huhtikuu 28, 2024, 10:10:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Naga Jolokiaa K-kaupasta!

Aloittaja Aku-Ankka, lokakuu 08, 2008, 17:00:28 ip

« edellinen - seuraava »

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"Mä olen nähnyt kaupoissa tulisuusvaroituksia miedompienkin chilien kohdalla. Ehkä kauppialle voisi vinkata, että pieni lappu hyllyn reunassa voisi olla paikallaan?

Eli varoitus tyyliin: "Ei nautittavaksi suun kautta!"

Ja perään tottakai parin A4:n verran disclaimer tekstiä siitä, miten tuottajaa/myyjää ei voida haastaa oikeuteen tulevan kuolemantapauksen johdosta, mikäli tuotetta väärinkäytetään. :wink:

Smaug

:lol: Mitenkähän pieni pala tuosta riittää pilaamaan kattilallisen soppaa, jos ei tykkääkään tulisesta ruoasta?

"varoitus: Riittoisa mauste"

Poppamies Tuliliemi

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"
Lainaus käyttäjältä: "rasse"Joo joo. Tarjosin tuossa vävypojantekeleelle pienen Naga- maistin ja litran verran jugurttia sitten nauttineena totesi että ei halua enempää. Onkohan tuossa vävypoika-ainesta?


Tuommoiselle en tytärtä antaisi.

Seuraava chilimiitti onkin sitten rassen luona, syöntikisan voittajalle tytär ja puoli puutarhaa entisaikojen turnajaisten tyyliin 8)
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Smaug

:lol: Puutarha kyllä kiinnostaisi, mutta ei taida lohjeta mun ritarillisuudella.

rasse

Täytyy kyllä myöntää että saamatta olis aikoinaan jäänyt vaimon käsi. Nagaa en edelleenkään pysty syömään kuin sellaisen peukalonkynnen kokoisen palan. Sen poltteen kanssa olen kyllä pärjännyt ilman jugurttia, joten kehitystä tapahtuu.. :P

Xbow

Lukeehan siinä enklanniksi notta muaailman tulisimpia chilipaprikoita :p

Kyllä kaupan habatkin voivat joskus olla aikas äreitä ( esim. Fingrown oranssit olivat ihan ehdan oloista tavaraa ), joten ei tässä mitään niin uutta sentään ole.

Joku tarra tyyliin 'polttavan tulinen / äldigt stark" ( citymarkettihaboissa tämmöiseen olen törmännyt ) voisi olla paikallaan. "Käytettävä varoen" voisi myös olla hyvä :lol: Hmm... "ulkoisesti" vs. "sisäisesti" -- ei välttämättä niin hyvä :p

Ehkä paras olisi "Käytettävä ulkoisesti, vaikkapa saippuan tai kosteusvoiteen sijaan, pitää isommatkin tuholaiset loitolla" :p Tai "Käytetään norsujen karkotukseen"
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

rasse

Joo kyllä noissa FinGrown oransseissa oli tosihyvin potkua. Mausta en niin pitänyt.

Pasi

No mutta, miltäs nämä nyt sitten maistuivat? Onko ketjun aloittaneella tai muulla näitä ostaneella ollut mahdollisuutta maistaa esim. Hessin legendaarisia Nagoja? Maku? Järisyttävä tulisuus???

rasse

On maistettu sekä Hessin että Penan Nagoja ja minusta ne maistuvat hyvälle, samoin tuoksu on mainio. Sitten se tulisuus iskee ja maku unohtuu.. Näitä nyt myynnissä tuolla olevia en ole maistanut.

Jägermeister

Onko muista K-kaupoista havaintoja?

CthulhuBard

Lainaus käyttäjältä: "Jägermeister"Onko muista K-kaupoista havaintoja?


Ei ollut ainakaan Tikkurilan Ylivedossa nagoja, tuli tänään käytyä katsomassa.

Aku-Ankka

Joo kyllähän mä sitä nagaa maistoin... sellanen 1cm palasen siitä päästä olihan se melko tulinen mutta ei nyt kovin  ... itsekasvatetut varmaan 100x tulisempia ja makukin noissa iha paska siis haisee ja maistuu ihan jollekin villasukalle tai sellaselle niikuin muissakin kaupan habaneroissa onks tää jotenki chinenseille tavanomasta vai mistä johtuu että maistuu pahalle johtuuko vaa ku on kaupasta ostettu?

Filago

Lainaus käyttäjältä: "Aku-Ankka"Joo kyllähän mä sitä nagaa maistoin... sellanen 1cm palasen siitä päästä olihan se melko tulinen mutta ei nyt kovin  ... itsekasvatetut varmaan 100x tulisempia ja makukin noissa iha paska siis haisee ja maistuu ihan jollekin villasukalle tai sellaselle niikuin muissakin kaupan habaneroissa onks tää jotenki chinenseille tavanomasta vai mistä johtuu että maistuu pahalle johtuuko vaa ku on kaupasta ostettu?


Ei kyllä kuulosta Nagalta se että menee sentin palanen noin vaan, tai sitten oot vaan tottunut? Mä en ole syönyt kuin noita omia, ja niitä kyllä vaan sellasina muutaman millin suikaleina, enkä väittäis kelleen että "ei kovin tulinen" ;) Ja maku.. se on omissa aika puhtaan tulisen raikas, ei mitään kitkeriä sivumakuja. Lannoituserot? Minkä tahansa saa maistumaan pahalta kun antaa rutkasti typpeä?

Filago, joka teki nyt sitten uutta säilökettä, puolella etikkamäärällä, täydellä hunajamäärällä ja muitten lajikkeitten lisäksi mukaan 4 nagaa per purkki.. saatto mennä vähän liian monta... kerron sit jouluna. Mies kyseli  kun katseli touhua, että kenen mä kuvittelen syövän noi.. lupasin että itse syön jos muut ei ;).
#163

Amd

Lainaus käyttäjältä: "Aku-Ankka"Joo kyllähän mä sitä nagaa maistoin... sellanen 1cm palasen siitä päästä olihan se melko tulinen mutta ei nyt kovin  ... itsekasvatetut varmaan 100x tulisempia ja makukin noissa iha paska siis haisee ja maistuu ihan jollekin villasukalle tai sellaselle niikuin muissakin kaupan habaneroissa onks tää jotenki chinenseille tavanomasta vai mistä johtuu että maistuu pahalle johtuuko vaa ku on kaupasta ostettu?




useimmilla chinenseillä on kylllä ominaisaromi josta joko tykkää tai sitten ei, sellainen mädäntyneen horsman tuoksuinen/hedelmäinen.

Aji Inferno

Kun me katsellaan tätä Naga-hommaa harrastajan näkökulmasta ja ollaan innoissamme, jos jotain tosi extremeä tulee kauppoihin, tahtoo unohtua se kaupallinen arkitodellisuus. Isot kasvattajat ja sisäänostajat ovat liikemiehiä, eivät meikäläisiä. Mitään, mikä ei myy, ei kasvateta kaupallisesti, eikä sen paremmin oteta myyntiin vaikka suomalaisiin marketteihin. Ja siitä voi olla melkein 100% saletti, että aidon nagan kaupallinen menekki marketissa olisi olematon. Muutama hullu meikäläinen ostaisi paketin, mutta muut asiakkaat ehkä kokeilisivat kerran - viimeisen kerran. Ja palaute kauppaan olisi mallia oikeusjutulla uhkaaminen. ;)  Edes kaupan habanerot eivät ole siitä vahvimmasta päästä, eikä se ole varmasti sattumaa! Senpuoleen, vaikka Nagalla onkin oma erikoisasemansa meille, se on oikeasti aika turha tuote K-Kauppaan. Enemmän hyötyä siellä olisi vaikka tulettomista habaneroista tai isoista Rocotoista. :)