huhtikuu 25, 2024, 21:52:47 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


MrFrostin FLUNSSANTAPPAJA-keitto

Aloittaja MrFrost, huhtikuu 09, 2009, 19:42:29 ip

« edellinen - seuraava »

MrFrost

huhtikuu 09, 2009, 19:42:29 ip Viimeisin muokkaus: huhtikuu 10, 2009, 17:22:19 ip käyttäjältä MrFrost
Tarvikkeet:

kanaa hunajamarinoituina suikaleina,
perunoita,
4-6 tuoretta chiliä (tällä kertaa: 2 isoa red scotch bonnetia ja 2 isoa cherry bombia)
reilusti kynsilaukkaa,
reilusti sipulia,
vihanneksia (keittojuureksia jne),
kanaliemikuutioita jne persmausteita...


Kuori potut ja pilko ne sopivan kokoisiksi.

Pilko sipuli ja kynsilaukka

Poista chileistä siemenet (käytä mielellään kumihanskoja) ja ota siemenet talteen, jos meinaat kasvattaa niistä joskus itse jotain...
Silppua chilit

Laita potatis bara potatispalat puolillaan vettä olevaan suurehkoon kattilaan ja laita hella kutoselle, 2-3 kanaliemikuutiota sekaan

Kypsennä kanasuikaleet, lisää sekaan noin 1/3 osa chileistä, ja anna hetken muhia

Lisää kanat, pilkottu sipuli + kynsilaukka ja chilit pottujen sekaan ja anna kiehua

Sitten kun alkaa olemaan melkein kypsää, lisää pari-4 pussillista keittojuureksia ja keitä ne kypsäksi

Nauti ja manaa flunssa kehostasi pois.
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

H*lvetti noita automaattisia sananmuuntimoita :D
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - huhtikuu 09, 2009, 20:50:05 ip
H*lvetti noita automaattisia sananmuuntimoita :D


Mitä niistä? Eivät ne muuta itse asiaa! ;)

TurboPuberteth

Tuosta puuttuu yksi kohta: Poista kanasta lasinsirut ;D

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

HassuSetä

Keitto tuli testattua ja hyvää oli:)
Tuoreiden chilien virkaa toimitti 4kpl kaupan "punaista chiliä" terästin vielä jauhetulla kaupan habanerolla. Omaa satoa odotellessa..

Exitium

Tuota tein habaneroilla maustettuna ja oli erittäin hyvää. Muu perhe kaatoi annoksensa roskikseen ensimmäisen lusikallisen jälkeen, mutta riittipähän minulle enemmän.  ;D  ;D

Endalion

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 10, 2009, 02:03:08 ap
Lainaus käyttäjältä: MrFrost - huhtikuu 09, 2009, 20:50:05 ip
H*lvetti noita automaattisia sananmuuntimoita :D


Mitä niistä? Eivät ne muuta itse asiaa! ;)


Ei tietenkään. Persmausteillahan luonnollisesti tarkoitettiin keittoon paskantamista.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Endalion - toukokuu 22, 2009, 19:32:42 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 10, 2009, 02:03:08 ap
Lainaus käyttäjältä: MrFrost - huhtikuu 09, 2009, 20:50:05 ip
H*lvetti noita automaattisia sananmuuntimoita :D


Mitä niistä? Eivät ne muuta itse asiaa! ;)


Ei tietenkään. Persmausteillahan luonnollisesti tarkoitettiin keittoon paskantamista.


Aika extreme kokkaamiseksi menee...  ;D

tonttu

Jeps tuli tuossa juur ennen duunipätkälle lähdettyä kokeiltua. Suokaa antteksi, mutta hieman "pimppasin" keittoa.

reseeptiin lisättyä:
Kanat pannulla, sekaan kypsennysvaiheessa reilusti curryä ja sitten lepäämään; soijaa sekaan reilusti.

Keittoa keitellessä 4kpl Ugandalaista habaneroa öljyn sekaan, omat kun vielä kasvaa. Vesi sekaan, perunat eka, vähän ajan päästä juurekset ja sitten: Harissaa, maustettua ruokakermaa, basilikaa, koskenlaskijaa, paprika rouhetta, kasvisliemikuutio,  Chilikaupan sauhua, Ultra blairsia ja jos kaapissa ois ollu smetanaa... Yritit tietysti vika.

Noilla mentiin paitti smetana puuttu, mutta 2,5 päivää tuli syötyä ja hyvää oli. 5 Litran kattila siis annoksena, kun keitto tuntuu paranevan päivä päivältä :-) Kiitos vinkistä, yleensä olen jostain syystä tehnyt kanakeitot pasta pohjaisena, perunahan sopiikin vielä paremmin.

Uh, oh kylläpä lauserakenne kauhistuttaa, mutta oon vähän väsy, jotta suokaa anteeksi.

MrFrost

Kivaa palautetta tullut....

Perinteisestihän ns. flunssaan tarkoitettuun kanasoppaan ei kuulemma saisi missään tapauksessa
sotkea perunaa. Itse vaan diabeetikkona päätin lisätä, kun hiilihydraatteja kumminkin tarvitsee kipeänäkin.
Tärkeimmät osat tuossa tosiaankin on CHILI ja VALKOSIBALI.

Toisaalta amisaikoina oli useampiakin pilattuja soppia "kun porukka ei suostu syömään" jos ei
ole perunaa seassa.... Itsehän olin sähköpuolen jarmoja heikkovirtapuolella, mutta ihmetytti, että
kaalikeittoon sotketaan perunaa...

Itse en ole kovinkaan nirso ruoan suhteen, mutta jotkut asiat ihmetyttää silti.

Jos pitäisi listata ruokia, mitä en syö, niin ensimmäiseksi tulee faijan tekemä hirvenaivosyltty ja toinen
on sen tekemä sekaylijäämäalatoopi... Viimeks faija pyysi mua pari päivää ennen joulua sekotteleen
sen alatoopisoppaa, mut en siltä hajulta pystynyt....

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!