Millä ja miten lannoitat?

Aloittaja naali, marraskuu 29, 2006, 03:06:04 ap

« edellinen - seuraava »

Pääasiallinen lannoitteesi

Substral tai muu kukkalannoite
24 (6.3%)
Tomaatti- ja vihanneslannoite
62 (16.2%)
Erityisliemet vesiviljelyyn
73 (19.1%)
Käsitelty kanankakka tms.
10 (2.6%)
Paska (myös oma, itäaasialaiseen malliin)
6 (1.6%)
Ei niin mitään
13 (3.4%)
Puutarhan kesä tai muu kastelulannoite
195 (50.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 381

Toby

Itse käytän Kekkilän kukkaravinnetta ja hyvin kasvaa! 8)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Toby

No oikeesti  lannoitan omalla paskalla...
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

vilkku

Ja kun syö chiliä ennen sitä niin lannoittuu luontaisella tyylillä. Toisaalta omaan olohuoneeseen en toisi purkkia silloin...

jaolsten

Toby rauhoittuu, ennenkuin menee ihan överiksi toi touhu.

Omalla kakkalla ei saa lannoittaa suuhun laitettavia kasveja. Se on väärin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

fisu

Mullissa kasvaa mun chilit, lannotteena puutarhan kesät (foorumin oppien mukaan), mitä ny vähän nakkasin kananpaskaa tuohon soran päälle ku lannottelin muutaki pihalla. Eka vuos näissä hommissa ni ei o vertailukohdetta, eipä oo kuollu ainakaa kukaan/mikään viel mun lannotteluihin ; )

sami.

Lainaus käyttäjältä: Toby - toukokuu 24, 2012, 09:26:41 ap
Lainaus käyttäjältä: fisu - toukokuu 24, 2012, 05:04:10 ap
Mullissa kasvaa mun chilit, lannotteena puutarhan kesät (foorumin oppien mukaan), mitä ny vähän nakkasin kananpaskaa tuohon soran päälle ku lannottelin muutaki pihalla. Eka vuos näissä hommissa ni ei o vertailukohdetta, eipä oo kuollu ainakaa kukaan/mikään viel mun lannotteluihin ; )


Hyvät lannoitteet sulla :) jos joskus meinaat myydä niitä chilejä, niin voit myydä niitä luomuchileinä (ellet oo sotkenu niihin mitään itikantappokemikaaleja). Niistä saa vähän paremman hinnan.

Onko Puutarhan Kesä luomua? Rohkenen olla eri mieltä...

wille

Lainaus käyttäjältä: Toby - toukokuu 24, 2012, 15:39:34 ip
Niin no sitten... luulin että käytät perus luonnontuotosta tai jotain sinnepäin.


Joo, sen kuvan mäkin tästä sain:

Lainaus käyttäjältä: fisu - toukokuu 24, 2012, 05:04:10 ap
lannotteena puutarhan kesät (foorumin oppien mukaan)


Ihan oikeesti nyt.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Toby - toukokuu 24, 2012, 15:39:34 ip
Lainaus käyttäjältä: jörgen - toukokuu 24, 2012, 14:51:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Toby - toukokuu 24, 2012, 09:26:41 ap
Lainaus käyttäjältä: fisu - toukokuu 24, 2012, 05:04:10 ap
...

...

...


...


Topille ehdottaisin, että aloittaa viikonlopun mietiskellen tarkkaan, millä mielellä tulee seuraavan kerran kirjoittamaan tänne foorumille, kun porttikielto loppuu. Yksi loukkaavista kommenteista poistetaan ja loppujakin paheksutaan. Pyydän, mieti päivän pari. Höpsöttele naamakirjassa kaverien kanssa, mutta käyttäydy täällä hieman asiallisemmin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

kuplamuovi

Itsellä löytyi puutarhan kesä lannoitetta..
Kuinkahan usein chileille voi ja uskaltaa antaa lannoitetta?

wille

Lainaus käyttäjältä: vilkku - toukokuu 25, 2012, 20:34:11 ip
Mites kaveri puhu että ekat kukat on hyvä nyppiä pois, jotta chilit kasvaa isommaksi? Mietin että onkohan revitty tarpeeksi ja annan kasvaa? Ja valmistua. Alkaa oleen kyllä Habanerot jo mietoja omaan makuun..


Tää ei taida ihan lannoittamiseen liittyä.

Hakuun kun kirjoittaa Kukkien nyppiminen, niin johan alkaa löytyä tietoa aiheesta ja sen vierestä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

wille

Lainaus käyttäjältä: kuplamuovi - toukokuu 25, 2012, 17:33:15 ip
Itsellä löytyi puutarhan kesä lannoitetta..
Kuinkahan usein chileille voi ja uskaltaa antaa lannoitetta?


Mulla menee jokaisella kastelukerralla. Vähän vähempikin varmaan riittäisi, vaikka joka toisella kerralla. Kyllä kasvista sitten näkee, kun sillä on liikaa / liian vähän lannoitetta. :)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

vilkku

Näyttää siltä ettei StarFish ainakaan vielä kuki. Kasvaa vain. Onko kyseisellä chilillä aluksi meininki kasvaa ja sitten tehdä kukkia ja joskus hamassa tulevaisuudessa sitten podeja? Mitä ollaan mieltä onko lannoitus tarpeellsita vai vedellä vaan kastelu suositeltavaa?

Jani M

Kyllä minä ainakin olen starfishille antanut puutarhan kesää joka kastelukerralla. Ja kyllähän nuo kasvavat, hyvissä olosuhteissa metrikaupalla, joten ei syytä huoleen. Kyllä ne kukkiakin varmaan jossakin vaiheessa alkaa pukata, mulla pari nuppua näkynyt jo, mutta eivät ole pysyneet kiinni. Varmaan johtunee kylmistä öistä, kun ovat parvekkeella.

Raumala

kesäkuu 12, 2012, 09:27:50 ap #1033 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 12, 2012, 09:32:24 ap käyttäjältä Raumala
Mulla on Starfishit noin 100 cm ja nyt vasta tullut ensimmäiset kukannuput.
Lannoitus myös Puutarhan Kesällä 2 ml/l, multa/turve sisäkasvatuksena.
Muut lajikkeet jo podittaa, Starfish selkeästi muita jäljessä...

FFOGGYL

Ostin tänään tuota Biolanin Luonnonravinnenestettä.
Onko ihan käypää tavaraa? Sääntöjen mukaan annostelen. (1/3 mitallista litraan vettä).

Ryhis

Se on käsittääkseni samaa kamaa kuin kanankakka-merilevärae, mutta nestemäisessä muodossa. Annostelu on siis tarkempaa.

Ja haju tymäkämpi.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - kesäkuu 16, 2012, 10:28:49 ap
Se on käsittääkseni samaa kamaa kuin kanankakka-merilevärae...

Vaan kun ei ole.
Neste on vajavaista ja laihempaa. Siitä puuttuu kokonaan fosfori (jota ainakin pikkutaimet kaipaavat) ja typpeä ja kaliumiakin on vain 1%, kun kanankakka eli luonnonlannoite on 4-1-2 NPK-arvoiltaan.


Jonkinmoista kusetusta, haisevaa vettä pullossa, sanon minä kyseistä tuotetta tarkemmin tuntematta, nettitietojen perusteella. Kukille ja viherkasveille sitä vain suositellaankin. Hedelmien tuotantoon ja taimien kasvatukseen se ei ehkä oikein sovellu.


Lisäinfoa:
http://www.biolan.fi/suomi/puutarhaharrastajat/huonekasvituotteet/ravinteet/luonnonravinneneste/tuoteseloste
http://www.biolan.fi/suomi/puutarhaharrastajat/huonekasvituotteet/ravinteet/kanankakka/tuoteseloste
http://chilivaari.blogspot.fi/2008/07/lannoitteista.html


Pankkipoju

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - kesäkuu 16, 2012, 10:55:07 ap

Jonkinmoista kusetusta, haisevaa vettä pullossa, sanon minä kyseistä tuotetta tarkemmin tuntematta, nettitietojen perusteella.


Nyt kyllä liioittelet, homma ei ole lähelläkään kusetusta.
Aquassa sentään on ravinteita rehuille....

http://www.smts.fi/MTP%20julkaisu%202002/poste/ka12malkki.pdf

Chilivaari

Pyydän anteeksi kusetukseksi leimaamisen. Ihmisvirtsa onkin huomattavasti tehokkaampi lannoite kuin tuo Biolanin pullottama. Itse pulloon kusemalla saat NPK-arvoiksi 4-0,4-0,9.  ;D

sorrii

Joo ...

Mä aloittelin jaloa paprikankasvatusharrastustani joskus muutama vuosi sitten ramiroparikoilla joiden siemenet otin makeista paupan paprikoista. Istuttelin 17cm pauliinaruukkuihin kukkamultaan.

Yhden viherpeukaloisen wanhan naapurinrouvan tiesin pitävän "pissiä" kokoajan hengittämässä kannussa tiskipöydällä, josta sitä seisonutta kusta sitten antoi niille kukkasilleen. Oli aika vihreä kämppä tädillä...

Siitä otin sitten mallia ja juotin paprikoilleni kusta pitkin kesää. Ne kasvoivat aika komeasti keitiön kattoon kiinni kesän aikana, eikä tiet mitään lisävaloja ollut. Syksyllä korjasin satoa viidestä kasvista 1kpl 13cm pitkän viheroranssin puikulan ja kaksi ~10cm vihreää.

Tuosta viisastuneena aloin etsiä netistä tietoa chilipaprikoista :)
["Miksi lutrata kiljun kanssa jos samalla vaivalla saa pontikkaa ... " -Jussi - prosessitekniikan teekkari]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`