toukokuu 18, 2024, 23:58:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

MiM

Taloussuklaata johon suklaalevyyn on sekoitettu yksi Fatalii. Tätä olisi tarkoitus viedä ylihuomenna työkavereille (jos sitä on vielä silloin jäljellä ::)
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

MiM

Fataliisuklaa upposi hienosti työkavereille.

Nyt on vuorossa pakkasaamun mysli, jossa inkivääriä ja tuoretta marimbondoa
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Charles D. Ward

Kahvi maistuisi. Maistuisi myös vähän useammin kuin kerran viikossa, mutta kolme-neljäkin mukia saa vatsan omituiseen pahoinvointimodiin noin kahden viikon ajaksi. Onko täällä hyviä ideoita mitä sumppia sitä ostaisi itselle hörpittäväksi kun noin vaimon halpis kultakatriinat ei oikeen wörki? Jotain papuja ja mylly?

masaiman

lokakuu 31, 2015, 20:41:18 ip #6223 Viimeisin muokkaus: lokakuu 31, 2015, 20:46:40 ip käyttäjältä Mattson
Koitas pyöräyttää ns. Virolaiset kaffit. Eräs virolainen ystäväni opetti tavan minulle, he kun eivät normaalisti käytä kahvikoneita laisinkaan. Itse juon aamukahvini sillä tavalla koska se säästää poroja ja lopputulos on paljon vatsaystävällisempää sekä paremman makuista.

Eli:

Osta pannujauhatuskahvia. Mittaa korkean kapean ison kupin pohjalle reilusti kukkupäinen kahvimitallinen poroja. Keitä vettä, kaada vesi kuppiin heti kun se on lakannut kiehumasta. Anna hautua joku viitisen minuuttia, laita maitoa jos käytät. Odota hetki että maidon nostamat porot laskeutuu takaisin pohjalle. Nauti. Luonnollisesti jätä viimeinen huikka juomatta koska porot on sielä pohjalla. Jos et ylettömästi heiluttele kuppia ne myös pysyy yllättävän kuuliaisesti sielä. Pintaa saattaa hieman joutua lusikalla varovasti sekoittamaan jos vaahtoon on tarttunut poroja. On muuten yllättävän hyvää. Sanovat että lopputulos olisi rasvaisempaa kuin koneella keitetty mut mitä hittoa sitten.

Äsken itse nautin garage ice tean sekä normi garagen, nyt kurjalaa.

PP

Lainaus käyttäjältä: Charles D. Ward - lokakuu 31, 2015, 20:21:43 ip
Kahvi maistuisi. Maistuisi myös vähän useammin kuin kerran viikossa, mutta kolme-neljäkin mukia saa vatsan omituiseen pahoinvointimodiin noin kahden viikon ajaksi. Onko täällä hyviä ideoita mitä sumppia sitä ostaisi itselle hörpittäväksi kun noin vaimon halpis kultakatriinat ei oikeen wörki? Jotain papuja ja mylly?


Kokeilen jotain tummapaahtoista, vaikka Löfbergs Lilan Kharismaa. Ne on vähähappoisempia ja useimmille vatsaystävällisempiä kuin perinteiset suomalaiset vaaleapaahtoiset.

MiM

Tummapaahtoista ajattelin myös suositella. Pauligin Parisien on huippuhyvää, mutta huomattavasti kalliimpi kuin Löfbergsit. Tuo Kharisma pääsee varsin lähelle.

Pressopannulla tulee hyvää (Mattsonin tapaan) vaikka on hienojakoisempaa.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

masaiman

Kokeilin itse noita löfbergeitä ensin, en tykännyt.

Tietty ton mun ratkaisun voi tehdä myös prässipannulla hauduttamalla, ite oon niin laiska etten jaksa aamulla pestä sekä kuppia että pannua.

Charles D. Ward

Tattis. Pitääpä kokeilla noita tummapaahtoisia. Tuo virolainen sävellys ei oikeen houkuttele  :D

Chilivaari

Olit ihan oikeilla jäljillä alkuperäisessä kysymyksessäsi.
Papukahvi ja mylly, sillä syntyy erilaista ja maistuvampaa, vähemmän happoistakin tiettävästi. Papuja on paljon erilaisia ja myllyllä voi jauhaa hienoksi tai karkeaksi. Tärkeintä tässä hommassa on kuitenkin kahvin tuoksu, joka leviää jauhettaessa.

Meillä keitetään aamukahvi (laiskuudesta kait) tummasta suodatinkahvista, mutta päiväkahvit pavuista itse jauhetusta. Maut ovat erilaisia, eipä ehdi kyllästymään. Kotimaisia vaaleapaahtoisia ei ole käytetty vuosiin. Ei vain maistu ja vatsakin tökkii vastaan.

Trioniska

Itse en kahvia juo mutta vaimon mukaan jos oikein hyvää haluaa juoda niin tuota hinnakkaampaa kun maistelee niin hyvää olisi...

Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

akselsson1

Itselle aiheuttaa kahvi myös vatsaongelmia, Ostin itselleni tuota pauligin Watsa Kahwia, sekin on muistaakseni aika tummaa. Teen sen ikean pressopannussa, eikä ainakaan vielä satunnaisilla käyttökerroilla ole ihan mennyt vatsa sekaisin :)
Lopullisempaa tuomiota ei ole vielä antaa.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 01, 2015, 12:15:32 ip
Itselle aiheuttaa kahvi myös vatsaongelmia, Ostin itselleni tuota pauligin Watsa Kahwia, sekin on muistaakseni aika tummaa. Teen sen ikean pressopannussa, eikä ainakaan vielä satunnaisilla käyttökerroilla ole ihan mennyt vatsa sekaisin :)
Lopullisempaa tuomiota ei ole vielä antaa.


Itse olen huomannut että yleensä tumma paahtoisilla ei tule vatsa kipäksi. Paahto pitää olla 4-5 (asteikolla 1-5)

DP


bläkkäri


PP

Pitkän messupäivän jälkeen menen sohvalle tv:n eteen nauttimaan ihan vaan sipseistä. Ei tarvine kertoa, mitä chiliä millä tavalla käsiteltynä lisäsin pussiin. :)

NPhoBiaz

Reippahasti olutta, mahtavaa musiikkia kunnon luureilla ja grafiikan tekoa. Tästä meikäläinen nauttii. 8)

0lli

Highland park 12 yo, en viskejä vielä juurikaan tunne, mutta tämä on kyllä ihan suun mukaista :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - marraskuu 01, 2015, 15:33:17 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 01, 2015, 12:15:32 ip
Itselle aiheuttaa kahvi myös vatsaongelmia, Ostin itselleni tuota pauligin Watsa Kahwia, sekin on muistaakseni aika tummaa. Teen sen ikean pressopannussa, eikä ainakaan vielä satunnaisilla käyttökerroilla ole ihan mennyt vatsa sekaisin :)
Lopullisempaa tuomiota ei ole vielä antaa.


Itse olen huomannut että yleensä tumma paahtoisilla ei tule vatsa kipäksi. Paahto pitää olla 4-5 (asteikolla 1-5)

Ai niinkin tummaa, hmm okei, pitänee kokeilla. Tuo taitaa olla vasta kolmosta :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

bläkkäri

Lainaus käyttäjältä: 0lli - marraskuu 14, 2015, 17:22:53 ip
Highland park 12 yo, en viskejä vielä juurikaan tunne, mutta tämä on kyllä ihan suun mukaista :)


Täytyypä pistää perään omaakin kommenttia kun samaista tuotetta kohtuu vasta maistoin ja satun olemaan kirjoittajan nimimerkin kaima ;).

Itsellä on kokemusta jokusesta blendi-viskistä, sekä parista edukkaamasta Single Maltista. Eli makuaisti vasta kehitysasteella :D.


Tuo 12-vuotias Highland Park oli kyllä nimenomaan "suunmukasta", mutta mitään erottuvia makuja en siitä saanut irti. Liekkö sitten johtunut maistiaispullon koosta tuo maun vajaavuus...


Tällä hetkellä maistelussa Bowmoren 12-vuotias, sitä ennen tuhosin viimeisen siivun Islay Mist Deluxesta. Siinä on muuten suunmukanen blendi. Hinta/laatu-suhde hyvinkin kohdallaan.

narttu

"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna