toukokuu 14, 2024, 07:03:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Caderusson toinen kausi (2011)

Aloittaja Caderusso, helmikuu 21, 2011, 17:46:45 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Tuoretta kuvasatoa parin päivän uurastuksesta  ;D



Aji Rojo passiivihydrossa.



"Cambodea", varsin lupaava. Hianot lehdet :)







Nuo tuossa isossa lasagne-vuoassa olevat chilit ovat vähän mitä sattuu. lajikekartta meni sekaisin joten eipä niistä vielä tunnista että mitä mikäkin on. Jokatapauksessa, niiden kohtalo on huomisen päivän aikana päästä takapihalle tuoreeseen multaan. Pihachilit :) :) Saavat nyt yön ylitse istua tuossa Puutarhan Kesä -liuoksessa.

Caderusso

Tänään tuli käväistyä Viherlandiassa ostamassa muutamia ruukkuja ja soraa ja mittareita.

Tuossa kuva tämän päivän ruukutuksista ja passiivihydroja siis kummatkin:
Vasemmalla Peruvian Purple ja oikealla pitkäksi venähtänyt Champion  ;D



Tässä seuraavana mun mielestä mainiosti onnistunut lähikuva tuosta Peruvian Purplesta. Tykkään erityisesti kyseisen lajikkeen väristä.



Tosiaankin tuo Champion on tähän asti kasvanut zengrow:ssa ja zenit tunnetusti "räjäyttävät" baccat ja annuumit lyhyessä ajassa erittäin pitkiksi.
Laitoinkin heti tuon 50cm tukikepin jotta kasvaisi suoraan.



Tuossa seuraavassa kuvassa mun eka kokeilu multa+altakasteluruukku. Kyseinen chili on Chocolate Bhut Jolokia. Saas nähdä miten kasvaa  :o



Seuraava kuva on mun suosikki tän illan kuvasaldosta. Yksinkertaisuus on kaunista ja mikäs sen kauniimpaa kuin täydellisen terve kasvi  :D :D


Caderusso

Tuli tuossa tylsähkö hetki kun odottelen Suomen peliä, joten päätin ruukuttaa pari chiliä.



Vasemmalla Trinidad Scorpion Morouga Blend ja oikealla Scotch Bonnet.

Niin tosiaan jos unohdin mainita niin Suomi vie tänäiltana voiton Ruotsista, melkein satavarma juttu. Mulla kun on melko hyvä "tuuri" noiden lätkävetojen kans. Suomi onkin nyt viimeisen kahden pelin voimin tuonut mulle ihan mukavasti vedonlyöntituloja  :D Pääseepähän tuhlaamaan nekin rahat sitten chileihin..

Caderusso

Kuten oon saattanutkin mainita niin toimin täällä Jyväskylässä yrittäjänä ja myyn pääosin kassakoneita ja kassajärjestelmiä sekä niiden huolto- ja tukipalveluita. Ainahan on laajentamisen varaa joten otin nyt verkkokaupan tarjontaan mukaan ZENGROW-tuotteet.

Verkkokaupan päivityksen yhteydessä laitoin kaikille ZENGROW-tuotteille avajaistarjous-hinnat  :D

Käykääs katsoon uusi hinnoittelu täältä -->  http://www.demux.fi/verkkokauppa/index.php/cPath/35_36

Kaikki meidän kaupan hinnat sisältävät rahdit.

Caderusso


Minbaari

^huvittava toi Paprika noiden chilien välissä tossa ekassa kuvassa..  ;D
#816

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - toukokuu 22, 2011, 23:06:46 ip
^huvittava toi Paprika noiden chilien välissä tossa ekassa kuvassa..  ;D


Mäkin naureskelin paprikalle   :D se on vissiin Naga Bell Pepper  :D

Caderusso

Tänään kävin töiden jälkeen Pispalan Palmussa hakemassa GHE:n tripackin ja 10l säkin soraa. Tripackin sain kinuttua -70% alennuksella koska olin ostanut heiltä viime kesänä Waterfarmin. Se oli vanha jo päättynyt kampanja mutta myyntimies kun olen niin sain puhuttua sen 70% pois hinnasta  ;D

Kotiin tultua kaivoin kaapista uskollisen WaterFarmini ja pesin sitä ensin puolisen tuntia. Sen siitä saa kun en viime kauden "loppuessa" jaksanut putsata..
Noh, kuiteskin, kun jahtaan tulista chinenseä enkä saanut tälle kaudelle nagaa, niin tyydyn tuohon Bhut Jolokiaan. Tomato-Potato.. samantyyppisiä eri nimillä  :D Korjatkaa jos erehdyn.

Ei jaksa täs nyt jaaritella kun pitäis mennä pelaan vähän L.A. Noirea, mutta kuvasato puhutkoot puolestaan.












Caderusso

Noniin, kämpän sisustus taas elää chilien kasvun myötä, ylläri  ;D

Tässä kuvassa vähän uutta. Olkkarin chili-tilanteen laitoin uuteen uskoon. Tuo zengrow:n valaisinyksikkö riittää paremmin kuin mainiosti tuolle waterfarmin Chocolate Bhut Jolokialle. Vasemmalla motonetin eslin alla pienempi Bhut Jolokia altakasteluruukussa. Ja tietenkin kuvan aivan vasemmassa laidassa virallinen chilikoiramme Meepu!



Keittiön apupöydällä zengrow-valaisimien alla Scotch Bonnet, Peruvian Purple (puolihydro) ja takana TSMB jolta odotan tällä kaudella todella paljon! Lupaan videokuvata ensimmäisen Trinidad Scorpionin syömisen ja postata koko kauheuden youtubeen ;)



öö niin no keittiönpöydässä ei ihan mahdu syömään, vielä.



Keittiönpöytä toisesta suunnasta. Nuo kahden zengrow:n chilit pääsevät lauantai-aamuna takapihalle altakasteleviin ISOIHIN parvekelaatikoihin. Zeneihin tulee tilalle kesäkurpitsaa ja mansikoita :)



Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen, vai pitäisikö sanoa "välivaiheeseen" :D
Chilien kasvun myötä kämpän "sisustus" elää jatkuvasti :D



Ainiin ja tuollainen Hot Banana joutui tänään isompaan ruukkuun. Tuota en ole itse kasvattanut tuohon pisteeseen asti, vaan ostin sen eilen Plantagenistä. Oli pakko kun se oli niin hieno!  :D


Niinjuu ja tuon alemman kuvan pitkässä parvekelaatikossa on tulossa kokonainen iso rivistö auringonkukkia, tuomaan vähän väriä pihaan :)


Minbaari

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - kesäkuu 02, 2011, 18:53:19 ip

Lupaan videokuvata ensimmäisen Trinidad Scorpionin syömisen ja postata koko kauheuden youtubeen ;)



Videota odotellessa.. Aika pahan kyllä itsellesi keksit, koska vaikka viime kaudella kasvatin nagaa, 7 pataa ja TSMB:ä, niin tuota scorpparii en ole koskaan uskaltanut syödä kokonaista podia kerralla.
#816

Caderusso

Hyvää palvelua! Kävin Pispalan Palmussa tänään ostamassa lisää Missing Linkkiä (oikealla), niin kaveri ystävällisesti sanoi että kun oon jo niin vakioasiakas heillä niin antoi tuollaisen hienon bongin ilmaiseksi mukaan (vasemmalla).
En vaan tiiä mitä sillä oikein tekisin, mutta onpahan hieno  ;D


coco

Tais luulla kasvatuksen kohteena olevan jotain muuta!  ;D oli minkä hintainen toi hot banana?

Ryhis

Siinä taas "kasvatustarvikeputiikille" oikein kunnon mainosta. Näytä naamaasi siellä kokeeksi joka päivä viikon ajan, ehkä ensi kerralla saat hepopiikin tai gramma-vaa'an.

Herbertit ja Pispalan Palmut profiloituvat tällä tavoin tasan yhden asiakaskunnan palvelijoiksi, itse ostaisin lannoitteeni mieluummin vaikka Venäjän mafialta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - kesäkuu 03, 2011, 20:39:47 ip
Siinä taas "kasvatustarvikeputiikille" oikein kunnon mainosta. Näytä naamaasi siellä kokeeksi joka päivä viikon ajan, ehkä ensi kerralla saat hepopiikin tai gramma-vaa'an.

Herbertit ja Pispalan Palmut profiloituvat tällä tavoin tasan yhden asiakaskunnan palvelijoiksi, itse ostaisin lannoitteeni mieluummin vaikka Venäjän mafialta.


No räyhiksellä on kyllä hyvä pointti tässä. Mutta ei sovi silti unohtaa että ainakin tuossa jyväskylän Pispalan Palmussa saa silti aivan saatanan asiantuntevaa neuvoa ja palvelua yleisesti kasvattamisen ja ravinteiden suhteen. Kaikilla kasveillahan on vegetys/kukitus/jne -vaiheet (kai?), joten jos unohtaa hetkeksi että ukot puhuu wiidistä niin sieltä saa aloitteleva ja hieman kokenutkin chilimies/-nainen aika hyvin neuvoja :)

Caderusso

Tänään touhuttiin vihdoinkin keittiönpöytää vähän tyhjemmäksi ja kummastakin zengrow:sta kasvit pihalle. Kuten yleensäkin, lopputulos ei ole komea tai näyttävä, mutta sitäkin yksinkertaisempi ja toimiva :)

Nyt mahtuu keittiönpöytään taas syömäänkin. Ja mulla kun nykyään on "vähän niinkuin tyttöystävä", niin kivempi kutsua kylään illalliselle kun ei ole koko pöytä täynnä kasveja  ;)



Noniin siinä on nyt koko komeudessaan mun "terassipöytä" :D
Pöydällä olevat kaksi ruukkua totuttelevat vasta aurinkoon, n. 2-3h per päivä parin viikon ajan, samoin kuin maassa olevat kaksi ruukkua. Pöydällä vasemmalla oleva Hot Banana viihtyy jo 24h pihalla, kuten myös tuon harson taakse istutetut kuusi lajiketta.



Siinä tänään istutetut: Tobago Sweet, Sun Flame, Peruvian White, Congo, Serrano ja kuudetta en muista, onneksi laatikon toisella puolella on nimitarrat.
Juu ne on vielä vähän vittuuntuneita kun joutuivat pois zeneistä. Kyllä ne siitä taas nousee. Tai sit kuolee, mut toivotaan kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa  ;D



Alkaa näyttää kesältä :D (bongaa kuvasta koira..)



Sun Flame teettä "jo" podeja.


döderö

Bongi kaupan päälle....  :D

Kyllähän noi pispalan palmut yms myy kasvatusjuttuja huimaus aineiden kasvatukseen mutta sama kama käy chilien kasvatukseen.

Paljon muuten tuollainen zeni maksaa?
Ja miten se toimii tarkalleen ottaen eli nostaako veden pumpulla vai aquafarm tyyliin ilmalla?

Macex

Lainaus käyttäjältä: döderö - elokuu 16, 2011, 10:57:09 ap
Kyllähän noi pispalan palmut yms myy kasvatusjuttuja huimaus aineiden kasvatukseen mutta sama kama käy chilien kasvatukseen.
Näinhän tuo on, GHE:n flora-settiä aikas moni käyttää vesiviljelyssä jne.

Ite sain pavunvarresta pääsiäisenä 2 toppaa normaalia pidempiä sätkäpapereita, aktiivihiilifilttereitä ja grinderin kaupan päälle. Yhtäkään en ole sekuntiakaan tarvinnut.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Macex - elokuu 16, 2011, 15:20:57 ip
Lainaus käyttäjältä: döderö - elokuu 16, 2011, 10:57:09 ap
Kyllähän noi pispalan palmut yms myy kasvatusjuttuja huimaus aineiden kasvatukseen mutta sama kama käy chilien kasvatukseen.
Näinhän tuo on, GHE:n flora-settiä aikas moni käyttää vesiviljelyssä jne.

Ite sain pavunvarresta pääsiäisenä 2 toppaa normaalia pidempiä sätkäpapereita, aktiivihiilifilttereitä ja grinderin kaupan päälle. Yhtäkään en ole sekuntiakaan tarvinnut.


Eiks grinderillä pysty chilitkin grindaamaan =)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Macex

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - elokuu 16, 2011, 21:56:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - elokuu 16, 2011, 15:20:57 ip
Lainaus käyttäjältä: döderö - elokuu 16, 2011, 10:57:09 ap
Kyllähän noi pispalan palmut yms myy kasvatusjuttuja huimaus aineiden kasvatukseen mutta sama kama käy chilien kasvatukseen.
Näinhän tuo on, GHE:n flora-settiä aikas moni käyttää vesiviljelyssä jne.

Ite sain pavunvarresta pääsiäisenä 2 toppaa normaalia pidempiä sätkäpapereita, aktiivihiilifilttereitä ja grinderin kaupan päälle. Yhtäkään en ole sekuntiakaan tarvinnut.


Eiks grinderillä pysty chilitkin grindaamaan =)

-T
Perkeles muuten, hyvä idea. Pari nagaa jos pistää läpitte ja myy huimausaine henkilölle, niin on varmasti tujut budit hällä sen jälkeen...

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.