huhtikuu 28, 2024, 20:19:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yaran lannoitteet, kimppatilaus Tampereen seudulla 2016

Aloittaja Whili, syyskuu 29, 2014, 16:05:12 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz


chipe

Mistä tuota oli tarkoitus hankkia? Nuo taitaa olla vähän kausituotteita, jokohan ovat kaupoissa?

Whili

Teillä olis säkilliseen Hydroa porukka kasassa ja NPhoBiazilla on tuota Calcinit-vastaavaa.
Itse saatan pärjätä noilla vanhoilla jämillä tän kauden.

K-maatalous mulle noita viimeksi tarjosi ja muistaakseni Laura Järvinen-Hannula hoitaa siellä tuota lannoitepuolta.

Memsie

Mulle käy ihan milloin vaan. Veikkaan että tilauksesta vähintään tulee noita K-maatalouteen, ei välttämättä ole ns. hyllytavaraa kasvukaudellakaan.
K-maataloudessa on kokemukseni mukaan parempi palvelu kuin Agrissa, ainakin mitä on rehupuolen tilauksia itse sieltä tehty.
Eli mun puolesta tilausta vaan vetämään, kuka hoitaa? Itse pystyn hakemaan joko suoraan Maatalous-Otrasta tai Tampereelta mistä vaan muualtakin.

Memsie

Me varmaankin firman puitteissa kysellään muutamia muitakin tuotteita K-Maataloudelta, joten voisin samalla kysyä myös säkillistä Hydroa. Huhu kertoo että joskus hinnat saattavat olla vähän matalammat Y-tunnuksellisille asiakkaille.

chipe

Lainaus käyttäjältä: Memsie - maaliskuu 11, 2016, 21:24:30 ip
Me varmaankin firman puitteissa kysellään muutamia muitakin tuotteita K-Maataloudelta, joten voisin samalla kysyä myös säkillistä Hydroa. Huhu kertoo että joskus hinnat saattavat olla vähän matalammat Y-tunnuksellisille asiakkaille.


Noin ainakin jos ilmoittavat hinnat firmalle ilman alvia :). Toki nuo voivat pitää yritystä parempana potentiaalisena suurempana asiakkaana jatkossakin, että sikäli tietty voi hintakin muuttua.

Jos myyvät ei-oota niin kannattaa kysyä samalla onko myöhemmin tulossa tarjolle, jos nyt ei satu olemaan vielä noitten varsinainen myyntikausi.


Trioniska

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 12, 2016, 01:14:38 ap


Kannattaa hankkia kerralla lannoitteet koko kaudeksi.


Harrastelijapuutarhuri maitokärryineen  ::)  ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

sorrii

Onko se kimppa vielä auki?? Mäkin voisin "pari" kiloa ostaa: Jos annostus on samaa luokkaa kuin Nutriforten T&M niin hyvä olisi esim 3kg hydro 1½-2kg Calcinit .. Eikö? Ylimmäräistä jälkimmäistä toki pystyy hukkaamaan helposti puutarhaan ...

Ehkä mulle 5+5kg [5+2.5kg] olisi sopiva ja riittäisi pari vuotta .. enemmänkin kai. Ja kun on halapaa niin enemmänkin kai voi ostaa  8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 14, 2016, 12:33:59 ip
Onko se kimppa vielä auki?? Mäkin voisin "pari" kiloa ostaa: Jos annostus on samaa luokkaa kuin Nutriforten T&M niin hyvä olisi esim 3kg hydro 1½-2kg Calcinit .. Eikö? Ylimmäräistä jälkimmäistä toki pystyy hukkaamaan helposti puutarhaan ...

Ehkä mulle 5+5kg [5+2.5kg] olisi sopiva ja riittäisi pari vuotta .. enemmänkin kai. Ja kun on halapaa niin enemmänkin kai voi ostaa  8) 8)


Kyllä tuo vissiin vielä vireillä on, olisi hienoa jos Memsie pystyisi tilauksen hoitamaan. :)
Paljonko varaan sulle tuota Calcinit-vastaavaa? 10kg tavaraa jäljellä.

Memsie

Vireillä on juu.

Jos aiempia viestejä oikein tulkitsin, lannoitetarpeita olisi yhteensä noin 30kg edes. Taidan kysyä hinnan sekä yhdelle että kahdelle säkille, ja katsotaan siitä sitten, että pienennänkö vai kasvatanko omaa osuuttani. :)

sorrii

maaliskuu 14, 2016, 13:58:22 ip #51 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 14, 2016, 14:00:38 ip käyttäjältä sorrii
Kun nyt tietäis minkä määrän saisin Hydroa. Nutriforten kokemuksilla  sitä kuluu 2/3-osaa ..
Onko ne koostumukseltaan ja annostusohjeet vastaavat kuin Tom&Mansikilla??

Jos siis saisin hydroa 5kg niin 3333333mg kai olis sopiva ...  8) ..ellen erehdy  ::)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chipe

Pelkkiä NPK-lukuja tuijottamalla 2:1 jakosuhde on ainakin aika lähellä Puutarhan kesää:

Puutarhan kesä NPK: 13-7-20
1*Hydro (6-6-26) + 0.5*Calcinit (15.5-0-0) = 13.75-6-26

Kalsiumia Calcinitista näyttää kertyvän selvästi Puutarhan kesää enemmän, mutta sitähän kasvi ei ilmeisesti yleensä ota liikaa eli ei liene ainakaan ongelma.

Whili

Jos ylimääräistä jää niin voin osallistua 10kg/5kg setillä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: chipe - maaliskuu 14, 2016, 15:37:28 ip
Pelkkiä NPK-lukuja tuijottamalla 2:1 jakosuhde on ainakin aika lähellä Puutarhan kesää:

Puutarhan kesä NPK: 13-7-20
1*Hydro (6-6-26) + 0.5*Calcinit (15.5-0-0) = 13.75-6-26

Kalsiumia Calcinitista näyttää kertyvän selvästi Puutarhan kesää enemmän, mutta sitähän kasvi ei ilmeisesti yleensä ota liikaa eli ei liene ainakaan ongelma.
Juuri tuon kalsiumin takia nämä ovat puutarhan kesää parempia.
Annostelu suunnilleen samaan tyyliin kuin Nutriforten 2-komponenttilannoitteella.
10 litraan kasvuvaiheessa 7,5ml hydroa / 5ml calcinit,  kukinta & raakile 7,5 / 7,5  ja pääsato  10 / 5

sorrii

Noin muistelin kuulleeni, että ihan sama on annostus kuin Nutriforten T&M-setillä ... Keskimäärin se annostussuhde on tuo 3/2 eli 7.5ml+5ml ..
Mä olen usein pitänyt suurinpiirtein koko kesän tuon saman aloitusannoksen. Varsinkin kun on samassa systeemissä eri vaiheessa kasveja. Autopotteja on ollut 5x2 ruukkua yhdellä säiliöllä...

Mulle siis 5kg hydroa; Calcinitia voin ottaa 2.5kg - 5kg ... 3.33kg olisi optimi  8) [heittelin muuten Nutriforten purkkeja muovikeräykseen juuri parikymmentä ..  >:(]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Memsie

maaliskuu 17, 2016, 15:01:03 ip #56 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 17, 2016, 16:19:20 ip käyttäjältä Memsie
No, väliaikatietona kuitenkin, että hinta on Ferticare Hydrolle 54€/25kg, eli aavistuksen pyöristäen 2,2€/kg, jos se jonkun ostohaluihin vaikuttaa. Sähköpostin saatavuuskysymykseen ei vielä tullut vastausta, joten täytyy vielä tarttua puhelimeen ja soitella perään..

Edit: Hydroa on hyllytavarana, varattuna mulle yksi säkki. Otan itse nyt alkuun vaan 5kg Hydroa, niin riittää kaikille. Jos se on hyllytavaraa tällä hetkellä, eiköhän sitä saa kesällä tarvittaessa lisää. Ottaisin mielelläni silti tosin 5kg sitä Calcinit-vastaavaa.

Milloin ihmiset haluaisivat lannoitteensa? Pääsisin hakemaan ne itselleni esim maanantaina ensi viikolla, työajat noin muuten rajoittavat ehtimistä liikeeseen, joka menee kiinni klo 17. Sen jälkeen säkki kulkeutunee vähällä vaivalla takakontissa tovin jos tarve vaatii, olen töissä Tampereen keskustassa.

kasvattaja

Offtopic.
Täältä Hydron ja Calcinit käyttäjiltä saa varmaan(?) parhaiten tiedon, kuinka paljon pitää lantoja antaa yli metrin korkuisille chinenselle. Kasvavat mullassa.
-Kukinta & raakile
-Pääsato
Oletetaan että valoa on riittävästi tarjolla  >:D
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: kasvattaja - maaliskuu 17, 2016, 20:27:40 ip
Offtopic.
Täältä Hydron ja Calcinit käyttäjiltä saa varmaan(?) parhaiten tiedon, kuinka paljon pitää lantoja antaa yli metrin korkuisille chinenselle. Kasvavat mullassa.
-Kukinta & raakile
-Pääsato
Oletetaan että valoa on riittävästi tarjolla  >:D


Suurinpiirtein suhteella 2:1 hydron hyväksi, EC 2,5 kieppeillä.

chipe

maaliskuu 18, 2016, 00:32:20 ap #59 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 18, 2016, 00:39:37 ap käyttäjältä chipe
Niin kuis tuo logistiikka nyt hoidetaan? Saisikos NPhoBiazin ja Memsien säkit ensin jonnekin yhteiseen paikkaan etteivät kaikki reissaa kahteen paikkaan kaupungilla? :)

Mikäs Calcinitin kilohinta muuten oli? (Edit: ensimmäisen sivun perusteella näemmä luokkaa euron kilo)