toukokuu 12, 2024, 22:24:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


kasvatuslämpötila??

Aloittaja Patu, tammikuu 23, 2008, 17:13:23 ip

« edellinen - seuraava »

Patu

mikä on hyvä kasvatuslämpötila? pitääkö olla tasainen vai voiko lämpötila vaihdella? Kiitos vastanneille??

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Patu"mikä on hyvä kasvatuslämpötila? pitääkö olla tasainen vai voiko lämpötila vaihdella? Kiitos vastanneille??

Pienille taimille mielellään yli 20ºC. Aikuisille kasveille sitten mielellään yli 10ºC ja alle 35ºC.

ottulo

Toisin sanoen, nyt kun olen saanut pari siementä itämään, voin turvallisesti siirtää ne lampun alle vähän viileämpäänkin(19-22 C) nurkkaan? Kasvunopeus kuitenkin varmaan hidastuu jonkin verran?

Idätyslämpötila oli siis 27-28 C, hyvin tasainen.

BTW Terve kaikille,
-Newbie Noseless

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Noseless"Toisin sanoen, nyt kun olen saanut pari siementä itämään, voin turvallisesti siirtää ne lampun alle vähän viileämpäänkin(19-22 C) nurkkaan? Kasvunopeus kuitenkin varmaan hidastuu jonkin verran?

Kyllä ne pärjäävät, kunhan vain saavat tarpeeksi valoa. Odotan kyllä itse aina siihen asti, kunnes sirkkalehdet ovat auenneet ennen siirtoa pois lämmöstä.
Lainaus käyttäjältä: "Noseless"Ikimashoo ka?

はい、行きますよ!あなたわもうヴァアサえ行きますか?
Lainaus käyttäjältä: "Noseless"Banana wa doushite kiiroi ne?

猿さんが黄色いばななとても好きです。

ottulo

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "Noseless"Ikimashoo ka?

はい、行きますよ!あなたわもうヴァアサえ行きますか?


いいえ、ヴァアサえも行きません。 僕は唯の駆け出しですだから。それから僕は暇が無いです。




Ja palatakseni aiheeseen: 15W kasvivalo löytyy, sillä toivon pääseväni alkuun. Mikään kiire itselläni ei ainakaan ole, kunhan kasvit kasvavat.

Tuupi

Ei ole tietoa puhuttiinko edellisissä viesteissä asiasta, mutta tässä nyt ei ainakaan. Tuli vitsi mieleen:

Japanilainen ja suomalainen tappelivat. En muista miksi. No, repivät ja riuhtoivat, kunnes japanilainen huitaisi suomalaisen tajuttomaksi.
Virottuaan suomalainen kysyi:
- Mikä se oli? -Se oli karateisku, se on sieltä meiltä päin, japanilainen vastasi.
Kahina jatkui, kunnes suomalainen makasi taas taju kankaalla.
- Mikä se oli, kysyi suomalainen noustessaan.
- Se oli karatepotku, se on sieltä meiltä päin Japanista, vastasi japanilainen.
Ja nujakka jatkui. Viikon päästä japanilainen heräsi sairaalassa, soitti suomalaiselle ja kysyi
- Mikä se oli?
- Se oli hiacen tunkki, sekin on sieltä teiltä päin, suomalainen vastasi. :lol:

Volitans

私は言うことがわからない。 21 C はしかしうまくある。
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"私は言うことがわからない。

Niin, pahoittelen ettet ymmärtänyt. Pitäisikö nyt taas pitäytyä tässä kotimaisessa...

Tosiaan vaihtelin vain Noselessin kanssa ajatuksia Vaasaan menosta.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "Volitans"私は言うことがわからない。

Niin, pahoittelen ettet ymmärtänyt. Pitäisikö nyt taas pitäytyä tässä kotimaisessa...

Tosiaan vaihtelin vain Noselessin kanssa ajatuksia Vaasaan menosta.


Ei näköjään tuo baabelin kala vielä kaikkea taida ;)

Vaasaan vaan!
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"
Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "Volitans"私は言うことがわからない。

Niin, pahoittelen ettet ymmärtänyt. Pitäisikö nyt taas pitäytyä tässä kotimaisessa...

Tosiaan vaihtelin vain Noselessin kanssa ajatuksia Vaasaan menosta.


Ei näköjään tuo baabelin kala vielä kaikkea taida ;)

Vaasaan vaan!

Joo, minä kyllä olen tulossa! Noselessillä valitettavasti ei siihen ole aikaa :(

ottulo

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "Volitans"Vaasaan vaan!

Joo, minä kyllä olen tulossa! Noselessillä valitettavasti ei siihen ole aikaa :(



Joop, lauantaina tädin vuosipäivää juhlistamassa. Spesiaalitilaisuuksia, tämäkin ihan tuore kokemus. Naamiaiset tiedossa.  :)

Katsotaan sitten kun olen itsekin vähän paremmin perehtynyt chilinkasvatteluun, tämän hetken saldo on 3 itänyttä siementä.

Bermann_7

Mitäs lajikkeita noobi-kollegalla on itämässä/itänyt? Itselläni, Noobi isolla ännällä minäkin,  on jo itänyt kaikki mitä laitoin, siis lemon drop, bolivian rainbow, aji benito ja aji cristal... kaipa tossa kasteltavaa riittää täksi kevääksi..
So it goes.
-KV

ottulo

Lainaus käyttäjältä: "Bermann_7"Mitäs lajikkeita noobi-kollegalla on itämässä/itänyt? Itselläni, Noobi isolla ännällä minäkin,  on jo itänyt kaikki mitä laitoin, siis lemon drop, bolivian rainbow, aji benito ja aji cristal... kaipa tossa kasteltavaa riittää täksi kevääksi..


Minuun ilmeisesti tuolla N00billa viittasit, ja aivan oikein viittasitkin.

Kylvetty on Bolivian Rainbow (2/4 itänyt), CAP 1546 (1/2? itänyt). Itämättömiä vielä 2xCGN 19198(kyllä, laitoin vaan... jos kävisi tuuri), 2xAji Benito sekä 2x Short Yellow Tabasco.

Nuo kolme jälkimmäistä on aika vastikään kylvetty, joten todennäköisesti vähintään muutama päivä vielä menee itämiseen. Toinen Bolivian Rainbow sekä CAP 1546 itivät 21.1. aamuyöstä (illalla ei ollut mitään näkyvillä, aamulla oli) ja tuo toinen Bolivian Rainbow sitä seuraavien n. 48h aikana. Vasta eilen sain vahvistettua itämisen, sillä siemen on vain marginaalisesti näkyvissä.