huhtikuu 18, 2024, 23:26:55 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


M: Poronlihaa suoraan tilalta/tuottajalta ilman välikäsiä

Aloittaja JohnnyBlade, lokakuu 29, 2011, 20:13:08 ip

« edellinen - seuraava »

JohnnyBlade

Lehdet alkavat puissa kellastua ja ilmat kylmentyä. Viime yönä oli ensimmäinen pakkasyö. Elohopea oli laskenut - 1.0 celsius asteeseen.
Tämä tarkoittaa sitä että poromiehet lähtevät liike kannalle ja erotukset käynnistyvät pikkuhiljaa. Toisin sanoen lihaa alkaa tulla pikkuhiljaa tarjolle joten tilauksia aletaan ottamaan vastaan.
Toivoisin yhteydenottoja mieluummin puhelimitse soittaen entä foorumin ja sähköpostin kautta.

tonttu

Ainakin puolikkaan varaan näillä puheilla. Soitellaan ja spostitellaan tästä sitten. Täytyy kysyä onko perusjakoporukka koossa, jotta kokonainenkin menisi.

jaolsten

Mulle myös paketti tätä (10-15kg)

Soittelen viikolla paremmalla ajalla.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Kiemura


JohnnyBlade

Hyvä että kiinnostusta löytyy :)

Rohkeasti vain soittoja tännepäin

MiM

Kiinnostavaa. Onko mahdollista pyytää ylimääräisiä herkkuja, kuten vaikkapa kieliä, mukaan?  Ja jos, niin millaiseen hintaan?
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

jaolsten

En tiedä soittiko tso jo sulle, mutta mun pakettiin saisi kuulemma pistää 5kg ylimääräistä mukaan, niin saa hänkin.

Eli mulle puolikas vasa ja tso:lle 5kg jotain  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jusa71

100 kg tilattu
vesikielellä odotetaan tilauksen saapumista

JohnnyBlade

Tänään olisi lihaa tarjolla reippaasti. Maanantaina lähtisi paketit tulemaan mikäli on ottajia. Eli mikäli on kiinnostusta tilata suosittelen soittamaan tänään niin maanantaina pääsisi herkuttelemaan.

Osa vasoista on vielä vailla ottajaa joten reippaasti soittamaan

SK

Eli ensi viikolla saattaisi pakketti saapua?
Noin kuukausi sitten soitin puolikaasta vasasta.

Jahvetti

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jahvetti

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - lokakuu 22, 2013, 12:26:57 ip
Lihat perillä, kiitoksia kovasti jälleen kaupoista!
Sama täällä, just sain palat pakkaseen.

Ensimmäisiä huomioita:
- Pikarahti kylmässä ilmassa = Lihat olivat kotiin päästessään aivan kylmiä. Hienoa!
- Pahvilaatikko oli painoon nähden kohtuu pieni, lihat oli siististi ja tiiviisti pakattuina omiin pusseihinsa, joissa asianmukaiset merkinnät..
- Lihat olivat fantastisesti paloiteltuja. Erittäin siistejä lihanpalasia, luut pieninä omissa pusseissaan.

Vaimon suusta:
"Ensi vuonna ostat kokonaisen!"
"Missäs ne kielet ja sisäelimet on?"
"Älä pistä niitä kaikkia luita pakkaseen, osasta tehdään tänään kastike pihveiksi paistetun ulkofileen kanssa!"

Omia muistiinpanoja ensi vuodelle:
- Kyljessä, satulassa ja potkassa saa olla luut kiinni.
- Todellakin kokonainen poro.
- Paisti saa olla eroteltuna. Vaikkakin itseltä hommaan meni 5min, saattaisi ammattimiehen käsissä tulla nätimpää jälkeä.

Kaikenkaikkiaan mahtavaa palvelua ja fantastisia makuelämyksiä törkeän halpaan hintaan! Ylimmät kiitoksemme!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 22, 2013, 14:20:44 ip
Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - lokakuu 22, 2013, 12:26:57 ip
Lihat perillä, kiitoksia kovasti jälleen kaupoista!
Sama täällä, just sain palat pakkaseen.

Ensimmäisiä huomioita:
- Pikarahti kylmässä ilmassa = Lihat olivat kotiin päästessään aivan kylmiä. Hienoa!
- Pahvilaatikko oli painoon nähden kohtuu pieni, lihat oli siististi ja tiiviisti pakattuina omiin pusseihinsa, joissa asianmukaiset merkinnät..
- Lihat olivat fantastisesti paloiteltuja. Erittäin siistejä lihanpalasia, luut pieninä omissa pusseissaan.

Vaimon suusta:
"Ensi vuonna ostat kokonaisen!"
"Missäs ne kielet ja sisäelimet on?"
"Älä pistä niitä kaikkia luita pakkaseen, osasta tehdään tänään kastike pihveiksi paistetun ulkofileen kanssa!"

Omia muistiinpanoja ensi vuodelle:
- Kyljessä, satulassa ja potkassa saa olla luut kiinni.
- Todellakin kokonainen poro.
- Paisti saa olla eroteltuna. Vaikkakin itseltä hommaan meni 5min, saattaisi ammattimiehen käsissä tulla nätimpää jälkeä.

Kaikenkaikkiaan mahtavaa palvelua ja fantastisia makuelämyksiä törkeän halpaan hintaan! Ylimmät kiitoksemme!

Poron verestä tulee hyvät verilätyt ;). Tosin vaatii ilmeisesti hiukan käsittelyä että ei hyydy heti ...muistaakseni joku puhui "verisuolasta" natrimusitraattia tai jotain apteekista saatavaa.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - lokakuu 22, 2013, 15:38:35 ip
Poron verestä tulee hyvät verilätyt ;). Tosin vaatii ilmeisesti hiukan käsittelyä että ei hyydy heti ...muistaakseni joku puhui "verisuolasta" natrimusitraattia tai jotain apteekista saatavaa.


Kampsuja minä ainakin olen poron verestä tehnyt. Hyvää on. Varsinkin tuoreena nuotiolla trangian kattilassa/pakissa keitettynä, tulee sitä tunnelmaakin :)

Neonrider

lokakuu 23, 2013, 08:46:11 ap #76 Viimeisin muokkaus: lokakuu 23, 2013, 09:01:19 ap käyttäjältä Neonrider
Hitsi...oonkohan mää myöhässä....soitan ihan kohta...jos sitä vielä ehtisi...   ;D
Muoks: JES JES, vielä ehtii....

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - lokakuu 22, 2013, 19:05:58 ip
Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - lokakuu 22, 2013, 15:38:35 ip
Poron verestä tulee hyvät verilätyt ;). Tosin vaatii ilmeisesti hiukan käsittelyä että ei hyydy heti ...muistaakseni joku puhui "verisuolasta" natrimusitraattia tai jotain apteekista saatavaa.


Kampsuja minä ainakin olen poron verestä tehnyt. Hyvää on. Varsinkin tuoreena nuotiolla trangian kattilassa/pakissa keitettynä, tulee sitä tunnelmaakin :)


Juu toki näitä tehdään myös :). Tähän keitetyt potut ja läskisoosi kylkeen :P

jaolsten

lokakuu 23, 2013, 23:00:16 ip #78 Viimeisin muokkaus: lokakuu 23, 2013, 23:02:07 ip käyttäjältä jaolsten
Kannetaan nyt pikkurisu pesään täältä suunnasta.



Poron ulkofileetä paahdetuilla juureksilla ja chilipyreellä. 50 astetta kunnes uunista pois. Vartti folion sisällä ja sen jälkeen ääntä kohti. Mureampaa lihaa en ole syönyt koskaan!

Tuo oli siis lounas. Päivälliseksi rouva teki poronkäristystä, jota oli paljon, mutta joka loppui.

On tää hei jäätävän hyvää kamaa. Ai taivas!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Eric Sour

Heipsun..
Mitenkäs noita lihaisia poronluita.. Kannattaiskos niitä lähettää koirien iloksi tänne etelään, vai tuleeko jo rahti liian kalliiksi? vaikka 10-200 kiloa?