Meksikolainen oregano - liekö mistään saatavilla?

Aloittaja Timo, marraskuu 20, 2003, 22:42:50 ip

« edellinen - seuraava »

Timo

Tällaisesta yrtistä on ollut paljon puhetta erinäisissä resepteissä, ja on kuulemma olennainen "aidon meksikolaisen aromin" saavuttamisessa. Kyseessä on kai täysin eri yrtti kuin välimeren alueen oreganot, tämä on sukua Lippia graveolens tai L. palmieri (DeWitt:in mukaan). Onkos kukaan Infernolainen törmännyt ko. kasviin Suomessa?

Wiski

Enpä ole törmännyt suomessa. Yhdessä jenkkiläisessä kokkauskirjassa tosin väitetään, että sen voi korvata "tavallisella" oreganollakin..

Timo

Mjoo, käsittäisin että meirami olisi itse asiassa lähempänä totuutta kuin italialainen oregano.. eihän meksikaaniruuan pidä sentään pastakastikkeelta maistua!

Tulipahan mieleeni vain testata jospa sitä olisi jollekin  siunaantunut kansainvälisten siemenvaihtojen yhteydessä tms.




Edited By thietavu on 1074110538

Volitans

Nostetaas tätäkin aihetta vähän ylös, sillä meksikolainen oregano olisi itselläkin hakusessa.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Wiski"Enpä ole törmännyt suomessa. Yhdessä jenkkiläisessä kokkauskirjassa tosin väitetään, että sen voi korvata "tavallisella" oreganollakin..


Nostetaas taas ;) Siemeniä olisi hakusessa...

Näitä korvausohjeitahan on, monesti kerrotaan, että konjakinkin voi korvata omenamehulla...
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

sorrii

joulukuu 09, 2022, 18:16:32 ip #5 Viimeisin muokkaus: joulukuu 09, 2022, 18:24:00 ip käyttäjältä sorrii Syy: lisäys
Tää on aika hankala!
Mä olen etsinyt vuodesta 2009 asti meksikolaista oreganoa ... Enpä silloin töörmännyt edes tähän ketjuun  8)

Joltain englantilaiselta "chilikaupalta" sain silloin lopulta tilattua pienen purkin törkyhintaan ... Taisi olla Cool Chile, jonka jotain tuotteita myytiin myös Ruohonjuuressa. Onse perkele ettei yhtä yrttiä saa helpommalla ... Nyt on Englannista tilaaminenkin käynyt hankalaksi kun erosivat tyhmät EU'sta ...

((se muuten maistui ihan erilaiselta kuin oregano tai edes meirami, joka on lähempänä))

PS. Kävin kurkkaamassa Cool Chilen sivulla: Paketit Eurooppaan postitetaan FedExillä eikä Suomi ole listalla ollenkaan: Ruotsiin saisi 34 punnalla ... Vähä kallista oreganoa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`