maaliskuu 29, 2024, 12:30:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lannoitelitkun vahvuus ???

Aloittaja sorrii, helmikuu 06, 2018, 14:50:09 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

Oon itseasiassa kauan pähkäillyt mitä tekisin kun chilit kasvavat liikaa! Hah ..
0
Tukevia ja tuuheita puskia saan sentään nykyään aikaan eli ei varsinaista liikatyppeä tai valonvähyyttä täällä. Mun tavoitteeni kuitenkin on kasvatella kotona mieluummin paljon, kuin isoja puskia vietäväksi mökille ja jokunen parvekkeelle kesäksi. Kaikenmaailman taimibublerit ym. tehosteet oon hylännyt ajat sitten, kun on nyt jo kohta kymmenen kevättä ollut läpipääsemätön viidakko kotona keväisin ...

Yleisesti vesiviljelyn ohjeissa puhutaan täällä foorumissa tyypillisesti yli 2 EC vahvuuksista. Itse oon pitäytynyt max. 1.6.
Taimet kasvatan vesiviljelyn periaatteilla kuten passiivihydrot ja kookoksessa, jossa siinäkin ne ohjeelliset vahvuudet lannoitepurkeista tuottaa saman EC: 1.6-2

Jos nyt haluaisin hillitä noiden taimieni kasvua, niin onko oikeampi tapa vähentää vaan typein osuutta ravinteissa, vaiko käyttää laimeampaa litkua?? Nutriforten Tomaatti-lannoitteella ja BioNovan Coco Fortella näyttää olevan sama systeemi, että toinen komponentti on typpi + kalsium. Jos sitä siis vähentää reilusti, niin samalla vähenee kalkin saantikin. Sitä kalkkiakin kyllä löytyy Cannan Mono -ravinteena ...

Kumma juttu kun en ole saanut selvitettyä yhdeksässä vuodessa tätä ...  ::)

PS. Muahan ei sitten yhtään haittaa jos puskat kasvattaisi paksut tukevat varret ja tieheän oksiston ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Ezmo

Kaikkea kun laskee samassa suhteessa, niin silloin ei varsinaista puutosta pääse tulemaan mistään. Kalkkiakaan ei paljoa tarvitse olla, jos kasvu on muutenkin vähäistä. Valoakin kannattaa vähentää.

Vuorikaskas

helmikuu 06, 2018, 15:08:46 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 15:30:56 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Sitä olen miettinyt minäkin ilman isompaa kokemusta mullattomasta, että mikä siinä on että esimerkiksi Clili-Ilekin leikkaa alaspäin kasveja niin usein teltassaan  ja muutenkin jengien mullattomisa  kertomuksista saa mieleikuvaa että ongelma on ettei hedelmää tule ajoissa suhteessa muuhun kasvuun.  Ajatuksiin on tullut sellainen muilla tekniikoilla (multa, turve)  ja monin kasvilajein havaittu asia että niin kauan kuin juuristo saa kasvaa lisää ja lisää niin (yksivuotinen) kasvi senkuin kasvaa kokoa lisää mutta ei ala tuottaa hedelmää eli näkökulmastaan siementä tehokkaasti.  Mullatttomat tekniikat varmaan pystyvät niin tehokkaaseen ravinnevesitarjontaan, että hyvinkin pieni juuristo voi vastata varsin mittavan kasvuston tarpeista ilman ihmeempiä puutteita.

Tietynlaiset puutteet voivat olla  edellytys sille, että kasvi tajuaa tuottaa kukkaa ja hedelmää tehokkaasti.

Tässä tuli ilmi juuriston koon rajoittaminen:   http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17930.msg344300#msg344300

Mitä kaikkea mikäkin  kasvisuku  tai toisaalta  paprikalaji ymmärtää, että viesti menisi perille "nyt on kiire tehdä hedelmää eikä kasvaa niin paljoa muuten"?   Valon intensiseetti, päivän pituus, valon aallonpituudet. Lämpötila, lämpötilan vaihtelut vuorokaudessa. Juuristosta saatavan ravinteen muutokset.   Mitä kaikkea? Tämänkaltaisilla viesteillä on yleensä myös yhteisvaikutus vaikkei yksittäisestä vaikutusta havaitsisikaan.

Vuorikaskas

helmikuu 06, 2018, 15:34:33 ip #3 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 15:36:31 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Mitä siinä Fataliin uudessa lannoitesarjassa se kukkimisboosteri on suhteessa lannoitesarjan peruslannoitteisiin?

sorrii

Toi multatilanteoria ei ihan täysin toimi mun mielestäni: Mä oon monena vuonna jo kasvatellut taimia aika pienissä ruukuissa kookoksessa -mikä tehokkaasti kyllä rajoittaa kasvua- ja sitten kesäksi oon ne istuttanut multakuoppaan pellolle (=viljelypalsta). Oon toki käyttänyt kaaritunneleita suojana. Kyllähän vaan taimet alkavat heti tehdä raakiletta vaikka luulisi etteivät ole ehtineet kunnolla juurtuakaan! Sisätilaan erona on tietysti se täysi aurinko keskellä peltoa vs ledivalo + vähän ikkunasta aamulla. Luulisin että lämmönvaihtelu yön ja pävinä välillä on hyvästä. Ehkä viileämpi maakin verrattuna mun kämppäni +27 lämpöihin 24/7 ... Se on ollut kaikenkaikkiaan odottamattoman hyvä kasvatustapa: Lämpiminä kesinä on tullut ämpärikaupalla jopa Nagaa ja Peteneroa. Viime kesänäkin jalapenot ja ancho/poblano tuottivat ihan ok sadon. Jallut olivat tavallista pienempiä, mutta paljon. Anchot olivat jopa isoja ...

Nyt mä olen halunnut kehittää menetelmiäni siinä, että istuttelisin isompiin astioihin ajoissa juuri saadakseni kunnon juurakon valmiiksi ennen kesää. Se isompi juuritila näkyy vaan kasvuna jo nyktin kuukauden vanhoilla taimilla: Osa on 10cm kuutiossa ja osa 7cm - niissä on selvä kokoero jo nyt. Samoin kookoksessa kasvaa kahdenkokoisissa ruukuissa ja ero eon ihan selvä. Sehän se on mulle arvoitus että kun haluan rajoittaa liiallista kasvua, mutta kuitenkin paksuvartisia taimia joilla on kunnon juuret. Mun logiikkani itseasiassa sanoo, että jos ravinteita on ylipäänsä vähemmän käytettävissä, niin kasvilla on motivaatio kasvatella enemmän juuria. Vahva pitoisuus fosforia toisaalta myös lisää juurikasvua. Ja vahva kalium ilmeisestikin tukevoittaa kasvua ...  ??? ??

Se se kysymys. Kumpi parempi kumpaa ...

Enpä mä varmaan kauheesti kärsi toki jos vaan taas kokeilen. Annan jotain EC 1 litkua samoilla suhteilla kuin ohjeissa. Nyt käytän loppuun GHE'n Flora Duo -settiä jossa on ohje että "vege" vaiheessa annetaan 3ml Growta ja 1 osa Bloomia ... sitten vaihdetaan päinvastoin. ((huomasin muuten juuri että se on hardwater -versiota, joten täytynee antaa kalkkia vähän lisäksi ... ja silikaattiakin löytyisi ..] Coco Fortella annostus on 1:1, joten se on heleppo ...

Ja vielä pienistä ruukuista palaa mieleeni kun kasvattelin Jiffyissä 60cm taimia. Samoin 8x8cm taimiruukuissa kasvoivat Ajit 120cm mittaan kivasti ... Piti vaan vähän lannoittaa ... Silloinkin oli ajatus että jos se pieni ruukku tai myöhäinen ruukuttaminen vähän hillitsisi kasvua ... Se voi olla kanssa yksi tärkeä tekijä, että sitä lömpöä mulla riittää vähän liikaa. Sitä ongelmaa ei olisi kasvihuonehommissa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Vuorikaskas

helmikuu 06, 2018, 15:52:31 ip #5 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 16:02:49 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Noin yleisessä teoriassa kuitenkin yksivuotisilla kasveilla on vahva sisäänrakennettu 'ohjelma' saada aikaan kypsät siemenet ja tätä varmistaa myös sellainen ilmiö, että kun olosuhteet muuttuvat tarpeeksi, se voi sysätä kasvin tuottamaan hedelmää jo olemassaolevilleen otollisille oksilleen.   Tälläinen sysäys voi olla juurikin ulkopenkkiin istuttaminen, koska siinä hyvin monia asia muuttuu.   Evoluutio tuon ominaisuuden on kehittänyt, sillä mikään ei ole kasvukaudella niin varmaa kuin epävärma mitä tulee kasvuolosuhteiden jatkumiseen hyvänä.    Kasvilla kun ei varsinaisesti ole ajatteluvälinettä, niin muuttuneiden olosuhteiden kelpaavuus uuteen kasvuun tulee ilmi vasta uuden kasvun myötä ajan kanssa.  Kasvin elämä on pelkkää empiriaa! 

Chilijamppa

helmikuu 06, 2018, 17:40:03 ip #6 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 17:41:39 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 06, 2018, 14:50:09 ip
Oon itseasiassa kauan pähkäillyt mitä tekisin kun chilit kasvavat liikaa! Hah ..
0
Tukevia ja tuuheita puskia saan sentään nykyään aikaan eli ei varsinaista liikatyppeä tai valonvähyyttä täällä. Mun tavoitteeni kuitenkin on kasvatella kotona mieluummin paljon, kuin isoja puskia vietäväksi mökille ja jokunen parvekkeelle kesäksi. Kaikenmaailman taimibublerit ym. tehosteet oon hylännyt ajat sitten, kun on nyt jo kohta kymmenen kevättä ollut läpipääsemätön viidakko kotona keväisin ...

Yleisesti vesiviljelyn ohjeissa puhutaan täällä foorumissa tyypillisesti yli 2 EC vahvuuksista. Itse oon pitäytynyt max. 1.6.
Taimet kasvatan vesiviljelyn periaatteilla kuten passiivihydrot ja kookoksessa, jossa siinäkin ne ohjeelliset vahvuudet lannoitepurkeista tuottaa saman EC: 1.6-2

Jos nyt haluaisin hillitä noiden taimieni kasvua, niin onko oikeampi tapa vähentää vaan typein osuutta ravinteissa, vaiko käyttää laimeampaa litkua?? Nutriforten Tomaatti-lannoitteella ja BioNovan Coco Fortella näyttää olevan sama systeemi, että toinen komponentti on typpi + kalsium. Jos sitä siis vähentää reilusti, niin samalla vähenee kalkin saantikin. Sitä kalkkiakin kyllä löytyy Cannan Mono -ravinteena ...

Kumma juttu kun en ole saanut selvitettyä yhdeksässä vuodessa tätä ...  ::)

PS. Muahan ei sitten yhtään haittaa jos puskat kasvattaisi paksut tukevat varret ja tieheän oksiston ...


Floramicro/floramato annostukset:


However my rations for those nutrients have been:

Seedlings in rockwool and repotted in small pots in coco coir for the first 2-4weeks:

5ml/5ml to 10 litres of water. After those 2-4 weeks you can move to the next stage.


Small plants in the beginning of season:

10ml micro/10ml mato added to 10 litres of water.


Bigger plants in the beginning of summer and growing/making chilis pod inside:

10ml micro/15ml mato added to 10 litres of water.



When you move the more mature plants outside to greenhouse and it is time to start flowering:

20ml Micro/30ml mato added to 10 litres of water and i keep this ration until the season is about to end.



When the outside season is about to end and all plants are starting to ripen their pods:

10ml micro/15ml mato added to 10 litres of water.



I have found out via extensive experimenting, that if you water the chilis with too strong fertilizer water mix, when growing in coco medium it will do more harm than good to the plant in overall pod production, as too strong fertilizer mix will saturate the coco medium over time.. That is how i found out, that i never should go over that 20ml micro/30ml mato ration in growing season.

Itsellä on kasvihuonekasvatuksessa max liemet siellä 1.6-1.8 EC lukemissa. Sisäkasvatuksessa max arvot heiluu siellä 1.2-1.4 EC suunnassa.

sorrii

Eikös Micro+ Mato annostus (strong plants) ole ohjeen mukaan 2+3ml/l. ja sadontuotossa 3+4. Sillon ne EC't muistaakseni 1.6 ja 2.1 ... Joskus mittasin ja verrtaaasin Nutriforten settiin ja samat EeC't tuli.

Tuossa kookos-ohjeessa siin se eka 4 viikkoa on alle 1/4-osaa siitä perussetistä. Sen jälkeen siis toiset 4 viikkoa tai enemmänkin 10+10ml/10l. Joka vieläkin alle puolet "strong plant" -annoksesta ... ??
Vastaavat EC't lienevät ~0.4 -> 0.8 -> ja 1.6 vasta ulkona kasvihuoneessa ...  ???

Mä oon antanut suurinpiirtei iduille EC 0.8 ja toisella lehtiparilla viimeistään 1.6 ... 8-)
Ihan sama onko kuutiossa tai kookoksessa tms... Isoja taimia on tullut, kyllävaan. Satoakin kesällä sitten vähän ...

Alkoi mulla viime keväänä chinenset ja annuumit tekemään podia jo sisällä, ja sain jopa vähän kypsiä. Viime vaiheessa ennen ulkoilua on taimet ollut olohuoneen ikkunasyvennyksessä johon paistaa aurinko aamusta ~klo 13 asti. Päällä 120cm pitkät 100w kasviledit, 2kpl. Varmasti siinä voi lannoitus jo olla täysillä, jos mahtuvat olemaan ....
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilijamppa

helmikuu 06, 2018, 18:52:43 ip #8 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 19:05:06 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 06, 2018, 18:18:36 ip
Eikös Micro+ Mato annostus (strong plants) ole ohjeen mukaan 2+3ml/l. ja sadontuotossa 3+4. Sillon ne EC't muistaakseni 1.6 ja 2.1 ... Joskus mittasin ja verrtaaasin Nutriforten settiin ja samat EeC't tuli.

Tuossa kookos-ohjeessa siin se eka 4 viikkoa on alle 1/4-osaa siitä perussetistä. Sen jälkeen siis toiset 4 viikkoa tai enemmänkin 10+10ml/10l. Joka vieläkin alle puolet "strong plant" -annoksesta ... ??
Vastaavat EC't lienevät ~0.4 -> 0.8 -> ja 1.6 vasta ulkona kasvihuoneessa ...  ???

Mä oon antanut suurinpiirtei iduille EC 0.8 ja toisella lehtiparilla viimeistään 1.6 ... 8-)
Ihan sama onko kuutiossa tai kookoksessa tms... Isoja taimia on tullut, kyllävaan. Satoakin kesällä sitten vähän ...

Alkoi mulla viime keväänä chinenset ja annuumit tekemään podia jo sisällä, ja sain jopa vähän kypsiä. Viime vaiheessa ennen ulkoilua on taimet ollut olohuoneen ikkunasyvennyksessä johon paistaa aurinko aamusta ~klo 13 asti. Päällä 120cm pitkät 100w kasviledit, 2kpl. Varmasti siinä voi lannoitus jo olla täysillä, jos mahtuvat olemaan ....


Ohjeet pullon kyljessä ovat valmistajan juttuja ja niitä ei tarvitse sokeasti noudattaa loistavan lopputuloksen saamiseksi. Itse olen hionut nuo omat arvot melkoisen tarkaksi toimimaan loistavasti n. 5 vuoden kokemuksella:

Käykää muistin virkistykseksi vilkaisemassa minun vuoden 2014 kuvia, jossa kasvattelin nuo puskat juuri noilla arvoilla:
http://thehotpepper.com/topic/67070-chilidude-season-2018/page-2
Niin täynnä tavaraa oli nuo chilit, että oksat meinasi katketa podien painosta. Itse en nosta noita max arvoja mihinkään, koska sain jo 20ml/30ml annostuksella noin mahtavaa settiä kauden loppupuolella. Mitään järkeä työntää ylivahvaa lientä kasveille, kun se lannoite kuitenkin varastoituu siihen kookokseen ajan kanssa ja kookoksen läpi valuva lannoitevesi valuu sankon pohjalle, josta chilit sitten imeskelee ne omiin tarpeisiinsa todella rivakasti, jos en ole kyllin nopea ottamaan lientä pois... ;D

Sisäkasvatuksessa olen antanut max 10ml/15ml liemiä kasveille, koska näköjään se on enemmän kuin tarpeeksi isollekin kasville, joka kukkii/tuottaa satoa eli arvoa ei tarvitse siitä mihinkään nostella. Mieluummin antaa ravinteita vähemmän, kuin liikaa.

jussa

Canna Nutrientsin edustaja joskus kertoi että kukinnan ja sadon tuoton alkuun vaikuttavat ainakin seuraavat tekijät:

  • Päivittäisen pimeän ajan lisääntyminen

  • Valon spektrin muutos punaisen ääripäähän (far red)

  • Vuorokauden lämpötilavaihtelun suurentuminen

  • Kasvin biomassa

  • Kasvualustan kuivuminen

  • EC:n kasvu



Tässä yhteydessä ei puhuttu chilien kasvattamisesta, vaan yleisesti. Saattaa tosin olla että puhuttiin myös siitä toisesta poikamiesten yleisesti kasvattamasta "vihanneksesta".

Jos tuntuu että chilit kasvavat kevään aikana aivan liian suuriksi, voi myös aloittaa myöhemmin  ^-^
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

Chilijamppa

helmikuu 06, 2018, 19:45:12 ip #10 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2018, 19:50:16 ip käyttäjältä Chilijamppa
Lainaus käyttäjältä: jussa - helmikuu 06, 2018, 19:31:58 ip
Canna Nutrientsin edustaja joskus kertoi että kukinnan ja sadon tuoton alkuun vaikuttavat ainakin seuraavat tekijät:

  • Päivittäisen pimeän ajan lisääntyminen

  • Valon spektrin muutos punaisen ääripäähän (far red)

  • Vuorokauden lämpötilavaihtelun suurentuminen

  • Kasvin biomassa

  • Kasvualustan kuivuminen

  • EC:n kasvu



Tässä yhteydessä ei puhuttu chilien kasvattamisesta, vaan yleisesti. Saattaa tosin olla että puhuttiin myös siitä toisesta poikamiesten yleisesti kasvattamasta "vihanneksesta".

Jos tuntuu että chilit kasvavat kevään aikana aivan liian suuriksi, voi myös aloittaa myöhemmin  ^-^


No ei varmaan puhuttu tässä yhteydessä mistään chilin kasvatuksesta... ^-^ Minä nyt en siitä toisesta "vihanneksesta" mitään ymmärrä muutenkaan, koska en harrasta mitään muuta kuin chilin kasvatusta ja siihen tarkoitukseen liemet on hiottu toimimaan hienosti.

sorrii

LainausJos tuntuu että chilit kasvavat kevään aikana aivan liian suuriksi, voi myös aloittaa myöhemmin  ^-^


Se on hankala yhtälö tuo: Tahtoo aina niitä raakileita olla puskat väärällään syksyllä, liian myöhään. Onhan kyllä kokemusta jo tästä aikaisemmastakin idättelystä, että jos sitten joutuu leikkaamaan puskia eikä niitä saa aikaisemmin kuitenkaan sinne kasvariin, niin sama juttu ...

Varmaan mä nyt kokeilen puolittaa lannoitukset tänä keväänä. Sehän on vaan säästöä ... Saman teen vesiviljeltävillekin.

******************Offtopic!!  ??? ??? ??? ***********************************

Mä luulen että mun ratkaisuni on myös kasvien määrän vähentäminen, että mahtuvat kotiin paremmin, parempaan valoon, harvempaan. Kolmas konsti, jota en tänä keväänä ehdi, on lämmityksen järjestäminen kasvariin, jotta voi niitä kasveja viedä sinne ajoissa. Mulla lasittamatta vielä uusi 12m2 Strong-kasvari. Ajattelin syksyllä kokeilla laittaa sinne vanhan Upo Kultaliekki -kamiinan. Se voi olla vähän liian tehokas öljykamiina, jonka oon kuitenkin saanut mökissä toimimaan niin pienellä teholla, että öljyä palaa ~4l vuorokaudessa. Eli tankilla 5 päivää. Jos sitten vähän luottaa säähaltijoihin ja ennustajiin, niin se voi toimia ...
Pitää vaan perusteellisesti putsata ja huoltaa se kohta 50v vanha kamiina ettei haise öljylle koko sato! Mä varmaan muuraan jonkunlaisen tiiliseinäkkeen sen ympärille ja vedän peltihormin kattoluukun kohdalta. Joku peltiluukku pitää siihen väsätä ... Toinen huonompi vaihtoehto olisi korvata toisen päädyn ovi jollain lujalevyllä tms. ja puhkaista hormi siitä läpi ulkopuolelle ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

miiksuli

Ei nyt suoranaisesti liity tuohon lannoituksen määrittelyyn vaan mitä jos pistät esimerkiksi kymmenen chiliä tulemaan ja valitset hitaiten kasvavat niistä? Voi olla isoja eroja kasvuvauhdissa ja koossa.

sorrii

Mä olen onnistunut tänä keväänä pitämään kasvit aika pieninä pitämällä ne tosi pitkään pelkissä Jiffy-patukoissa tai pienissä kivivilloissa. Lisäksi lannoittanut tosi maltillisesti. Valoa sitten kuitenkin oikein hyvin: Pienille taimille 50x80cm kaapissa tuollainen 100W akvaarioledi tuottaa ruhtinaallisesti valoa, vaikka oon pitänyt suurimman osan aikaa ~60w tehoilla säätöpotikoista ...
Kivivillakuutiot ovat olleet "passiivisessa NFT'ssä"  8)
Taimilaatikon pohjalla patovelyn pala (nappulat ylös, tietysti!) ja siinä NFT-kuitukangas. Voi kaataa melkein litran lientä ilman että kuutiot uivat ... Toimii muuten yllättävän tehokkaasti sitten kun lannoittaa kunnolla ja hyvässä valossa!
Jiffy-patukat pidän hydrosoraan upotettuina osittain ... Varmaan ovat monta kertaa päässet juuret kuivumaan, kun en ole kastellut joka päivä. Tolla samalla tavalla (=hydrosorassa) oon kyllä saanut joskus taimet kasvamaan hyvinkin isoiksi, kun oon lannoittanut enemmän ja useammin. Nythän noita on tullut vähän rääkättyä ...

Nyt voi sanoa kokemuksen vajaalla rintaäänellä, että pieni ruukku, vähän lannoitusta = pieni taimi. Reilumpi lannoitus jo yksistään saa huoneenlämmössä taimet kasvamaan liikaa aika heikossakin valossa. Hyvä valo saa kasvun tuuheammaksi, varret tukevammiksi jne ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`