toukokuu 23, 2024, 14:09:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mikä tää nuukahdus on?

Aloittaja tknummelin, huhtikuu 12, 2006, 20:40:12 ip

« edellinen - seuraava »

tknummelin



Miksi tuo iso lehti etualalla on noin pahasti nuupahtanut? Muut lehdethän ovat ihan kunnossa...Kyseessä siis cayenne, kasvualustana turve. Kohta tarkoitus siirtää tähän:

8)

Nike

Mutta toisaalta nuo lehdet näyttävät vähän kirjavilta? Oletko kovasti ehtinyt jo lannoittamaan?
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Mutta toisaalta nuo lehdet näyttävät vähän kirjavilta? Oletko kovasti ehtinyt jo lannoittamaan?


Hieman, erittäin varovaisesti olen annostellut Flora Tripackia.

Kastellut olen ihan normaalisti  :?

EDIT: Mutta jätetään nyt sitten tältä kasvilta varmuuden vuoksi lannoitteet vähäksi aikaa poijes...

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "tknummelin"
Lainaus käyttäjältä: "Nike"Mutta toisaalta nuo lehdet näyttävät vähän kirjavilta? Oletko kovasti ehtinyt jo lannoittamaan?


Hieman, erittäin varovaisesti olen annostellut Flora Tripackia.

Kastellut olen ihan normaalisti  :?

EDIT: Mutta jätetään nyt sitten tältä kasvilta varmuuden vuoksi lannoitteet vähäksi aikaa poijes...


Siis oletko laittanut multakasveihin vesiviljelylannoitteita...

No johan selvis syy nuukahdukseen.
Joo.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"
Lainaus käyttäjältä: "tknummelin"
Lainaus käyttäjältä: "Nike"Mutta toisaalta nuo lehdet näyttävät vähän kirjavilta? Oletko kovasti ehtinyt jo lannoittamaan?


Hieman, erittäin varovaisesti olen annostellut Flora Tripackia.

Kastellut olen ihan normaalisti  :?

EDIT: Mutta jätetään nyt sitten tältä kasvilta varmuuden vuoksi lannoitteet vähäksi aikaa poijes...


Siis oletko laittanut multakasveihin vesiviljelylannoitteita...

No johan selvis syy nuukahdukseen.


Dude, siinähän lukee, että sopii myös multaviljelyyn. Piti vaan laimennella aika lailla...

Tupakka

No Dude, niin minäkin luulin lukevani, mutta minulle kerrottiin, että ei sovi multaviljelyyn.
Joo.

Amd

aivan hyvin sopii, mutta varovainen saa olla, koska on aika vahva kombo. 1/4 vesiviljelyannostuksesta on tarpeeksi chileille.

Sauli Särkkä

Juu, TriPackin kanssa olen käyttänyt 1/5...1/10 siitä suosituksesta. Vähällähän nuo risut mullassa pärjäilee. Pauliinan altakastelukamppeessa esim. Apache viihtyy hyvin, kun käyttää noin 1/5 suhdetta 3ml/10l jokaista ainetta, jota on sitten laimennettu siten, että tuota 3ml/10l seosta on yksi osa ja viisi osaa on vettä.

Kukinnan ja sadotuksen koittaessa pääsee hieman kasvattamaan annostusta, mutta se vaatiikin sitten suhteellisen hyvät olosuhteet: paljon valoa, tuuletusta, sopivasti lämpöä ja hellyyttä ;)

EDIT: Tulipas taas lahjakkaasti sekavaa tekstiä. Eli: jokaista TriPackin ainetta sekoitat 3 ml 10 litraan, eli yht. 9 ml ainetta. Sitten otat tätä seosta kastelukannuun vaikkapa desin ja laitat päälle viisi desiä vettä.



-Sale
Sauli Särkkä

#002

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"
Tulipas taas lahjakkaasti sekavaa tekstiä. Eli: jokaista TriPackin ainetta sekoitat 3 ml 10 litraan, eli yht. 9 ml ainetta. Sitten otat tätä seosta kastelukannuun vaikkapa desin ja laitat päälle viisi desiä vettä.


Vaudebaum, hyödyllistä tekstiä. Eikun tekemään  :arrow:

:lol:

Muuten, nyt on yksi taimi laitettu vesiviljelyyn...Toivottavasti ei kuole. pH:nkin sain nätisti sinne kuuden tienoille pH downilla. Ravinteina on ohjeiden mukaan annosteltu Flora Tripack -setti.

Jonne

puolita ohjeitten antamat määrät ni rupee olee ok.. tapat kasvis jos laitat ohjeitten mukaa lannotteet :(