toukokuu 12, 2024, 15:32:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Laihdutus

Aloittaja Sauli Särkkä, syyskuu 18, 2008, 10:07:49 ap

« edellinen - seuraava »

Kimppu

Pitkästä aikaa päivitystä. Pikkusen pitäis vielä pinnistää, niin paukkuisi 20:n raja... Tiukemmassa ovat nämä rammat nyt kuin tammikuussa!   :D Mutta pikkuhiljaa on edetty kokoajan alemmas.

-19,6 kg / vajaat seittemän kuukautta. Eihän se hirveä tahti ole ollu, mutta eipä tämä olekaan ollut kuin pieniä valintoja ruokapöydässä...
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

tsilizoo

Aamulla tukeva pala eli kananmunia ilman keltuaista (joskus tosin keltuaisen kanssa) ruisleipää ja vaikka myslit  jogurtin kanssa, maitorahkaakin voi laittaa vielä sekaan.  Tuolla pärjää melko pitkälle päivään ennenkuin tarvii syödä ja ei tarvi syödä nii paljon

exa

Tulipas lueskeltua kertaistumalta melko paljon  :D

Itse en jaa "syö vähemmän kuin kulutat/kuluta enemmän kuin syöt"-filosofiaa. Ei kaloreilla _niin hirveästi_ ole väliä, enemmän painottaisin sitä, mistä ne kalorit tulevat. Hiilareista kanssa sen verran, että kaikki glykeemiseltä indeksiltään korkeat ainekset olen feidannut melko tehokkaasti. Silloin tällöin alkoholi, karkit, jäätelö tai sipsit vaan parantaa ruokavaliota (kohtuudella luonnollisesti). Sitä paitsi, kerranhan tässä vain eletään  ;)

Rasvat. Niistä on ollut repimistä joka suuntaan, kaikenmoista tutkimusta ja vimpan päälle selitystä ollut esmes. Atkins-dieetin puolesta. Paino kyllä putoaa, en sitä kyseenalaista, mutta ei se jumalauta terveydelle tee mitään muuta kuin hallaa. Itse pyrin syömään vähän kovia (eläin- tai kookos-)rasvoja mutta kuitenkin jonkun verran. Korvaan ne yleensä rypsi- tai oliiviöljyllä (edellämainittujen terveellisyydestä toisiinsa verrattuina voidaan vääntää kättä hamaan loppuun asti).

Kuituja, vitamiineja, hivenaineita yms. tulee myös pidettyä silmällä, ihan vain yleisen hyvinvoinnin vuoksi. Mitään vitamiinilisiä en silti ole tähänastisessa pienen miehen elinkaaressa käyttänyt.

Vaikka mainitsin, ettei kulutus-syömissuhde ole prioriteetti numero uno, näkemykseni perustuu juurikin suureen kulutukseen. Eli viikottainen liikuntamäärä pyritään maksimoimaan hyötyliikunnan kautta. Tietysti valtaosa liikunnallisista viikkotunneista tulee esim. salilla, lenkillä (joko polkupyörällä tai apostolinkyydillä) tai uidessa. Kuitenkin pyrin viimeiseen asti välttämään moottoriajoneuvojen käyttämistä. Motivaatiota löydän tuohon myös vihreistä arvoista (ei poliittista referenssiä).

Millään laihdutuskuurilla en ikinä ole ollut. Kun puhun dieetistä tarkoitan ruokavaliota (liekö englannin kielestä mieleeni pinttynyt kuva), en laihdutuskuuria. Pidän vain terveydestäni huolen sekä ruokavalion että liikuntatottumusten avulla. Ja nyt kun ruokavaliosta puhutaan, niin yksi (imo) erittäin mielenkiintoinen dieetti on Primal Eating. Ideana siis syödä prosessoimatonta, raakaa, ruokaa ja luonnollisesti luomua. Termistä voitte päätellä mistä ko. ruokavalio juontaa juurensa... Haluaisin todella kokeilla kyseistä ruokavaliota, ehkä muutaman kuukauden ensin vegenä oltuani. Kelasin, että eka jättää punaiset lihat, sitten vaaleat, sitten kalat ja kananmunat, sitten maitotuotteet ja sitä rataa. Ihan puhtaasta mielenkiinnosta voisi tehdä vähän omakohtaista kliinistä tutkimusta. Nämä nyt ovat "sitku" suunnitelmia.

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

Kaltsu

Runsaalla oluella, rasvalla ja proteiinillä paino pudonnut 6kk -8 kg. 85 oli lähdöt. :)
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 29, 2011, 20:38:51 ip
Runsaalla oluella, rasvalla ja proteiinillä paino pudonnut 6kk -8 kg. 85 oli lähdöt. :)
Saunoessa olutta kiukaalle, auringossa rasvaa nahkaan ja proteiinia kynnenperistä!  ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Chilitatti

2-3 kertaa viikossa tulee tehtyä salilla treeni jossa pitäis palaa about 800-900kcal. En tiedä lähteekö läskit kun en ole vaakaa käyttänyt mutta ainakin kunto on hieman kasvanut.

mohla

Maaliskuusta asti olen (taas) käynyt salilla noin kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa uimassa. Työmatkan ajaminen ja toimistotyö alkoivat painaa alaselkää sen verran, että oli pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa jälleen kerran liikkua säännöllisesti.

Keski- ja ylävartalon treenillä pitkin sarjoin ja 1,5 km kroolailuin sain parissa kuussa selän kuntoon. Pikkuisen on tullut kateltua, mitä suuhunkin lappaa eli ajan hengessä hiilareita vähennettyä jonnin verran. Läskiäkin on lähtenyt alkuvuodesta kuutisen kiloa tai varmaan enemmänkin, kun peilistä huomaa vaikka vaa'an lukema ei muutu. =)

Siika

n 8 kg ja neljä kuukautta,enenpää ei tunnu alas menevän ilman todellista elämänmuutosta,ny pitäny oluen ja makkaran,leivän syönti pudonnu vähiin ja ne iltapalatkin ovat poies,no jotenkin ko viel 5 kg häviäis niiin sitten tavoite eli 90kg olis saavutettu,joskus haaveilin tosi pääseväni 85kg kunnioittettavaan painoon mutta haaveeksi taitaa jäähä ;D ;D ;D ;D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

LupeKani

32kg lähtenyt nyt 2010 Tammikuusta ja 6kg 2011 Tammikuusta. Enpä juurikaan muuten ole viime kirjoittelun jälkeen muuttanut ruokavaliotani, muuten kuin jättänyt hiilareita vähemmälle, lopettamatta niiden syömistä kuitenkaan. Leipää pari kappaletta päivässä ja silloin tällöin hyvää pastaa. Kalja on edelleen se pahin pahe, roskaruokiin tai herkkuihin ei tule sen enempää koskettua kuin ehkä kerran kuukaudessa. Hyvän ruuan laittaminen on vain parhautta, on se sitten kevyttä tai ei.

Kimppu

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - heinäkuu 14, 2011, 23:45:40 ip
Pitkästä aikaa päivitystä. Pikkusen pitäis vielä pinnistää, niin paukkuisi 20:n raja... Tiukemmassa ovat nämä rammat nyt kuin tammikuussa!   :D Mutta pikkuhiljaa on edetty kokoajan alemmas.

-19,6 kg / vajaat seittemän kuukautta. Eihän se hirveä tahti ole ollu, mutta eipä tämä olekaan ollut kuin pieniä valintoja ruokapöydässä...


Pari viikkoa junnathiin paikoilhaan, ja aamula sitte rysähti raja rikki:
-20,4 kg.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

El Borracho

Tämmösenkin topicin löysin; kokeillaas..

Keksikääs joku hyvä ja tehokas liikuntamuoto.
-Harrastettavissa ympäri vuoden
-Harrastettavissa ilman kummoisia varusteita
-Harrastettavissa yksin, ei missään tapauksessa joukkue-urheilua, mää en ole hyvä semmosissa.
-Mieluiten sellainen ettei tarvi kovin kauas lähteä, ts. kävelymatkan päässä.
....
Lenkkeily? Ei. lenkkeily on tylsää. mää tarvin jotain millä pääkin saa liikuntaa.

Mun pitäis laihduttaa että öisin kulkis henki paremmin, kun uniapnea vaivaa.

En syö juurikaan leipääriisiämakaronia, perunaa joskus. Makeita en syö ollenkaan, enkä mitään sipsejä tai muuta, ei limppareita. Syön siis kotona itse tehtyä ruokaa, niin töissä kuin kotonakin.
En siis koe että ruokailutottumuksissa on juurikaan korjattavaa, ellei sitten vähennä kahvinkulutusta pannullisesta kupilliseen päivässä. -Ja korillinen olutta viikonlopussa lasilliseen punaviiniä kuussa... No ei nys sentääl liiotella.

mitat 185/110 eli ylipainoa on, vaikkei päällepäin pahalta näytäkään.

Nikodeemus

Kahvakuula/kamppailulaji/crossfit/punttis?
Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

ChIlIDoG

Itsellä toi painon nousu alkaa oleen ongelma. 185/95 nyt mutta kun olen elinsiirtolistalla ja BMI ei saa nousta yli 30 tai tippuu pois. Viimeisen kahdenvuoden aikana on tullu noin 20kg lisää.
johtuen suurelta osin ruokavalion vaihdosta. Ennen en saanut syödä proteiinia kuin tyyliin 100g lihaa ja se oli siinä. nykyään täysin toisinpäin pitää saada paljon proteiiniä jotta albumiinin sais pidettyä yli 30. tarkoittaa pelkkänä lihana 1kg/päivä.
karppaus ei onnistu ihan suoraan kun ruokavalioon kuuluu fosfaatti rajoitus eli kaikki maitotuotteet bannattu, pähkinät, pavut yms. Myöskään protsku jauheita en voi käyttää, kun niistä ei saa varmuutta, että mitä sisältävät.

Liikuntaa tuota varmaan pitäs lisätä ...ja reilusti. 

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - marraskuu 26, 2011, 22:13:03 ip
Itsellä toi painon nousu alkaa oleen ongelma. 185/95 nyt mutta kun olen elinsiirtolistalla ja BMI ei saa nousta yli 30 tai tippuu pois. Viimeisen kahdenvuoden aikana on tullu noin 20kg lisää.
johtuen suurelta osin ruokavalion vaihdosta. Ennen en saanut syödä proteiinia kuin tyyliin 100g lihaa ja se oli siinä. nykyään täysin toisinpäin pitää saada paljon proteiiniä jotta albumiinin sais pidettyä yli 30. tarkoittaa pelkkänä lihana 1kg/päivä.
karppaus ei onnistu ihan suoraan kun ruokavalioon kuuluu fosfaatti rajoitus eli kaikki maitotuotteet bannattu, pähkinät, pavut yms. Myöskään protsku jauheita en voi käyttää, kun niistä ei saa varmuutta, että mitä sisältävät.

Liikuntaa tuota varmaan pitäs lisätä ...ja reilusti. 
Kilo lihaa päivässä on paljon. Miten maksa kestää tuon proteiinimäärän?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - marraskuu 26, 2011, 20:37:14 ip
Tämmösenkin topicin löysin; kokeillaas..

Keksikääs joku hyvä ja tehokas liikuntamuoto.
-Harrastettavissa ympäri vuoden
-Harrastettavissa ilman kummoisia varusteita
-Harrastettavissa yksin, ei missään tapauksessa joukkue-urheilua, mää en ole hyvä semmosissa.
-Mieluiten sellainen ettei tarvi kovin kauas lähteä, ts. kävelymatkan päässä.
....
Lenkkeily? Ei. lenkkeily on tylsää. mää tarvin jotain millä pääkin saa liikuntaa.

Mä rupesin harrastamaan BJJ:tä tammikuussa! Nyt mennään -15kg :)
Puku maksaa halvimmillaan n.80€ ja jos ei tunneille pääse, niin olen käynyt salilla vetämässä kuntopiiriä ja treenannut lajia jeesaavilla liikkeillä liikkuvuutta...

Toi painiminen on aivan pirun rankkaa ja hauskaa! :)

Jyskälässä on hyvät harrastusmahdollisuudet BJJ:lle... :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

El Borracho

En tiä kuinka noi kamppailulajit mahtaa sopia. Toisesta polvesta puuttuu nivel- ja ristisiteet niin se on hieman löysä. Sitä on useamman kerran jo leikelty muttei se siitä tokene. Jos pidän hississä painoa väärällä jalalla, hissin töksähtäessä ylös tai alas meinaan lentää perseelleni. kaasupulloja en kykene enää nosteleen kun rupee polvi muljahteleen alta.

Polven kannalta kai kaikkein parasta olisi *kuntopyörä*pyöräily, uiminen ja metsässä käveleminen.
Oikean pyöräilyn joku fysioterapeutti aikanaan kielsi kun oli sitä mieltä että kaatuminen voisi olla kohtalokasta. uiminen ei tunnu hyvältä kun koko jalka muljuaa polvesta alaspäin perässä. "Metsää" tossa olis vieressä, mutta töitten jälkeen tuppaa oleen aina niin pimee ettei nää.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - marraskuu 26, 2011, 22:34:06 ip
Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - marraskuu 26, 2011, 22:13:03 ip
Itsellä toi painon nousu alkaa oleen ongelma. 185/95 nyt mutta kun olen elinsiirtolistalla ja BMI ei saa nousta yli 30 tai tippuu pois. Viimeisen kahdenvuoden aikana on tullu noin 20kg lisää.
johtuen suurelta osin ruokavalion vaihdosta. Ennen en saanut syödä proteiinia kuin tyyliin 100g lihaa ja se oli siinä. nykyään täysin toisinpäin pitää saada paljon proteiiniä jotta albumiinin sais pidettyä yli 30. tarkoittaa pelkkänä lihana 1kg/päivä.
karppaus ei onnistu ihan suoraan kun ruokavalioon kuuluu fosfaatti rajoitus eli kaikki maitotuotteet bannattu, pähkinät, pavut yms. Myöskään protsku jauheita en voi käyttää, kun niistä ei saa varmuutta, että mitä sisältävät.

Liikuntaa tuota varmaan pitäs lisätä ...ja reilusti. 
Kilo lihaa päivässä on paljon. Miten maksa kestää tuon proteiinimäärän?


Tarkoitin että jos söis pelkkää lihaa niin pitä syödä noin 1kg päivässä. Mutta suuren osan saan muualta, kuten dialyysistä saaduilla lisäravinteilla (2 eriä yht 30g prot). Eli minun proteiinin tarve on noin 200g/pv. Kumma kyllä maksaarvot on vielä normaalit vaikka joudun syömään lääkkeitä valtavan kuorman mukaanlukien kolesterooli lääkitys. Soijamaito on itselle ollu kulmakivi albumiinin nostoon, mutta sillä on takapiruna toi fosforiarvojen nousu, mutta ei läheskään niin paljoa kuin esim. maitorahkalla. On tää vähän sellasta helevetin vääntämistä ja laskemista että onko tullu syötyä tarpeeksi.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - marraskuu 26, 2011, 20:37:14 ip
mitat 185/110 eli ylipainoa on, vaikkei päällepäin pahalta näytäkään.


Hetkinen, samoissa mitoissa ollaan enkä minä koe olevani ylipainoinen?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

El Borracho

marraskuu 27, 2011, 12:36:18 ip #158 Viimeisin muokkaus: marraskuu 27, 2011, 12:42:17 ip käyttäjältä El Borracho
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - marraskuu 27, 2011, 12:22:32 ip
Lainaus käyttäjältä: El Borracho - marraskuu 26, 2011, 20:37:14 ip
mitat 185/110 eli ylipainoa on, vaikkei päällepäin pahalta näytäkään.


Hetkinen, samoissa mitoissa ollaan enkä minä koe olevani ylipainoinen?


En minäkään.
Mutta kun on tuo uniapnea ja lääkärit ei meinaa oikein mitään tehä niinkauan kuin olen virallisesti ylipainoinen.

E: haluaisi ne mun lopettavan myös tupakan polton, mutta siihen en rupee. Vähentää voin sen verran että autossa polttaminen loppuu. -Eipä tarvi enää jatkuvasti pestä laseja sisäpuolelta....

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - marraskuu 27, 2011, 12:36:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - marraskuu 27, 2011, 12:22:32 ip
Lainaus käyttäjältä: El Borracho - marraskuu 26, 2011, 20:37:14 ip
mitat 185/110 eli ylipainoa on, vaikkei päällepäin pahalta näytäkään.


Hetkinen, samoissa mitoissa ollaan enkä minä koe olevani ylipainoinen?


En minäkään.
Mutta kun on tuo uniapnea ja lääkärit ei meinaa oikein mitään tehä niinkauan kuin olen virallisesti ylipainoinen.

E: haluaisi ne mun lopettavan myös tupakan polton, mutta siihen en rupee. Vähentää voin sen verran että autossa polttaminen loppuu. -Eipä tarvi enää jatkuvasti pestä laseja sisäpuolelta....


BMI:n laskeminenhan on vain suuntaa antavaa ja sen mukaan ei sais ketään luokitella ylipainoiseksi. On olemassa laite, millä mitataan lihaksen, läskin ja veden määrää kropassa. On taannoin mitattu