Chilille haitalliset kasvit

Aloittaja Kamalamatti, toukokuu 16, 2023, 12:02:06 ip

« edellinen - seuraava »

Kamalamatti

Heippa, tarkoitus kokeilla kasvatusta ulkona/kasvihuoneessa. Onko mitään kasveja, joita ei ehdottomasti kannata laittaa samaan astiaan / lähelle chiliä kasvamaan? Kiitos

Huru-ukko

Huonoja kumppanuuskasveja ovat: kaalit, pavut, fenkoli, tomaatti, peruna, munakoiso.

https://wilander.fi/nyt-on-aika-pistaa-chilit-ja-paprikat-multiin

Itse en kyllä usko jos viljellään eri ruukuissa ja eri kasvualustoissa että ne häiritsee toisiaan.

Suomen oloissa ulkonakin voi kasvattaa chilejä, mutta sato jää laihaksi.

Parveke-Pappa

Koetappa ulkona jotain Rocotoja, vaikka Montufar joka ei kasva korkeaksi vaan lähinnä "puskaksi".
Tuottaa satoa paljon enemmän ulkona kun parvekkeella/kasvihuoneessa koska on tottunut kasvamaan niin että ainakin öisin on paljon alle 20°C :-)

Huru-ukko

Olen kerran kesällä kasvattanut yli 20 chiliä ulkona, joista rocotoja oli myös mukana. Siinä missä annuumeista sai satoa jtn alle 10 luokkaa kypsänä, niin rocotoista tulos jäi alle 5 kypsään podiin.Ja mitä isompia podeja kasvi tekee, sitä vähemmän niitä on.

Ja väite että ulkona niistä tulee enemmän kuin kasvihuoneessa on puhdasta lantaa.
 
Kokeiluni on luettavissa jossain päiväkirjoistani, en itse viitsi sitä nyt alkaa etsimään.