Mietiskelin sitä vain että voiko chilin lehdistä tehdä teetä ja onko se kovin terveellistä?
voi ja itse käytän ainoastaan rocoton lehtiä juurikin maun vuoksi... annuum, chinence, baccatumin lehdet eivät ole kovinkaan maukkaita...
Vinkiksi tähän, vaikka ei aloitusviestin kysymykseen vastaakaan:
Forsmanilta saa teetä nimellä "Yoga Chai", jossa mainitaan ainesosaksi myös mm. chili. En tiedä mitä kasvin osaa on käytetty, mutta olen välillä huomaavinani pientä poltetta tuota hörppiessä. Hyvää teetä kaikenkaikkiaan, toimii lämmittimenä. :P
Jos joku ei ole varma haluaako tuota ostaa koko pussia itselle (muutaman euron/100g), niin lupaan keittää kupillisen, jos joku kylään uskaltaa. Nyt joulun alla ei ehkä kannata tunkea, mutta vaikka ensi vuonna. ;)