ostin just uuden valaisimen head&naturesta http://www.head-nature.com/04689-600#katlink
olis varmaan kannattanu sijoittaa taas kerran huntti lisää, mut tyhmä kun oon teen aina samat vireheet!!
eli en tiedä sähköhommista mitään, mut kaikki muut lamput oon kytkeny aina itse ja ongelmitta. onko kellään kokemusta just tästä lampusta??
600w cooltube siihen tulee joku clip-on unit sytytin tai mikä lie onkaan, lisäks se muuntaja vai mikä lie onkaan ja tietty kanta plus lisäks ostin cord setin eli virta piuhan.
tuleeko toi clip-on unit olevinaan vaan niillä kolmella piikillä mitkä siinä on kiinni siihen muuntajaan??? kuulostaa omituiselta. muutenkaan ei mitään hajua mikä johto tulee mihin. vaikka selkeä kaavio löytyy.
kaavion sotkee se kun siinä muuntajassa ja clip-on paskassa on kaavio ja argh!!! eli en tiiä meen vuorille!!!!! kiitos vaikka ette auttas B)
Clip-on unit tulee juurikin niillä kolmella piikillä sokerinpaloihin. Mulla on hieman erilainen sytytin kuin sulla. Mun omassa on sytkässä vain kaksi paikkaa(sun omassa näyttäis olevan 3 ainakin siinä kuvassa HN:n sivuilla)
OMASSANI kytkentä edestäpäin katsottuna:
vasemmalle virtajohto ja oikealle lamppuun menevä johto. unitin päällä on merkinnät Mains ja Lamp ja LN. elikkäs ruskea-sininen-sininen-ruskea.
Sitten molemmista johdoista ke-vi eli maa abikoliittimellä muuntajan kulmassaolevaan ruuviin. That's it.
Kuva selkeyttänee hyvin
(http://i7.aijaa.com/b/00648/9276747.jpg) (http://aijaa.com/006489276747.jpg)
Jos ei ole mitään hajua mikä tulee mihin, vaikka kaaviot löytyy, niin lienee turvallisinta turvautua ammattilaisen tai asiaa enemmän tuntevan kaverin apuun. Sähkö- ja paloturvallisuudella ei kannata turhaa pelata.
aina kaikki osannu kytkeä, vaikka oon tyhmä kun saapas. kaaviot on aina täydellisiä ja jos yhtään jaksaa joskus keskittyä ja kiristää ne piikit kunnolla niin johan toimii!! B)
eli panikoin turhaan kun halusin vehkeen heti ja nyt toimimaan.
kiitän neuvoista, ruuvit kiristetty ja workkaa perfect, omatekemä huippu tehokas aero toimimaan nyt!! kiiiiitttttäääääännnn
Lainaus käyttäjältä: ossi84 - tammikuu 01, 2012, 16:33:04 IP
aina kaikki osannu kytkeä, vaikka oon tyhmä kun saapas....
Kuuluisat viimeiset sanat ;D
Lainaus käyttäjältä: Miksaa - joulukuu 31, 2011, 18:30:46 IP
Clip-on unit tulee juurikin niillä kolmella piikillä sokerinpaloihin. Mulla on hieman erilainen sytytin kuin sulla. Mun omassa on sytkässä vain kaksi paikkaa(sun omassa näyttäis olevan 3 ainakin siinä kuvassa HN:n sivuilla)
OMASSANI kytkentä edestäpäin katsottuna:
vasemmalle virtajohto ja oikealle lamppuun menevä johto. unitin päällä on merkinnät Mains ja Lamp ja LN. elikkäs ruskea-sininen-sininen-ruskea.
Sitten molemmista johdoista ke-vi eli maa abikoliittimellä muuntajan kulmassaolevaan ruuviin. That's it.
Kuva selkeyttänee hyvin
(http://i7.aijaa.com/b/00648/9276747.jpg) (http://aijaa.com/006489276747.jpg)
VEDONPOISTO ! ! !
Johdot eivät missään nimessä saa olla pelkkien liitäntöjen varassa !
Vedä piuhat vaikka tuplatulla nippusiteelllä kiinni tuohon sytyttimeen/muuntajan runkoon.