Kasvatus ja yleinen chilitieto => Chililajikkeiden arvostelut => Aiheen aloitti: chilimieli - marraskuu 15, 2011, 19:58:02 IP

Otsikko: PI 441560 c.baccatum
Kirjoitti: chilimieli - marraskuu 15, 2011, 19:58:02 IP
Eli onko kokemuksia kyseisestä lajikkeesta?

Tuli laitettua kyseistä lajiketta kasvamaan ja kiinnostaisi muunmuassa sen vaatima juuritila (okei, baccatumeille enempi on aina parempi, mutta tila valon alta loppuu nopeasti).
Mitenkäs maku? Chiliwikissä ei ollut tietoja kyseiselle lajikkeelle..

Edit. Tuli avattua tämä keskustelu ehkäpä väärään osioon, sillä tässä keskustelussa nimenomaan kysyn kyseisestä lajikkeesta arvostelua ja ohjeita.. :-[
Otsikko: Vs: PI 441560 c.baccatum
Kirjoitti: cubido - tammikuu 28, 2012, 10:42:59 AP
Täältä löytyy viimekaudelta kokemuksia.

Minulla oli pari puskaa kasvamassa. Toinen lasitetulla parvekkeella kuuden litran ruukussa ja toinen pihalla säiden armoilla 11 litrasessa ruukussa. Varsin satoisia oli molemmat, taisivat olla kauden satoisimmat kaverit. Varsin nätti kasvi, marjat vaan aika tylyn makuisia, tuli enempi annuumit mieleen kuin baccatumit. Ei ainakaan minulla päässyt jatkoon tämä lajike. Ehkä joskus tulevaisuudessa bonchi aihioksi mutta ei kyllä ruokapöytään muutoin kuin jauheena.

(http://koti.mbnet.fi/cubido/PI441560/Chili%20245.jpg)  (http://koti.mbnet.fi/cubido/PI441560/Chili%20253.jpg)

(http://koti.mbnet.fi/cubido/PI441560/Chili%20263.jpg)
Otsikko: Vs: PI 441560 c.baccatum
Kirjoitti: Mooms - tammikuu 31, 2012, 19:28:53 IP
Olisiko tarkempaa määrittelyä tiedossa cubido? Sen + nuo hyvät kuvathan voisi joku asianomaava laittaa wikiin. :)