toukokuu 19, 2024, 00:32:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - tammikuu 11, 2012, 17:28:03 ip
Hawashileipää, tsatzikia ja olutta.


Miten osasit kirjoittaa noin vaikeita sanoja? ???


Oli mulla asiaakin: kahvia ja suklaata. Pauligin Espresso Fortissimo on suodatinkahvinakin loistavaa.

tomppa,

tammikuu 13, 2012, 16:53:18 ip #3041 Viimeisin muokkaus: tammikuu 13, 2012, 16:57:24 ip käyttäjältä .TOMPPA.
Noniin ystävät ja muut herkkusuut!

Pastahan on tunnetusti mukava ja edullinen ruoka siitä saa loihdittua vaikka mitä. Tuorepastan ongelmat ovat kaupassa sen hinta ja säilyvyys. Mutta ongelmiinne on tullut vastaus vaikkakin mitään uutta ei ole tiedossa.

Kaikki alkaa hyvin tehdystä pasta taikinasta josta saa muotoilla ihan mitä vaan!! niin lasagnelevyt kuin cannelionit onnistuvat. Ja mahtavinta tässä on se että taikinan voi maustaa omaan makuun millä vain.

Ohjeessa on noin kahdelle peruspastaa mutta määrät tuplaamalla saa toki taikinamäärää kasvatettua.

Eli.. Ensin tarvitset:

Kaljaa, jos on jano. Muukin juoma käy mutta..

sitten 2 huoneenlämpöistä kananmunaa
Ja Durumvehnäjaujoja 2.5 dl määrät ovat tarkkoja!

Mikäli tahdot pastaan väriä niin lisää taikinaan hieman punajuuren lientä tai kuivattua nokkosta yms, päätä itse.

Ensiksi otat ison kulhon johon kaadat jauhot ja teet keskelle kuopan mihin rikot kananmunat. Sitten sekoitat haakukalla munien rakenteet rikki varovasti



Sitten jatkat sekoittamista kunnes sinulla on möykky taikinaa.. Tämän jälkeen vaivaat käsin taikinasta köntin joka ei murene! 

Tässä menee aikaa ja hermot, siksi kalja on tarpeen..Kun taikina on venyvää niin käärit sen kelmuun ja annat levätä hetken.

Sitten kaavit taikinan ohueksi levyksi ja laitat pyyhkeen päälle lepäämään niin kauan aikaa (noin 10-15 min) kunnes taikinassa on nahkamainen pinta!



Tämän jälkeen leikkaat taikinasta ohuita suikaleita tai teet levyjä, IHAN mitä vai tahdot. Kuvassa on yrtti/pastaleikkuri joka on hyvä apu mutta toimii vain todella ohueen taikinaan.

Muista että tuorepastan keittoaika on 2-3 minuuttia, lisää kiehuvaan veteen ja laita PALJON suolaa..

Huomiona vielä että  keittoaika vaihtelee pastan koon mukaan, tuo "pasta" mitä minulla on saa kiehua 5 minuuttiakin




LupeKani

Gin tonic, jonka jälkeen avaan Pistonheadin.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Littlelupe - tammikuu 13, 2012, 18:59:32 ip
avaan Pistonheadin.


Erinomainen valinta! omani tyhjeni juuri. Täytynee tehdä asialle pikaisesti korjausliike.

biblo

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 13, 2012, 16:53:18 ip
Makaroonikuvia



Taikinan kun pyöräyttää niin pastan voi tehdä myös heti, ei tarvitse lepoaikaa. Pastamankeli on myös hyvä epeli, jokseenkin vaan muuten turhake.


PS. Omaan makuun näyttää hieman paksulta kyllä.
"Grow food, not lawns"

masaiman

Tämmösen "vatted malt" pullon löysin Alkosta pikkupullohyllystä:

Small batch Islay Blended malt scotch whisky. Ai viiitsi. Ihan törrrrkeän hyvää... Tuoksu melkein vetää vertoja Uikulle.

tomppa,

Paksuus on makuasia ja mankelia en ole ostanut kun en tarvitse niin paljoa. Itse olen antanut levätä mutta toki voi olla että sitä ei tarvitse. Täytyy koittaa  ;)

Mattson missä alkossa kävit?!?!   kerro heti!  :P   :P

masaiman

En ostanu tota tänään, joten en varmaksi muista, mutta melkein pakko olla joko Karisma tai Holma.

masaiman

Paskat ollu, muistin justiin: Heinolan CM.

mohla

Goose Island Honker's Ale. Ihan suunmukaista, rapsakasta ja silti pehmeää alea. =)

InkRose

tammikuu 13, 2012, 23:30:18 ip #3050 Viimeisin muokkaus: tammikuu 14, 2012, 00:05:15 ap käyttäjältä InkRose
Hazelburn 8-v, Campbeltownin vanhimman toimivan tislaamon kolmasti keiteltyä pontikkaa. Tyylipuhdas bourbonkypsytys tukee muutoin kevyehköä tislettä mukavasti.

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - tammikuu 13, 2012, 23:57:33 ip
Hitto kun osais ittekkin. Juomatottumukseni ovat olleet viimeisen seitsemän vuotta pikemminkin puolikas pullo 2-3 tunnissa, ja siksi en hirveästi viitsi laatutavaraan sijoittaa. Tähän tottumukseen on tietysti osasyynä huonohko kaveripiiri, jossa "tosimies" juo nopeasti ja paljon, mutta tipahtaa "poikien" kategoriaan jos sammuu tai oksentaa. Tästä "tottumuksesta" on muuten ihan hemmetin vaikea opetella eroon.


Itse päädyin tämmöiseen lipittelytapaan innostuttuani viskeistä vähän isommin, joskus -05-06. Nykyisellään on kaapissa vähän yli 40 viskiä, joista suurin osa maltaita. On siellä yksi Jack Daniels Single Barreli ja Bell'skin. Pullojen keskihinta lienee euroissa jossain 40-50 euron maisemissa, suurin osa on kuitenkin noita edukkaampia, mitä briteissä asuessa haalin ja postittelin kotiväen hoiviin. Siellä kun esim. tuo Hazelburn maksoi jotain £25...

InkRose

Kyllähän sitä myös tislaamatonta olutta tulee toisinaan nautittua. Real Alet ovat nekin varsin rakkaita, mutta Bitterit ja IPAt ovat kaikkein eniten mieleeni. Lagereistakin edes vähän pirteämmin humaloidut tai muuten kuivemmat, kuten Keisari Münchener, Pilsener Urquell, Budvar, Krusovicen vaaeat... Miksei Velkonkin vaalea, mutta tumma on aivan liian makeaa minun makuuni. Viimeisin herkkulöydös omalla kohdallani oli Paulaner-vehnäolut, aivan täydellistä hyvin kylmänä kesän helteisiin iltapäiviin.

jaolsten

tammikuu 14, 2012, 01:33:54 ap #3052 Viimeisin muokkaus: tammikuu 14, 2012, 01:37:58 ap käyttäjältä jaolsten
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 13, 2012, 19:16:29 ip
Paksuus on makuasia ja mankelia en ole ostanut kun en tarvitse niin paljoa. Itse olen antanut levätä mutta toki voi olla että sitä ei tarvitse. Täytyy koittaa  ;)

Mattson missä alkossa kävit?!?!   kerro heti!  :P   :P
Itseasiassa juuri tuo paksu pasta saattaa juuri hivellä niitä makunystyröitä. Pitänee testata!

Jaa niin, Kukkoa ja luomubrandyä. Punkut ja valkkarit tuli juotua ruoan kanssa. Valkkaria simpukoille ja punkkua jolokiasuklaalle. Normipäivä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

tomppa,

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - tammikuu 14, 2012, 00:14:34 ap
Joskus join noita viskejä, oikein "maun vuoksi", mutta myöhemmin olen huomannut pitäväni enemmän rommeista.


Sama vika mutta rommi on paras vaihtoehto kun kylmissään on mökillä/muualla jumalan selän takana

Whili

Kaljoja meni useampi merkki, ehhä niistä tuonnempana.
nyt ...

             on noi naiset .....


Whili

Lainaus käyttäjältä: Pete M - tammikuu 14, 2012, 09:11:01 ap
Rhum Pecoul- rommoitotia fassen nagajauheella ryyditettynä. Nam.  Nujerretaan nuha heti alkuun.  :D
Pekuli rommi aivan verraton juoma!!

Monta kertaa rinkassa mukana, vettä on turha kantaa..

wille

Scanlanin Gleniä ja Carlsbergia.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

tomppa,

Sienimuhennosta sekä tonnikala-tomaattikastike pastalle! sokeriherneitä sekä koskenlaskiaa ja raejuustoa.
Kun teet sienimuhennoksen niin älä säästele suolassa tai kermassa!


masaiman


biblo

Jos sitä halloumia, nakkeja ja parsakaalia alkaisi paistelemaan...
"Grow food, not lawns"