Allergiat (ja muukin syömistä ja elämistä häiritsevä skeida)

Aloittaja Tyttii, tammikuu 21, 2012, 13:32:39 ip

« edellinen - seuraava »

Tyttii

Paprika-allergia menee joo, sitä tungetaan joka paikkaan ja siitä tulee armottomat vatsakivut. Onneksi chilejä kestää, mitä sitten jäis enää. Mutta pujoallergikkona olen saanut ristiallergian curryyn ja valkosipuliin. Niitä ei kykene syömään, ilman näppylöitä, ja seuraavan päivän hengenahdistusta, se harmittaa. Moneltakohan mun ruokavaliosta joutuu tomaatin poistamaan.  :-[
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Minbaari

Viina+jaffa/fanta ja breezerit aiheuttavat mulle hirmuista naaman punoitusta. Muuten kaikki alkoholi menee sujuvasti alas, mutta noiden suhteen olen huomannut jonkinlaista yliherkkyyttä.
#816

Nizo

Siitepöly ja kissa/koira allergiaa poden jonkin verran. Viime vuosina se on tosin helpottanut melko paljon. Siitepölyallergiastakaan ei enää ole juuri haittaa, kiitos chilin.

wille

Maitotuotteet ovat saatanasta.

Ei mitään pikku intoleranssia vaan sairaalloiset vatsakivut ja pahimmillaan tunteja kestävä elimistön tyhjennys molemmista päistä.
Hauskaa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Ryhis

Kiivi, pähkinät ja viikunat vetävät kurkun umpeen. Kissat saavat nenän ja muun lärvin kutisemaan, eipä muuta. Talviaikaan kuiva ilma käy keuhkoihin, mutta onneksi on näitä ilmankostuttimia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

linker


Tuore tomaatti tekee suun täyteen rakkuloita. Onneksi en tykkää muutenkaan.
Mutta uunissa käynyt, pyre, ja ketsuppi: ei mitään vaikutusta, ja maistuvatkin.
Ei sinänsä allergia, mutta kuitenkin.

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Täti-E

Vanhemmiten yliherkkyyttä joihinkin pähkinöihin sellaisenaan, alkaa kutittamaan nielua. Suklaapatukassa/leivonnaisissa tuotteet ei aiheuta mitään. Melkein sama juttu maidon kanssa, vatsa ei kestä lasillista maitoa mutta voin helposti vetää naamariin vaikka litran jäätelöä.

Siitepölyallergia laukesi vuosia sitten sen massiivisen Venäjällä olleen maastopalon seurauksena. Palotuotteethan levisivät silloin koko eteläiseen suomeen tuulen mukana ja onnistuin tällä yhtälöllä hankkimaan itselleni jonkun vakavan silmän verkkokalvotulehduksen ja allergian joka on nyt pahentunut vuosi vuodelta :-\

Kissa ja koira allergisille vinkkinä siedätyshoito. Tälläiset kuten Räyhis, jolla alkaa vain kutittelemaan on ihan yleistä ihmisillä jotka eivät ole "tottuneet" eläinpölyyn/hilseeseen. Toisilla auttaa toisilla ei.

ChIlIDoG

Kuivaheinä, Kissat, koirat vähissä määrin, itselläkin koira joskus saa pienen kutisevan reagtion jos koskee koiraan esim. saunan jälkeen.
Ruoka-aineallergiat onkin sit oma ryhmänsä. Tai no en varsinaisesti ole allerginen millekkään, mutta rajoitettu ruokavalio kyseessä. Vähän harvinaisempi eli Forsforirajoitteinen, mikä tarkoittaa sitä että ei saa syödä: Mitään maitotuotteita, leivinjauhe, maissi, pavut, herneet yms. E450, E451 ja E452 ja muutama muu e koodi. Edellä mainittuja E koodeja on lähes kaikissa Leikkeleissä, makkaroissa yms.. Makkaroita olen löytäny vain Vatajalta lisäaineettomia ja pirkan Luomu makkara käy. HK(ja = kariniemi) on täyttä pskaa. Pekonikin pumpattu täyteen kyseisiä aineita. Se mitä haittaa tästä on niin ainakin luuston haurastuminen (osteoporoosi) ja jotain verisuoni sairauksia tukkeutumista/haurastuminen. Lääkärin mukaan fosforiin pitäisi suhtautua samalla vakavuudella kuin syöpään. Terveellä ihmisellähän ei ole mitään syytä rajoitaa fosforin syöntiä.

Maito allergia ja chilin syönti sopii hyvin yhteen :D

Kaisuli-Haisuli

Allergiatesteissä todettu yhtä sun toista, mutta elämää rajoittaa tällä hetkellä ainoastaan kumiallergia  ::)
Että ilman, kiitos.

Eija

Moniallergisena saan aina miettiä mitä on suuhunsa lattanut jos oireita tulee :P
Ainoa paha allergiani on kala, saan oireita pelkästä kalan hajusta (tosin mun ei tarvitse edes haistaa sitä) ja millähän vältät kalan hajun ja kalaahan on lähes joka paikassa.Myös maissia tungetaan lähes joka tuotteeseen nykyään ja se taas sattuu turvottamaan kurkkuni.Eli tuoteselosteita joutuu lukemaan aina, jos jää lukematta niin henki voi lähteä.

jaolsten

Kuolema: Pähkinät (Lidl:n pähkinäsekoitus laukaisi suurimman osan ongelmista, samoin kävi kuulemma mm. työkaverin vaimolle)
Lähes kuolema: Kissat, kanit, puput, koivu, leppä
Helevetti: Eläimet, heinät, puut, peruna, laktoosi
Epämukavaa: kaikki

Lääkitys päällä 365, setirizin ratiopharm. Tarpeen tullen Kestine, kortisoni sekä adrenaliini. Epipenit+kortisoni+kestine aina mukana, joka paikassa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

sammal

Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms

Itse pienenä taapertelin pihalla yms kotona ei koskaan oo paikkoja kloorilla hangattu eikä paljon muutenkaan ja allergioita on vain joihinkin kissoihin, mummonkasvattamat pähkinät, joskus oli koivuallergia mutta kun kestin yhden kevään ilman lääkkeitä allergia hävisi melkein kokonaan (keväisin on pientä hengen ahdistusta mutta silloin on muutakin pölyä ilmassa kuin vain koivu) O.o

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: sammal - helmikuu 04, 2012, 22:31:25 ip
Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms

Itse pienenä taapertelin pihalla yms kotona ei koskaan oo paikkoja kloorilla hangattu eikä paljon muutenkaan ja allergioita on vain joihinkin kissoihin, mummonkasvattamat pähkinät, joskus oli koivuallergia mutta kun kestin yhden kevään ilman lääkkeitä allergia hävisi melkein kokonaan (keväisin on pientä hengen ahdistusta mutta silloin on muutakin pölyä ilmassa kuin vain koivu) O.o


Sellaisessa tavallisessa keskiluokkaisessa suomalaisessa kodissa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: sammal - helmikuu 04, 2012, 22:31:25 ip
Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms

Itse pienenä taapertelin pihalla yms kotona ei koskaan oo paikkoja kloorilla hangattu eikä paljon muutenkaan ja allergioita on vain joihinkin kissoihin, mummonkasvattamat pähkinät, joskus oli koivuallergia mutta kun kestin yhden kevään ilman lääkkeitä allergia hävisi melkein kokonaan (keväisin on pientä hengen ahdistusta mutta silloin on muutakin pölyä ilmassa kuin vain koivu) O.o


noin 5000 asukkaan kylässä. ja kesät maaseudulla. kaikki allergiat tulleet iän mukana.Ensimmäisenä kuivaheinä joskus teininä

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: sammal - helmikuu 04, 2012, 22:31:25 ip
Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms

Itse pienenä taapertelin pihalla yms kotona ei koskaan oo paikkoja kloorilla hangattu eikä paljon muutenkaan ja allergioita on vain joihinkin kissoihin, mummonkasvattamat pähkinät, joskus oli koivuallergia mutta kun kestin yhden kevään ilman lääkkeitä allergia hävisi melkein kokonaan (keväisin on pientä hengen ahdistusta mutta silloin on muutakin pölyä ilmassa kuin vain koivu) O.o


Sellasessa 12k asukkaan pikkupitäjässä, eikä me koskaan mitään hygieniaa ajateltu, kun kavereiden kanssa rassattiin fillareita ja kaivettiin hautoja pesistä pudonneille linnunpojille. Allergioita on nyt kaksi, joista toinen on pölypunkki ja toinen oli joku muu. Ei kiinnosta, enkä ota allergialääkkeitä. Noi allergiat testattiin kun kävin astmatesteissä palokunnan takia.

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: sammal - helmikuu 04, 2012, 22:31:25 ip
Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms


Asuin 7 vuotiaaksi alkoholistiperheessä, jossa ei juurikaan siivottu. Perheessä oli nälkiintynyt koirakin. Lastenkodissa normaali laitos-siivous, ei lemmikkejä. Sijaisperheessä juostiin kesät maalla lehmänpaskat varpaiden välissä. Tupa ja tallirakennus täys elukoita.

Mulla on idiopaattinen nuha (hajut, lämmönvaihtelut ym. aiheuttaa ankaraa aivastelua), joka pysyy antihistamiinilla aisoissa ja allerginen (lievä) astma. Eli elimistö reagoi turhan herkästi ärsykkeisiin. Oon ihan kauhean herkkä  8)

Omilla lapsilla ei ole allergioita. En ole rätti kädessä jatkuvasti pyörinyt. Kun vauva on ryöminyt pöydän alle pölypalleroita syömään, on ollut aika siivota.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Pete M - tammikuu 21, 2012, 15:22:31 ip
Kahvi ei pysy sisällä ollenkaan eikä tehdavalmisteinen olut. Noi ruoka-aineallergiat puhkesivat 14-vuotiaana samalla viikolla. Kissoille olen todella allerginen, henki salpautuu ja silmät turpoavat umpeen. Toi  allergia puhkesi 6-vuotiaana. Pujon siitepöly aiheuttaa nenän tukkeisuutta ja valtavaa rään juoksua. Että tommosia.  :-\


Kissa-allergiaa on ollut pienestä lähtien ja vaihtelee lievästä oireilusta hengitysongelmiin ja silmien turpoiluun. Minkeille tai ketuillekin taidan olla allerginen, joskus lapsena tuli kaverin porukoiden tarhalla vierailtua ja sen jälkeen oli kyllä sellaiset turvotukset ja hengenahdistukset että oli leikki kaukana.

Pujo aiheuttaa tukkoisuutta ja räkää täälläkin.


Tyttii

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - maaliskuu 07, 2012, 19:08:36 ip
Lainaus käyttäjältä: Pete M - tammikuu 21, 2012, 15:22:31 ip

Pujo aiheuttaa tukkoisuutta ja räkää täälläkin.


Pujolle minäkin olen allerginen, tuli ristiallergia sen sukulaiskasveille kuten  valkosipuli ja curry. Tomaattia ja porkkanaa vielä kestää.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Eija

Lainaus käyttäjältä: sammal - helmikuu 04, 2012, 22:31:25 ip
Kertokaapa arvon allergigot että minkälaisessa ympäristössä kasvoitte???
Kaupunki, puhdas , likainen, eläimiä kotona/lähellä , yms

Itse pienenä taapertelin pihalla yms kotona ei koskaan oo paikkoja kloorilla hangattu eikä paljon muutenkaan ja allergioita on vain joihinkin kissoihin, mummonkasvattamat pähkinät, joskus oli koivuallergia mutta kun kestin yhden kevään ilman lääkkeitä allergia hävisi melkein kokonaan (keväisin on pientä hengen ahdistusta mutta silloin on muutakin pölyä ilmassa kuin vain koivu) O.o

Kaupungissa asunut, aina pentuna ulkona ja kuulemma vauvana kukkamullatkin syönyt.Koirien kanssa pyörinyt vauvasta lähtien.Mun veljelläni ei ole kun kaksi tai kolme allergiaa ja mun on helpompi melkeen jo luetella mille en ole allerginen.

boozeman

20 päivän antibioottikuuri herkisti kefexin-antibiootille. Sen jälkeisestä kuurista tuli heti vesirakkulat pitkin kehoa ja lääkkeet jäi syömättä. Mikään ruoka-aine ei allergiaa aiheuta. Ei myöskään siitepölyt, katupöly, ym. Mutta jos teräviin (toisinaan myös Hoegaarden sitruunan viipaleella) laittaa sekaan jotain sitrusperäistä (lime, appelsiinimehu, ym.) niin naama on punaisilla laikuilla jonkun aikaa.

Raaka viina tai raaka mehu yksinään ei moista aiheuta. Juonkin siis Savon Wiinani pakastekylmänä ilman laimentimia.

Lisäksi olen erittäin allerginen alinopeutta autolla ajaville ns. supervarmoille kuljettajille. Allergiareaktioon kuuluu verenpaineen nousu, pahantuulisuus, autoilusanaston aktivoituminen ja pakonomainen nyrkin heristely.
https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213