huhtikuu 28, 2024, 01:52:47 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Nuori "aloittelija" Ylöjärveltä.

Aloittaja Vilfred, toukokuu 14, 2016, 15:55:33 ip

« edellinen - seuraava »

Vilfred

Moro! :) Pakkohan se oli itekkin tänne rekisteröityä kun tällänen kerran on. Oon 16 (2kk päästä 17) vuotias poika joka kasvattelee chiliä kotona sisällä, kouluttelee omaa puol vuotiasta koiraa (sekarotunen, sakemanni/rotikka/husky) ja sain myös tyttöystävän kanssa juuri 11.5.2016 oman pojan! ^-^ Oon vähän erilainen kun muut mun ikäset pojat tai tytöt mutta tällänen oon ja tuun oleen! :D Tällähetkellä on 22.1.2016 multaan laitetut Lemon Drop, Starfish ja marbles/bolle risteymä isoimmat ja pideja tulossa jo vaikka kuinka paljon. Viime kuun lopulla laitoin lisää itään ja nyt on kaappi täynnä taimen alkuja eri lajikkeita... :P Uusimmat tulokkaat on mm. Purple Bhut Jolokia, Pimenta Da Neyde, Carolina Reaper x Peach Bhut Jolokia, Naga morich, Bishop's hat, Pretty purple, Coyoten zan white ja TSMB. Eiköhän noi riitä ainakin täks ja ens vuodeks... ;) Siinä oli nyt iham tarpeeks musta, eiköhän se ollut siinä!  :)

Vilfred

Oho sori kirjotus virheitä löytyy parit ja "muutamalla sanalla" meni vähän ohi... :D

Chiljonka

Sähän oot nuorena alottanu öö... kaiken ;). Tervetuloa foorumille!

Ehkä olis itekki pitäny hankkia lapset nuorena, nyt ne olis jo isoja.

Jame

Tervetuloa foorumille! Ethän sä enää poika ole vaan pojan  isä  ;)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Vilfred

Lainaus käyttäjältä: Chiljonka - toukokuu 14, 2016, 17:38:43 ip
Sähän oot nuorena alottanu öö... kaiken ;). Tervetuloa foorumille!

Ehkä olis itekki pitäny hankkia lapset nuorena, nyt ne olis jo isoja.

Haha ;D niin oon joo :D kiitoskiitos! :)

Vilfred

Lainaus käyttäjältä: Jame - toukokuu 14, 2016, 19:09:59 ip
Tervetuloa foorumille! Ethän sä enää poika ole vaan pojan  isä  ;)

Kiitos! :) ja niin no joo :D näinhän se on. :)

0lli

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Vilfred

Lainaus käyttäjältä: 0lli - toukokuu 15, 2016, 10:15:25 ap
Tervetuloa mukaan ja satoisaa kesää! :)

Kiitos! :) Melko satoisa kesä on kyllä tulossa. :P

Cyradish

Tervetuloa!

Itsekö olet innostunut kokeilemaan noita risteytyksiä? Onko sulla joku hieno visio tuon Marbles/Bollen kanssa? Itsellänikin molempian kasvamassa :)

Vilfred

Lainaus käyttäjältä: Cyradish - toukokuu 15, 2016, 18:54:48 ip
Tervetuloa!

Itsekö olet innostunut kokeilemaan noita risteytyksiä? Onko sulla joku hieno visio tuon Marbles/Bollen kanssa? Itsellänikin molempian kasvamassa :)

Kiitos! En oo ite risteyttäny, sain siemenet facebookin chilifoorumi ryhmäläiseltä ja sillä oli risteytynyt vahingossa ne. :D Ite oon nyt sen koittanu risteyttää lemondropin kanssa mutta tuloksen näkee sit vasta kun on podit kypsynyt. :P

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Vilfred - toukokuu 16, 2016, 18:24:25 ip
Ite oon nyt sen koittanu risteyttää lemondropin kanssa mutta tuloksen näkee sit vasta kun on podit kypsynyt. :P


Et näe vielä sillonkaan. Kun ensimmäisen risteytyksen teet, tulee podista aina "äidin" näkönen. Muutoksia näet vasta kun otat siemenet ja idätät ne

Vuorikaskas

toukokuu 17, 2016, 10:58:10 ap #11 Viimeisin muokkaus: toukokuu 17, 2016, 11:21:14 ap käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 16, 2016, 21:06:34 ip
Lainaus käyttäjältä: Vilfred - toukokuu 16, 2016, 18:24:25 ip
Ite oon nyt sen koittanu risteyttää lemondropin kanssa mutta tuloksen näkee sit vasta kun on podit kypsynyt. :P


Et näe vielä sillonkaan. Kun ensimmäisen risteytyksen teet, tulee podista aina "äidin" näkönen. Muutoksia näet vasta kun otat siemenet ja idätät ne


Minäkin eilen fundeerasin tuota mitä Vilfred tarkoitti risteyttämisellä tai sen yrityksellä.  Että oliko jo aiemmin pölyttänyt ja nyt odottaa että hedelmä kypsyy ja näkee syntyikö siemeniä. Vaiko jotain muuta useista vaihtoehdoista.

Pitäisi puhua risteyttämisestä laajempana prosessina, jonka onnistuminen todentuu vasta sitten kun saa aikaan itäviä siemeniä ja elinvoimaisia kasveja.  Siksi unenkuvankin lausetta pitäisi selvyyden vuoksi korjata: Kun ensimmäisen pölytyksen teet, tulee podista aina äidin näköinen ..

Mutta asiahan tuli varmaan selväksi ilmankin selvyystäsmennyksiäni. Pökytyksen jälkeen se kasvava podi on kohtu ja siemen sisällä on vasta sikiö.  Ideologiasta riippuen myös syntymätön lapsi.   :D 


ed.  Yksi aika hauska typo  jääköön korjaamatta,   Ja tervetuloa ja onnea uusille immeisille!

ed2.  Muista sitten surista kuin kimalainen sen pensselis kanssa.  Paljon iisimmin onnistuu, siitä se daami tykkää. 

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - toukokuu 17, 2016, 10:58:10 ap
Pitäisi puhua risteyttämisestä laajempana prosessina, jonka onnistuminen todentuu vasta sitten kun saa aikaan itäviä siemeniä ja elinvoimaisia kasveja.  Siksi unenkuvankin lausetta pitäisi selvyyden vuoksi korjata: Kun ensimmäisen pölytyksen teet, tulee podista aina äidin näköinen ..


Hyvin tarkennuttu, vaikka juuri tätä tarkoitin itsekin :)

Vilfred

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 16, 2016, 21:06:34 ip
Lainaus käyttäjältä: Vilfred - toukokuu 16, 2016, 18:24:25 ip
Ite oon nyt sen koittanu risteyttää lemondropin kanssa mutta tuloksen näkee sit vasta kun on podit kypsynyt. :P


Et näe vielä sillonkaan. Kun ensimmäisen risteytyksen teet, tulee podista aina "äidin" näkönen. Muutoksia näet vasta kun otat siemenet ja idätät ne

Juuri tätä tarkotinkin mut näköjään selitin vähän huonosti. :)