Kasvatus ja yleinen chilitieto => Muut kuin paprikakasvit => Aiheen aloitti: ChillOut - syyskuu 29, 2011, 15:35:50 IP

Otsikko: Sinapis alba
Kirjoitti: ChillOut - syyskuu 29, 2011, 15:35:50 IP
Olen joku aikaa sitten laittanut siemenet purkkiin, nyt kun sinapit ovat noin 5cm korkeita niin meinaavat kaatua.. (Sinappini on siis Sinapis Alba)
Netistä en kummemmin löytänyt sinapin kasvattamisesta tietoa joten tänne päädyin kyselemään. :)

Eli näissä on siis erittäin ohut varsi joten pitääkö niitä tässä vaiheessa jo tukea vai onko se normaalia että heiluu ja huojuu  ??? :D
Sinapit ovat 4x 25w ESL alla kuten chilitkin, Ravinteita en ole uskaltanut laittaa ja kekkilän kukkamullassa majailevat.
Chilini sen sijaan kukoistavat ja kasvavat mutta tämä sinappi harmittaa kun kaatuu eikä kasva kunnolla..

Kuvan lisään kyllä lähiaikoina kunhan vaan saan jostain toimivan kameran...
Lisätietoa tästä ongelmastani saa kyllä kyselemällä rohkeasti, koska en ole varma olenko kuvaillut itse tämän "ongelmani" kunnolla

Kiitos jo etukäteen.
Otsikko: Vs: Sinapis alba
Kirjoitti: Hombre - syyskuu 29, 2011, 16:30:07 IP
Avomaanviljelyyn erittäin kiitollinen kasvi. Ruukussa en ole kuullut minäkään kenenkään sitä yrittävän.
Otsikko: Vs: Sinapis alba
Kirjoitti: ChillOut - syyskuu 30, 2011, 09:51:01 AP
Eli olen postien mukaan ensimmäinen sinapin sisäkasvattaja..
No, ei hätiä mitiä. Isompaan ruukkuun ja tuettu on. Odotellaan mitä tapahtuu, myöhemmin tästä täytyy kyllä jonkinsortin topic kirjoittaa jos onnistun sisällä sinapin kasvattamaan. :D
Otsikko: Vs: Sinapis alba
Kirjoitti: lystikäs - lokakuu 29, 2011, 02:07:35 AP
Minä sain fataliista kaupantekijäisinä sinapis alban siemeniä ja laitoin muutaman ruukkuun itämään ja sieltä yks jo kukkaa puskee. En tiiä mitä sillä teen mutta hieno se ainaki on XD
Otsikko: Vs: Sinapis alba
Kirjoitti: JasoX - lokakuu 29, 2011, 19:21:49 IP
Lainaus käyttäjältä: ChillOut - syyskuu 30, 2011, 09:51:01 AP
Eli olen postien mukaan ensimmäinen sinapin sisäkasvattaja..
No, ei hätiä mitiä. Isompaan ruukkuun ja tuettu on. Odotellaan mitä tapahtuu, myöhemmin tästä täytyy kyllä jonkinsortin topic kirjoittaa jos onnistun sisällä sinapin kasvattamaan. :D

mulla on fataliiltä tullut pussi siemeniä bonuksena ja kylvin ne parvekelootaan, mulla menee kukkasidonta lankaa siinä pitkittäin vähän lootan yläpuolella, hyvin saa tukea niistä.
Otsikko: Vs: Sinapis alba
Kirjoitti: Tsaari - kesäkuu 11, 2012, 15:18:24 IP
Jep jep, itelläkin on vissiin kuutisen (6) kappaletta takapihalla tulossa, vapunpäivänä muistaakseni istutin ne.. Nyt pituutta reilut parikymmentä senttiä ja ensimmäistä kukkaa näytti työntävän jo esiin.. Nyt vaan opiskelemaan sinappia ku CHillit tuskin kerkee tänä vuonna satoamaan..  ::)