Chilien kypsyminen ja valo

Aloittaja Naamis, tammikuu 16, 2011, 21:57:54 ip

« edellinen - seuraava »

Naamis

Moi,

Hungarian Hotwaxit ovat kantaneet chilejä jo todella kauan. Chilit ovat kuitenkin yhä vihreitä. Olen tässä hieman raapinut päätäni, että miksei chilit kypsy!?

Valo, joka minulla on käytössä on ESL, jonka värilämpötila on siellä kylmemmässä päässä (5600kelviniä tai vastaava). Nyt mietityttääkin, että pystyykö "marjat" kypsymään ilman tuota lämpimämpää päätyä spektristä?

Olen nähnyt myytävänä noita Dual ESL lamppuja, olenko nyt pakkohankinnan edessä, jotta saan chilit kypsiksi?

mohla

Mikä on eslisi teho ja missä lämpötilassa chilit podejaan kypsyttelevät? Periaatteessa tuo 5600 K valo pitäisi toimia kyllä...

Chilivaari

tammikuu 16, 2011, 23:56:35 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 11, 2011, 07:28:28 ap käyttäjältä Chilivaari
Ei se varmaan valon väristä ole kiinni, mutta lämmöstä ja valon määrästä voi olla.

Minulla unkarilainen (ilman wax liitettä) kesti viime kesänä 2 kuukautta ensimmäisestä raakileesta kypsään. http://chilivaari.blogspot.com/2010/07/eurooppalaiset-kypsyvat_16.html

Naamis

250W ESL lukee lampussa. Lämpötilaa tulee sen 24+ jo valon takia. Nopeasti kasvit kasvavat ym ym. mutta tosiaan podit kypsyy hi-taas-ti. Tai sitten olen vain kärsimätön. Komeasti yli kk päivät olleet vihreitä.

Macex

Lainaus käyttäjältä: Naamis - tammikuu 17, 2011, 15:29:40 ip
250W ESL lukee lampussa. Lämpötilaa tulee sen 24+ jo valon takia. Nopeasti kasvit kasvavat ym ym. mutta tosiaan podit kypsyy hi-taas-ti. Tai sitten olen vain kärsimätön. Komeasti yli kk päivät olleet vihreitä.

Olet kärsimätön ja ymmärrämme kanssaharrastajina poltteen päästä nauttimaan kotikasvatettua  :D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

chili123

Lainaus käyttäjältä: Macex - tammikuu 17, 2011, 17:13:15 ip
Lainaus käyttäjältä: Naamis - tammikuu 17, 2011, 15:29:40 ip

Olet kärsimätön ja ymmärrämme kanssaharrastajina poltteen päästä nauttimaan kotikasvatettua  :D

Omat hungarian hot wax:ni roikotti vihreitä podeja noin 2kk kunnes olivat punaisia, eli juuri sitä kärsivällisyyttä  ;D

Ryhis

^ Komppaan, omat roikottivat raakoja podeja pitkälle syksyyn. Aikaa se vain vaatii, kyllä ne kypsyvät!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kiki

Itse tulin samojen ongelmien kans tänne ihmettelemään ja löysin tämän ketjun ja ilmeisesti myös vastauksen: Odota, senkin hätähousu  :D !

Kasvattelen siis ensimmäisiä chilejäni ja tämä on samalla ensimmäinen kirjoitus tänne foorumille. Cayanne Long Slimit (2 kpl) on kylvetty heinäkuun lopulla. Toinen nousi elokuun puolivälin kieppeillä. Uusintakylvön jälkeen toinen taimi nousi syys-lokakuun vaihteessa, mikä lienee vain hyvä asia niin ei oo kaikki kerralla kypsymässä!
  Ensimmäiset kukkanuput (kasvi 1) ilmestyivät syyskuun loppupuolella ja nyppäsin ne pois. Lokakuun alkupuolella tuli ekat raakileet. Siis noin kuukausi sitten. Kun kaikki on edelleen vihreitä, heräsi huoli.
  Ilmeisesti kaikki on kuitenkin hyvin ja jatkan toisen kasvin kukkien pölyttelyä ekan hedelmien kypsymistä odotellessa  :) ! Eka raakileen alku on jo toisessakin! Ensin niillä meinas olla vähän vilu täällä Lapin talvessa (sisällä toki) mutta nyt tarkenevat ku ostin olohuoneeseen (samalla kaamosmasennuksen torjuntaan) kirkkaan ja lämpöä antavan 250-600W monimetallin! Siellä alla niiden on hyvä päivät lämmitellä ja itellä pysyy masennus loitolla ^-^ !

Kiki <3