huhtikuu 18, 2024, 18:37:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

Tepi

Lainaus käyttäjältä: pertsa - lokakuu 16, 2009, 21:36:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Tepi - lokakuu 16, 2009, 21:21:25 ip
Sipsiä...ja poitsun poppareita pihistelen.
Lainaus käyttäjältä: pertsa - lokakuu 16, 2009, 18:22:30 ip
Syksy on pahinta aikaa masentuneelle ja unihäiriöiselle, ja tää hakkaa lääketeollisuuden tuotteet 10-0! Joo, nautin elämästäni taas edes hetken =)

Itselläni menee juuri päinvastoin. Suomen kesä, tai paremminkin kevään ja alkukesän yhtäkkiä lisääntyvä valo ei ole mun nupille tehty. Nyt syksyn pimeillä mieli lepää.


Mulla iskee pahin depis loppusyksyyn ja kevääseen. Tällä hetkellä vasta viidettä mielialalääkettä (koska nää perkeleen arpomiset loppuu.....) kokeilen mutta oon todennu että piiputtelun tuoma rauhoittuminen, joka antaa ajatuksille tilaa lentää. Saa aikaan tosi paljon. Usein  tulee myös kirjoiteltua kaikkea omituista, sekä vähemmän omituista. Eniten vituttaa silloin kun on koko yön kirjoittanut jonkin tekstin esipuhetta, vaikkapa 50 sivua valmiiksi ja aamun ja todellisuuden iskiessä deletoi koko roskan. Juu, tajunnanvirta on se mun juttu jota harva ymmärtää. Ensimmäistä kertaa mulla on myös nainen joka tajuilee mua henkisestikin. Ja on mulla lapsetkin, vaikka ne nyt kaukana onkin niin oli uskomaton fiilis jutella niidenkaa tänään puhelimessä ja kuulla maailman kauneimmat sanat "Isi, Mä rakastan sua". =)

Mulla ei ole tarttenut kuin paria erilaista yhdistelmää kokeilla, voisi sanoa että aika vähällä olen päässyt lääkerumbasta. Puolisen vuotta jouduin pari vuotta sitten ihan pakosta käyttään kolmiokamaa depottina ja pikana. Niiden lopettamisen jälkeen ei jäljelle jäänytkään kuin pari ihan perus lääkettä. Itselläni lukeminen ja musiikki toimittavat myös tärkeää tehtävää rauhoittumisessa, samalla niiden kautta saa ajatukset pois noidankehästä johon ne turhan herkästi tuppaavat joutumaan. Oikeastaan kulunut kesä oli 2-3 huonon kesän jälkeen jo ihan siedettävä, sain nukuttua joka yö ja osasin jopa rentoutuakin.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Hombre

Kyllä tässä taas nautitaan olutta, tällä kertaa Hollandiaa saunan jälkeen. Muuten Pertsa minulla se suuri piippukirja on hyllyssä.
Sain sen 25v lahjaksi reilun 15v sitten. Kirjan luettuani oli pakko tutustua myös Volter Kilven Alastalon Salissa kirjaan, jossa piipun valitsemiseen pureudutaan melko syvällisestikin sanoisin :)
Piipunpoltto on varsin terapeuttinen harrastus kaiken kaikkiaan, ainakin minulle ollut aina.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hombre - lokakuu 16, 2009, 22:49:05 ip
Kyllä tässä taas nautitaan olutta, tällä kertaa Hollandiaa saunan jälkeen. Muuten Pertsa minulla se suuri piippukirja on hyllyssä.
Sain sen 25v lahjaksi reilun 15v sitten. Kirjan luettuani oli pakko tutustua myös Volter Kilven Alastalon Salissa kirjaan, jossa piipun valitsemiseen pureudutaan melko syvällisestikin sanoisin :)
Piipunpoltto on varsin terapeuttinen harrastus kaiken kaikkiaan, ainakin minulle ollut aina.


Hollandiaa itekin juoneena voin todeta että menee se kaupan Laagerina ihan ookoo. Hyvääkin jopa, sanoo puritaanit sitten mitä tahansa. Tosta Piippukirjasta, oli pakko myydä oma tekele alta pois kun tuli sen verran hyvä tarjous eräältä tupakkakauppiaalta. 200g olis taas tulossa tupakkaa hyllyyn. No, äkkiäkö moisen taas paremmassa rahatilanteessa hommaa. Kiva muuten huomata että tällä foorumilla on vanhemman polven piiputtelijoita, itseni kun luokittelen vasta nappulaliigaan, vaikkakin erittäin innokkaaksi. Jos sua muuten innostaa maistella Suomessa myymättömiä tupakoita, ulkomailla käymättä niin mulla saattaa olla parin ulkomaisen, luotettavan nettikauppiaan tiedot privassa. Sama tarjous koskee myös PetriPetriä..
Meillä määrää Nainen!

Viltsu777

Tossa tovi sitten tuli "nautittua" karvakäsipitsaa savuhabanerojouheella ryyditettyna, työmiehen jaffan(Karhu 3) kera Naruton viimeisintä jaksoa uusintana katsoen, kun oli niin perhanan hyvä.

Mun 40 vuotta Ruotsissa asunut isoisä, eli mun faijan faija poltteli piippua suht useinkin. Hän kuoli 15v. sitten ja faijalle jäi jaon jälkeen joku kymmenisen piippua, tais olla ylikin. Ne on nyt meijän mökillä ja faija kun ei oo polttanut pitkään aikaan, ni ovat vähän heitteillä. Oon ajatellu kysäistä, jos saisin piiput ns. hyötykäyttöön, kun ei niillä muutakaan käyttöä ole, kun minä niillä yritän poltella jotain vanhaa tupakkia mitä sieltä löyty Borkum Riff ja jotain muuta sekasin. Noita piippuja on erilaisia, seka suoravartisia, että lyhyempiä käyrävartisia.

Mä en tiedä piipuista yhtään mitään ja tuli nuorempana hukattuakin pari noita perintöpiippuja tyhmyyksissäni. Nyt kiinnostais kokeilla, kuinka se piippu palaa, jahka saisin piipun/pari tänne kotia.

Mites on, meneekö  piiput huonoksi vuosia seisottuaan ja lämpöhän siel mökillä ei ole päällä ympäri vuoden, kuin vessassa, eli pakkastakin ovat saaneet kärsiä.
Kesällä taas vähän tuli päissään poltettua, mutta kun ei siitä taiteen lajista mitään ymmärrä, ni joko oli piippu aina sammuksissa, tai sitten tuli julmettuja hatseja suoraan keuhkoon imaistua. Tietysti vanhalla seisseellä tupangillakin osansa asiaan, mutta ei se saamarin kuivaa ollut kuitenkaan, ihme kyllä.

Pitäiskö sitä joku piippukirja hommata, vai onko netissä jotain hyviä sivuja millä piippujen sielunelämään vois tutustua?

Vois tehä toi piiputtelu ihan hyvää tälle työttömän syysvitutukselle ja pienelle masikselle.
#758

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Viltsu777 - lokakuu 16, 2009, 23:53:01 ip
Tossa tovi sitten tuli "nautittua" karvakäsipitsaa savuhabanerojouheella ryyditettyna, työmiehen jaffan(Karhu 3) kera Naruton viimeisintä jaksoa uusintana katsoen, kun oli niin perhanan hyvä.

Mun 40 vuotta Ruotsissa asunut isoisä, eli mun faijan faija poltteli piippua suht useinkin. Hän kuoli 15v. sitten ja faijalle jäi jaon jälkeen joku kymmenisen piippua, tais olla ylikin. Ne on nyt meijän mökillä ja faija kun ei oo polttanut pitkään aikaan, ni ovat vähän heitteillä. Oon ajatellu kysäistä, jos saisin piiput ns. hyötykäyttöön, kun ei niillä muutakaan käyttöä ole, kun minä niillä yritän poltella jotain vanhaa tupakkia mitä sieltä löyty Borkum Riff ja jotain muuta sekasin. Noita piippuja on erilaisia, seka suoravartisia, että lyhyempiä käyrävartisia.

Mä en tiedä piipuista yhtään mitään ja tuli nuorempana hukattuakin pari noita perintöpiippuja tyhmyyksissäni. Nyt kiinnostais kokeilla, kuinka se piippu palaa, jahka saisin piipun/pari tänne kotia.

Mites on, meneekö  piiput huonoksi vuosia seisottuaan ja lämpöhän siel mökillä ei ole päällä ympäri vuoden, kuin vessassa, eli pakkastakin ovat saaneet kärsiä.
Kesällä taas vähän tuli päissään poltettua, mutta kun ei siitä taiteen lajista mitään ymmärrä, ni joko oli piippu aina sammuksissa, tai sitten tuli julmettuja hatseja suoraan keuhkoon imaistua. Tietysti vanhalla seisseellä tupangillakin osansa asiaan, mutta ei se saamarin kuivaa ollut kuitenkaan, ihme kyllä.

Pitäiskö sitä joku piippukirja hommata, vai onko netissä jotain hyviä sivuja millä piippujen sielunelämään vois tutustua?

Vois tehä toi piiputtelu ihan hyvää tälle työttömän syysvitutukselle ja pienelle masikselle.


Sori oikeesti kun tulee vastattua lyhyesti, avokki lupasi pesää ja pakkohan sitä on ottaa--->
Kuulostaa siltä että piiput on ainakin kunnolla sisäänpoltettuja, ja ellei muuten niin merkistä huolimatta käyttöarvosta löytyy potentiaalia.
Itse oon taikonu monesta vanhasta ja paskaisesta+risaisesta piipusta kelpopelin JariTeen ohjeilla, jotka löytyy ko. linkeistä.
http://www.amanita.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=411

Ei siis huolta =)
Meillä määrää Nainen!

Viltsu777

Kiitos paljon! Palataan asiaan, kun kerkiät. Take your time!  8)
#758

Hombre

Piiputtelussahan tärkeintä on asian rauhallisuus ja ns.mukavuusasiat, eli jos on kokoajan kiirus johonkin, ei piipun kanssa kannata lähteä pelehtimään. Se vaati aikaa ja hyvän paikan. Ei siis myöskään kannata ilman turkkia 15 asteen pakkasessa istuskella piipulla pihalla.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Viltsu777

Joo sellainen käsitys mullakin on. Niinkuin tuolla piipputopicissa jo kirjoitin, niin sisällä en rupea polttamaan, eli parveketupakoinniks menee. On tosian kyllä yks parhaita fiilistelyparvekkeita, näkymät on metsään ja kalliolle päin ja todella rauhallista. Ja laitetaan sitten vaatetta, kun kylmä rupee tulemaan.
#758

Yakuza

FireBallseja by taffel Colaa ja  Ja veden kierron pulinaa ;)

Minbaari

Herkkupäivä! Naiseni kainalossa hyvää punaviiniä, vaniljajätskiä, sipsejä, dippikastiketta, tuoretta habaneroa ja itse tehtyä raakasuklaata. Lapsi nukkumassa, telkasta BB ja mä en tarvi mitään muuta...
#816

biblo

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - lokakuu 19, 2009, 23:30:36 ip
Herkkupäivä! Naiseni kainalossa hyvää punaviiniä, vaniljajätskiä, sipsejä, dippikastiketta, tuoretta habaneroa ja itse tehtyä raakasuklaata. Lapsi nukkumassa, telkasta BB ja mä en tarvi mitään muuta...


Onpas naisesi kainalo iso.. ;D


(oli pakko,huono)
"Grow food, not lawns"

Viltsu777

Jaa taas juotavat näppikselle! Älkää nyt viittikö!  ;D
#758

Minbaari

Just hyvä!  :D *nauraa*

(Saunan takana tavataan)
#816

tonttu

Nautin juuri siitä, että huuleni on tulessa ulkopuolelta. Söin just ensimmäisen kypsäksi asti päässeen tepinin. Öh, nenä kyl aukes, mut ei tää kyl mitään nautintoainettaa oo. Julmanpuoleinen tulisuus, eikä juurikaan makua. Ronkin vielä paljain sormin viitisen siementä suusta, jotta ny sitä on sitten pitkin naamaa. Ehdottomasti kasvaa jatkossakin, mutta taitaa enemmän mennä kasvatus-, kuin ruokaharrastuksen puolelle. Hyvä ukotus chili kyl, eihän tommonen nuppineula voi olla tulinen :-P

Pertsa

Punaista jaffaa pääkallostobesta. Huom, Perjantaina limpparia! Syy: tänään aloitettu antabuskuuri, älkää kysykö miks mutta lääkkeiden ja viinan  sekakäyttö yhdistettynä ahdistuskohtauksiin ei tee sydämelle hyvää..
Meillä määrää Nainen!

Tepi

Lainaus käyttäjältä: pertsa - lokakuu 23, 2009, 13:44:21 ip
Punaista jaffaa pääkallostobesta. Huom, Perjantaina limpparia! Syy: tänään aloitettu antabuskuuri, älkää kysykö miks mutta lääkkeiden ja tenun  sekakäyttö yhdistettynä ahdistuskohtauksiin ei tee sydämelle hyvää..

Voimia Pertsa sulle! Ikävä kyllä tiedän tunteen.

Hmmm...mullakin lasissa on punaista, Yali Reserva Carmenère, uusi tuttavuus itselleni mutta ei puolentoista lasin tutustumisen perusteella jää viimeiseksi kerraksi.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Ryhis

Icono merkkistä punkkua. Äsken lipittelin tarjouskarjalaa ja räyhäsin sohvalla.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ihis81

 Onko Viro kirosana stna, lonkkua... ;D
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

jewe

Vana Tallinnaa löyty baarikaapista.

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Tepi - lokakuu 09, 2009, 21:58:02 ip
Lyngrove Reservea...Etelä-Afrikkalaista punkkua. Hyvääääääääääääääää  ;D.

Tylsäks menee kun pitää itseänsä lainata...taas tätä, hyvää tää nytkin on...suosittelen. Tekis mieli lähtee baanalle mutta ei tässä vidun tuppukylässä ole mitään elämää perjantaina.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.