri henkilöistä ja on samaa mieltä asioista valtakirjan antajan kanssa, mutta veikkaisin, että valtaosalla jäsenistöstä tällaista tuttua ei ole. En ainakaan itse kovin mielelläni anna valtakirjaa ilman, että tiedän miten se tulee käyttöön.

Thiikeri

Kuka vastaa noista ilmoittautumisista? Lähetin aamulla postia ja ei ole tullut vahvistusta asiaan... ???

jaolsten

info@chiliyhdistys.fi

Ilmoittautuminen riittää, tuskin lähettävät vahvistusta..
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Thiikeri

Kiitos jaolsten vastauksesta, sitten kait asia on ok enkä jää edes odottelemaan vahvistuksia :)

shp

Juu, en ole vahvistuksia lähettänyt, mikä näin jälkeenpäin ajateltuna olisi toki saattanut olla hyvä idea =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

tso


Ihan mielenkiinnosta.. kuinka paljon on porukkaa tulossa?

Ja shp voisit minulle laittaa vaikka excel taulukkona tuon listan. Voisin printata nimilaput koko porukalle etukäteen.
Toki näitä voidaan tehdä myös siellä nastolassa ad-hoc, mutta nopeuttaa säätämistä jos laput on pöydällä valmiina.
#20

shp

Laitan excelin kunhan pääsen kotiin, joku parikymmentä.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

jaolsten

Lihat kotiutettu lihakaupasta. Huomenna maustumaan ja perjantaina uuniin. Leivonko muovipussillisen rocotopatonkia tykö?

Saitte ylipuhuttua!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

shp

Lihakaupassa tuli joo käytyä, nyt on 5kg sikanautaa ja 10 kiloa rocotomakkaraa, en tiiä tarvitaanko paljoa lisää =)
Ainiin, pulled porkkiakin on tulossa muutama kilo.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

tso


Ei jessus.. tällä menolla meillä on kilo lihaa per osallistuja.

Järven rannalla kun ollaan.. niin otan mukaan pari perhokalastusvapaa ja siimat. Eli kyseisen jalon taidon koulutusta tarjolla!!

t.
#20

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: tso - syyskuu 18, 2013, 22:48:53 ip
Järven rannalla kun ollaan.. niin otan mukaan pari perhokalastusvapaa ja siimat. Eli kyseisen jalon taidon koulutusta tarjolla!!

t.

Ottaisko itsekin, juuh. Minultakin irtoaa kahdet perhovehkeet, ja toki lyhyt kurssitus, jonka jälkeen kaikki osaavat perhoa viuhtoa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

masaiman

Vieläkin hiukan epävarmaa osallistuminen, mutta yritän kovasti lauantaina tulla käymään jossain vaiheessa iltapäivää, parikin muuttujaa vielä ilmassa mm onko ranteet siinä kunnossa että kykenen ohjastamaan moottoripyörää...