toukokuu 18, 2024, 18:17:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kivikylän makkarat

Aloittaja Rundari, marraskuu 27, 2010, 23:44:15 ip

« edellinen - seuraava »

Rundari

Kivikylän kotipalvaamo on lanseeranut pari uutuutta makkaramarkkinoille. Lemon chili, tacco grilleri ja tulitikku. Noista paras on tulitikku ja potku on kanssa kohillaan, epäilen et ois jotain chinenseä seassa. Ainakin saatavilla kivikylän palvaamosta lapista, kannattaa hakea. Lemon chili ehkä sinäänsä pettymys. Maku oli hyvä mutta tulisuus ei nimen tasalla.

Lihamestari

Alkaa pikkufirmoilla kova kilpailu chilien ystävien rahoista! :)
Erittäin hyvä homma! Isoja tuskin kannattaa odottaa osallistuvan, mutta tehköön ne mitä parhaiten osaa, tasalaatuista ei minkään makuista!

Chilien käyttö on varmaan vaan monella mestarilla vielä hakusessa, minä mukaanlukien!
Mulla menee vielä siten noitten uusien tuotteitten kehittäminen, että ensin mietin muut maut kohdilleen ja sitten sinne lisätään chili.
Jos meinaisi saada makun chiliä korostavaksi, pitäisi tuntea eri chilien makuja ja ominaisuuksia!
Näin on käynyt juuri tuon paholaisen kääryleen kohdalla! Habanerosta Naga Morichiin siirtyminen muutti makua radikaalisti parempaan suuntaan ja poltteestakin tuli mielyttävämpi ja helpommin hallittava!
Oppia ikä kaikki!

Seuraavaksi opetellaan Aji Cristalin käyttö ja maun sopivuus eri tuotteisiin...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Rundari

Ainakin raumalla äyhön s-marketissa on ollut tulitikku makkaraa, itse tänään ostin viimeisen joka oli hyllylle jäänyt, lienookö Herra47 käynyt tyhjentämässä hyllyt kun lauantaina niitä oli vielä enempi  ;) Niin ja kyseiseen makkaraan o ladattu itse naga morichia, lihapitoisuus 87%.

Quini

Lainaus käyttäjältä: Rundari - joulukuu 13, 2010, 16:56:00 ip
Ainakin raumalla äyhön s-marketissa on ollut tulitikku makkaraa, itse tänään ostin viimeisen joka oli hyllylle jäänyt, lienookö Herra47 käynyt tyhjentämässä hyllyt kun lauantaina niitä oli vielä enempi  ;) Niin ja kyseiseen makkaraan o ladattu itse naga morichia, lihapitoisuus 87%.


Aj caramba. Oispa ton tajunnu viime viikolla kun käväisin Äyhönjärven ulkoilualueella mutkan. Menee taas aikaa jokin aika että on asioita sinne suunnille.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Rundari - joulukuu 13, 2010, 16:56:00 ip
Ainakin raumalla äyhön s-marketissa on ollut tulitikku makkaraa, itse tänään ostin viimeisen joka oli hyllylle jäänyt, lienookö Herra47 käynyt tyhjentämässä hyllyt kun lauantaina niitä oli vielä enempi  ;) Niin ja kyseiseen makkaraan o ladattu itse naga morichia, lihapitoisuus 87%.


Asiaa!! :)

Aji Inferno

Odottamassa on vielä paljon omaperäisiä, maultaan fantastisia chilejä. Esim. tulinen, erittäin vahvasti omenanmakuinen brasilialainen Starfish, varsin tulinen ja hyvin aromikas bolivialainen Ulupica Large, yms. :)  Kunhan niitä vain joku viitsii kasvattaa.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 15, 2010, 12:04:31 ip
Odottamassa on vielä paljon omaperäisiä, maultaan fantastisia chilejä. Esim. tulinen, erittäin vahvasti omenanmakuinen brasilialainen Starfish, varsin tulinen ja hyvin aromikas bolivialainen Ulupica Large, yms. :)  Kunhan niitä vain joku viitsii kasvattaa.
Tämä on pienoinen ongelma!!
Kaikkea olisi kiva kokeilla ruoan valmistuksessa, mutta saanti on mitä on! :(

Pitäis vissiin duunissa laitta puskat tulille takahuoneeseen!! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - joulukuu 15, 2010, 12:48:59 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 15, 2010, 12:04:31 ip
Odottamassa on vielä paljon omaperäisiä, maultaan fantastisia chilejä. Esim. tulinen, erittäin vahvasti omenanmakuinen brasilialainen Starfish, varsin tulinen ja hyvin aromikas bolivialainen Ulupica Large, yms. :)  Kunhan niitä vain joku viitsii kasvattaa.
Tämä on pienoinen ongelma!!
Kaikkea olisi kiva kokeilla ruoan valmistuksessa, mutta saanti on mitä on! :(

Pitäis vissiin duunissa laitta puskat tulille takahuoneeseen!! ;D


Etpä olisi ensimmäinen ketä chilejä duunipaikalla kasvattaa  ;D

Lihamestari

Mutta siinä vois olla herra kaupansetä hieman ihmeissään, jos lihaleikkaamossa olis loistari ruuvattu irti katosta ja tilalle laitettu 600w natikka! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - joulukuu 15, 2010, 14:47:37 ip
Mutta siinä vois olla herra kaupansetä hieman ihmeissään, jos lihaleikkaamossa olis loistari ruuvattu irti katosta ja tilalle laitettu 600w natikka! ;D


Ainahan voit sanoa, että oli niin pimeetä ettei nähny kunnolla  ;D

Lihamestari

"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

linker

Pitääpä laittaa kivikylälle viestiä, että poikkeavat toriautollaan työpaikallani.
Jos sattuisi Huittisten myymälässäkin olemaan noita uusia tuotteita.

MasaT

Tiedä vaikka näitä makkaroita olisikin näissä toriautoissa myynnissä. Nämä autothan liikkuvat kohtalaisen isolla alueella pitkin etelä-suomea.
Kotisivuilta löytyy reittitietoja ja aikatauluja. http://www.kivikylan.fi/
Viimeksi käydessäni myymälässä näitä uusia makkaroita oli kyllä reilusti enemmän. Kyse on koe-erästä ja paketit myydään parin makkaran paketeissa.
Tulitikku myydään 1 kpl paketissa. Itsekin maistoin tuosta tulitikusta selvän nagan maun ja poltekin tuli hieman viiveellä, niinkuin sillä tapana on.
Mikään hirmutulinen tuo tulitikku ei kuitenkaan ole mutta maukas.
Itse pidin eniten näistä uusista bratwursteista. Nimiä en valitettavasti muista. Niihin, kun saisi hieman reilummin tulisuutta vielä. ;)

Jahvetti

Eiköhän niitä erikoisempiakin makkaroita toriautoihin saada mukaan, jos etukäteen vinkkaa paikkakuntaa. Kannattaa varmaan kysäistä ainakin..
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Rundari

Nyt oli äyhön smarketin hylly "täynnä" tulitikkuja, tuli ostettua heti kymmenen. Menkäähän nyt hakemaan ennekun haen itse loput :P

linker

tammikuu 12, 2011, 09:30:30 ap #15 Viimeisin muokkaus: tammikuu 20, 2011, 07:48:38 ap käyttäjältä linker




Tulitikku
Tuossa yksi malliksi. Hinta tehtaan myymälöissä tuo 0,50€ kpl,
kilohinta 10 eur. 21 nakin satsi maksoi toriautolle tilattuna 7 €



Aji Inferno

Vaan kun ei ole tulitikkuja Vantaalla, ei ole, ei... ::)

Kaltsu

Hitto kun vielä jättäisivät E621 pois niin vois ostaakkin kokeeksi ja vielä kun sais täältäkin kylästä. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Rundari

Tulitikkua maistaneet voisi laittaa tänne oman mielipiteensä tuotteesta, taidan itse pistää vielä positiivista palautetta kivikylän suuntaan.

linker


Hyvää oli; ei läheskään hirmutulista, mutta sopivasti. Naga maistui ja toi kesän mieleen.
Muut kokemukset Nagatulivuorikokemukset- viestiketjussa, ja reaktorissa.  ;)